מנדלבליט וניצן לתובעי תיקי נתניהו: צר לנו על עוגמת הנפש

עופר גולן, דוברו של נתניהו, שיגר מכתב ליועמ"ש לפיו החוקרת עיינה בתכתובות בינו לבין בנו של ראש הממשלה, ללא קשר לחקירה ● שר המשפטים תקף בחריפות ובאופן חריג את הפרקליטות: "בפרקליטות שבתוך הפרקליטות, מתאימים את הלו"ז לפי הסדר הפוליטי" ● היועמ"ש ופרקליט המדינה: "איש לא יסיט אותנו מדרך הישר"

פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: Tomer Neuberg-Flash90)
Tomer Neuberg-Flash90
פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
07:16 עריכה

ועדת הכספים של הכנסת תתכנס הבוקר לאשר העברות תקציב בהיקף של מיליארדי שקלים במסגרת תקציב המדינה לשנת 2019. בנוסף, מונחים על שולחן הוועדה שלושה קיצוצים במשרדי הממשלה לצורך מימון תוכניות ממשלתיות. הוועדה, בראשותו של חבר הכנסת משה גפני, תתכנס בשעה עשר.

ועדת הכספים של הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ועדת הכספים של הכנסת, נובמבר 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
07:18 עריכה

מליאת הכנסת תערוך היום ישיבה במלאת 18 שנים להירצחו של השר רחבעם זאבי. יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר אורי אריאל יישאו דברים. הישיבה, שתיערך בשעה חמש אחר הצוהריים, תתקיים בנוכחות בני משפחת זאבי.

07:25 עריכה

חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו: "אי אפשר גם להיות ראשון וגם להחזיק בבלוק הימין. נתניהו צריך להחליט מה הוא רוצה". עוד אמר סובה בראיון לכאן רשת ב': "לא שמעתי את גנץ מדבר על ממשלת מיעוט".

08:25 עריכה

ביקורת בכחול לבן על מדיניות העמימות הקואליציונית: בישיבת הסיעה שהתקיימה אתמול מחו חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מתל"ם ואורית פרקש-הכהן מחוסן לישראל על כך שהסיעה לא שוללת באופן חד משמעי ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

"אין עמימות מבחינתי", אמר הנדל והוסיף: "ממשלת מיעוט זו לא אופציה וצריך להגיד זאת בקול. זה עניין אידיאולוגי". יאיר לפיד השיב כי "לא ייתכן שיהיו פה כאלו שיגידו שרק אצלם עמדה זה עניין אידיאולוגי – וכל השאר הם למעשה אופורטוניסטים. זה לא ייתכן". משה (בוגי) יעלון אמר שנכון לשמור על עמימות, אך בסוף רק מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית יוכל להיות שותף לדרך.

08:29 עריכה

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעה 10:30 בבוקר. אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם מזכיר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, כי איראן הציבה בתימן טילים מדויקים במטרה לפגוע בישראל.

08:56 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה יקיים בשעה שש בערב מסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים. ב"ישראל היום" פורסם כי, לפי ההערכה, יתייחס אוחנה לכליאתה ברוסיה של נעמה יששכר.

08:59 עריכה

תפיסת הטלפונים של החשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה, השר בצלאל סמוטריץ', מתח הבוקר ביקורת חריפה על הפרקליטות

09:37 עריכה

במוצאי השבת הקרובה תיערך העצרת השנתית לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, שנרצח לפני 24 שנים. הנואם המרכזי באירוע יהיה יושב ראש כחול לבן בני גנץ, שמחזיק בימים אלה במנדט להרכבת הממשלה. כן יישאו דברים שמעון שבס, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של רבין, והבמאי ירון זילברמן, שקטעים מסרטו "ימים נוראים" על אודות רצח רבין יוקרנו באירוע.

בעצרת, שתישא את המסר "כן לשלום, לא לאלימות", יופיעו הזמרים אביב גפן, אחינום ניני, קרולינה, מאור אדרי, רותם כהן וטל רמון. לואי עלי יבצע עם להקת צעירי תל אביב את "שיר לשלום", שהושר בעצרת שבה נרצח רבין ב-1995. את האירוע תנחה קורין גדעון.

