נתניהו החזיר לנשיא את המנדט שניתן לו; ריבלין צפוי להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ

לפי חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, עם מתן המנדט לגנץ - תועבר הוועדה המסדרת של הכנסת מהליכוד לכחול לבן ● פוטין ונתניהו דנו במתן חנינה לנעמה יששכר, הכלואה ברוסיה ● טראמפ: ישראל וירדן ביקשו שארצות הברית תשאיר כוחות בסוריה ● במערכת הפוליטית מברכים את נתניהו לרגל יום הולדתו השבעים, שחל היום

נתניהו-גנץ-וריבלין-1024×640 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
עמוס בן גרשום/ לע"מ
בנימין נתניהו, בני גנץ וראובן ריבלין בפגישה בבית הנשיא
13:14 עריכה

מפלגת העבודה-גשר תקיים הערב "מפגן תמיכה לחיזוק צה"ל ונגד הטרור היהודי" מול הקרייה בתל אביב. "איננו יכולים לשתוק נוכח פגיעה של יהודים בחיילים אותם שולחת המדינה לשמור על בטחונם", אמר יו"ר המפלגה עמיר פרץ בהודעה על הארוע.

"לא מדובר במקרה בודד, אלא בריטואל חוזר ונשנה בה קבוצה אלימה ובלתי נשלטת מפעילה טרור נגד חיילינו. התגובה הרפה של ממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו מאפשרת לתופעות כאלה להתעצם. הגיע הזמן להקים ממשלה שתאבק בטרור, כל סוג של טרור, ביד קשה".

בנוסף למפגן התמיכה, פרץ העביר דרישה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי, לכנס את הועדת לדיון דחוף ולזמן אליה את ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, כדי לדון בארועי האלימות של מתנחלים נגד חיילי צה"ל.

14:57 עריכה

אתמול פרסם ראש הממשלה נתניהו בחשבון הפייסבוק והטוויטר שלו סרטון, שבו נטען כי בני גנץ יקים ממשלה יחד עם אביגדור ליברמן בתמיכתם של אחמד טיבי ואיימן עודה. בכחול לבן כתבו בתגובה: "שוב סרטוני ההפחדה של הליכוד חוזרים אחרי שכשלו כישלון מפואר בבחירות. חברינו בליכוד, תגידו, אין אצלכם הפקת לקחים?". (דיווחים על הסרטון ועל התגובות בכחול לבן פורסמו אתמול ביומן הפוליטי של אתר זה).

אל המגיבים הצטרף גם יושב ראש ישראל ביתנו, שכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אדוני ראש הממשלה, ההשתלחויות שלך באחרים והאשמות השווא שאתה מנסה להדביק לכל מי שחולק על דעתך, לא יכולות להסתיר את העובדה שנכשלת שלוש פעמים ברצף להקים ממשלה". עוד כתב ליברמן שנתניהו מוביל למערכת בחירות שלישית וכן פועל להקמתה של ממשלת כפייה דתית.

אדוני רה"מ, ההשתלחויות שלך באחרים וההאשמות השווא שאתה מנסה להדביק לכל מי שחולק על דעתך, לא יכולות להסתיר את העובדה…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 20 באוקטובר 2019

מי שעוד יצא נגד דבריו של נתניהו הוא יאיר לפיד, שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו את הסרטון ששיתף נתניהו וכתב על ראש הממשלה: "ככה נראה מישהו שעושה הכל כדי לדחוף שוב לבחירות".

15:06 עריכה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הודעה של הקרמלין, השניים דנו בסוגיות שעומדות על סדר היום, ובהן המצב בסוריה. לא ידוע אם שני המנהיגים דנו בכליאתה של נעמה יששכר, שנידונה החודש לשבע שנות מאסר וחצי. פוטין גם בירך את נתניהו לרגל יום הולדתו השבעים, החל היום.

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
פוטין (מימין) ונתניהו בסוצ'י, ספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית‎)

מחר עתיד פוטין להיפגש בסוצ'י עם מקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן.

15:55 עריכה

נעמה יששכר, שנעצרה ברוסיה באפריל האחרון, לאחר שבתרמילה נמצאו כעשרה גרמים של חשיש, צפויה להגיש היום ערעור על העונש שנגזר עליה – שבע שנות מאסר וחצי. כך פורסם בחדשות 13. לפי הדיווח, מחר תיפגש יששכר עם עורכי דינה.

היום שוחחו נשיא רוסיה פוטין וראש הממשלה נתניהו. פוטין התקשר כדי לברך את נתניהו לרגל יום הולדתו השבעים, החל היום. לא ידוע אם השניים דנו במצבה של יששכר, ובהאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שישראל עתידה להסגירו לארצות הברית.

16:33 עריכה

מחר תיערך בירושלים הלווייתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס מאיר שמגר, שמת ביום שישי בגיל 94. בטקס האשכבה, שייערך בבית המשפט העליון, יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, שופטת בית המשפט העליון לשעבר עדנה ארבל ובניו של שמגר, דן שמגר ורם שמגר. הטקס ייערך מהשעה 13:30 עד השעה 15:00.

