היום ה־229 ללחימה ● 128 חטופים עדיין בעזה

דיווח: שרים בקבינט המלחמה תומכים בהצעה חדשה לעסקה

נתניהו על סרטון חטיפת התצפיתניות: נמשיך לעשות הכל כדי להשיבן הביתה; גנץ: האחריות של מנהיגים היא לא רק להסתכל למציאות בעיניים – אלא ליצור מציאות אחרת ● 3 חיילים נפלו בשתי תקריות בצפון הרצועה ● ביידן: את סוגיית המדינה הפלסטינית יש לפתור במו״מ ולא בהחלטה חד צדדית ● היועמ"שית ופרקליט המדינה: הבקשה להוצאת צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט נעדרת בסיס

חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז מתוך הסרטון שנחשף ב-22 במאי 2024 (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז מתוך הסרטון שנחשף ב-22 במאי 2024

דובר צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) שלוחם מגדוד 222 של חטיבת כרמלי (2) נפצע אתמול באורח קשה במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

ממשלת אירלנד תכריז היום (רביעי) על הכרתה במדינה פלסטינית – כך דווח בסוכנות "רויטרס". למעלה מ-130 מדינות הכירו עד כה במדינה הפלסטינית, ביניהן – סין, רוסיה, הודו, ברזיל, ארגנטינה, שוודיה, פולין, איסלנד, הונגריה, רומניה, אוקראינה, צ'כיה, קפריסין, ערב הסעודית ומצרים.

המודיעין המצרי שינה את ההצעה להפסקת הלחימה שמסר לחמאס, כך שהמסמך שנמסר לארגון היה שונה מזה שעליו חתמה ישראל בתחילת החודש – כך דווח אמש (שלישי) ב-CNN על סמך דבריהם של שלושה גורמים המעורים בנושא. בכך הביאו המצרים לקריסת המשא ומתן בין הצדדים.

מפגין, המוחה ליד הקריה בתל אביב, נושא את תמונותיהם של החטופים המוחזקים ברצועת עזה, 21 במאי 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מפגין, המוחה ליד מחנה רבין בתל אביב, נושא את תמונותיהם של החטופים המוחזקים ברצועת עזה, אמש (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

אחמד עבד אל חלאק, המשמש כסגנו של ראש המודיעין הכללי של מצרים עבאס כאמל, הוא שאחראי – לפי הפרסום – לביצוע השינויים. ארצות הברית וקטאר לא היו מודעות לשינויים שערכה מצרים בהצעה.

ראש ה-CIA ויליאם (ביל) ברנס, שלקח חלק במאמצי התיווך, היה נבוך וכעוס, כשהתבררו השינויים, שגרמו לו להיראות כאילו אינו מעורה בנעשה או שנמנע מלעדכן את ישראל בתמורה שחלה בהסכם המתהווה. דובר סוכנות הביון המרכזית סירב למסור תגובה.

הלימודים בכיתות י'-י"א במחוז הצפון יושבתו היום (רביעי) למשך שעתיים, מ-08:00 עד 10:00 בבוקר.

שער נעול של בית ספר בצפת, 14 באפריל 2024 (צילום: David Cohen/Flash90)
שער נעול של בית ספר בצפת בחודש אפריל האחרון (צילום: David Cohen/Flash90)

יושב ראש ארגון המורים רן ארז מסר: "בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי רצונם להתקדם במו"מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את הדיקטט שלהם ונסכים לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן, עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך, אנו נאלצים להחריף את צעדי המאבק"

שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, החברים בקבינט המלחמה, והשר גדי איזנקוט, המשמש משקיף בפורום זה, ייפגשו היום (רביעי) עם קרוביהם של חטופים המוחזקים ברצועת עזה – כך נמסר ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים. עוד נמסר שראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, המשמש משקיף בקבינט, ויושב ראש ש"ס אריה דרעי, המגיע דרך קבע לישיבות ועדת השרים, טרם השיבו לבקשת המטה להיפגש עם קרובי חטופים.

סגירה