למרות הפסקת האש נמשך הירי לדרום; כיפת ברזל הופעלה

הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקף, אך "גורמים סוררים" בארגון מוסיפים לשגר רקטות לישראל ● בעזה נהרגו במבצע 34 פלסטינים, מהם 25 מחבלים ● 450 רקטות נורו מהרצועה ● בישראל מביעים סיפוק מכך שחמאס לא הצטרף למערכה ● נתניהו תובע מליברמן לומר אם יאפשר הקמת ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת, ליברמן דורש מרה"מ שיתחייב למנוע בחירות

  • סוללת כיפת ברזל על גבול עזה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • נתניהו בסוללת כיפת ברזל, היום (צילום: עמוס בן גרשון, לשכת העיתונות הממשלתית)
    עמוס בן גרשון, לשכת העיתונות הממשלתית
  • סוללות ארטילריה על גבול עזה, אתמול (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • ח"כים של העבודה בביקור במפעל הולנדיה שנפגע מרקטה בשדרות (צילום: דוברות עבודה-גשר)
    דוברות עבודה-גשר
  • גנץ וליברמן בפגישתם בנובמבר 2019 (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
    אבשלום ששוני / פלאש 90
  • הפגנה של סטודנטים באונ' תל אביב נגד ההפצצות בעזה, היום. הג'יהאד האיסלאמי הפר את הפסקת האש מספר פעמים במהלך היום (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • פלסטינים בהריסות ביתם בחאן יונס (צילום: Khalil Hamra, AP)
    Khalil Hamra, AP
06:48 עריכה

בוקר טוב! לפני שעה נכנסה לתוקף הפסקת האש, שאושרה על ידי הג'יהאד וישראל עדיין שותקת באופן רשמי. בצל הסבב שאולי הסתיים בדרום,

בני גנץ ואביגדור ליברמן צפויים להיפגש היום. לגנץ יש עוד שבוע לנסות להרכיב ממשלה. במקביל, ליברמן אמור להיפגש גם עם נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו מנסה לתפקד כלשון המאזניים במגעים הקואליציוניים. הוא יבקש מגנץ לאמץ את מתווה הנשיא ומהליכוד הוא מצפה להיפרד מהחרדים.

07:12 עריכה

הגי'האד האיסלאמי אישר את הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרי, ולמרות זאת שתי אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובי העוטף, האחרונה שבהם בארז, כרמיה, יד מרדכי ונתיב העשרה. פיקוד העורף צפוי לפרסם הקלות לתושבים בעוטף עזה. הסבב מסתכם בכ-450 שיגורים לישראל, וכ-90% הצלחה ביירוטים.

07:15 עריכה

פיקוד העורף מודיע על חזל"ש בכל אזורי הארץ מלבד עוטף עזה ומערב לכיש.

07:19 עריכה

ישראל כץ אומר הבוקר בגלי צה"ל, כי "שקט יענה בשקט". לדבריו, מדיניות הירי לא משתנה, מי שיגיע למקום אסור ייפגע. היה כאן מסר ישראלי ברור מול הג'יהאד האיסלאמי והוא עובר לכל אורך הגזרה. "הג'יהאד האיסלאמי הוא שליח של איראן והפעילו אותו על מנת לייצר אלימות בישראל. זה שהחמאס לא הצטרף זו הצלחה".

07:28 עריכה

כצפוי, הפסקת האש סופגת ביקורת מימין. כך למשל יועז הנדל מכחול-לבן מצהיר שמפלגתו תתן גיבוי להחזיר את ההרתעה לטווח ארוך, מוטי יוגב מימינה אומר שאי אפשר להגיע לאיזון מול ארגון טרור. מצד שני, מוסי רז מהמחנ"ד מזכיר שלפני 7 שנים חוסל רמטכ"ל חמאס ומאז היו שתי מלחמות, כך שאולי צריך לנסות דרך אחרת.

07:35 עריכה

שליח האו"ם שתיווך בהפסקת האש בקהיר, ניקולאי מלאדנוב, אומר לפני דקות אחדות כי מצרים והאו"ם עבדו קשה כדי למנוע מלחמה, והשעות הבאות יהיו קריטיות, כאשר שני הצדדים צריכים להפגין איפוק מקסימלי, שכן "המזה"ת לא צריך עוד מלחמות".

