יועצו של נתניהו: "חיטטו בתוכן שלא קשור לפילבר"

נתניהו בתגובה לפרשה: "פיגוע בדמוקרטיה" ● גנץ: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית, אך לא הושגה התקדמות" ● נתניהו וראש המל"ל נפגשו עם אמה של נעמה יששכר שעצורה ברוסיה ● לפיד: אם נתניהו יסכים להיות שני ברוטציה, יש ממשלה תוך 48 שעות ● דיכטר מונה לסגן שר הביטחון ● החשודים בהטרדתו של פילבר הם יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן

יונתן אוריך בכפר המכביה, ב-27 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש90)
פלאש90
יונתן אוריך בכפר המכביה, ב-27 באוגוסט 2019
06:49 עריכה

יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, ייפגש היום – לראשונה מאז הטיל עליו בשבוע שעבר הנשיא ריבלין את מלאכת הקמת הממשלה – עם יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. פגישתם של השניים תיערך בכנסת.

אתמול נועדו צוותי המשא ומתן של שתי הסיעות. כמו כן התקיימה בכפר המכבייה פגישה בין צוות המשא ומתן של הליכוד לבין זה של כחול לבן, וכן נערכה בקריה פגישה בין גנץ לבין ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו.

07:18 עריכה

יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית טראמפ, ג'ארד קושנר, יגיע היום לישראל וייפגש, בנפרד, עם ראש הממשלה נתניהו ועם יושב ראש כחול לבן גנץ. פגישה עם נתניהו עתיד לקיים גם מזכיר האוצר של ארצות הברית סטיבן מנוצ'ין.

שני הבכירים האמריקאים עתידים להשתתף, לאחר ביקורם בישראל, בוועידה כלכלית בסעודיה. אחרי הוועידה בסעודיה צפוי מנוצ'ין לנסוע להודו ולמדינות במפרץ הפרסי.

08:44 עריכה

אתמול פורסם כי בכירים בקמפיין הליכוד – עופר גולן, יונתן אוריך ואדם נוסף – נחקרו במשטרה בחשד להטרדת עד, כששלחו רכב מצויד ברמקולים אל מול ביתו של עד המדינה שלמה פילבר. במסגרת החקירה, שמתנהלת בלהב 433, הוחרמו טלפונים ניידים של אנשי הקמפיין – דבר שגרר ביקורת של המערכת הפוליטית והתקשורתית.

יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה, השר בצלאל סמוטריץ' –

עוד כתב סמוטריץ': "בכל פעם שאנחנו חושבים שאנחנו כבר מכירים את כל המקפצות בעיר באה הדיפ-סטייט ומגלה לנו מקפצה גבוהה יותר. ולא, זה לא גשם".

תגובות נוספות –

09:12 עריכה

מליאת הכנסת תתכנס היום, לראשונה מאז יום השבעתה, ב-3 באוקטובר. שמונת חברי הכנסת החדשים יישאו נאומי בכורה, ומחוקקים שיחפצו בכך – יוכלו לשאת נאומים בני דקה.

הישיבה היום תהיה הישיבה השלישית של הכנסת הנוכחית. בישיבה הראשונה נשבעו חברי הכנסת אמונים, ובישיבה השנייה, שהתקיימה זמן קצר אחרי הראשונה, נקבע הרכבה של הועדה המסדרת.

חברי הכנסת ה-22 בהשבעת הכנסת, 3 באוקטובר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-22, 3 באוקטובר 2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מחר תקיים הכנסת ישיבה לזכרו של השר רחבעם זאבי, שנרצח לפני 18 שנה.

09:26 עריכה

צבי האוזר מכחול לבן מצטרף לקריאתה של איילת שקד מהימין החדש – לקבוע איסור טיסה מעל האזורים שבשליטת הכורדים בצפונה של סוריה. צעד זה עשוי למנוע, או להפחית, את הפגיעה בכורדים.

09:38 עריכה

עד המדינה שלמה פילבר הוא שפנה למשטרה בעניין הטרדתו – כך פרסמו אביעד גליקמן וברוך קרא מחדשות 13. עורך דינו של פילבר, דרור אילון, אמר לשרון גל בגלי ישראל כי "פילבר לא הגיש תלונה, ולא חש מוטרד או מאוים". הדברים עשויים להתיישב בכך שעד המדינה אכן הודיע למשטרה על הטרדתו, אך לא הגיש תלונה. לפי הדיווח של גליקמן, החיפוש בניידים ייעשה לפי מילות קוד ובפיקוח שופט.

שלמה פילבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
שלמה פילבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
09:49 עריכה

חבר הכנסת בני גנץ ייפגש היום עם ראשי העבודה-גשר, חברי הכנסת עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. הפגישה תיערך בשעה שש במשכן הכנסת. מחר, בתשע וחצי בבוקר, ייפגשו צוותי העבודה של שתי המפלגות.

