סער קורא לקיים את הפריימריז בליכוד לפני פיזור הכנסת

סער: כשנלחמתי עבור הליכוד ברקת חגג במטה קדימה ● רפי פרץ: הגננת שהורידה תמונת נתניהו תזומן לבירור ● בג"צ דחה עתירה שדרשה מנתניהו להתפטר ● מפכ"ל המשטרה לחוקרי להב: "לחשוף שחיתות בכל הרמות" ● גדולי התורה אישרו לליצמן להתמנות לשר

  • ישיבת הממשלה, היום. נתניהו וחיים כץ סיכמו היום על פריימריז בליכוד, והיועמ"ש צפוי לקבוע בהמשך השבוע שיש קושי משפטי להטיל עליו את הרכבת הממשלה, אך אין לכך מניעה חוקית (צילום: Sebastian Scheiner, AP)
    Sebastian Scheiner, AP
06:56 עריכה

הבוקר תתכנס הממשלה לישיבתה השבועית – שתהיה, אגב, הישיבה המאתיים של הממשלה ה-34. תהיה זו הופעתו הפומבית הראשונה של ראש הממשלה נתניהו מאז נשא ביום חמישי האחרון נאום חריף נגד מערכת אכיפת החוק. גם שורה של שרים שטרם נדרשו לעניין זה ייפגשו הבוקר בנציגי התקשורת, שצפויים להציג מצידם שאלות לנבחרי הציבור.

אתמול קרא חבר הכנסת גדעון סער לקיים בחירות בזק לראשות הליכוד. השר לשעבר אמר בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" שיש לערוך את הפריימריז בימים הקרובים, כדי שהמנצח יוכל לנסות להקים ממשלה בפרק הזמן של 21 הימים שבהם מלאכת הרכבת הממשלה מוטלת על הכנסת. שרי הממשלה, שיגיעו הבוקר לישיבה השבועית, צפויים להידרש על ידי העיתונאים גם לעניין זה.

07:39 עריכה

לצד תפקידו כראש הממשלה משמש בנימין נתניהו כשר הבריאות, שר התפוצות, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וכן כממלא מקום שר החקלאות ופיתוח הכפר. בתחילת שנות התשעים פסק בג"ץ כי שר שהוגש נגדו כתב אישום לא יכול להוסיף ולכהן בתפקידו. ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא שעל רקע החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד נתניהו כתב אישום, יתפטר יושב ראש הליכוד מתפקידיו כשר, אך יוסיף לכהן כראש הממשלה. בשבוע שעבר פנתה סיעת כחול לבן למנדלבליט בעניין זה.

לפי דיווחים בתקשורת, צפוי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לבקש את אישור רבניו להתמנות לשר הבריאות. הואיל ומדובר בממשלת מעבר, צפוי ליצמן לקבל את האישור.

08:05 עריכה

לקראת סיום כהונתו כפרקליט המדינה בחודש הבא צפוי שי ניצן לקבל החלטה בתיק הצוללות. בנובמבר האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את מפקד חיל הים אלי מרום, סגן ראש המטה לביטחון לאומי אבריאל בר יוסף, שי ברוש, אליעזר זנדברג ודוד שרן בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. ההערכה היא שניצן יאמץ את ההמלצות.

08:35 עריכה

אמש נערכו ברחבי הארץ מספר הפגנות של תומכי נתניהו ושל מתנגדיו. הגדולה שבהפגנות הייתה בכיכר הבימה בתל אביב, ובה קראו המוחים לנתניהו להתפטר מתפקידו. בהפגנה לקחו חלק למעלה מאלף מוחים, ולפי חלק מהדיווחים – למעלה מאלפיים.  בקריית ביאליק, בסמוך לבית המשפט בעיר, הפגינו בעד ראש הממשלה מאות אחדות של מוחים.

בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים הפגינו הן תומכיו של ראש הממשלה והן מתנגדיו. בהפגנות אלה הייתה ידם של התומכים על העליונה: מספרם היה רב יותר ונוכחותם הייתה ניכרת. מקצת מהמוחים שרפו את כתב האישום ששלח היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לנתניהו. ראש הממשלה יצא למתחם סטרילי, שבו שהו תומכיו, לחץ את ידיהם והודה להם.