מזכ"ל הג'יהאד זיאד נחלה, שייצג את הארגון בשיחות שנערכו הלילה בקהיר, אמר כי זו רגיעה זמנית בלבד.

07:44 עריכה

הלימודים במערב ומרכז הנגב ובלכיש יתחדשו היום בהדרגתיות, וביישובי העוטף עדיין מושבתים. בבאר שבע יתחילו ב-10:00 ובקרית מלאכי ב-9:00.

07:52 עריכה

גורם מדיני אומר הבוקר כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות. ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלאמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

08:28 עריכה

שר הפנים גלעד ארדן אומר הבוקר לאילנה דיין בגלי צה"ל, כי צריך להיערך למערכה רחבה וכניסה קרקעית. בהתייחס למבוי הסתום הפוליטי, ארדן תקף את פסילת החרדים של כחול-לבן וליברמן, ואמר כי צריך לדבר על קווי יסוד.

עופר שלח שהתראיין אף הוא אחריו, הכחיש שיש סדקים בכחול-לבן. "תפקידי לסבך את הדילמה, לחקור כל אופציה, לברר אותה עד הסוף כדי שלא יהיו בחירות נוספות"

08:44 עריכה

שר האוצר לשעבר רוני בר און מצטט היום דיווח על טעות מביכה למדי של שרת התרבות והספורט מירי רגב, ששלחה איגרת להתאחדות לכדורגל, ונועדה להרגיע את שחקני נבחרת פולין. רגב רצתה לכתוב שישראל מודעת לחשיבות ביטחונם של שחקני נבחרת פולין, אבל במקום importance (חשיבות) היא כתבה impotency (אימפוטנציה).

לאחר טוקבקים שהסבו תשומת לב לטעות המביכה, היא תוקנה ובהמשך המכתב נאמר שישראל תבטיח את שלום הנבחרת, אבל במקום ensure או מילה אחרת שכוונתה בטחון, נכתב שם promise, מלשון הבטחה.

09:14 עריכה

דובר צה"ל הדי זילברמן אישר הבוקר שהפסקת האש נכנסה לתוקף, הדגיש את ההצלחה המבצעית בהריגתו של בכיר הג'יהאד והוסיף שהמבצע תוכנן במשך 5 חודשים.

בצה"ל מכנים את הסבב של היומיים האחרונים בשם "חגורה שחורה". המבצע כלל את הריגתו של מפקד הג'יהאד האיסלאמי בעזה, בהא אבו אל עטא, 25 הרוגים פלסטינים שהשתתפו בשיגור רקטות ופגיעה בתשתיות הארגון. בסך הכל שוגרו כ-450 רקטות, 60% מהן לשטח פתוח ו-90% הצלחה ביירוט.

09:18 עריכה

אביגדור ליברמן תוקף הבוקר בראיון לגלי צה"ל את ראש הממשלה ומדיניותו כלפי עזה וחמאס. לדבריו, הג'יהאד הצליח להשבית שליש מדינה מאשדוד ואשלקון דרומה, למשך שלושה ימים, וזהו סבב שלישי מאז צוק איתן, ו"ברור כי הסבב הבא הוא רק עניין של זמן".

"השאלה היא מה יהיה עם רצועת עזה, זו השאלה שנתניהו בורח ממנה כל הזמן. ערב הבחירות ב-2009 נתניהו התחייב למגר את שלטון החמאס ומאז הוא מחזק אותו. ראינו שיתוף פעולה הדוק בין נתניהו לחמאס על חשבון האזרחים … חמאס מקבל 30 מיליון דולר מדי חודש באישור ישראל, כל שבוע יש ירי רקטות, לחמאס מותר לארגן וליזום פיגועים ביו"ש ובירושלים".

"הגיע הזמן לקיים דיון ולא לברוח ממנו, עד היום נתניהו בורח ממנו, אין עניין של יוזמה צבאית אלא צריך גם שכל".