10:09 עריכה

"הצבענו לליכוד, לא לגוש!" – כך קורא הבוקר ארגון הליכודניקים החדשים, שמביע תמיכה בכינונה של ממשלת אחדות.

10:29 עריכה

בפגישתם של גנץ וקושנר, שעתידה להתקיים בשעה 11:30, ייקח חלק גם מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד – כך פורסם בתאגיד השידור כאן.

10:39 עריכה

שלוש שנים אחרי שנחת בישראל, נחשף המטוס שישמש את נשיא המדינה ואת ראש הממשלה. בתמונות שפורסמו באתר ynet נראה המטוס, מסוג בואינג 767, בחטיבת המטוסים של התעשייה האווירית, סמוך לנמל התעופה בן-גוריון.

על המטוס מופיעה הכתובת "מדינת ישראל" לצד הדגל, סמל המדינה ומגן דוד. המטוס צבוע בכחול ובלבן, כשביניהם פס בצבע אפור.

10:50 עריכה

ועדת הכספים של הכנסת תתכנס מחר כדי לאשר בקשות להעברת תקציבים ועודפים בתקציב המדינה לשנת 2019. הישיבה תתקיים בשעה עשר בבוקר. כך פורסם באתר הכנסת.

11:12 עריכה

בישיבת הכנסת, שתיערך היום, יצהירו אמונים אחד עשר חברי כנסת מהרשימה המשותפת – מטאנס שחאדה, אחמד טיבי, מנסור עבאס, עאידה תומא סלימאן, וליד טאהא, עופר כסיף, היבא יזבק, אוסאמה סעדי, יוסף ג'בארין, סעיד אלחרומי וג'אבר עסאקלה – לאחר שנעדרו מטקס השבעת הכנסת במסגרת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית. יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה לא יצהיר אמונים כי הוא נמצא בארצות הברית וייעדר מהישיבה. חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, מהרשימה המשותפת גם כן, לא יצהיר אמונים, לאחר שכבר עשה כן בישיבתה השנייה של הכנסת, שהתקיימה באותו יום שבו הושבעה הכנסת.

כמו כן יישאו בישיבה חברי הכנסת משה אבוטבול מש"ס, מרק איפראימוב מישראל ביתנו וסאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת את נאומי הבכורה שלהם. כך פרסם אריק בנדר מ"מעריב".

12:22 עריכה

פיצול בשורות הליכודניקים החדשים: שורה של פעילים בולטים הודיעו היום על פרישתם מהגוף הפוליטי ועל הקמתו של גוף פוליטי מתחרה. בעקבות ביקורת על ליאור מאירי, ממייסדי הליכודניקים החדשים, פעילים בולטים – בהם יניב טוירמן, דורון ניר, אלון אנתין ורן כרמון – עזבו את הארגון לטובת פעילות בארגון חדש. לדבריהם, מאירי מקבל החלטות בגפו, ללא שיתוף חברי הקבוצה.

עוד על הפיצול – בדיווחה של טל שניידר ב"גלובס".

12:33 עריכה

נשות הכותל פנו במכתב ליושב ראש כחול לבן, גני גנץ, בבקשה שיודיע שלא יאפשר הקמה של ממשלה מבלי שתינתן התחייבות מפורשת לקדם את מתווה הכותל, "שיהפוך את ישראל למדינה פלורליסטית".

13:39 עריכה

הסתיימה פגישתם של גנץ ולפיד עם ג'ארד קושנר. החלה פגישתו של יושב ראש כחול לבן עם ליברמן.

13:59 עריכה

הודעה משותפת של דוברות משרד המשפטים ודוברות משטרת ישראל בנוגע לחקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

בעקבות פרסומים שונים בעניין חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר בסמוך לבית מגוריו, בקשר לעדותו, הרינו להבהיר:
רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך.
חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם.
במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת.
מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק.
רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו.
באשר לחקירה שבה מדובר, הרי שהיא עודנה מתנהלת ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה.
העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים.
נוכח הרגישות הברורה, החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת.

באשר לסוגיית תפיסת הטלפונים של החשודים, הרי שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים.
בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה החיפוש ייערך במִתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט.
המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה.
בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה.

14:17 עריכה

לבד מעופר גולן ויונתן אוריך, חקרה המשטרה בפרשת ההטרדה של עד המדינה שלמה פילבר את ישראל איינהורן, שהיה הקמפיינר של הליכוד. בדומה לגולן ולאוריך, גם הטלפון שלו הוחרם. כך דיווח רועי ינובסקי בתאגיד השידור כאן.

14:29 עריכה

לפני שנועד עם גנץ בקריה, נפגש נתניהו במשך שעה עם יושב ראש הימין החדש נפתלי בנט – כך פרסם עקיבא נוביק מחדשות 13.

