היום ה־211 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

קרובי כמה מהחטופים: נתניהו פועל לטרפד את השגת ההסכם עם חמאס

לפיד: על ראש הממשלה לשלוח לקהיר את צוות המשא ומתן ● בן גביר: נתניהו התחייב בפניי שלא תהיה עסקה מופקרת ושישראל תפעל ברפיח; הוא יודע מה מחיר הפרת ההתחייבויות ● לוחם נפצע באורח קשה מאוד בקרב בטולכרם; חמישה מחבלים נהרגו בפעולה ● ראש המטה לביטחון לאומי: היינו קרובים מאוד לסנוואר; הפער בין ישראל למנהיג חמאס היה בן פחות ממספר ימים

  • מפגינים בתל אביב קוראים לשחרר את החטופים ומוחים נגד הממשלה, 4 במאי 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • אנשי כוחות הביטחון עוצרים פלסטיני בדיר אל-ע'וסון, שבקרבת טולכרם, 4 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Majdi Mohammed)
    AP Photo/Majdi Mohammed
  • עשן מיתמר בעקבות פיצוץ שהתחולל בדיר אל-ע'וסון, שבקרבת טולכרם, במהלך לחימה בין כוחות הביטחון לבין מפגעים פלסטיניים, 4 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Majdi Mohammed)
    AP Photo/Majdi Mohammed
  • בית לאהיא שבצפון רצועת עזה, 4 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • אנשי כוחות ההגנה האזרחית הפלסטינית מפנים תושבים במבנה ברפיח שנפגעו בתקיפה ישראלית, 4 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Ismael Abu Dayyah)
    AP Photo/Ismael Abu Dayyah
  • עמדה ברפיח לחלוקת מי שתייה, 4 במאי 2024 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
    Abed Rahim Khatib/Flash90

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר בחודש שעבר לראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אאל תאני שעל דוחה יהיה לגרש את מנהיגי חמאס השוהים בשטח האמירות אם הארגון יוסיף לדחות את ההצעות להפסקת הלחימה עם ישראל – כך דווח ב"וושינגטון פוסט" על בסיס דבריו של גורם בממשל האמריקאי.

גורם מדיני בכיר אמר שגם אם תהיה הפוגה בלחימה במסגרת הסכם עם חמאס, ישראל תיכנס לרפיח כדי להשמיד את גדודי חמאס הפועלים בשטחה. אותו גורם גם אמר שישראל לא תסכים לכך שהמלחמה תסתיים כעת בהסכם לשחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה.

השר בני גנץ אמר שחמאס טרם מסר תשובה להצעה האחרונה שנמסרה לו. יושב ראש המחנה הממלכתי התייחס גם לדבריו של הגורם המדיני שהודיע שבלי קשר לתשובת הארגון, ישראל תיכנס לרפיח, ואמר שהוא מציע לו לנהוג בקור רוח, להמתין לתשובה הרשמית ו"ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים". עוד אמר גנץ שלאחר קבלת התשובה מחמאס קבינט המלחמה יתכנס כדי לדון בסוגיה.

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) שמטוסי קרב של זרוע האוויר תקפו אמש מטרות בסמוך לאתר שיגור במרחב חאן יונס. התקיפה בוצעה זמן קצר לאחר שזוהה שיגור מהאזור לעבר קיבוץ עין השלושה. השיגור נפל בסמוך למרחב הגדר בדרום רצועת עזה.

כלי טיס של זרוע האוויר תקף במרכז הרצועה עמדת מרגמות טעונה, שהייתה מכוונת לירי לעבר הכוחות. מטוסי קרב של הזרוע תקפו משגרי רקטות בדרום הרצועה, שהיו מכוונים לשיגור לעבר הארץ. תקיפה זו בוצעה לאחר פינוי של חוסים ששהו בקרבת מקום.

לוחמי זרוע הים תקפו ביממה האחרונה מטרות וסיפקו סיוע אש כחלק ממאמץ הלחימה לכוחות יבשה במרכז הרצועה.

קטאר עשויה לסגור את הלשכה המדינית של חמאס הפועלת בשטחה – כך דווח ב"רויטרס" על סמך דבריו של גורם המעורה בנושא. דוחה גם שוקלת האם להוסיף ולשמש כמתווכת במשא ומתן בין הארגון לבין ישראל. לדברי אותו גורם, קטאר לא רואה טעם בכך שהלשכה תוסיף לפעול בתחומה, אם האמירות לא תתווך במגעים בין הצדדים.

סגירה