08:41 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער פנה ליושב מרכז הליכוד חיים כץ בבקשה לכנס בדחיפות את מרכז התנועה – כדי לקבוע פריימריז בזק, שייערכו לפני תום 21 הימים שבהם יכולים 61 מחוקקים להמליץ על חבר כנסת לראשות הממשלה.

09:15 עריכה

מועצת גדולי התורה של מפלגת אגודת ישראל אישרה לסגן השר יעקב ליצמן להתמנות לשר הבריאות, אם ייאלץ נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר בממשלה. רבני המפלגה אישרו אמש בסבב טלפוני את ההחלטה.

בשלהי 2017 התפטר ליצמן מתפקיד שר הבריאות במחאה על עבודות שביצעה רכבת ישראל בשבת. כעבור מספר חודשים שב לממשלה כסגן שר.

09:21 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת מציע שהליכוד יבחר ממלא מקום לראש הממשלה נתניהו. במתווה, ששלח הבוקר ליושב התנועה נתניהו וליושב מרכז הליכוד חיים כץ, הציע ברקת לקיים פריימריז שבהם ייבחר מועמד, למקרה שנתניהו יהיה נבצר ולא יוכל למלא את תפקידו. "זאת בכדי לסכל את הניסיונות, מבית ומחוץ, לפלג את הליכוד ולהקים ממשלת שמאל", כתב חבר הכנסת.

09:53 עריכה

ליוזמה של גדעון סער – לקיים בחירות בזק לראשות הליכוד לפני שיסתיימו 21 הימים שבהם יכול חבר כנסת להרכיב ממשלה – אין סיכוי של ממש, כך קובע הכתב הפוליטי של "הארץ" חיים לוינסון. לדבריו, ההצעה של סער מצריכה שינוי של חוקת הליכוד – דבר שמחייב פרסום 14 ימים לפני מועד כינוס מרכז התנועה. הואיל ונותרו 18 ימים בלבד עד לפיזור הכנסת – סיכויי ההצעה להתממש קלושים.

10:19 עריכה

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ בדרישה שבנימין נתניהו יתפטר מתפקידו כראש הממשלה.

10:55 עריכה

שר המשפטים לשעבר, פרופסור דניאל פרידמן, אמר כי צריך היה להאשים את ראש הממשלה נתניהו בשוחד גם בתיק 2,000. בראיון לקרן נויבך בכאן רשת ב' אמר פרידמן שאביחי מנדלבליט לא היה צריך לעסוק בענייני נתניהו בשל קרבתו אליו. לדעתו, היועץ המשפטי לממשלה היה מתון ביחסו לנתניהו.

פרידמן ביקר את הנאום שנשא ראש הממשלה ביום חמישי ואמר שעליו להותיר את מלאכת ההגנה לעורכי הדין. השר לשעבר אמר שלא מערכת המשפט צריכה לקבוע אם נתניהו יכול להמשיך לכהן בתפקידו, משום שמדובר בשאלה פוליטית מובהקת. הוא הביע תקווה שנתניהו יתפטר מתפקידו.

11:13 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מעוניין לכרוך יחד את הבחירות לראשות הליכוד יחד עם הבחירות לרשימת המפלגה – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. באופן הזה, מעריך נתניהו, עשויים גורמים בתנועה המצדדים בעריכת פריימריז לתפקיד יושב הראש – לסגת מתמיכתם. יוזמה זו מנוגדת לסיכום שאליו הגיע נתניהו בשבוע שעבר עם יושב ראש מרכז הליכוד חיים כץ, לפיו לא ייערכו בחירות לרשימת המפלגה לכנסת.

בנוסף, כדי לסכל את תוכניתו של גדעון סער להחליפו, פועל נתניהו להצהרה נוספת של ראשי בלוק הימין – שהוא המועמד היחיד להרכבת הממשלה.