העצרת השנתית לזכר יצחק רבין, נובמבר 2018 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
העצרת לזכר יצחק רבין בשנה שעבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

רשימת הדוברים והאמנים שיופיעו בעצרת איננה סופית. מארגני העצרת פנו לציבור בבקשה שישתתף במימון האירוע.

10:22 עריכה

המשטרה תבקש הבוקר מבית המשפט לאפשר לה לעיין בטלפונים הניידים של יונתן אוריך ועופר גולן, שנלקחו על ידה כחלק מחקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. כך פרסם איציק סבן ב"ישראל היום".

10:33 עריכה

בכפר המכבייה החלה הפגישה הראשונה של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והעבודה-גשר. את כחול לבן מייצגים יורם טורבוביץ' ושלום שלמה, ואת העבודה-גשר – אור רמתי ויאיר אוחנה. אתמול נועד בני גנץ עם עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס.

בהמשך היום צפוי צוות המשא ומתן של כחול לבן להיפגש עם נציגי המחנה הדמוקרטי.

11:22 עריכה

אתמול – 28 באוקטובר – מלאו ארבעים וארבע שנים להולדתו של הזמר קובי פרץ. המאורע החגיגי לא נעלם מעיניו של ראש הממשלה.

12:03 עריכה

החלה פגישת המשא ומתן בין צוותי כחול לבן והמחנה הדמוקרטי בכפר המכבייה. את כחול לבן מייצגים יורם טורבוביץ' ושלום שלמה, ואת המחנה הדמוקרטי – יוסי קוצ'יק, תומר רזניק ואבי וידרמן.

העיתונאי יניר קוזין פרסם את דרישות המחנה הדמוקרטי, בהן –
– חידוש המשא ומתן המדיני
– גיבוש תקציב מדינה חדש
– הפעלת תחבורה ציבורית בשבת על פי משאלי תושבים
– העברת סמכויות דת ומדינה לרשויות מקומיות
– הוצאת התעשייה המזהמת מחיפה עד 2025
– בחינה מחודשת של סוגיית אסדות הגז
– הנהגת חינוך חינם עד גיל שלוש
– הקמת חדר מיון קדמי בקריית שמונה
– הוספה של 15 אלף דירות לדיור הציבורי מדי שנה
– הגבלת כהונה לראש הממשלה

12:12 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הודיע על הקמת צוות למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. הצוות, בראשות ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, נדרש לגבש תוכנית לאומית בנושא בתוך תשעים יום. בצוות ייקחו חלק מנכ"לים של משרדי ממשלה רלוונטיים ויתקיים דיאלוג עם נציגים ראשי רשויות ערביות. נתניהו הנחה לאתר מקור תקציבי להקמה של תחנות משטרה ביישובים ערביים נוספים.

אמש כינס נתניהו בלשכתו דיון מיוחד בנושא, שבו השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ, שר המשפטים אמיר אוחנה, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, נציגי משרד המשפטים ובכירים נוספים.

בפתח הדיון אמר נתניהו: "אנחנו מקיימים את הפגישה הזאת לאור הבעיות הקשות שהתפתחו בחברה הערבית, בתוך היישובים הערביים, של פשיעה ורציחות. זה גורם שם סבל עצום גם לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון הזה כבר החל על ידי הקמה, בפעם הראשונה, של תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, אבל אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

12:45 עריכה

בכפר המכבייה הסתיימה פגישת המשא ומתן הראשונה של צוותי כחול לבן והמחנה הדמוקרטי.

12:56 עריכה

בשל מעורבותו בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר, יונתן אוריך לא יוכל לקחת חלק במגעים הקואליציוניים וכן לא יוכל לדברר את נתניהו ואת הליכוד – כך מדווחת מורן אזולאי באתר ynet. המשטרה אסרה על יועציו של נתניהו ליצור קשר איש עם רעהו כדי למנוע שיבוש של חקירתה.

יועצי נתניהו ששמם נקשר לפרשה הם אוריך, עופר גולן, ישראל איינהורן וטופז לוק.

13:01 עריכה

הודעת כחול לבן בתום הפגישה עם נציגי העבודה-גשר.

