היום ה־224 ללחימה ● 129 חטופים עדיין בעזה

צה"ל חילץ גופות של שלושה חטופים מרצועת עזה

צה״ל החזיר מרצועת עזה את גופותיהם של שני לוק, ועמית בוסקילה ויצחק גלרנטר ז״ל, שנרצחו במסיבת הנובה ● דיווח: בכיר בצוות מו"מ הישראלי מזהיר – "הרחבת הפעולה ברפיח עלולה לסכן חטופים" ● צה"ל חיסל בלבנון מפקד בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית שעבד עם חמאס נגד ישראל ● סמל בן אבישי, בן 20 מנהריה, נפל בקרב בג'בליה ● הבית הלבן: ישראל הבטיחה לארה"ב שיחות לפני קבלת החלטות על מבצע רפיח

החטופים שני לוק, עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר ז"ל  שגופותיהם חולצו מרצועת עזה ב-17 במאי 2024 (צילום: באדיבות המשפחות)
באדיבות המשפחות
החטופים שני לוק, עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר ז"ל שגופותיהם חולצו מרצועת עזה ב-17 במאי 2024

מוחים הציתו ליד כוכב השחר שבהרי בנימין משאית בשל חשדם שהיא מובילה אספקה הומניטרית לרצועת עזה. נהג המשאית, אזרח ישראל – שהמשאית שהסיע לא הובילה סיוע הומניטרי – נפגע באורח בינוני.

דובר צה"ל מסר הלילה (שישי) שכוח של הצבא פעל כדי להפריד בין המוחים לבין הנהג, אולם הפעילים תקפו את הכוח באלימות, ושני קצינים ולוחם נפצעו באורח בינוני.

כלי טיס שחדר ארצה מלבנון התפוצץ באזור געתון וכלי טיס נוסף יורט מעל הים – כך נמסר הבוקר (שישי) מצה"ל. החדירה הביאה להפעלת התרעות בגליל המערבי, בין השאר ביישובים נהריה, שלומי, ערב אל-עראמשה ויחיעם.

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט ואמר שיש צורך, שאין לגביו עוררין, להבטיח הגנה לאוכלוסייה שאיננה מעורבת בלחימה, לפני כל פעולה צבאית ברפיח – כך נמסר הלילה (שישי) מהפנטגון.

אוסטין גם שוחח עם גלנט על העברת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסיית הרצועה ואמר שיש להגביר את המאמצים לעשות זאת, בכלל זה באמצעות מעבר כרם שלום ומעבר רפיח. השניים דנו גם בניסיונות לשחרר את החטופים המוחזקים בעזה.

• הודעת משרד ההגנה על שיחת אוסטין עם גלנט

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הצעת חוק המחייבת את הממשל האמריקאי להעביר לישראל את משלוח הנשק שאותו עיכבה. ההצעה, שאותה הובילו מחוקקים רפובליקאים, התקבלה ברוב של 224 תומכים מול 187 מתנגדים. הסנאט, שבו יש רוב למפלגה הדמוקרטית, לא יקדם את ההצעה – וכך יימנע אישורה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתב ש"דבר לא  יכול להצדיק את הענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני" וקרא להפסקת הלחימה מטעמים הומניטריים ולשחרור כל החטופים המוחזקים ברצועת עזה. עוד כתב גוטרש, שפרסם את דבריו בחשבון האקס שלו, שיש לאפשר מתן סיוע הומניטרי בלתי מוגבל ברצועה.

סגירה