ראש ממשלת המחדל

הרמטכ"ל הרצי הלוי בעצרת הממלכתית בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, 12 במאי 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
חיים גולדברג/פלאש90
הרמטכ"ל הרצי הלוי בעצרת הממלכתית בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, 12 במאי 2024

"אני נושא באחריות לכישלון צה"ל בהגנה על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר 2023. את משקל האחריות על כתפיי אני חש בכל יום, ובליבי אני מבין היטב את משמעותה. אני הוא המפקד ששלח את בניכם ובנותיכם לקרב שממנו לא שבו ואל העמדות שמהן נחטפו. אני נושא איתי בכל יום את זכר הנופלים, ואני אחראי לענות לכם על השאלות הנוקבות המדירות שינה מעיניכם".

להצדיע לרמטכ"ל הרצי הלוי, שעמד בגו זקוף, בראש מורם ובאומץ לב, תוך גילוי יושרה אישית, מול משפחות חללים בטקס יום הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל. במהלך האירוע הרגיש והטעון הוא לקח אחריות אישית מלאה וללא שום הסתייגות על אסון טבח אוקטובר, ועל שליחת חיילים למלחמה שבאה בעקבותיו.

להצדיע לרמטכ"ל הרצי הלוי, שעמד בגו זקוף ובאומץ לב מול משפחות חללים בטקס יום הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל, ולקח אחריות אישית מלאה וללא שום הסתייגות על טבח אוקטובר ועל שליחת חיילים למלחמה

לעומתו, ראש הממשלה החלש, הכושל וחסר האומץ ציבורי, נעדר מאותו אירוע, אולי כדי להימנע מלעמוד מול דברי הרמטכ"ל ונאומו המנהיגותי, ולהימנע ממבוכה על הבריחה הפחדנית שלו מלקיחת אחריות.

הרבה הזדמנויות היו לראש הממשלה מאז ה-7 באוקטובר להישיר מבט אל העם אותו הוא מתיימר להנהיג, להרכין ראש, לגלות מנהיגות, ולהודות באחריותו לאסון הגדול ביותר שידעה המדינה מאז נוסדה.

אך במקום לעשות זאת, הוא מפרסם מונולוגים מנותקים מהמציאות, אותם הוא מקליט "ללא מורא", מול מספר עוזרים, חסידים שוטים, שיענו אמן אחרי כל בדיה שיגיד. בכך, הוא פוטר עצמו מלעמוד מול עיתונאים מקצועיים ואמינים, השואלים שאלות ישירות וללא משוא פנים.

במקום להתנהל כמתחייב בעת משבר גדול, הוא מתחמק מהודאה בחלקו בכישלונות כמו שתמיד ידע לעשות, אך לעולם לא יוותר על צילום באירוע שנחשב להצלחה.

מתוך חשש לאבד את הממשלה המסוכנת שלו, הוא נכנע שוב ושוב לסחטנות פוליטית מצד חברי קואליציה הזויים, גזענים ומסוכנים, ששואפים להקים מחדש את ההתיישבות היהודית בגוש קטיף.

צריך לראות דרך עיניו של רמטכ"ל אמיץ ובעל יושרה את דמותו העלובה של ראש ממשלה זחוח, ונהנתן בלתי נלאה על חשבון אחרים, דמות שעליה מוטלת האחריות האישית הגדולה ביותר – מתוקף היותה ראש ממשלה – על האסון הנורא שנפל עלינו.

נאום הרמטכ"ל בטקס הזיכרון יביא ככל הנראה בקרוב לסיום הקריירה הצבאית שלו, ויגרור שרשרת התפטרויות בדרג הצבאי והביטחוני הבכיר. מול אלה, עומדת סוללת פוליטיקאים כושלת ועלובה, שבמשך שנה שלמה ניסתה לבצע פיגוע בדמוקרטיה השברירית שלנו, גרמה להסתה ופילוג בכל חלקי החברה הישראלית, והחלישה אותנו מול אויב מר.

לעומתו, ראש הממשלה החלש, הכושל וחסר האומץ ציבורי, נעדר מאותו אירוע כדי להימנע מלעמוד מול דברי הרמטכ"ל ונאומו המנהיגותי, ולהימנע ממבוכה על הבריחה הפחדנית שלו מלקיחת אחריות

זו חבורה פוליטית חסרת אחריות ומסוכנת, שביחד עם פקידות ציבורית מקצועית חלשה, לא הצליחו להתמודד עם הכאוס הנורא לאחר 7 באוקטובר. הם יעשו כל מאמץ אפשרי ואקרובטיקה פוליטית, כדי לחמוק מהקמת וועדת חקירה ממלכתית. וועדה בה קרוב לוודאי ייחשפו חדלונם, כישלונם וחוסר האונים שגילו במתן מענה אזרחי בסיסי בימים קשים ותחת מבוכה לאומית חסרת תקדים.

עוד משימה אחת מונחת לפתחם של הארגונים האזרחיים הנפלאים, שלקחו את ההובלה מהחבורה הכושלת וחסרת האונים, וניהלו את המשבר לאחר מתקפת הדמים באופן יעיל, באחריות ובמסירות ראויים לכל שבח: עליהם להוביל מחאה בלתי מתפשרת להפיל את ממשלת הזדון הזאת, להביא לבחירות מיידיות, להקים מיד וועדת חקירה ממלכתית, ולהציב עצמם כחלק מהנהגה עתידית שתוביל לשיקום וריפוי החברה הישראלית.

עיתונאי, מפיק ועורך משדרי טלוויזיה. בימים אלה, מתמקד בהפקת סרטי תעודה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לא מבין את המאמר המליון ואחת בנוסח המתחלף - ביבים שקרניהו חייב ללכת. מסכים בהחלט. אז מה? הוא לא יילך, אין שום דרך חוקית שתוליך אותו ממשרת ראש הממשלה עד אוקטובר 2026. כ-800 אלך חברי הכת ... המשך קריאה

לא מבין את המאמר המליון ואחת בנוסח המתחלף – ביבים שקרניהו חייב ללכת. מסכים בהחלט. אז מה? הוא לא יילך, אין שום דרך חוקית שתוליך אותו ממשרת ראש הממשלה עד אוקטובר 2026. כ-800 אלך חברי הכת הבבונים-ביביסטים עומדים מאחוריו כחומה בצורה, רואים בו "מלך ישראל". מגחכים מול כל מאמר כזה ומניפים לעבר הכותב המתחלף אצבע משולשת. מה כן? רק הסגרה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לשם יוסגר בכח הזרוע. אם הוא לא יוסגר להאג, לא יהיו בחירות, המלחמה תימשך שנים, כל החטופים ימותו, וכמובן שלא תוקם שום ועדת חקירה. קואליציית ה-64 מנדטים שלו יציבה לחלוטין. הגיע הזמן לפרסם מאמרים שיציעו דרכים יצירתיות לסיום שלטונו. עד היום לא קראתי אפילו אחד כזה.

עוד 500 מילים ו-1 תגובות
סגירה