המשטרה חושדת: בכירי קמפיין הליכוד הטרידו את עד המדינה שלמה פילבר

על פי הדיווחים, מדובר ביונתן אוריך ובעופר גולן ● עורך דינו של גולן: "האשמות מופרכות" ● כחול-לבן: בליכוד ממשיכים להתעקש שהם מייצגים את הבלוק ולא מוכנים להתפשר ● הליכוד: בכחול-לבן ממשיכים לסרב למתווה הנשיא ● פגישת המשך בכל זאת תיקבע לימים הקרובים

.משה פילבר (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
.משה פילבר
06:59 עריכה

בוקר טוב! בני גנץ וכחול-לבן מתחילים היום את המאמץ להקים ממשלה. גנץ ייפגש אחר הצהריים (17:30) עם בנימין נתניהו בקריה ומחר עם ליברמן. במקביל, ייפגשו היום צוותי המו"מ של כחול-לבן עם אלה של הליכוד בשעה 14:00 ועם ישראל ביתנו ב-16:00.

מתווה הנשיא, לפיו נתניהו ממשיך כראש ממשלה ויוצא לנבצרות במקרה של הגשת כתב אישום, ככל הנראה כבר לא רלוונטי מבחינת כחול-לבן, אך הם יצטרכו לשכנע גם את הצד השני.

07:30 עריכה

ישראל כץ לוקח לעצמו קרדיט על הטיסות הזולות לחו"ל:

07:32 עריכה

שר התחבורה וחבר הקבינט סמוטריץ', עונה לנחום ברנע:

07:47 עריכה

לפי דיווח בכאן ב', כחול-לבן יציעו לליכוד להיפרד מבלוק ה-55 בתמורה לכך שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה.

ההצעה היא להקים ממשלת אחדות ללא המפלגות החרדיות בשלב ראשון, כדי להעביר כמה נושאים משמעותיים שקשורים לדת ומדינה, ובראשן חוק הגיוס, את ביטול חוק המרכולים ואולי עוד חוק נוסף, כמו נושא הגיור למשל. בשלב השני יוכלו גם החרדים להצטרף לקואליציה ואז ייפסק העיסוק בנושאי דת ומדינה. לפי הדיווח בכאן, זה יהיה הסולם שיאפשר לכחול-לבן לרדת מהסולם של גנץ ראשון ברוטציה.

07:55 עריכה

איילת שקד הגיבה הבוקר בראיון לכאן ב', לדיווח על כך שכחול-לבן יציעו לנתניהו להיפרד מבלוק ה-55 בתמורה לכך שיהיה ראשון ברוטציה:

"נתניהו עומד על בלוק ה-55, הם צריכים להבין את זה. רוה"מ לא יהיה מוכן לזה, אם זו ההצעה שלהם אז כדאי לשים את המשחקים בצד, החרדים יישארו בחוץ בשלב ראשון לכמה חודשים? על מי הם עובדים? אפשר מראש ללכת על קווי יסוד ולהקים ממשלה ביחד".

08:04 עריכה

קו ההגנה העדכני של נתניהו: הוא היטעה את נוני מוזס כדי למשוך אותו באף לדבר בהקלטה על העסקה המושחתת.

08:52 עריכה

ח"כ מכחול-לבן אומר הבוקר לכאן ב' שממשלת מיעוט היא לא אופציה קיימת:

09:04 עריכה

גנץ והורביץ ייפגשו ברביעי:

09:26 עריכה

אביגדור ליברמן מוותר הפעם על פוסט בפייסבוק וכותב טור למעריב:

09:28 עריכה

ח"כ של המחנ"ד מתארת כ"פחדנית" את הצהרתו של הח"כ מכחול-לבן שפסל הבוקר ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת:

09:35 עריכה

בכיר כחול-לבן גבי אשכנזי מצייץ מחדש סרטון שבו נראה המתחם המופצץ של מפקד דאע"ש, שככל הנראה נהרג ע"י צבא ארה"ב:

09:36 עריכה

שר החינוך לשעבר מברך את הסטודנטים הראשונים לרפואה באריאל:

10:11 עריכה

מאי גולן מונתה לתפקיד הדוברת הבינלאומית של הליכוד. בסופ"ש פורסם סרטון שלה משבחת את נתניהו בפניו ואומרת לו שהצעירים במדינה שוקלים לעזוב לחו"ל מחשש שהוא לא ימשיך לכהן כראש הממשלה.