09:42 עריכה

"ישראל סיימה את תקופת ההכלה", אומר הבוקר שר החינוך רפי פרץ, בסיום הסבב בעזה, שבו נורו 450 רקטות לעבר ישראל. פרץ דיבר בגלי צה"ל, והוסיף כי "אנחנו משלמים את המחיר להתנקות והגירוש מעזה, אמרתי אז שהמחיר יהיה תל אביב וצדקתי".

לדבריו, ישראל שומעת את כל התמונה וההכרעה צריכה להיות אחראית, אנחנו לא במערב הפרוע, נעשה את הדברים בשיקול דעת ובצורה מדויקת וכואבת". בהתייחס למינוי של נפתלי בנט לשר הבטחון, פרץ אמר שהוא תמך במינוי, "הוא לא בא מטעמי אלא מטעם הימין החדש, הם החליטו לחבור לליכוד. איילת שקד ונפתלי אנשים מבוגרים, הם החליטו להיות חלק מהליכוד וכל מה שאני עושה זה לברך אותם".

בנוגע לאי תשלום שכר המטפלים הרגשיים בעוטף, פרץ אמר שהוא עודכן בזה רק אתמול והבטיח שבעיה תיפתר בשעות הקרובות:

09:55 עריכה

שר הבטחון החדש נפתלי בנט סיכם את הסבב של היומיים האחרונים בעזה, ומצהיר שישראל תשמור על חופש פעולה מלא, גם לאחר הפסקת האש.

"כ-20 מחבלים חוסלו ב-48 השעות האחרונות. בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו. כללי המשחק החדשים ברורים: צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות. מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור.

אני גאה בלוחמי צה"ל ובמפקדיו, ובכוחות הביטחון כולם, שבשעות אלו ממשיכים לעמוד על המשמר. אני גאה בציבור הישראלי, ובתושבי הדרום ועוטף עזה אשר ממשיכים לגלות קור רוח וחוסן פנימי שמחזק אותנו, מקבלי ההחלטות. בשעות הקרובות אני מבקש מהציבור להמשיך להיות ערני וקשוב. אני מבקש להביע הערכה לראש הממשלה ולחבריי בקבינט אשר קיבלו את ההחלטה הנכונה – ליטול מחדש את היוזמה המבצעית. אני מודה לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולראש השב"כ על שיתוף הפעולה האפקטיבי מרגע כניסתי לתפקיד, מיד לאחר פעולת הסיכול. ככה צריך להתנהל".

10:08 עריכה

יאיר לפיד תוקף הבוקר את הפסקת האש ומזהיר שהסבב הבא בפתח:

"הפשרה המסתמנת עם הג'יהאד האיסלמי אינה טובה. היא אינה טובה מפני שהיא תוביל לסבב הבא. היא אינה טובה מפני שאם נותנים לג'יהאד הישגים על ירי 400 רקטות, בסבב הבא החמאס לא יוכל לשבת בצד. היא לא טובה כי שוב לא השתנה כלום. ההרתעה לא קיימת. תושבי הדרום לא מרגישים בטוחים, ההישג המודיעיני והמבצעי יוצא הדופן של חיסולו (המוצדק) של אל-עטא נותר אירוע מבודד שאינו משנה תודעה".

10:32 עריכה

להתקפות על הפסקת האש מצטרף גם ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, שאומר כי "אף שההישג הצבאי אדיר, ההישג המדיני לוקה בחסר, כאשר לא הושגה הכרעה, לא הושגה הסדרה וארגוני הטרור ברצועה לא קיפלו את משגרי הטילים או את אוהלי יום השישי לאורך הגדר. יתרה מכך, הסיסמה המוכרת חזרה- "שקט יענה בשקט" רק שלא מדובר על שקט אצלנו בעוטף".

הוא הוסיף כי הסבב האחרון גבה מחיר רגשי וקהילתי קשה מהתושבים, והוא מצפה מהממשלה לשים את רשויות העוטף בראש סדר העדיפויות.

11:08 עריכה

פגישתם בני גנץ ואביגדור ליברמן החלה לפני מספר דקות בכפר המכבייה. הפגישה היתה אמורה להתקיים ביום שלישי אך נדחתה להיום בשל ההסלמה בעזה. בהמשך היום אמור ליברמן לפגוש גם את נתניהו.

