היום ה־247 ללחימה ● 120 חטופים עדיין בעזה

גנץ פרש מהממשלה: "נתניהו מונע מאיתנו ניצחון אמיתי"

נתניהו: "זה לא הזמן לנטוש את המערכה - זה הזמן לאחד את הכוחות"; בן גביר: "בן גביר: ״דורש להצטרף לקבינט המלחמה״ ● מפקד אוגדת עזה התפטר: "נכשלתי במשימת חיי - להגן על העוטף" ● צה"ל מאשר: חטופים הוחזקו בביתו של עבדאללה ג׳מל, עיתונאי פלסטיני פעיל חמאס ● לפיד במכתב ליועמ"שית: התנהלות המשטרה חצתה כל גבול, להפעיל פיקוח על השוטרים

בני גנץ מודיע על פרישה מהממשלה, 9 ביוני 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
בני גנץ מודיע על פרישה מהממשלה, 9 ביוני 2024

מיכל זמורה, אשתו של פקד ארנון זמורה שנפל בפעולת החילוץ הנועזת אתמול סופדת ומשתפת תמונות שלו עם ילדיהם.

הכל מתמלא עכשיו בתמונתו של הגיבור פקד ארנון זמורה ז"ל. אבל הרבה לפני שהוא היה לוחם וגיבור הוא היה איש מתוק ומקסים. בן זוג מדהים, אבא מושלם. איש אוהב ואהוב. ככה אנחנו נזכור אותו, ואשמח שגם אתם.

Posted by Michal Zmora on Saturday, June 8, 2024

בניו יורק טיימס דווח כי מודיעין מארה"ב ובריטניה סייע לצה"ל במבצע חילוץ ארבעת החטופים אתמול וכי המידע נאסף בעזרת שיגור כטב"מים מעל עזה ויירוט שיחות של מחבלים.

לאחר שעלו טענות פלסטיניות, הבהיר פיקוד המרכז האמריקאי: "המזח של ארצות הברית בעזה לא שימש את הכוחות הישראלים בפעולת חילוץ החטופים. כל טענה אחרת בנושא היא שקרית"

אורית, אמו של אלמוג מאיר ג'אן, סיפרה הבוקר בריאיון לגל"צ: "אלמוג בסדר, הוא נרגש וצלול, מאוד בפוקוס. יש עוד דרך לעבור אבל בתור התחלה מצבו בסדר גמור. כשהודיעו לי לא האמנתי למה שאומרים לי, הייתי בהלם, פשוט רגע של אושר עילאי". לדבריה, "אלמוג היה שם עם שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, נוצר ביניהם קשר כל כך מיוחד, הם תמכו אחד בשני והצילו אחד את השני. זה כל כך מרגש".

אלמוג מאיר בבית חולים שיבא תל השומר אחרי שחרורו משבי חמאס בעזה, 8 ביוני 2024 (צילום: דובר צה"ל)
אלמוג מאיר בבית חולים שיבא תל השומר אחרי שחרורו משבי חמאס בעזה, 8 ביוני 2024 (צילום: דובר צה"ל)

עוד סיפרה: "אלמוג סיפר לי שעדכנו אותו קצת על המאבק לשחרורו וההצהרות שלו. הוא גם ידע על ההפגנות ועל חוק הגיוס, הוא הצליח לספור את הימים ולהבין מתי יש לו יום הולדת, הוא ציין אותו בשבי".

אלמוג מאיר אמר אתמול בריאיון לרשת ב': "אני בסדר גמור, נמצא בחיק המשפחה התומכת, תודה על הכול".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בריאיון לרשת ב': "אם אתה רה"מ – אתה ראש ממשלה גם של הצלחות וגם של כישלונות. להיעלם כשדברים לא קורים כמו שאתה רוצה זה מחפיר, אבל זה משהו שלא ידענו עליו קודם?"

לפיד קרא למחנה הממלכתי לצאת מהממשלה: "עכשיו פתאום יש להם השפעה ובן גביר וסמוטריץ' לא עושים מה שבא להם? זו ממשלה מטורפת. שולחים משאיות סיוע לעזה ואז שרים בקבינט שולחים את המליציות שלהם לעצור אותן. זו הפקרות גמורה ולא צריך לתת לזה לגיטימציה".

אתמול בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב הופעלה מכת"זית על מנת לפזר את ההפגנה, ו-33 נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי. מהמשטרה נמסר: "מספר מפגינים התקבצו והחלו בתהלוכה ברחוב בגין וקפלן, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה. כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש, תוך הפעלת אמצעי לפיזור הפגנות וביצעו מעצרים של מפירי הסדר".

סגירה