13:12 עריכה

אף על פי שקיבלה אישור משופט, לא הורשתה יפה יששכר לבקר את בתה הכלואה ברוסיה מאז אפריל האחרון. הסיבה, ככל הנראה, נובעת מכך שברוסיה רואים בביקור של הקונסולית הישראלית אצל נעמה יששכר בשבוע שעבר – ככזה שנעשה על חשבון הביקור המשפחתי. אתמול נפגשה לראשונה יששכר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

13:37 עריכה

בכחול לבן מסרו עם תום פגישתם עם נציגי המחנה הדמוקרטי כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה, ובמהלכה הועלו בקשותיהם השונות של המחנה הדמוקרטי". עוד נמסר ש"כחול לבן הבהירה את כוונתה להקים להקים ממשלה בהקדם האפשרי, ושכל האופציות עדיין על השולחן".

14:33 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה נשא אמש דברים בכינוס השדולה האמריקאית ג'יי סטריט: "יצחק רבין ותאופיק זיאד, יושב ראש חד"ש בזמנו, בחרו להיות אמיצים ולשתף פעולה כדי להקים ממשלה. זה צריך לקרות שוב. המלצתי על בני גנץ כראש ממשלה. אני קורא לגנץ – היה אמיץ כמו רבין ב-1992 ואני אהיה אמיץ כמו תאופיק זיאד".

השבוע צפויים גנץ ועודה להיפגש כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני של כחול לבן.

14:59 עריכה

אתמול במשך שלוש שעות קיימו יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ וחבר המפלגה מוטי יוגב פגישת פיוס בכנסת – כך דיווחה עטרה גרמן מ"סרוגים".

מימין: עידית סילמן, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
פרץ וסמוטריץ' בסיור בדרום תל אביב לצד עידית סילמן ובצלאל סמוטריץ', מרץ האחרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
15:06 עריכה

שניים עשר כתבים ופרשנים לענייני משפט פנו לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה, או דרישה, שיחשוף במה תעסוק מסיבת העיתונאים שיקיים הערב בשעה שש בלשכתו. על הפנייה חתומים תמר אלמוג וצח שפיצן מתאגיד השידור כאן, טובה צימוקי מ"ידיעות אחרונות", אביעד גליקמן וברוך קרא מחדשות 13, דניאל דולב מ"וואלה! ניוז", גור מגידו מ"דה מרקר", בר פלג מ"הארץ", יעל פרידסון מ-ynet, גיא פלג מחדשות 12 ואבישי גרינצייג וחן מענית מ"גלובס".

15:19 עריכה

בני גנץ אמר בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בירושלים כי בכוונתו ליישם את מתווה הכותל. עוד הוסיף: "כראש ממשלה אאמץ אל ליבי את כל הזרמים ביהדות".

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב גנץ שכשיהיה ראש ממשלה ייבנו שני בתי חולים חדשים בפריפריה.

מערכת הבריאות בישראל מוזנחת- לא ניתן לאזרחי ישראל לשלם את המחיר.ההזנחה הקשה של מערכת הבריאות בשנים האחרונות חייבת…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שלישי, 29 באוקטובר 2019

יושב ראש כחול לבן גם אמר שזו אחריותו לדאוג שלא תהיה מערכת בחירות נוספת.

15:22 עריכה

ועדת הכספים אישרה את ההפניות התקציביות של משרד התחבורה בסך שלושה מיליארד שקלים. בעקבות זאת בוטל האיום לפתוח בשביתה בתחבורה הציבורית.

15:25 עריכה

חן מענית מ"גלובס" מעדכן כי פניית כתבי משפט לשר אמיר אוחנה, לחשוף במה תעסוק מסיבת העיתונאים שיערוך הערב – נענתה בסירוב.

16:23 עריכה

פרשת הטלפונים המוחרמים. המשטרה אסרה על יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – יונתן אוריך וטופז לוק – לשוחח עמו. זאת, כזכור, לאחר שנחקרו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

16:37 עריכה

בבדיקת המשטרה בעקבות תלונה שהעבירה פרקליטתו של יונתן אוריך, יועצו של נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה, נמצא פגם בהתנהלות החוקרת במהלך החקירה, כך פורסם בחדשות 12.

אמש דווח כי בתלונה נכתב כי החוקרת לקחה את הטלפון הנייד של אוריך אל מחוץ לחדר החקירות והורתה לו להראות תכתובות שלא קשורות לחקירה, מבלי להודיע לו שהוא רשאי לסרב.

