"העגלה הריקה" לא כל כך ריקה

הרב אלימלך פירר באירוע לציון 40 שנות פעילותו שנערך בשנה שעברה. צילום מסך מתוך "כאן"
הרב אלימלך פירר באירוע לציון 40 שנות פעילותו שנערך בשנה שעברה. צילום מסך מתוך "כאן"

אני מודה שנהניתי לראות את התדהמה שאחזה בחלקים מהציבור הדתי בישראל בעקבות ביטול מופע ההתרמה לרב פירר. לא שיש לי דבר אישי נגד הרב פירר או ארגונו, הוא אדם טוב שעושה טוב בעולם וחבל לי שהוא מי שהיה צריך לספוג את האש של ההתעוררות החילונית שעורר מופע ההתרמה לכבוד ארגונו.

אבל הציבור שטוען שחילונים הם "עגלה ריקה" צריך להפנים גם לחילונים יש ערכים, שגם להם יש תורה וגם להם יש אמונה.

כשאומרים שלאנשים מאותו המין אסור להינשא כי זה לא טבעי – זה נוגד את האמונה העמוקה של חילונים בכך שאהבה היא אהבה היא אהבה

כי כשרב אומר שלאישה אסור להופיע כי כמה גברים עלולים להתחרמן מהקול שלה – זה נוגד את האמונה העמוקה של חילונים בשיויון מגדרי.

כשאומרים שלאנשים מאותו המין אסור להינשא כי זה לא טבעי – זה נוגד את האמונה העמוקה של חילונים בכך שאהבה היא אהבה היא אהבה.

כשאומרים לחילונים שבשבת אסור לנסוע בתחבורה ציבורית – זה נוגד את האמונה של חילונים בערך השוויון בין עניים לעשירים, כי למה שרק למי שיש כסף לרכב ודלק מגיע לנסוע לטייל ביום החופש שלו?

מסתבר, "שהעגלה הריקה" של חילונים לא כל כך ריקה כמו שהימין הדתי מנסה לצייר אותה. יש בה ערכי שיויון מגדרי, כבוד לאדם, אמונה שכל אדם נברא בצלם, ושאסור להכפיף את חירותו של אדם לגחמותיו או צרכיו של אחר

כשאומרים לחילונים שגברים חרדים לא צריכים לצאת לעבוד כי הם לומדים תורה – זה נוגד את האמונה של חילונים בדמוקרטיה ובערך השוויון בין אזרחים חילונים ודתיים.

מסתבר, "שהעגלה הריקה" של חילונים לא כל כך ריקה כמו שהימין הדתי בישראל מנסה לצייר אותה. יש בה ערכים של שיויון מגדרי, של כבוד לאדם בהיותו אדם, של אמונה שכל אדם נברא בצלם ושאסור להכפיף את חירותו של אדם לגחמותיו או צרכיו של אדם אחר.

למעשה, לחילונים יש עולם ערכי עשיר ומלא שמורכב מהתורה אבל גם מאריסטו, קאנט, פוקו, סוזן ב. אנתוני ועוד רבות ורבים שהיו לא פחות משכילים מגדולי התורה של העולם היהודי.

הרב הוכיח, שהוא מעדיף את התפיסה הדתית-שוביניסטית, האומרת שנשים צריכות לשתוק כדי שגברים לא יתעוררו מינית, על פני מיליוני שקלים (של חילונים) שיכולים להציל חיים של אלפי בני אדם

התפיסה הרווחת שיש לחילונים "נחיתות המוסרית" מול הציבור הדתי בישראל, התפוצצה לחלקים מהצבור הדתי בפנים. הבכי והנהי לא עזרו. לבסוף, הרב הוכיח, שהוא מעדיף את התפיסה הדתית – שוביניסטית, האומרת שנשים צריכות לשתוק כדי שגברים לא יתעוררו מינית, על פני מיליוני שקלים (של חילונים) שיכולים להציל חיים של אלפי בני אדם.

ולעניות דעתי מי שמעדיף להדיר נשים על פני הצלת חיים, הוא העגלה הריקה ולא אף אחד אחר.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 398 מילים
סגירה