11:10 עריכה

לפני מספר דקות נשמעו אזעקות בנתיבות והאזור שסביב רצועת עזה. דובר צה"ל אישר שזוהו חמישה שיגורים ושניים מהם יורטו.

11:36 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין הוציא הודעה באנגלית, בתחילת פגישתו עם 15 שגרירים ממדינות באמריקה הלטינית. ריבלין התייחס לסבב הלחימה, ואמר שישראל הוכיחה אפס סובלנות לאיום בטחוני על אזרחיה, "אם כי הודענו שאין לנו עניין בהסלמה ושקט יענה בשקט".

גם עכשיו, הוסיף הנשיא, חלק מהילדים עדיין לא חזרו לשגרה וגם לא ההורים שלהם, נוכח האזעקות שהיו לפני כרבע שעה בעוטף עזה.

11:52 עריכה

בסיום פגישתו עם ליברמן, בני גנץ (כחול-לבן) אמר את הדבר הבאים:

"סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק – אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

אביגדור ליברמן אמר כי הוא לא שמע תשובה חיובית או שלילית לדרישתו ללכת על מתווה הנשיא.

13:13 עריכה

החלטת היועמ"ש לגבי הגשת כתב אישום בתיקי ראש הממשלה אמורה להתקבל בסוף החודש הנוכחי ואולי תיגרר עוד קצת לתוך דצמבר. נשיא בין המשפט העליון לשעבר אהרן ברק מביע היום תמיכה מלאה בשיקול הדעת של היועמ"ש אביחי מנדלבליט וטוען שלא היה צורך בהפגנות מול ביתו של היועץ בפתח תקוה. ברק מבקש גם להתייצב מאחוריו כאשר תתקבל ההחלטה, לכאן או לכאן.

14:06 עריכה

בכירי כחול-לבן גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון דנים כעת בהצעת ליברמן להרכבת ממשלת אחדות. מוקדם יותר היום נפגשו גנץ וליברמן, וקבעו להיפגש שוב בתחילת שבוע הבא. הדד ליין של גנץ להרכבת ממשלה יפוג בעוד שבוע.

14:21 עריכה

נתניהו לוקח על עצמו סיכון לא מבוטל בהליכה לבחירות שלישיות, כך מעריך הפרשן המשפטי של ערוץ 13 ברוך קרא. זאת, שכן היועמ"ש אמור להגיש את המלצתו לכתבי אישום נגד ראש הממשלה בשבועות הקרובים.

משכך, אם נתניהו יזכה בבחירות, מיד תוגש עתירה לבית המשפט בדרישה למנוע מהנשיא להטיל על הנאשם את הרכבת הממשלה. החוק קובע כי ראש ממשלה יכול לכהן עם כתב אישום, אבל לפי פרשנותו של קרא, נתניהו לא ישא בתפקיד הזה, אלא יהיה ראש הממשלה היוצא.

14:41 עריכה

אורי משגב מדווח הבוקר בהארץ, כי שר המשפטים חזר ביום שלישי בטיסה מברלין, לאחר ששהה שם במלון שחדר רגיל בו עולה 250 יורו ללילה. לא ידוע כמה לילות שר המשפטים שהה שם, ומשגב לא הצליח לקבל את הפרט הזה ומה היתה מטרת הנסיעה. דובר השר אמר למשגב שמדובר בנסיעה בתפקיד שאושרה לפי כל הנהלים, אך אין איזכור לכך באחת מישיבות הממשלה האחרונות. תעלומה.

15:23 עריכה

במערכת הביטחון הוחלט על חזרה לשגרה במעבר ארז ובמעבר כרם שלום. כמו כן אישרה ישראל להרחיב את מרחב הדייג של רצועת עזה ל-15 מיילים ימיים.

15:24 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן זומן לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון בשעה 17:00.

15:27 עריכה

בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף הוחלט להסיר את כל המגבלות שהוטלו על עוטף עזה ועל מערב לכיש.