11:19 עריכה

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק קורא לראש הממשלה נתניהו לקחת "פסק זמן". גליק כיהן כחבר כנסת מטעם הליכוד בשנים 2019-2016. בבחירות האחרונות שובץ בעשירייה החמישית ברשימת הליכוד לכנסת, לאחר שנבחר במיקום נמוך יחסית בפריימריז של המפלגה.

11:33 עריכה

הבוקר בדרכם לישיבהה השבועית סירבו שרי הממשלה להשיב לשאלות העיתונאים שהמתינו להם. שר האוצר משה כחלון נעדר מהישיבה. מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הופתע מהיעדרותו של כחלון, שאמור היה להציג בישיבה את נושא הוצאות הביטחון של חברות התעופה. "איפה שר האוצר?", שאל.

בפתח הישיבה גינה ראש הממשלה נתניהו תקיפה של ניידת משטרה אתמול בדיר אל אסד. כן התייחס נתניהו לכך שאתמול נעשה ניסיון חדירה של רחפן מרצועת עזה לישראל. נתניהו נמנע מלהתייחס לשורה של נושאים אחרים שעל סדר היום הציבורי, ובהם הגינויים לדבריו על מערכת אכיפת החוק, יוזמת גדעון סער לעריכת בחירות בזק לראשות הליכוד והצעתו מאמש של בני גנץ לממשלת אחדות.

עדכון (11:50): שר האוצר כחלון, שהיה עסוק בענייני משרדו, הגיע לישיבת הממשלה.

ישיבת ממשלה, 24 בנובמבר 2019 (צילום: Sebastian Scheiner, AP)
ישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: Sebastian Scheiner, AP)
12:18 עריכה

יושב ראש מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, הגיב לפניותיהם של גדעון סער וניר ברקת.

קיבלתי את פניות סער וברקת. אפגש עם נתניהו וביחד נקבל החלטה, כאשר רק טובת המדינה והמפלגה לנגד עינינו. לגבי פריימריז לרשימת המפלגה – יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת, זאת היות והח"כים שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה.

13:05 עריכה

אלירז שדה, שהתפרסם ב-2010 כשניצח בתוכנית המציאות "האח הגדול", בישר לעוקביו בטוויטר על התפקדותו לליכוד. בבחירות שנערכו בחודש אפריל הנחה שדה את "הליכוד טיווי" – שידורי התעמולה של מפלגת השלטון. על שדה נמתחה ביקורת כשבמערכון ששודר אמר לבן דמותו של העיתונאי אמנון אברמוביץ' שהוא "נראה טיל, כמו תמיד"; (אברמוביץ' הוא נכה שנפצע קשה במלחמת יום הכיפורים). לאחר מכן התנצל המגיש על הדברים.

בתקופה האחרונה מצדד שדה בראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענתו, חקירות נתניהו "לא חוקיות". שדה מתח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה על כך שפרסם כעת – כשאין ועדת כנסת – את כתב האישום נגד נתניהו.

13:10 עריכה

יושב ראש מרכז הליכוד חיים כץ ייפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשניים ידונו לגבי קיום בחירות לראשות התנועה.

13:33 עריכה

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע ביום חמישי האחרון שהחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים – קרא השחקן רון שחר "יחי מנדלבליט" במהלך הצגה בתיאטרון בית ליסין; היום ננזף על כך שחר – והתנצל.

מהתיאטרון נמסר –

בישיבה הובהר לשחקן בצורה חד משמעית שהתיאטרון רואה בחומרה רבה את המקרה, וששחקן אינו רשאי לעשות שימוש בבמה לצורך הבעת דעה אישית. רון שחר הביע צער על שימוש לא ראוי ולא מקצועי על בימת התיאטרון. השחקן ביקש להביע את התנצלותו הכנה בפני מנהלת התיאטרון, השחקנים, הקהל ומי שנפגע מאמירתו, שנעשתה על דעתו וללא כל קשר להצגה. הובהר לרון שחר, שהישנות מקרה מסוג זה תביא לסיום ההתקשרות עימו באופן מיידי.

