בת 12 במעצר "ילדה פיליפינית משלמת את המחיר של היעדר ממשלה קבועה"

גנה אנטיגו, תלמידת כיתה ז' ממוצא פיליפיני, נעצרה הבוקר לקראת גירושה מהארץ ● מנהל ביה"ס שלה בת"א: "ברשות האוכלוסין וההגירה ובמשרד הפנים מנצלים את העובדה שבישראל פועלת ממשלת מעבר, כדי לקדם אינטרסים זרים"

גנה אנטיגו, 12, תלמידת כיתה ז' בבית הספר גימנסיה הרצליה (צילום: באדיבות uci)
באדיבות uci
גנה אנטיגו, 12, תלמידת כיתה ז' בבית הספר גימנסיה הרצליה

הבוקר הגיעו פקחי רשות האוכלוסין וההגירה לביתה של גנה אנטיגו, 12, תלמידת כיתה ז' בבית הספר גימנסיה הרצליה וחניכת תנועת הצופים, ולקחו אותה ואת אמה למעצר בכלא גבעון, בכוונה לגרשן מישראל.

מנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, ד"ר זאב דגני, הגיע יחד עם מורותיה של גנה למתקן ההגירה בבית דגן, כדי למחות על המעצר ולקרוא לשחרורן המידי.

"מפרק לראות את המכונית השחורה של רשות ההגירה לוקחת את הילדה ומכניסה אותה לכלא. לראות ילדה בת 12 מנפנפת לנו מאחורי הסורגים. המחנכת הייתה צריכה להתחנן כדי להעביר לגנה בייגלה עם מכתב מילדי הכיתה"

"זה נורא לראות את זה, זה מפרק", אמר דגני לזמן ישראל.

"לראות את המכונית השחורה של רשות ההגירה לוקחת את הילדה ומכניסה אותה לכלא. לראות ילדה בת 12 מנפנפת לנו מאחורי הסורגים. המחנכת הייתה צריכה להתחנן כדי להעביר לגנה בייגלה עם מכתב מילדי הכיתה".

הנהלת בית הספר שכרה עורך דין כדי לטפל בעניינה של גנה.

הילדה הפיליפינית גנה מהגימנסיה הרצליה (צילום: באדיבות uci)
קטע ממכתב שכתבו חבירה לכתה של הילדה הפיליפינית גנה מהגימנסיה הרצליה (צילום: באדיבות uci)

בגימנסיה הרצליה לומדים 14 ילדים ממוצא פיליפיני, חלקם הגדול ילדים לעובדות זרות אשר שוהות בארץ באופן בלתי חוקי.

"אנחנו נרתמים למאבק לא רק עבור ילדי הגימנסיה, אלא עבור כל ילד שלומד בישראל ומנסים לגרש אותו", הוסיף דגני. "זה מעשה בלתי אנושי. אני בן של ניצולים ובאתי לפה כפליט, לא יכול להיות שאנחנו עושים את זה לעם אחר".

לטענת דגני, ברשות האוכלוסין וההגירה ובמשרד הפנים מנצלים את העובדה שבישראל פועלת ממשלת מעבר, כדי לקדם אינטרסים זרים, שאינם עומדים בקנה אחד עם המדיניות שהייתה נהוגה נהגה במשך שנים. לדבריו, עד שנת הלימודים הנוכחית, לא היה נהוג לגרש תלמידים בזמן שנת הלימודים.

הילדה הפיליפינית גנה מהגימנסיה הרצליה (צילום: באדיבות uci)
הילקוט המיותם של הילדה הפיליפינית גנה מהגימנסיה הרצליה (צילום: באדיבות uci)

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר בשוהה בלתי חוקית מזה 12 שנים, הנמצאת כאן יחד עם בתה אשר אף היא ללא מעמד בישראל. אבי הילדה יצא את הארץ מזמן והן בקשר עמו. כן נמצאת האם בקשר עם משפחתה המורחבת בפיליפינים".

עוד 275 מילים
סגירה