10:19 עריכה

ח"כ מהליכוד מוחה על אכיפה בררנית לכאורה, של אנשי ימין מול אנשי שמאל:

11:04 עריכה

ראש הממשלה אומר הבוקר כי התרעות הצבא (ובקשת הרמטכ"ל לתוספת תקציב שנגזרת מהן), לגבי איומים ממזרח ומצפון אינם ספין, ומצריכים ממשלת אחדות:

11:17 עריכה

גדעון סער, שכבר הצהיר שהוא מוכן להתמודד נגד נתניהו בפריימריז, (שלא מתוכננים כרגע), תומך בממשלת אחדות:

12:10 עריכה

שר התחבורה נפגש היום עם ראש העיר נתניה כדי לדון בפקקים שנוצרו בכביש החוף בעקבות הקצאת נתיב לתחבורה ציבורית ולרכבים פרטיים עם יותר מנוסע אחד, ("נתיב פלוס"):

12:32 עריכה

יו"ר המחנ"ד קורא לגנץ לא להיכנס לממשלה עם נתניהו:

12:51 עריכה

ח"כ מהמחנ"ד קורא לכחול-לבן לשקול גם ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת:

13:34 עריכה

ח"כ של המחנ"ד מסבירה מדוע היא כינתה כ"פחדנית" את האמירה של חילי טרופר מכחול-לבן, שאמר הבוקר שלא תהיה ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת:

14:27 עריכה

צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד החלו בפגישתם בכפר המכבייה. בפגישה משתתפים יורם טורבוביץ ושלום שלמה מטעם כחול-לבן והשר יריב לוין ועו"ד

צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד, היום בכפר המכבייה (צילום: אלעד מלכה)
צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד, היום בכפר המכבייה (צילום: אלעד מלכה)

מיכאל ראבילו מטעם הליכוד.

 

15:18 עריכה

דפנה ליאל (חדשות 12) מדווחת כי נציג הליכוד למו"מ יריב לוין הבהיר בפתח הפגישה עם נציגי כחול-לבן שהוא מגיע בשם כל בלוק הימין-חרדים ומבקש לדעת האם כחול-לבן תומכת במתווה הנבצרות והאם היא מנהלת מו"מ מקביל על הקמת ממשלת מיעוט.

15:39 עריכה

הסתיימה פגישתם של צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד. מכחול-לבן נמסר כי הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד.

הליכוד, לדברי כחול-לבן, המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה -55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא.

15:57 עריכה

הליכוד על פגישת צוותי המו"מ: נציגי כחול לבן סירבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה ולהתחייב שלא יקימו ממשלת מיעוט. הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות.

16:06 עריכה

החלו השיחות בין צוותי המשא ומתן של כחול לבן עם נציגי ישראל ביתנו. 

.עודד פורר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
.עודד פורר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
16:09 עריכה

צפו: ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הריגתו של מנהיג דאעש, אל בגדדי.

16:11 עריכה

איילת שקד לכאן חדשות: כחול לבן רוצים להתנקש בדמוקרטיה ולהעביר את הכוח מהעם, לאדם אחד, ליועמ"ש, ואני לא אתן ידי לכך.

16:39 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ: "חיסולו של מנהיג שאע"ש – הישג חשוב של צבא ארצות הברית בהובלת הנשיא טראמפ".

16:49 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "האיסלאם הקיצוני ספג מכה מוראלית ומבצעית קשה ביותר".

16:52 עריכה

יואב קרקובסקי מכאן חדשות מדווח כי גורמים בכחול לבן אמרו לאחר סבב שיחות ראשון עם הליכוד כי ".כל עוד אין איום ממשי על הליכוד מפני אופציה להרכבת ממשלה בלעדיהם – הליכוד לא יתקפל לא ברור למה אביגדור ליברמן משחק לפי אותו גורם שמבקר גם את חוסר אחידות המסר בתוך כחול לבן סביב תרחיש ממשלת המיעוט".

