היום ה־232 ללחימה ● 125 חטופים עדיין בעזה

עינב צנגאוקר, שבנה חטוף: ללא עסקה, תכפה הפסקת המלחמה – והחטופים יישארו ברצועה

ראש המוסד שב מפריז, שם נועד עם ראש ה־CIA ועם ראש ממשלת קטאר; בפגישתם סוכם שהמשא ומתן בין ישראל לחמאס יחודש בימים הקרובים על בסיס הצעות חדשות של קטאר ומצרים ● לוחם נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה ● חרף האיסור מאות מתפללים הגיעו לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון

עינב צנגאוקר, שבנה, מתן צנגאוקר מוחזק ברצועת עזה, נושאת דברים בתל אביב, 25 במאי 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
עינב צנגאוקר, שבנה, מתן צנגאוקר מוחזק ברצועת עזה, נושאת דברים בתל אביב, 25 במאי 2024

המשא ומתן בין ישראל לחמאס יתחדש בימים הקרובים – כך הוחלט בפגישה שקיימו ראש המוסד דוד (דדי) ברנע, ראש ה-CIA ויליאם ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל תאני. היום (שבת) שב ברנע מפריז, שם נפגשו השלושה. המשא ומתן – כך הוסכם – יתחדש על בסיס הצעות חדשות של קטאר ושל מצרים, תוך מעורבות פעילה של ארצות הברית.

רעול פנים, המזדהה כחייל מילואים בשירות פעיל, מאיים בסירוב פקודה המוני. בסרטון, שפרסם אמש (שישי) ינון מגל בחשבון האקס שלו, נראה אותו רעול פנים כשהוא לבוש, ככל הנראה, מדי צה"ל וחמוש ברובה, אומר: "אנחנו, חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית, לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות חמאס, פת"ח, או כל ישות ערבית אחרת".

רעול פנים, המזדהה כחייל מילואים, מאיים שלא לציית לשר הביטחון ולרמטכ"ל, אלא רק לראש הממשלה (צילום: מתוך סרטון שפורסם בחשבון ה-X של ינון מגל)
רעול פנים, המזדהה כחייל מילואים, מאיים שלא לציית לשר הביטחון ולרמטכ"ל, אלא רק לראש הממשלה (צילום: מתוך הסרטון שפורסם בחשבון האקס של ינון מגל)

הדובר קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר מתפקידו ואומר שמאה אלף חיילים בשירות מילואים יישארו על הגדר, אם תביעתם בעניין השליטה ברצועה לא תיענה. "אנחנו נקשיב למנהיג אחד וזה לא שר הביטחון וזה לא הרמטכ"ל, זה לראש הממשלה. תחשבו טוב-טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה", אמר.

הפרקליטה הצבאי הראשית, יפעת תומר ירושלמי, הורתה לפתוח חקירה של המשטרה הצבאית בעקבות הדברים שאמר הדובר. יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שיתף את הסרטון שבו אותו חמוש משמיע את איומיו.

המרכז הסורי לזכויות אדם מסר ששני פעילי חזבאללה נהרגו בתקיפה של כלי טיס ישראלי לא מאויש בקרבת העיר אלקסיר שבמחוז חומס. לפי הודעת המרכז, בתקיפה, שהתרחשה במרכז סוריה, כלי הטיס תקף כלי רכב שעשו דרכם לשדה תעופה צבאי באזור.

משרד הבריאות ברצועת עזה, הנתון לשליטת חמאס, הודיע ש-40 פלסטינים נהרגו ו-130 נפצעו ברצועה ביממה האחרונה. בכך עלה, לפי אומדן המשרד, מספר הפלסטינים שנהרגו מתחילת המלחמה ל-35,903, ומניין הפצועים טיפס ל-80,420.

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) שמטוסי קרב של זרוע האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים של חזבאללה במרחבים אל-עדייסא, יארון ומרווחין שבדרום לבנון.

עוד נמסר שבמהלך היום כוחות הצבא ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים אל מטמורה, ואדי חמול, רשיא אל פוחר וא-צוונה.

סגירה