לפי בדיקת המשטרה, החוקרת אכן לא הודיעה לאוריך כי הוא רשאי לסרב ולא החתימה אותו על הסכמתו לעשות זאת – כמתחייב. לשאר הטענות של יועץ ראש הממשלה, ביניהן העברת מידע לקבוצת טלגרם בשם "תיק 4000 – השלמות", לא נמצאו תימוכין.

16:39 עריכה

אחרי מפגש "ענייני שלא הוביל לתוצאות", צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו בשנית ביום חמישי בשעות הבוקר.

17:11 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן על חקירת יועציו של נתניהו: יש להסביר את שיקול הדעת, מדוע מחאה שולית נחקרת פלילית ובאמצעות אמצעי פולשניים בעוד שההדלפות לא.

ארדן הוסיף: "אני מצפה מרשויות החוק לנקוט בזהירות בכל פתיחת חקירה במיוחד בחקירות רגשיות"

17:27 עריכה

יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ג'ארד קושנר לחדשות 13: "התרשמתי שיש לגנץ כוונות טובות ושהוא ינסה לעשות דברים טובים עבור ישראל. אני מקווה שהוא יהיה מסוגל לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו ולמצוא דרך להתקדם לכיוון הרכבת ממשלה. אני חושב ששני המנהיגים אותם פגשתי משתוקקים להתקדם".

18:03 עריכה

הערב תתקיים הפגנת תמיכה לראש הממשלה בנימין נתניהו. דודו פישר ישיר ואפילו רונית הביביסטית צפויה לנאום.

פוסטר הפגנת התמיכה בנתניהו
פוסטר הפגנת התמיכה בנתניהו
18:19 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה (ליכוד) ערך הערב מסיבת עיתונאים ונשא נאום חריג בו תקף בחריפות את הפרקליטות: "הצעתי לבכירי הפרקליטות לבצע פוליגרף ונתקלתי בסירוב מוחלט"

"יש גם פרקליטות אחרת, פרקליטות בתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר, הצליחו לבסס את התפיסה כי מתחוללת כאן מלחמת אור בבני חושך. קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו, כשהציבור, שאינו נחשף לעובדות, משוכנע שמדובר בניקוי אורוות".

עוד הוסיף אוחנה: "אם זו אינה סחיטה, איני יודע סחיטה מהי. את הדברים האלה לא כתבתי אני, כתב את זה מי שהיה אז יו"ר הכנסת והיום הוא נשיא המדינה".

ובגירסה שלו – לשאלה מהי הפרקליטות שבתוך הפרקליטות, השיב לעצמו אוחנה: "בעוד שרוב הפרקליטים קובעים לו"ז לפי משקל הדברים, בפרקליטות שבתוך הפרקליטות, מתאימים את הלו"ז לפי הסדר הפוליטי – הרכבת הממשלה ומועדי הבחירות. בכך הפרקליטות הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי, אך כזה שלא נתון לבחירת הציבור".

אוחנה גם עקץ את פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד ליאת בן ארי, "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות יוצאת לחופשה בזמן השימוע, והחליטה את החלטתה עוד לפני השימוע".

אוחנה שב ותקף את התקשורת: "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם עיתונאים ומדליפה להם באופן חד צדדי, בניגוד לחוק הפלילי, חומרי חקירה שהגיעו אליהם מתוקף תפקידם".

השר גם סיפר על כך שבחודשים האחרונים קיים שיחות בניסיון לפתור את "הבעיה" הזו, לדבריו, הציע לערוך בדיקות פוליגרף לפרקליטים ונתקבל בסירוב. 

18:21 עריכה

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) הגיב לדבריו של השר אמיר אוחנה בתכנית "שש עם" בחדשות 12: "זה הטירוף של דמדומי שלטון נתניהו בצורה הכי מזוקקת. זה שר משפטים שנשלח על ידי המעון בבלפור כדי לחרב את אחת המערכות הכי חיוניות של מדינת ישראל, רק כדי ליצור דה-לגיטימציה למשפט נתניהו".

