היום ה־217 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

שריפות בגליל העליון לאחר מטח הרקטות, צה״ל תקף בלבנון

שני מטחים נורו לבאר שבע - אישה נפצעה קל ● 4 חיילי צה״ל נהרגו בצפון הרצועה לאחר שנפגעו ממטען, באירוע שני פצועים קשה; שני חיילים נפצעו קשה מפגיעת נ״ט בתקרית אחרת ● קבינט המלחמה והקבינט המורחב הצביעו פה אחד על העמקת הפעולה ברפיח ● סמוטריץ׳ מתעקש: להקים ועדה ציבורית לרכש מטוסי קרב, גלנט: הדבר יעכב הגעת טייסות F-35 ו-F-15 בשלוש שנים

שריפה שפרצה באזור קריית שמונה לאחר מטח רקטות. 10 במאי 2024 (צילום: Jalaa MAREY / AFP)
Jalaa MAREY / AFP
שריפה שפרצה באזור קריית שמונה לאחר מטח רקטות. 10 במאי 2024

דובר צה"ל הודיע הלילה (שישי) שמטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתית טרור של חזבאללה במרחבים כפר כילא, עלמא א-שעב ויארון שבדרום לבנון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע שימנע אספקה של נשק התקפי לישראל אם תרחיב את פעולתה ברפיח: "לא ניתן לדבר על זכותה של ישראל להגן על עצמה ואז להתנגד לפעולות שלנו. אם ניכנע ולא נשמיד את חמאס נישאר לא מוגנים, הם יחזרו שוב ושוב על 7 באוקטובר".

בריאיון לפיל מק'גרו – המוכר בשם ד"ר פיל – ששודר הלילה (בין חמישי לשישי), אמר נתניהו: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה, ואנשים רציונליים מבינים שאין לנו ברירה אלא להביס את חמאס – גם ברפיח. כדי להימנע מפגיעה באזרחים אנו זקוקים לתחמושת מדויקת".

על המאמצים שלא לפגוע במי שאינם מעורבים בלחימה אמר ראש הממשלה: "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לתת לאנשים לעזוב את רפיח. בנוגע לביידן, אני מכיר אותו למעלה מארבעים שנים. לעיתים קרובות הסכמנו בינינו, אבל גם היו לנו חילוקי דעות, ואני מקווה שנתגבר עליהם עכשיו. עם זאת, נעשה מה שצריך כדי להגן על ישראל. נביס את חמאס, נילחם עם מה שיש לנו".

עוד אמר נתניהו בריאיון, שנערך בירושלים: "היו כישלונות – קודם כל של הממשלה. אני לוקח את זה על עצמי ועל כולם, אנחנו נצטרך לבחון מה קרה, מה היה הכישלון המודיעיני ומה היה הכישלון הצבאי, אבל המטרה שלנו עכשיו היא ניצחון".

הבית הלבן הודיע שארצות הברית טרם קיבלה החלטה סופית לגבי עצירת משלוחי הנשק לישראל – כך דווח ב"רויטרס". עוד פורסם שוושינגטון סיפקה לישראל מספר חלופות לפעולה נגד חמאס.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן צפוי למסור לקונגרס דוח ביקורתי על התנהלות ישראל ברצועת עזה, אולם לא ייקבע במסמך שישראל הפרה את התנאים של וושינגטון לשימוש בנשק אמריקאי – כך דיווח ברק רביד ב"אקסיוס" על בסיס דבריהם של שלושה גורמים אמריקאיים.

שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן במשרד החוץ בוושינגטון, 25 במרץ 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט במשרד החוץ בוושינגטון בחודש מרץ האחרון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הדוח אמור היה להימסר שלשום (רביעי), אולם משרד החוץ האמריקאי ביקש ארכה, והמסמך עתיד להיות מוגש לקונגרס היום. משרד הבריאות ברצועה, הנתון לשליטת חמאס, מסר שעד כה נהרגו במלחמה כמעט 35 אלף איש. לבד מפעילות ישראל משרד החוץ בחן את השימוש בנשק על ידי שש מדינות נוספות הנתונות בסכסוכים מזוינים.

מנכ"ל סוכנות הסעד לפליטים פלסטיניים, אונר"א, החליט שמתחם הארגון בגבעת התחמושת בירושלים ייסגר עד שתוצב אבטחה במקום. ההחלטה התקבלה אחרי שהוצתו עשבים בסמוך למתחם ובמקום פרצה שרפה.

סגירה