גנץ בפנייה לבלוק הימין: שחררו את נתניהו מהמחויבות אליכם

שקד ובנט בתגובה לגנץ: לא נפרק את הבלוק ● מחר ייפגש גנץ עם הנשיא ריבלין ● בכירי כחול לבן נפגשו עם המשנה לשעבר ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט שהסביר להם לגבי תהליכי אישום ונבצרות ● דיווח: בליכוד נערכים להגשת כתב אישום נגד נתניהו כבר ביום שלישי הקרוב

הנשיא רובי ריבלין דוחף ללחיצת יד בין בני גנץ לביבי נתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
הנשיא רובי ריבלין דוחף ללחיצת יד בין בני גנץ לביבי נתניהו
07:06

צה"ל תקף בלילה יעדים של הג'יהאד האסלאמי בעזה, אחרי שמוקדם יותר נורו רקטות מהרצועה לישראל. בין היתר תקפה ישראל מתחם צבאי ששימש כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצורן של רקטות ואת מפקדת חטיבת חאן יונס, שבה נמצאים מספר משרדים של מפקדים של הארגון.

07:11

היום לא יתקיימו לימודים ביישובי עוטף עזה, שדרות, אשקלון ונתיבות. זאת בעקבות המשך הירי מרצועת עזה לישראל.

08:07

לפי סקר של "ישראל היום", לו נערכו בחירות ישירות היה זוכה נתניהו לתמיכה של 43% מהמצביעים וגנץ – לתמיכה של 41% מהבוחרים. 16% השיבו שאינם יודעים. כך נמצא בסקר שערך מכון מאגר מוחות ופורסם הבוקר.

בסקר נמצא ש-40% מהציבור מצדדים בממשלת אחדות שתורכב מכחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו, 28% רוצים ממשלת ימין צרה, 17% מעדיפים ממשלת שמאל צרה, ו-15% השיבו שאינם יודעים.

לפי הסקר, לו נערכו הבחירות לכנסת כיום היה מקבל גוש המרכז-שמאל 58 מנדטים, גוש הימין – 53, וישראל ביתנו – תשעה.

הסקר נערך השבוע בימים שלישי ורביעי בקרב 502 נשאלים שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 4.4%.

08:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימונה ביום ראשון הקרוב לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. נתניהו יחזיק בתיק זה בנוסף למשרד הבריאות ומשרד התפוצות שבראשם הוא עומד. עד יום שלישי האחרון מילא ראש הממשלה גם את תפקיד שר הביטחון.

מאז התפטר חיים כץ מתפקידו כשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים משמש נתניהו כממלא מקומו. כץ התפטר מהממשלה באוגוסט לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש נגדו כתב אישום. הואיל והממשלה מכהנת כממשלת מעבר, לא נדרש אישור של הכנסת למינוי, אלא רק אישור של הממשלה. אחרי האישור – נמסרת הודעה לכנסת על המינוי.

08:53

ביום ראשון האחרון מסר שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל מכתב התפטרות מהממשלה לראש הממשלה בנימין נתניהו. המכתב תוזמן להיום – י"ז בחשוון, 15 בנובמבר. עם כניסת ההתפטרות לתוקף, יתמנה נתניהו לממלא מקום שר החקלאות ופיתוח הכפר.

 

10:26

פרקליט המדינה שי ניצן פנה לשורה של אישים, בהם שופטים מכהנים, בבקשה שיגנו על הפרקליטות בוויכוח הציבורי שהתעורר בעניינה – כך חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד. מי מהשופטים, שאליהם מוען המכתב, עשוי בעתיד להידרש להכריע בסוגיות שבהן תהיה הפרקליטות צד בעניין, ונושאן נידון בפנייתו של ניצן.

10:53

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין פנה לנשיא הפרלמנט האירופי דייוויד סאסולי ומחה נגד ההחלטה שקיבל השבוע בית הדין האירופי לצדק – לסמן מוצרים מהגדה המערבית, רמת הגולן ומזרח ירושלים.

בפנייתו כתב אדלשטיין שישנם אזורים רבים ששנויים במחלוקת, אך רק מוצרים מההתנחלויות יסומנו על ידי האיחוד.

11:01

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות פנתה לפרקליט המדינה שי ניצן בבקשה שלא יגייס שופטים מכהנים למאבקיה של הפרקליטות.

בפרקליטות מסרו בתגובה: "במסגרת המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות נשלח מייל לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, בהם בטעות גם לארבעה המכהנים כיום כשופטים. איש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת".

11:10

במערכת הפוליטית והציבורית מגיבים לפרסום, שלפיו נכללו שופטים מכהנים ברשימת התפוצה של תכתובת של הפרקליטות, שקראה להתגייס למענה.

