היום ה־214 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

החטוף ליאור רודאיף נרצח ב-7.10 וגופתו נחטפה לעזה

הבית הלבן: נאמר לנו כי מעבר כרם שלום ייפתח מחר ● איש עסקים ישראלי נרצח באלכסנדריה שבמצרים ● שיחות המו"מ התחדשו בקהיר; הבית הלבן: "הצדדים יכולים לגשר על הפערים" ● דובר חמאס: "הכדור במגרש של נתניהו, הוא מסכן את העסקה" ● דיווח: ישראל התחייבה לפעולה מוגבלת ברפיח, האחריות על הגבול תעבור לחברת אבטחה אמריקאית פרטית ● דיווח: ארה"ב מעכבת משלוחי נשק לישראל "כדי להעביר מסר פוליטי"

  • עשן מיתמר מהתקיפות הישראליות על מזרח רפיח בדרום רצועת עזה ב-7 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • עשן מיתמר בעקבות הפצצה ישראלית על רצועת עזה ב-7 במאי 2024 (צילום: Menahem KAHANA / AFP)
    Menahem KAHANA / AFP
  • עקורים פלסטינים נוסעים על עגלה ברפיח, דרום רצועת עזה, 7 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • פעילות חיילי צה"ל ברצועת עזה. מאי 2024 (צילום: דובר צה״ל)
    דובר צה״ל
  • טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה, 7 במאי 2024 (צילום: Menahem KAHANA / AFP)
    Menahem KAHANA / AFP
  • צילום מטנק של צה"ל בצד העזתי של מעבר רפיח. 7 במאי 2024 (צילום: דובר צה״ל)
    דובר צה״ל
  • טנק של צה"ל בצד העזתי של מעבר רפיח. 7 במאי 2024 (צילום: דובר צה״ל)
    דובר צה״ל
  • טנקים של צה"ל בצד העזתי של מעבר רפיח. 7 במאי 2024 (צילום: דובר צה״ל)
    דובר צה״ל
  • טנקים ישראליים בצד הפלסטיני של מעבר רפיח. 7 במאי 2024 (צילום: Fayez Nureldine / Israeli Army / AFP)
    Fayez Nureldine / Israeli Army / AFP
  • צעיר פלסטיני מול בניין שנהרס בפצצה ישראלית על מחוז טל א-סולטן ברפיח בדרום רצועת עזה ב-7 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP

שני חיילי המילואים רס"ר (במיל') דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר (במיל') נחמן נתן הרץ, בן 31 מאלעזר, נהרגו מפגיעת כטב"ם במרחב מטולה אתמול בצוהריים. שני החללים לחמו בגדוד סיור 6551. באירוע נפצע קל לוחם.

Fallen two sides-1
Fallen two sides-1

בניו יורק טיימס מדווחים כי ההצעה שהסכים לה חמאס אתמול כוללת כמה שינויים "מינוריים" לעומת זו ששלחה ישראל לאחרונה. לדברי גורמים המעורבים בשיחות, השינויים נעשו על ידי המתווכות הערביות, בתיאום עם ראש ה-CIA ביל ברנס, ותגובת חמאס הייתה "רצינית".

משרד החוץ של קטאר פרסם כי משלחת תצא הבוקר לקהיר לחידוש המשא ומתן. בנוסף, נמסר כי קטאר "מקווה שיגיעו להסכם להפסקה מיידית וקבועה של האש, לחילופי שבויים ולהכנסת סיוע בצורה רציפה לרצועה".

כוחות צה"ל השתלטו הלילה על הצד העזתי של מעבר רפיח. חמאס מסר: בעקבות השתלטות צה"ל על מעבר רפיח – נפסקה הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה.

מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך הלילה, עשרות מוחים החלו להפר את הסדר כשחסמו משאיות סיוע הומניטרי שנסעו לכיוון רצועת עזה בהתאם להחלטת ממשלת ישראל, באזור כביש מעלה אדומים ירושלים, צומת הגבעה הצרפתית ובאזור צומת לטרון.

המוחים גרמו נזק למשאיות שנסעו על צירים אלו ולתכולתן. בעקבות כך, פעלו בצירים אלו כוחות משטרה ומג"ב, להסרת החסימות ופתיחת הצירים, להדיפתם של מפרי הסדר ולהשבת הסדר הציבורי על כנו. במהלך הפרות סדר אלו, השוטרים עיכבו ועצרו 6 חשודים שעפ"י החשד חסמו את צירי התנועה, מנעו מהמשאיות להמשיך בדרכן וחלקם אף גרמו להן נזק.

בישראל היום מדווחים כי שר המשפטים יריב לוין, אמר לאחרונה לבני משפחות חטופים, "אני לא יודע הרבה על ניהול המלחמה ועל המו"מ. לא אומרים לנו כלום ולא משתפים אותנו".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ושר החוץ ישראל כ"ץ, 17 באפריל 2024 (צילום: מעיין טואף, לע"מ)
מזכיר הממשלה יוסי פוקס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ושר החוץ ישראל כ"ץ, 17 באפריל 2024 (צילום: מעיין טואף, לע"מ)

לדברי לוין, "רוב מה שאני יודע זה מצפייה באל־ג'זירה, כי אני דובר ערבית. כבר מזמן הבנתי שהקבינט המורחב הוא מקום שאי אפשר לקבל בו החלטות כי הכל דולף. לכן דחפתי להקמת קבינט המלחמה, כי שם אפשר לקבל החלטות. הן צריכות להתקבל בפורום מצומצם". לוין ניסה לבדוק אפשרות להחליפו בדיוני הקבינט בשר דודי אמסלם.

סגירה