17:24 עריכה

ח"כ מאיר כהן (כחול-לבן), על המו"מ עם הליכוד, בכאן רשת ב': "נעשה הכל בשביל ממשלת אחדות. אני לא חושב שהממשלה צריכה להישען על ממשלת מיעוט. אפשר לסגור ממשלת אחדות אם הליכוד יבואו רק הליכוד".

17:25 עריכה

בני גנץ הגיע לקריה בתל אביב לקראת פגישתו עם בנימין נתניהו. 

נתניהו וגנץ. ראש הממשלה היוצא ומחזיק המנדט להרכבת ממשלה ייפגשו היום אחר הצהריים בכפר המכבייה (צילום: פלאש 90)
נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
17:28 עריכה

הסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן של סיעות כחול לבן וישראל ביתנו. שני הצדדים סיפרו כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה וחיובית מתוך רצון של שני הצדדים לקדם הסכם קואליציוני".

נציגי ישראל ביתנו הציגו את דרישותיהם בתחומים השונים. "הפגישה נדונה בעיקר בנושאי התוכן והמהות של הממשלה העתידית. יקבעו פגישות המשך בימים הקרובים".

17:54 עריכה

החלה פגישתם של ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו ויו"ר כחול-לבן בני גנץ. על פי דיווח של כאן חדשות, הפגישה אמורה הייתה להתקיים בנוכחות ראשי צוותי המו"מ של המפלגות, אולם גנץ ביקש שהיא תתקיים בארבע עיניים – ואכן כך נפגשו.

18:08 עריכה

אביעד גליקמן מחדשות 13 מדווח על סיפורו שייחשף במהדורה: חקירת משטרה נגד בכירים במטה הבחירות של הליכוד בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

18:31 עריכה

דיווח בכאן חדשות, בנוגע לפרשת בכירי קמפיין הליכוד שנחקרו לאחר שנחשדו בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר: החקירה החלה בעקבות סרטון שהופץ ברשת בימי הקמפיין, ובו אנשי הקמפיין מיקמו לכאורה רכב סמוך לביתו וקראו קריאות כלפיו עם רמקולים. 

18:35 עריכה

דיווח בחדשות 13: יועצי התקשורת יונתן אוריך ועופר גולן הם הבכירים במטה הבחירות של הליכוד, שחשודים בהטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר.

18:40 עריכה

עמית סגל מחדשות 12 מדווח, בהמשך לפרשת בכירי מטה הליכוד החשודים בהטרדת עד המדינה משה פילבר, כי עופר גולן נחקר באזהרה בחשד שהטריד את מומו פילבר, עד המדינה בתיק 4000, כששלח לו רכב ברסלב מתחת לביתו שהשמיע בקולי קולות טקסטים נגד פילבר. 

19:04 עריכה

דיווח מהקריה בתל אביב: פגישת יו"ר כחול לבן בני גנץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימה. בפגישה דנו השניים על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות וכי השניים צפויים להיפגש שוב. בנוסף, נמסר כי "עוד סוכם כי צוותי המשא ומתן ימשיכו לעמוד בקשר". פגישת נציגי המפלגות למו"מ הקואליציוני שהתקיימה מוקדם יותר היום כפר המכבייה, הסתיימה ללא תוצאות.

19:22 עריכה

מטעם נתניהו נמסר בתגובה לחשיפת הפרשה של הטרדות עד המדינה: "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של רה"מ בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

19:26 עריכה

דיווח בערוץ 20: ח"כ ד"ר שלמה קרעי (ליכוד) שיגר היום מכתב לחברי הכנסת מכל סיעות הבית בדרישה להחרים את טקס ההשבעה של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. האירוע ייערך מחר אחה"צ במליאת הכנסת.

"חברי  המפלגה המשותפת ביזו והחרימו את הכנסת בהשבעה החגיגית של הכנסת ה-22 ומחר הם 'יצהירו אמונים' בפתיחת מליאת הכנסת", כתב ח"כ קרעי, "מי שמחרים את הכנסת צריך להיות מוחרם בעצמו ועל כן אני קורא לחברי הכנסת מימין ומשמאל לא להיכנס למליאה בזמן הצהרות האמונים שלהם.