15:45 עריכה

שעות ספורות אחרי שפרסם אורי משגב פוסט באתר "הארץ" נגד שר המשפטים – שטס לחו"ל במסגרת תפקידו, אך נמנע מלחשוף פרטים על ביקורו – השיב אמיר אוחנה לטענות נגדו.

אמל"ק: נפגשתי עם סגן שר המשפטים של גרמניה, עם ראש ממשלת סרביה וקיימתי עוד שורה של פגישות. הטיסה הייתה לואו קוסט.

בן כספית הסב את תשומת ליבו של אוחנה שאיננו השר הראשון שטס לואו קוסט – כפי שנמסר לשר. קדמה לו השרה איילת שקד, שלא הורשתה לעלות למטוס שבו טסו בני הזוג נתניהו.

16:20 עריכה

חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' תוהה איזה מקום מייעד ראש הממשלה נתניהו לחברי הכנסת הערבים.

16:31 עריכה

ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו לקראת סיום המבצע. משבח את צה"ל והשב"כ על הישג אדיר. מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האיסלמי. הוא חוסל. האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו".

נתניהו קיים סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל וקיבל סקירה על פעילות מערך ההגנה האווירית בימים האחרונים ממפקד מערך ההגנה האווירית תא"ל רן כוכב.

נתניהו אמר שיחד עם חיסול בהאא אבו אל-עטא "חוסלו עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הג'יהאד האיסלמי". ראש הממשלה גם שיבח את הציבור שנשמע להוראות פיקוד העורף.

16:34 עריכה

התקדמות במשא ומתן בין כחול לבן לעבודה-גשר – כך מדווחת דפנה ליאל מחדשות 12. במגעים בין הסיעות הוסכם ששכר המינימום במשק יועלה ושתופסק ההעסקה הקבלנית בשירות הציבורי.

17:24 עריכה

המִשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, סיפרה בכנס חיפה למשפט שהיא שומעת בשידורי הרדיו שמדברים על "אכיפה זדונית", "מפלגת צלאח א-דין" (על-שם הרחוב שבו שוכן משרד המשפטים), "התנהלות פושעת", "מתפרה". הייתכן, שאלה עורכת הדין, שבתיאורים אלה מתכוונים לפרקליטות שלי?

הפרקליטות, הבהירה, חדורת שליחות לתיקון עולם ולמיגור הפשיעה. הפייק ניוז שמופץ על הפרקליטות איננו מקרי. הדימוי השלילי הולך וקונה לו אחיזה בציבור. על היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והמשנים לפנות לציבור במישרין. אנחנו לא יכולים עוד להגיב בנימוס, אמרה זילבר.

17:28 עריכה

יושב ראש העבודה-גשר עמיר פרץ: חלה "התקדמות משמעותית במשא ומתן עם כחול לבן.

הבטחנו ואנחנו מקיימים!אני שמח לדווח לכם כי חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין העבודה – גשר בראשותי לבין "כחול…

פורסם על ידי ‏עמיר פרץ Amir Peretz‏ ב- יום חמישי, 14 בנובמבר 2019

17:30 עריכה

אחרי שעות של שקט – התרעת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

17:36 עריכה

אחרי האזעקות נמסר מצה"ל שזוהה שיגור אחד מרצועת עזה שיורט על ידי כיפת ברזל.

17:56 עריכה

הפרקליטות פנתה לבית משפט השלום בהרצליה בבקשה שלא לגבות עדות מניר חפץ בתביעה של מני נפתלי נגדו, זאת עד שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה בתיק בזק-וואלה! – כך פרסם אביעד גליקמן בחדשות 13. בבקשתה ציינה הפרקליטות שאם יוגש כתב אישום בתיק 4,000, ייתכן שתבקש מבית המשפט דחייה נוספת.

18:20 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט, שהחל את כהונתו בתפקיד שלשום, פיטר את ראש המטה במשרד הביטחון, נמרוד גז – כך דיווח יוסי יהושע מ"ידיעות אחרונות".

גז, לשעבר איש שירות הביטחון הכללי, מונה לתפקיד לפני חודשים אחדים על ידי נתניהו, כשכיהן כשר הביטחון. בנט, לפי הפרסום, מעוניין למנות לראש מטה את עוזרו ומקורבו, טל גן-צבי.

