האם הליכוד הוא אירגון פשע?

בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתח ישיבת סיעת הליכוד (צילום: Yonatan Sindel-Flash90)
Yonatan Sindel-Flash90
בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתח ישיבת סיעת הליכוד

החוק למאבק בארגוני פשע (התשס"ג- 2003) מגדיר ארגון פשע כך:

"חבר בני אדם, מואגד או בלתי מואגד, שפועל בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת לעבירת עבירות שלפי דיני ישראל הן מסוג פשע. לעניין זה אין נפקא מינה:
(1) אם חברי הארגון יודעים את זהות החברים האחרים אם לאו;
(2) אם הרכב חברי הארגון קבוע או משתנה;
(3) אם העבירות כאמור ברישה נעברות או מיועדות להיעבר בישראל או מחוץ לישראל, ובלבד שהן מהוות עבירות הן לפי דיני ישראל והן לפי דיני המקום שבו נעברו, או שלפי הדין הישראלי חלים עליהן דיני העונשין של ישראל אף אם אינן עבירות לפי דיני אותו מקום;
(4) אם הארגון מבצע גם פעילות חוקית ואם הוא פועל גם למטרות חוקיות;

והנה העובדות לגבי מפלגת הליכוד:

1

ראש הממשלה עצמו חשוד בשוחד, מרמה, והפרת אמונים, ומואשם בכפוף לשימוע בשלוש פרשות שונות. אם העבירות יתבררו כנכונות, מדובר בפרשות השחיתות החמורות בתולדות המדינה ששוויון מליארדי שקלים.

2

שלשום (27.10) גילינו שהדוברים של רה"מ נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, חשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר, באמצעות שליחת רכב המשמיע טענות נגד היותו של פילבר עד מדינה.

שלשום (27.10) גילינו שדוברי נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, חשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר, באמצעות שליחת רכב המשמיע טענות נגד היותו עד מדינה

מדובר בעבירה שדינה, על פי סעיף 249 לחוק העונשין-הטרדת עד – עד שלוש שנות מאסר.

3

לפני כחודש (24.9) הוגש כתב אישום נוסף (ותקדימי) נגד יונתן אוריך ועופר גולן כי פרסמו סקרים ותעמולה ביום הבחירות. מדובר בהפרה פלילית של חוק תעמולת הבחירות.

4

ב-2.9.2019 התפרסמו הקלטות בקולו של נתניהו, בהן הוא מתערב בגסות ברגולציה בשוק התקשורת בנושא ערוץ 20, זאת למרות שיועמ"ש אסר עליו באופן מפורש לעסוק בנושא. נתניהו הגדיל לעשות וביקש "לבטל את מועצת הכבלים" כי היא לא מיטיבה איתו אישית.

ב-2.9.2019 התפרסמו הקלטות בקולו של נתניהו, בהן הוא מתערב בגסות ברגולציה בשוק התקשורת בנושא ערוץ 20, זאת למרות שיועמ"ש אסר עליו באופן מפורש לעסוק בנושא

5

ב-3.4.2019 קנס יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר את הליכוד בגין עבירה על חוקי הבחירות בשל ארגון "זזים ימינה" שהפעיל הליכוד, וקרא לחקירה פלילית בנושא על ידי המשטרה.

6

ב-8.8.2019 קבע היועמ"ש כי הצבת המצלמות על ידי הליכוד בקלפיות ביישובים ערביים – יש בה כדי להפריע למהלך התקין של הבחירות ולכן גם עלולה להתגבש לכדי יסודות של עבירה פלילית.

7

ב-9.92019 התפרסם,שהליכוד אגר מידע על יותר ממיליון ישראלים, ודירג אותם לפי מידת תמיכתם בליכוד. המאגר נותר פרוץ. מדובר בעבירה בוטה על חוקי הגנת הפרטיות.

8

פרט לנתניהו יש בליכוד עוד שניים הנאשמים בפלילים, שר הרווחה חיים כץ וח"כ דוד ביטן.

9

ח"כים של הליכוד נוהגים לדבר ולנהוג בשפה מאיימת, שנועדה, ככל הנראה, להלך אימים על רשויות אכיפת החוק ובתי המשפט.