13:49 עריכה

בכנסת נערך היום יום עיון לעובדים בנושא חג הסיגד, שיחול השבוע. בחג מציינת קהילת ביתא ישראל את חידוש הברית בין עם ישראל לאלוהיו. חבר הכנסת גדי יברקן פרסם בחשבונותיו ברשתות החברתיות ביצוע של ריקוד מסורתי שבו הוא משתתף.

14:29 עריכה

חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי פנתה לנשיא המדינה ריבלין בבקשה שיודיע ש"עד שנתניהו לא יסיים את ענייניו המשפטיים הוא לא יוכל להתמודד על הקמת ממשלה". את הדברים אמרה שפיר בראיון לרדיו קול ברמה.

14:32 עריכה

בתכתובת עם פעיל ליכוד משתמע שהשר צחי הנגבי מכנה את ראש הממשלה נתניהו "גופה". איש הליכודניקים החדשים, שמתכתב עם הנגבי, מבקש מהשר "אמירה מוסרית כלשהי", לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מחליט להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. הנגבי כותב בתגובה: "יש משהו מאוד לא מוסרי בלבעוט בגופה".

14:53 עריכה

היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, קבע כי אין מקום לחייב קיום בחירות מקדימות לתפקיד יושב ראש המפלגה בפרק הזמן של 21 הימים, שבהם יכול כל חבר כנסת לנסות לכונן ממשלה. הלוי כתב את הדברים בחוות דעת, שהגיש לבית הדין של הליכוד בתגובה לעתירה של פעילי הליכודניקים החדשים, שדרשו לכנס את מרכז הליכוד כדי לקבוע מועד לעריכת בחירות לתפקיד יושב ראש התנועה.

15:02 עריכה

80 ניצבים ומפכ"לי משטרה לשעבר חתומים על מכתב שמגנה את דבריו של ראש הממשלה מיום חמישי האחרון, אז קרא נתניהו "לחקור את החוקרים". "אנו צופים בימים האחרונים בדאגה רבה אחר התקפות חסרות הרסן נגד משטרת ישראל, מפקדיה ושוטריה כמו גם נגד מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף". המכתב ממוען לשר לבטחון פנים גלעד ארדן, ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

בכירי המשטרה לשעבר הוסיפו, כי הם "קוראים להסיר מסדר היום את השיח האלים כנגד המשטרה וגורמי אכיפת החוק – יש בו סכנה לפירוק הסמכות שניתנה למשטרה ומסר לאזרחי המדינה שמותר לאבד שיקול דעת במגע עם גורמי אכיפת החוק".

16:33 עריכה

מצע השמרנים לבחירות הקרובות בבריטניה, כולל התחייבות לאסור על רשויות מקומיות להשתתף בחרם על ישראל, כך לפי דיווח של הג'ואיש כרוניקל.

בכך, השמרנים בראשות בוריס ג'ונסון, מבדלים את עצמם מהמפלגה היריבה בראשות ג'רמי קורבין, שלדעתו אסור להתערב להתערב בהחלטות של שלטון מקומי לקחת חלק בתנועת BDS, שכן התערבות שכזו היא "התקפה על הדמוקרטיה המקומית".

הבחירות הוקדמו בשנתיים ויתקיימו ב-12 בדצמבר הקרוב, כאשר ג'ונסון ינסה לממש את הברקזיט אם ייבחר..

16:43 עריכה

נתניהו לא מתכוון להתפטר מתפקידו. לפי דיווח במעריב, בשיחות סגורות הוא אומר ש"אולמרט עשה טעות כאשר החליט להתפטר מתפקידו. אני לא אחזור על הטעות הזו. לא אתפטר".

בנוסף, נתניהו יפעל לכך שהפריימריז לא יתקיימו גם בתום 21 הימים שבהם הכנסת יכולה להטיל את הרכבת הממשלה על אחד המועמדים.

ראש הממשלה אמור להיפגש בקרוב עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, כדי לדון איתו על קיום בחירות לראשות המפלגה ולהרכבה, כפי שמאוד רוצה שיקרה גדעון סער.