"הזלזול בכנסת חמור יותר כשמתברר שראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, שוב לא יגיע להצהיר אמונים ובחר במקום זאת להשתתף בכנס בוושינגטון של השדולה שפועלת נגד ישראל, 'ג'יי סטריט".

19:58 עריכה

עו"ד עמית חדד המייצג את עופר גולן מנהל קמפיין הליכוד, טוען כי חקירתו כלל לא היתה צריכה להתקיים. לדבריו, "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי לא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי.

"אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט – הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

20:12 עריכה

דיווח בחדשות 12: הפגישה של גנץ ונתניהו היום אחה"צ הייתה טובה מאוד.  במוקד עלתה בה השאלה מתי בדיוק נתניהו ייצא לנבצרות.

מנגד, ב-ynet דווח כי גורמים בכחול לבן אמרו לאחר הפגישה כי "הצדדים לא התקדמו במילימטר". הגורמים ציינו כי "ההתקדמות במגעים היא בעצם ההחלטה להמשיך להיפגש ולדבר".

20:13 עריכה

דיווח בכאן חדשות: המשטרה החרימה את הטלפונים הסלולריים של בכירי הליכוד שנחקרו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

20:33 עריכה

לירן לוי, כתב המשטרה של וואלה! ניוז: פניתי למשטרה ושאלתי האם פילבר הגיש תלונה או שהחקירה נפתחה ביוזמת המשטרה או הפרקליטות – במשטרה מסרבים להשיב".

20:35 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ, לאחר פגישתו עם ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו: סיימתי פגישה עניינית עם ראש הממשלה. אני מודיע לכם שאמשיך בכל המאמצים למנוע בחירות מיותרות. נעשה כל מאמץ לא להגיע למערכת בחירות שלישית. תהיה פגישת המשך".

20:53 עריכה

מקורביו של עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי לא ידעו על קיומה של חקירה במשטרה על הטרדתו. בנוסף, הבהיר אחד מהמקורבים אל פילבר כי "מהיכרותי עם האיש, אני מעריך שלא הוא הגיש את התלונה במשטרה".

21:01 עריכה

על פי דיווח בכאן חדשות, מעורב בלשכת נתניהו אומר כי חקירת המקורבים היא רעידת אדמה של ממש וניסיון לחבל בעבודתו של ראש הממשלה. שניים מהנחקרים, בהם עופר גולן, הם מהמקורבים ביותר לנתניהו בחמש שנים האחרונות. 

21:08 עריכה

דיווח בכאן חדשות: העמדה המסתמנת בצמרת הפרקליטות היא שיש מענה לרוב טענות סניגורי ראש הממשלה ואפשר להגיש כתב אישום בשלושת התיקים. סניגורי נתניהו צפויים להגיש טיעון נוסף בימים הקרובים, לפיו אם נסגר התיק נגד איתן כבל בתיק 2000, יש לסגור את התיק נגד נתניהו בתיק 4000.

21:13 עריכה

עמית סגל (חדשות 12) מעדכן כי בפגישות שנערכו היום בליכוד דרשו שנתניהו יהיה ראשון ויכהן לפחות במשך שנה ואילו בכחול לבן ביקשו לבחון את הדברים לאור ההליך המשפטי.

21:33 עריכה

בשעה זו, מתברר, נערכת מסיבת יום הולדת סודית לראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו. אמנם לא ברור אם נתניהו במצב רוח לחגיגות, אבל זה קורה בכל זאת. על פי הדיווח, פנו מארגני המסיבה לאומנים: יהורם גאון, דויד קריבושה ודודו פישר.

22:32 עריכה

הפרשן אמנון אברמוביץ שוקל להגיש תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, ששיתף סיפור שנוגע לנסיבות פציעתו במלחמת יום הכיפורים (שם נטען שחייל נאלץ לחלצו מטנק בוער משום שחווה "בלאק אאוט").

הפוסט המדובר נמחק מפייסבוק. הנה אחד הקישורים אליו:

 

סגירה