18:35 עריכה

סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, אומר שלא ניתן לנצח את הטרור "בפינצטה" וכי נדרשת מערכה כוללת. "מי שרוצה להפסיק את ירי הטילים – צריך לכבוש את עזה", הבהיר. "תגובה הולמת היא לא 25 הרוגים – אלא 2,500", אמר אילן.

בראיונות לתחנות הרדיו 103 אף-אם וכאן ב' אמר אילן שבפעם הבאה לפני שישראל תתנקש באדם מדרג הביניים – היא תצטרך לחשוב "אלף פעמים". עוד אמר אילן, שהתמודד בבחירות האחרונות לכנסת ברשימת כחול לבן אך לא נכנס לכנסת: "לא ניצחנו, אלא עשינו סבב הזוי לחלוטין, משהו ביזארי, ויצאנו עם זנב בין הרגליים. נתניהו יכול לומר שהמטרות הושגו – הג'יהאד האסלאמי השיג את המטרות שלו – הם הרתיעו אותנו".

"מדינת ישראל משלמת היום מחיר קטסטרופלי בעקבות הסבבים האלה. גדלים כאן ילדים פגועים בנפש", הוסיף אילן.

18:45 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "מה שמפריד בין בחירות לממשלה יציבה – קבלת מתווה הנשיא על ידי גנץ וויתור על הגוש מצד נתניהו. שני הצדדים מבחינתי אשמים, אבל נתניהו בצורה בוטה בהרבה. הוא לא רוצה ממשלה, הוא לא רוצה קואליציה – אין ספק שהוא מעדיף בחירות". ליברמן אמר את הדברים בראיון לכאן רשת ב'.

18:48 עריכה

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת מגיב לדבריו של יצחק אילן, שכיהן כסגנו של ראש השב"כ, ואמר שהמבצע צריך היה להסתיים ב-2,500 הרוגים ולא 25 (עוד על דברי אילן – ברשומה שפורסמה ביומן זה ב-18:35).

19:08 עריכה

הנשיאה לשעבר של בית המשפט העליון, דורית ביניש, שכיהנה גם כפרקליטת המדינה, אומרת ש"יש הסתה נגד הפרקליטות, ובראש המסיתים עומד שר המשפטים. זה חמור מאין כמוהו. הגענו לתחתית". ביניש אמרה את הדברים בכנס חיפה למשפט.

מותר וצריך לבקר – אמרה פרקליטת המדינה לשעבר – אבל אנחנו רואים פה מאמץ לסכל אפשרות להעמיד לדין. מערכת אכיפה עצמאית אינה מובנית מאליה.

19:12 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ייפגש בשבוע הבא עם יושב ראש ש"ס אריה דרעי, ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני ועם ראשי הרשימה המשותפת. הפגישות ייערכו לבקשתם של חברי הכנסת, בניסיון למנוע מערכת בחירות נוספת.

19:20 עריכה

מאות מפגינים ברצועת עזה בקריאה להמשיך את המערכה נגד ישראל. לפי הדיווחים, מחאות מתקיימות בחאן יונס ובג'באליה.

19:22 עריכה

אף על פי שפיקוד העורף התיר לקיים לימודים, הרשויות בעוטף עזה החליטו שלא לפתוח מחר את מוסדות החינוך שבתחומן. "ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים", נמסר בהודעת ראשי הרשויות.

19:36 עריכה

נתניהו לליברמן: "אני מצפה לקבל תשובה ברורה – איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלת מיעוט שנשענת על תמיכתם או הימנעותם של חברי כנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כגייס חמישי?"

20:03 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החתים אתמול באופן חריג את שרי הממשלה על סודיות במסגרת התדריך הביטחוני שניתן להם – כך פרסם מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

20:09 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה: האם אחרי עשור של שלטון נתניהו מישהו מרגיש יותר בטוח?

20:13 עריכה

במשרד המשפטים שואפים לפרסם את החלטתם בתיקי ראש הממשלה בעשרת הימים הקרובים – כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13. כרגע מסתמן שנתניהו יואשם בשוחד בפרשת בזק-וואלה.