12:03

היום לא ייערכו הפגנות על גדר הגבול עם ישראל – המכונות "צעדות השיבה" – כך הוחלט על ידי חמאס. ההחלטה התקבלה לפני ימים אחדים ומטרתה "להוריד את הלהבות" במתיחות ששוררת בין ישראל לרצועת עזה.

12:05

85% מתלמידי בתי הספר באשדוד הגיעו היום למוסדות החינוך – כך נמסר מהעירייה. בגני הילדים שיעורי ההתייצבות היו גבוהים יותר ועמדו על 90%.

12:34

פנייתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לפרקליט המדינה שי ניצן.

12:41

אחרי הערכת מצב שנערכה היום, ראשי הרשויות בעוטף עזה החליטו על חזרה לשגרה. ביום ראשון ישובו התלמידים בעוטף עזה לבתי הספר ולגני הילדים.

13:09

המשנה לשעבר ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, נפגש עם ראשי כחול לבן כדי להסביר להם על תהליכי האישום והנבצרות – כך פרסם העיתונאי עמית סגל. זאת לקראת המשך המגעים של הסיעה עם הליכוד.

אבי ליכט, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבי ליכט, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
14:21

נבחרת ארגנטינה בכדורגל הודיעה שתמריא מחרתיים לישראל לקראת משחק ידידות נגד נבחרת אורוגוואי. לאחרונה, על רקע ההסלמה הביטחונית, התעוררה אפשרות שהמשחק לא יתקיים. טרם נמסרה תשובה סופית לגבי מנבחרת אורוגוואי.

14:30

בליכוד נערכים להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו כבר בשבוע הבאכך פרסם חיים לוינסון ב"הארץ". ממידע שהגיע למפלגה עולה שהיועץ המשפטי לממשלה יגיש כתב אישום נגד נתניהו ביום שלישי הקרוב, או, לכל המאוחר, לפני כנס הפרקליטים באילת שייערך ב-26 בנובמבר.

לפי הדיווח, בליכוד מעוניינים לקיים הפגנה מול ביתו של אביחי מנדלבליט ביום שני הקרוב, אולם יוזמה זו לא מתיישבת עם מדיניות המשטרה שמתירה לערוך הפגנות במקום ביום שלישי ושבת בלבד.

אתמול דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13 שכתב האישום נגד נתניהו יוגש בעשרת הימים הקרובים.

14:52

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ייפגש מחר בצאת השבת עד נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא. מכחול לבן נמסר כי הפגישה נקבעה לבקשתו של גנץ.

16:00

יו"ר כחול לבן בפנייה לראשי מפלגות בלוק הימין: "שחררו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ממחויבותו ואפשרו לו לנהל משא ומתן ישיר". 

עוד אמר גנץ: "כולכם אנשים אחראיים – אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל".

מחר, מוצאי שבת, ייפגש גנץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לבקשתו, "בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו". אתמול נפגש גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ודנו באפשרויות שעומדות על הפרק.

כמידי שבוע עדכון ממני אליכם. חשוב לי מאוד שתקראו.בעוד 5 ימים יסתיים פרק הזמן של המנדט שניתן לי על ידי הנשיא להקים…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 15 בנובמבר 2019

איילת שקד ונפתלי בנט, ראשי מפלגת ימינה בתגובה: "לא נפרק את הבלוק. כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל. אנחנו נאמנים לגוש הימין. אנו קוראים לכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו – גנץ".

17:10

הליכוד: אביגדור ליברמן ובני גנץ יפגעו בביטחון ישראל ויאפשרו הקמת ממשלת מיעוט שתלויה ברשימה המשותפת.

במפלגה הבהירו כי "לליכוד היה רוב של 65 חברי כנסת לפיזור הכנסת, ללא צורך בחברי הכנסת של הרשימה המשותפת ולא נוהל איתם שום משא ומתן".

21:29

השרה מירי רגב הגיעה הערב להתראיין בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' והתייחסה לנושאים הבטחוניים והפוליטיים העומדים על הפרק.

"מדינת ישראל מתעסקת עם טרור יותר משבעים שנה. אין פתרון קסם. ההתנהלות היא לא פשוטה", אמרה השרה. רגב הוסיפה כי היא סומכת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הביטחון מונהג על ידי אדם מאוד אחראי שקוראים לו נתניהו. הוא מוביל את זה באחריות. כשאני שומעת איך הוא מתייעץ עם כל גורמי הביטחון ולא פוסח על אף אחד".

21:30

סתיו שפיר תומכת בציוץ בטוויטר המגנה את העובדה כי אף ח"כ ערבי המתראיין באחד מערוצי התקשורת, על אף נושאי הסיקור המובאים.

21:48

הכתבת הפוליטית דפנה ליאל (חדשות 12) על התכניות שייתכן שישראל ביתנו מתכננת

סגירה