19:36 עריכה

התנועה לאיכות השלטון הגיבה לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה וקראה לראש הממשלה לפטר אותו עוד הלילה

"הזדעזענו מההשתלחות חסרת הרסן של השר אוחנה במערכת המשפט. הציבור בישראל זכאי לשר משפטים שמשרת אותו ולא מתנהל כמו טוקבקיסט. על נתניהו לפטר את אוחנה מתפקידו עוד הלילה ולהשיב את אמון הציבור במערכת המשפט", אמרו בתנועה.

19:38 עריכה

סגן השר ליצמן פתח את כנס סיכום מערכת הבחירות של אגודת ישראל בהכרזה על פתיחת מערכת הבחירות לכנסת ה-23. בהצלחה לכל המשתתפים

19:44 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחד עם פרקליט המדינה שי ניצן, הגיבו בחריפות למתקפתו של אוחנה. "אנחנו מצרים מאד על דבריו של שר המשפטים הערב. אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי. מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר".

עוד נמסר מטעמם: "עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

19:53 עריכה

נאומו החריג של המשפטים אמיר אוחנה, בו תקף את הפרקליטות וטען כי היא מנוהלת בידי "עיתונאי חצר", לא הותיר את הזירות הפוליטית, המשפטית והתקשורתית רגועות.

ח"כ יאיר גולן (כחול לבן): "מעולם לא עסקה הממשלה באופן ממושך כל כך בהסתה שיטית כנגד הגופים שפועלים תחתיה. ישראל חייבת ממשלה אחרת"

כתב המשפט של חדשות 13, אחד מאותם כתבים שאוחנה תקף, מגיב: "נאום שכולו השתלחויות ללא רסן בעיתונאים הגונים ובפרקליטים ישרים"

אהוד ברק: הפניקה בבלפור בשיא

משה בוגי יעלון (כחול לבן): לאן עוד נתדרדר בגלל ההסתות של נתניהו?

20:05 עריכה

גורם בכיר במערכת האכיפה מגיב לגיא פלג (חדשות 12) על נאומו של שר המשפטים: "מדובר במהלך אסטרטגי לקעקע את הלגיטימציה לקראת קבלת ההחלטות בתיקי נתניהו. יש ניסיון לגרור את היועמ"ש להתגוששות. יש מאמץ למנוע ממנו להגיע לחלטה".

"בלי פילבר אין שוחד ב-4000", אמר אותו גורם. "מנסים להפחיד את העד שיחזור בו מעדות המדינה. חייבים לגלות אפס סובלנות, אנשים התבלבלו כאן. מנסים להפוך את מערכת האכיפה לעבריינית, צריכים להגן על עדי המדינה.

עוד מסר הגורם בנוגע לשלמה פילבר: "מנסים לגרום לו לומר שהוא שיקר. יש לו חברה, יש לו ילדים קטנים, מנסים לגרום לו שיחזור מה העדות. זה דבר נורא, זה מזעזע. עם כל הכבוד לשרים אוחנה וארדן, הם לא אלה שקובעים את מי יחקרו ואת מי לא יחקרו". 

20:10 עריכה

סערת הטלפונים המוחרמים של יועציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 

משה נוסבאום (חדשות 12) דיווח הערב כי עופר גולן, דוברו של הליכוד ומבכירי היועצים של ראש הממשלה, שנחקר באזהרה על ידי החוקרת שחקרה גם את יונתן אוריך, נהגה גם בו שלא כדין.

במכתב ששלח פרקליטו, נכתב כי החוקרת דרשה מגולן לפתוח את הטלפון הנייד שלו מבלי שציינה בפניו שהוא רשאי לסרב. כמו כן, נטען כי במהלך החקירה הוא הבחין שהחוקרת מעיינת בהתכתבות בינו לבין בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו ובהתכתבויות נוספות להן אין קשר לחקירה.

היועמ"ש העביר את התלונה למטה הארצי והטענות נמצאות בבדיקה. 

20:15 עריכה

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של טראמפ, התייחס בראיון לחדשות 13 לפוליטיקה בארץ. "אני חושב שלשני המנהיגים יש רצון להתקדם, מקווה שימצאו דרך להביא להקמת ממשלה".

20:24 עריכה

במהלך טקס הענקת פרס סוקולוב לעיתונות התייחס ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, למצב הפוליטי: "הנה עומדת פרשה גדולה לפתחנו, ואנו מצויים ערב הכרעת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשאלה אם הטיה של סיקור עיתונאי בתמורה לטובות הנאה מצד השלטון באמצעות חקיקה, הגבלת מתחרים או הטבות רגולטוריות בסכומי עתק היא שוחד".