14:33 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי אמרה בראיון לגלי צה"ל שבכוונתה להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק נגד הנצחתו של רחבעם זאבי: "הדיון הוא ציבורי ולא משפטי. מי אנחנו רוצים שיציג את הערכים עבור ילדינו?".

14:47 עריכה

בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו אמר אביגדור ליברמן כי ממשלה צרה לא תוכל לקבל החלטות קריטיות בתחומי הכלכלה והביטחון. עוד אמר ליברמן כי בבלפור יורדים נמוך במתקפות נגדו. לדבריו, הוא פועל בענייניות ולא מתוך נקמנות כלפי נתניהו, ולראיה הוא תומך במתווה שלפיו יושב ראש הליכוד יכהן ראשון כראש ממשלה.

יושב ראש ישראל ביתנו הביע תמיכה עקרונית בבחירה ישירה. כן טען שנתניהו עוסק במשחקי האשמות וגורר את ישראל לבחירות נוספות. עוד אמר ליברמן שהפגישה עם גנץ הייתה טובה, והם דנו בנושאי ביטחון.

14:52 עריכה

אנשי צוות המשא ומתן של כחול לבן, יורם טורבוביץ' ושלום שלמה, נראו יוצאים מלשכתה של יושבת ראש הימין החדש, חברת הכנסת איילת שקד – כך דיווח העיתונאי ארי קלמן מ"בחדרי חרדים".

14:57 עריכה

הסתיימה פגישת גנץ-ליברמן. השניים קבעו לשוב ולהיפגש.

15:02 עריכה

חבר הכנסת בני גנץ בישיבת הסיעה של כחול לבן: הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית, אך לא הושגה בה התקדמות. אנו בכחול לבן מעוניינים בממשלת אחדות ליברלית רחבה.

15:18 עריכה

יאיר לפיד בישיבת הסיעה של כחול לבן: "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים".

לדבריו, "נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד – לדחוף לבחירות. הוא רוצה בחירות. זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות".

"אני אגיד לכם מה ההבדל בין 28 הימים שהיו לנתניהו, ל-28 הימים שלנו:
נתניהו לא ניסה להקים ממשלה, אנחנו כן. אני יודע איך נראה משא ומתן להקמת ממשלה. אני ראיתי את נתניהו, הייתי איתו בחדר, כשהוא כן רצה להקים ממשלה – הוא ידע לעשות את זה. זה לא המקרה. לא הפעם. הוא לא שם שום הצעה על השולחן. התעקש על ליצמן וסמוטריץ'. התעקש להיות ראשון ברוטציה. עשה הכל כדי לוודא שזה לא יצליח.

"אנחנו לעומתו – רוצים להקים ממשלה. ממשלת אחדות ליברלית, אזרחית, כלכלית, שתדע לענות לאתגרי הביטחון. שתדע למנוע משבר כלכלי ולא תשלם מיליארדים לסחטנות פוליטית. ממשלה שכחול לבן תוביל. ישראל ביתנו והעבודה יהיו שחקני מפתח בה. הליכוד יהיה שותף מלא בה. בני גנץ יהיה ראש הממשלה.
הוא יהיה ראש הממשלה מפני שניצחנו בבחירות. הוא יהיה ראש ממשלה מפני שהוא כבר הוכיח שהוא יודע להקים ולהוביל צוות מגובש. כל הניסיונות לפרק אותו לא הצליחו ולא יצליחו. הוא יהיה ראש הממשלה מפני שרוב העם הלך לקלפי ואמר שהגיע הזמן לשינוי".

16:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין. נתניהו בירך את טראמפ על חיסולו של מנהיג דעא"ש והוסיף: "אנו רואים את איראן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות, ולביטחון שלנו ושל רבים אחרים". כמו כן, ציין נתניהו כי "איראן הציבה טילים ארוכי טווח בתימן שמסוגלים לפגוע משם בישראל"

 

16:34 עריכה

ביום חמישי הקרוב תיערך פגישה בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבין יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה. עודה לקראתה: "הבטחנו לבוחרים שלנו לעשות הכל כדי להחליף את נתניהו ואת הימין הקיצוני. כל האופציות על השולחן כל עוד נראה אלטרנטיבה של שלום ושוויון".