20:30 עריכה

מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות נחשף. לפי ריבלין ישנם שלושה מועדים אפשריים ליציאה לנבצרות: (1) מועד הודעת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי אישום; (2) מועד הגשת כתב האישום לבבית המשפט; (3) מועד פתיחת המשפט. נתניהו מעדיף את האופציה השלישית. ריבלין צידד באפשרות השנייה – דהיינו, כל אחד מהצדדים מתפשר מעט.

לגבי מעמד הנבצרות הבהיר ריבלין – בניגוד לעמדת נתניהו – שלא יהיו שני ראשי ממשלה במקביל. ברגע שהנבצרות תיכנס לתוקף -גנץ יהיה ראש הממשלה כשכל הסמכויות נתונות לו.

לפי המתווה, אין פסילה של מפלגות ושל אישים. הממשלה תהיה שוויונית במספר השרים שיינתנו לליכוד ולכחול לבן.

סוגיה שלא נקבעה במתווה – שאלת חסינותו של נתניהו.

20:33 עריכה

דיווח: מי שביצעו את הירי לישראל אחרי שהוסכם על הפסקת אש הם "גורמים סוררים" בג'יהאד האסלאמי, שמסרבים לקבל את ההסכמה שהושגה.

20:44 עריכה

מגזין טיים בחר ביושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה לאחד ממאה האישים המבטיחים בעולם. בנימוקים לבחירה נכתב שעודה הוא "קול מלהיב בעד השוויון". חבר הכנסת מסר בתגובה שהוא גאה מאוד על הבחירה.

21:03 עריכה

הג'יהאד האסלאמי טוען כי במערכה הנוכחית שיגר הארגון, לראשונה, את הטיל בוראק 120 לעבר חדרה.

21:07 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ ויושב ראש יהדות התורה יעקב ליצמן הסתודדו הערב בחתונת בתו של מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא, איציק רייס, שנערכה בנמל תל אביב.

21:18 עריכה

המפכ"ל הקודם של המשטרה רוני אלשיך אמר בכנס חיפה למשפט שנוצר "מצב מסוכן שאם אתה ימין – אתה נגד אכיפת החוק כלפי נבחרי ציבור, ואם אתה שמאל – אתה בעד אכיפה כלפי נבחרי ציבור". לדבריו, למצב זה "פוטנציאל לפורר את החוסן הפנימי של החברה הישראלית".

22:07 עריכה

אזעקות צבע אדום הושמעו בעוטף עזה ובשדרות. מצה"ל נמסר שהפרטים על האירוע בבדיקה.

22:17 עריכה

צה"ל מסר כי זיהה שני שיגורים מרצועת עזה לישראל – שיורטו על ידי כיפת ברזל.

22:34 עריכה

לאחר הירי הלילה מרצועת עזה החליטה עיריית אשקלון שלא לקיים לימודים במוסדות החינוך בעיר מחר.

23:03 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן מגיב לתביעתו של ראש הממשלה נתניהו – לומר האם יתמוך בממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת. חבר הכנסת קורא לראש הממשלה להתחייב שלא יגרור את ישראל למערכת בחירות נוספת.

אדוני ראש הממשלה לפני שאתה דורש ממני התחייבויות, תתחייב אתה לעם ישראל שלא תיקח את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית תוך…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום חמישי, 14 בנובמבר 2019

23:12 עריכה

כשבחקירת המשטרה נאמר לשרה נתניהו שעד המדינה יוכנס לחדר, אמרה אשת ראש הממשלה שהיא תקבל אירוע מוחי וציינה שהיא האמא היחידה של ילדיה. כך פורסם הערב בתוכנית "המקור ששודרה ברשת 13.

נתניהו כתבה למקורבה זאב רובינשטיין ב-2015 ש"הרשת של וואלה רעה מאוד". "אין כוח לי וליאיר להיות רק בזה! יש לי עוד תפקידים בחיים ולא רק השומרת של וואלה. די, תעשו רשת וואלה חיובית וזהו".

סגירה