חולדאי הדגיש את החשיבות של התקשורת בימינו: "האחריות איננה רק על כתפיו של היועץ המשפטי לממשלה. הסיפור הזה מדגיש כי דווקא בימים אלה ישנה חשיבות עליונה לסיקור עיתונאי מקצועי ונטול פניות, המשקף לציבור את המתרחש כאן. בעידן הפייק-ניוז, העיתונות שלנו חייבת להיות מגדלור של היצמדות לאמת העובדתית ולטובת הציבור – ולא לאינטרסים של פוליטיקאים ובעלי הון או לחנופה למוקדי הכוח".

טקס פרס סוקולב 2019. מימין: גיורא יהלום, יעל דן, רון חולדאי, רוני לינדר, רינו צרור, יוסי ורטר ואסף חנוכה
טקס פרס סוקולב 2019. מימין: גיורא יהלום, יעל דן, רון חולדאי, רוני לינדר, רינו צרור, יוסי ורטר ואסף חנוכה
20:29 עריכה

מארגני העצרת לזכור של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לא מעוניינים שעמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה ינאם בה.

איציק שמולי (העבודה) בתגובה: "מטרת העצרת היא שימור מורשת רבין ולא מחיקתה. רבין נרצח כי הוביל בשמה של מפלגת העבודה מהלכים אידאולוגיים והיסטוריים, גם אם זה לא מסתדר עם טעמם ושיקוליהם של המארגנים".

מארגני העצרת טוענים שהזמינו רק את בני גנץ מאחר שהוא קיבל את המנדט ומייצג את המחנה וערך האחדות

 

20:49 עריכה

תמלילים מחקירתו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, במסגרת תיק 4000 פורסמו הערב בחדשות 12. מהדברים עולה כי נתניהו הבן התייחס בזלזול לשאלות החוקרים, ותקף במילים קשות וחריפות את השוטרים, יריביו הפוליטיים של אביו, אנשי תקשורת ואת מי שהפכו לעדי מדינה.

במהלך החקירה השמיץ נתניהו את גדעון סער וטען כי הוא אנס ו"דאג" לתפקיד עבור הנאנסת על מנת לשמור על שתיקה וטען כי ניר חפץ, דוברו לשעבר של ראש הממשלה, דרס חייל וגררו על פסי רכבת. נתניהו אמר לחוקרים כי מדובר ב"מדינת משטרה", כי הם "גסטפו", "שטאזי" וכי התנהלותה של המשטרה דומה להתנהלותה של מאפיה. עוד הוסיף בחקירה כי מדובר בציד מכשפות ובשפיכות דמים.

לתמלילי החקירה המלאים

20:51 עריכה

אולי כדאי ללמוד משהו מ"עיתונאי החצר" ולערוך טקסטים כמו שצריך

20:52 עריכה

נאומו של שר המשפטים אמיר אוחנה ממשיך לעורר הדים. כחול לבן: "ההתקפה של אוחנה מדיפה ריח רע של חנופה פוליטית"

21:46 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה, שי ניצן שלחו לפרקליטת מחוס תל אביב, עו"ד ליאת בן ארי, מכתב תמיכה בעקבות דבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה.

במכתב שהופנה לכלל הפרקליטים במחוז תל אביב נכתב: "אנו מביעים צער עמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם, ולצערנו רק הולכות ומתגברות בימים אלה. יש לשנינו אמון מלא בכם. התעלמו מההתקפות, ההשמצות וההכפשות".

בנאומו, אוחנה עקץ את עו"ד בן ארי, כשדיבר על "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות", שנמצאת בחופשה בזמן שימוע. כזכור, בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו, נעדרה מהשימוע שלו, בעקבות חופשה משפחתית שנקבעה מראש.

21:57 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן), תוקף הערב גם את אמיר אוחנה וגם את אלי סדן, שהשתתף הערב בהפגנת התמיכה בנתניהו. "התביישתי בשביל אוחנה, אבל השתתפות סדן בהפגנה נגד הפרקליטות והתקשורת בשם פולחן נתניהו, מצערת הרבה יותר"

סגירה