מאיר שמגר, 2011 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
מאיר שמגר, 2011 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

קודם לטקס, בשעות 13:00-10:00, יוכל הציבור לחלוף על פני ארונו של שמגר, שיוצב בבית המשפט העליון. מהשעה 10:00 יועבר האירוע בשידור ישיר באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית. אחרי הטקס תיערך הלווייה בבית העלמין בגבעת שאול, בחוג המשפחה והחברים.

בימים האחרונים קראו אנשי יחסי הציבור רני רהב ואבי בניהו לקבור את ראשי הרשות השופטת בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, בדומה לראשי הרשות המחוקקת והמבצעת, אולם היוזמה לא יצאה מן הכוח אל הפועל.

16:45 עריכה

יועצו של נשיא רוסיה פוטין, יורי אושקוב, אישר כי בשיחתם היום שוחחו פוטין ונתניהו על בקשת החנינה של נעמה יששכר. היום צפויה יששכר לערער על פסק דינה, שבו נשלחה לשבע שנות מאסר וחצי.

18:11 עריכה

מחר תיערך בנצרת הפגנה נגד האלימות בחברה הערבית. לקראת המחאה הוכנו 75 ארונות קבורה, המייצגים את מניין הערבים הישאלים שנרצחו בשנה הנוכחית.

19:39 עריכה

היום, 21 באוקטובר, מלאו שבעים שנים להולדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין התקשר לברך את עמיתו הישראלי. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פרסם בחשבון הטוויטר שלו ברכה לאביו. "הפכת את ישראל למעצמה והבאת אותה להיות, תוך שנים ספורות, ממדינה חלשה, זניחה, מסוכנת ומבודדת, למדינה חזקה, בטוחה, משגשגת ועוצמתית", כתב יאיר נתניהו. גם שר התקשורת, דודי אמסלם, בירך את ראש הממשלה. אתמול בירך גם יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את נתניהו, בשוליו של פוסט, שבו מתח ביקורת על ראש הממשלה.

19:54 עריכה

נתניהו החזיר הערב את המנדט לנשיא ריבלין.

הודעה חשובה ממני אליכם

הודעה חשובה ממני אליכם

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שני, 21 באוקטובר 2019

יאיר לפיד לא בזבז זמן והגיב מייד:

20:05 עריכה

הודעת הנשיא ריבלין עם החזרת המנדט על ידי נתניהו.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל היום, שני, כ"ב בתשרי, 21 באוקטובר, את הודעתו של ראש הממשלה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, כי הוא משיב את המנדט לנשיא המדינה משום שלא עלה בידו להרכיב ממשלה.
בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם ויודעם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם, ליושב ראש כחול לבן ח"כ בני גנץ ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק.

בהודעתו לסיעות יודיע מנכ"ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח"כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח"כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח"כ אחר.

20:11 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן מגיב על החזרת המנדט.

20:16 עריכה

תגובת כחול לבן להחזרת המנדט על ידי נתניהו.

זמן הספינים עבר, הגיעה השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש.

20:20 עריכה

יושב ראש כחול לבן הגיב, בקצרה, לכך שנתניהו הודיע לנשיא על החזרת המנדט.

20:25 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת לועג בחשבון הטוויטר שלו לעמיתו מהליכוד, מיקי מכלוף זוהר (אותו הוא מכנה בראשי תיבות ממ"ז) –

20:42 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב לכך שנתניהו הודיע לנשיא שכשל במאמציו להקים ממשלה.

20:54 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה שלח מכתב למשפחתה של נעמה יששכר ובו כתב שמדינת ישראל תפעל למען השבתה של יששכר "לרבות באמצעות צעדים ומהלכים אשר לא ננקטים בדרך כלל" – כך פורסם בחשות 13. עורכי דינה של יששכר ערערו היום על גזר הדין שבו נידונה לשבע שנות מאסר וחצי.

21:02 עריכה

פעילים של מפלגת העבודה הפגינו הערב נגד אלימות מתנחלים כלפי חיילים ובעד צה"ל. מוקדם יותר היום פנה יושב ראש המפלגה עמיר פרץ ליושב ראש ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בדרישה לכנס את הוועדה בעקבות תקיפת חיילים בידי מתנחלים.

21:34 עריכה

לפי חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, עם קבלת המנדט מנשיא המדינה תעבור הוועדה המסדרת מהליכוד לכחול לבן, כך פרסמה טל שניידר מ"גלובס".

‫לפי חוו"ד של יועמש הכנסת שנמסרה לכחול לבן, הועדה המסדרת עוברת לידי כחול לבן ביום-יומיים הקרובים (אחרי קבלת המנדט מן…

פורסם על ידי ‏‎Tal Schneider‎‏ ב- יום שני, 21 באוקטובר 2019

21:45 עריכה

נשיא ארצות הברית טראמפ אמר כי הוא רוצה להוציא את כל כוחותיו מסוריה, אבל ישראל וירדן ביקשו שארצות הברית תותיר כוחות במקום.

22:51 עריכה

עוד תגובות במערכת הפוליטית לכך שנתניהו החזיר את המנדט לנשיא, וריבלין צפוי להטיל על גנץ להרכיב ממשלה.

סגירה