16:39 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר לקראת פגישתו עם בני גנץ הערב: "נציג לרה"מ המיועד את קווי היסוד שלנו הכוללים רפורמה בבריאות, בביטחון התעסוקתי ובדיור"

17:30 עריכה

אבי דיכטר מונה היום באופן רשמי לתפקיד שר הביטחון. השר רפי פרץ ברך אותו: "אני משוכנע שתעשה את תפקידך נאמנה ותסייע מול האתגרים הבטחוניים העומדים לפתחנו"

 

17:35 עריכה

משה בוגי יעלון תוקף את ראש הממשלה על רקע ניסיונות המשא ומתן הכושלים בינו לבין גנץ: "נתניהו הפך לנטל! נטל על הליכוד, נטל על המדינה. נתניהו תוקע את המדינה. מדינת ישראל זקוקה לממשלה ליברלית בראשות מי שניצח בבחירות, בני גנץ"

 

18:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר פגישה עם משלחת של מחוקקים מאוסטרליה כי ישראל תסגיר את מלכה לייפר לאחר שבית המשפט יאשר זאת. כך מסר גורם שנכח בישיבה ל-Times Of Israel.

לפני כשבוע אמר ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, שמדינתו חפצה בהסגרת העבריינית: "ממשלתי מחויבת לוודא כי הצדק ייעשה בתיק מלכה לייפר. הסוגיה נידונה בימים אלו במערכת המשפט בישראל, ואנו קוראים לפתור את העניין באופן שקוף ומהיר. בנוסף, אנו חוזרים על מחויבותנו לוודא שלייפר תוסגר לאוסטרליה ותעמוד לדין בגין 74 סעיפי התעללות בילדים".

18:06 עריכה

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, אמרה בראיון לגל"צ כי "לגנץ אין בעיה לשבת איתנו ולא עם החרדים, הבעיה היחידה היא מי יהיה הראשון ברוטציה. מציעה לו ולראש הממשלה לפתור קודם את זה, השאר יבוא לבד".

כמו כן, שקד מחקה את האפשרות כי תקום כאן ממשלה חילונית: "מי שרוצה ממשלה חילונית יכול לשכוח מזה, גוש ה-55 מאוד יציב".

18:29 עריכה

החלה פגישתם של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם יושבי ראש מפלגת העבודה גשר, עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס.

עמיר פרץ, אורלי לוי וגנץ בפגישה (צילום: אופק אבשלום)
עמיר פרץ, אורלי לוי וגנץ בפגישה (צילום: אופק אבשלום)
19:04 עריכה

דודי אמסלם מפרגן לאבי דיכטר על מינויו לסגן שר החוץ. "אין ספק שאתה האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון!"

 

19:18 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, נפגשו אתמול בפעם הראשונה עם יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי בשל הברחת חשיש למדינה.

לפי דיווח של "הארץ", הפגישה בין יששכר לנתניהו התקיימה בירושלים, בזמן שהאם הגיעה לפגישת עדכון עם היועץ לביטחון לאומי. ראש הממשלה נכנס לחדר במהלך הדיון ואמר לה כי הוא פועל ככל יכולתי להביא להחזרתה של בתה לישראל.

20:10 עריכה

הסתיימה פגישתם של יו"ר כחול וראשי העבודה-גשר, פרץ ולוי-אבקסיס. השלושה שוחחו על השותפות והמחויבות בין הסיעות. סוכם כי הצוותים יפגשו ויתקדמו בהסכמות ובקווי היסוד המשותפים.

20:12 עריכה

יו"ר האופוזיציה לשעבר ויו"ר הסוכנות היהודית כיום, אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו בפני חבר הנאמנים של הסוכנות: "אני בטוח שאתה מתגעגע אליי". נתניהו הגיב: "אני מקבל את הצעתך להתמנות ליו"ר האופוזיציה. התפקיד פתוח". לא דווח על רחשי צחוק בקהל

20:17 עריכה

יונתן אוריך, יועץ התקשורת הבכיר של נתניהו,  טוען שראה חוקרת מחטטת בטלפון שלו בתכתובות שאינן קשורות לפרשת פילבר.

לפי הפרסום של משה נוסבאום בחדשות 12, פרקליטתו של אוריך שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ובו שורה של טענות על התנהלות קלוקלת במהלך החקירה באזהרה בעניין החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

במכתב נכתב כי במהלך החקירה, החוקרת ביקשה לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות ספציפית עם עופר גולן, הדובר של משפחת נתניהו. החוקרת לכאורה לא ציינה כי לאוריך הזכות לסרב. לפי המכתב היא עיינה בהתכתבות, לקחה את הטלפון מחוץ לחדר החקירות וכששבה, שם לב אוריך כי זו עיינה בהתכתבויות אחרות שלא קשורות לפילבר.

הטענה החמורה ביותר המופיעה במכתב, היא כי לטענת אוריך החוקרת הקלידה פרטים ומידע שהוציאה מהטלפון בקבוצת טלגרם בטלפון הנייד שלה, שנקראה "השלמות לתיק 4000". 

20:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס להחרמת הטלפונים של יועציו הקרובים: "זה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה".

21:03 עריכה

עמיר פרץ מסכם את הפגישה עם גנץ

21:56 עריכה

מפגישה לפגישה. גנץ מודה לראש ממשלת אוסטרליה לשעבר ג'ון הווארד, על פגישתם היום

סגירה