ח"כים מהליכוד נוקטים שפה מאיימת, שנועדה, כנראה, להלך אימים על רשויות אכיפת החוק. למשל קריאת ח"כ אמסלם "שטינקר ומלשן קטן" לעבר ח"כ לפיד. או קריאת שר המשפטים אוחנה שלא לכבד פסקי דין של בג"צ

ניתן למנות, למשל, את הקריאה של ח"כ דוד אמסלם "שטינקר ומלשן קטן" לעבר ח"כ יאיר לפיד. את הקריאה של שר המשפטים אמיר אוחנה שלא לכבד פסקי דין של בג"צ, והתבטאויות רבות נוספות, שנועדו לקעקע את הלגיטימציה של שלטון החוק בישראל.

10

ב-6.1.219 אמר שופט העליון לשעבר אליהו מצא, בתגובה לאמירת נתניהו כי אין לקבל הכרעה בתיקיו לפני הבחירות: "נער הייתי וגם זקנתי, אני לא זוכר, בכל הקריירה שלי, התבטאויות כאלה נגד רשויות אכיפת החוק מצד מישהו שהוא לא ראש ארגון פשע".

11

ב-24.7.2017, טען המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, כי קציני המשטרה שחקרו את נתניהו הוטרדו. מפכ"ל אחר לשעבר טען שהליכוד פועלים "בשיטות של מאפיה".

התמונה נראית ברורה- הליכוד, תחת הנהגתו של בנימין נתניהו, פועל, לכאורה, בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת לעבירת עבירות שלפי דיני ישראל הן מסוג פשע

התמונה נראית ברורה – הליכוד, תחת הנהגתו של בנימין נתניהו, פועל, לכאורה, בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת לעבירת עבירות שלפי דיני ישראל הן מסוג פשע. שותפיו של נתניהו נעצרים באופן חודשי בגין עבירות פליליות שמטרתן אחת, לכאורה, חילוץ נתניהו מהכלא וביצור שלטון הליכוד.

האם הליכוד הוא ארגון פשע. לכאורה?

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
3 שנים במקרה הטוב. ממה שפורסם, מתקבל הרושם שמדובר לכאורה במצב בו "...שניים או יותר שחברו יחדיו לביצוע המעשה בידי אחד או אחדים מהם" לפי סעיף 249א. לחוק העונשין, ואלו נסיבות מחמירות שדינ... המשך קריאה

3 שנים במקרה הטוב. ממה שפורסם, מתקבל הרושם שמדובר לכאורה במצב בו "…שניים או יותר שחברו יחדיו לביצוע המעשה בידי אחד או אחדים מהם" לפי סעיף 249א. לחוק העונשין, ואלו נסיבות מחמירות שדינן עד 5 שנות מאסר.

כמו כן, מתוכן הדברים שהושמעו בכריזה אני מבין שהם ניסו לגרום לפילבר לחזור בו מהעדות שלו. אז זה קצת מזכיר הדחה בעדות, כלומר 7-9 שנים:
"246. (א) המניע אדם, או מנסה להניעו, שבהליך שיפוטי לא יעיד, או יעיד עדות שקר, או יחזור בו מעדות או מהודעה שמסר, דינו – מאסר שבע שנים.
(ב) המניע או מנסה להניע כאמור בסעיף קטן (א), בדרך של מרמה, הטעיה, כוח, איומים, הפחדה, מתן טובת הנאה או כל אמצעי פסול אחר, דינו – מאסר תשע שנים."

ולשאתלך, אין הם אירגון פשע שמטרתו לבצע פשעים, אלא אירגון פוליטי שהחוק לא מעניין אותו, ושמטרותיו הפוליטיות ושמירת כוחו וכיסאו באים על חשבון כל מערכת דמוקרטית ובראשה מערכת המשפט/פרקליטות/... המשך קריאה

ולשאתלך, אין הם אירגון פשע שמטרתו לבצע פשעים, אלא אירגון פוליטי שהחוק לא מעניין אותו, ושמטרותיו הפוליטיות ושמירת כוחו וכיסאו באים על חשבון כל מערכת דמוקרטית ובראשה מערכת המשפט/פרקליטות/משטרה. לכן הם גרועים יותר מאירגון פשע, כי בכוחם לקעקע את שילטון החוק כולו ולא ק להילחם נגדו, הם מהווים סכנה אמיתית וראשונה לישראל הדמוקרטית.

עוד 598 מילים ו-3 תגובות
סגירה