16:49 עריכה

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ביקר היום בלהב 433 ונתן ליחידה גיבוי מלא לאחר שביום חמישי ראש הממשלה נתניהו קרא לחקור את החוקרים. כהן אמר היום כי "עלינו להמשיך לדבוק במשימתנו ולבצע את תפקידנו במסירות, בצנעה וללא מורא. עלינו למלא נאמנה את שליחותינו הציבורית לחשוף פשיעה ושחיתות ציבורית בכל הרמות … להגיע לחקר האמת בכל חקירה, מבלי לתת להשמצות או האשמות להפריע או להשפיע על יושרתנו וביצוע תפקידנו".

17:19 עריכה

בג"צ דוחה היום את עתירת התנועה לאיכות השלטון שדרשה להורות לבנימין נתניהו להתפטר מתפקיד ראש הממשלה ושאר התיקים שבידיו, (בריאות, עבודה ורווחה, תפוצות וחקלאות).

השופטים ציינו בהחלטתם כי מאז ההחלטה להגיש כתב אישום לפני שלושה ימים, פורסמו דיווחים לפיהם נתניהו עשוי לוותר על תפקידי השרים שאותם הוא ממלא. העתירה נדחית מחמת אי מיצוי הליכים, שכן התנועה לאיכות השלטון לא פנתה ליועמ"ש לאחר ההחלטה אלא לפני שניתנה.

17:31 עריכה

חוקת הליכוד לא מאפשרת קיום פריימריז ובמחנה הלאומי אין מי שיכול להביא יותר מנדטים מנתניהו, כך אומר לפני מספר דקות שר התקשורת דודי אמסלם, (ליכוד).

.לדבריו, היוזמה של גדעון סער לקיום בחירות בליכוד שגוייה, שכן "לראש הממשלה נתניהו יש ערך מוסף". אמסלם הוסיף כי אם מקיימים פריימריז לראשות התנועה צריך לערוך בחירות גם להרכב הרשימה.

"אם מנהיג סוטה לאידאולוגיה זה משהו אחר אבל מאז קום המדינה לא היה ראש ממשלה טוב למדינת ישראל כמו נתניהו … ראש הממשלה צריך להמשיך להוביל את המדינה. גדעון סער צריך לבוא ולתת את הכתף … לא צריכים להיות פריימריז".

בעניין תיק 4,000, שר התקשורת אומר כי "אם ראש הממשלה לא היה מאשר לבזק לעשות את העסקאות הם היו הולכים לבית המשפט והוא היה מכריח אותו. זו המצאה של הפרקליטות והמשטרה … מדובר על תרבות ארגונית, הם רוצים להראות שהם מנהלים את המדינה והאירוע … הפכו כל אבן כדי להרשיע את ראש הממשלה, אלה שלושה תיקים הזויים".

בנוסף לאמסלם, גם ח"כ ניר ברקת נמנה על תומכי נתניהו ומנסה לסייע במאמץ להוריד מסדר היום את קיום הפריימריז.

17:51 עריכה

שר החינוך רפי פרץ מגנה את סרטון הגננת שהורידה את תמונת ראש הממשלה מהקיר של הגן. "משרד החינוך פועל על מנת לאתרה בהקדם ולזמנה לבירור", כתב פרץ. "גם אם יש מחלוקת לא נקבל התנהגות שכזו בשום מוסד חינוכי".

רויטל סוויד, (עבודה-גשר), מעירה בציניות כי פרץ לא מצא לנכון לומר משהו בעקבות כתב האישום נגד נתניהו אך מיהר לגנות את הגננת הסוררת.

18:05 עריכה

ראש הממשלה סייר בגולן ואמר כי "ישראל נוקטת את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור, כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה. אנחנו נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד ישראל".

לדברי נתניהו, איראן מתכננת התקפות נוספות וצה"ל ממשיך לסכל את התכניות האלה. נתניהו סייר בהר אביטל יחד עם שר הבטחון נפתלי בנט והשניים קיבלו סקירות ממפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם וממפקד אוגדת הבשן תא"ל עמית פישר.

נתניהו ובנט בסיור בגולן (צילום: חיים צח / לע"מ)
נתניהו ובנט בסיור בגולן (צילום: חיים צח / לע"מ)

בנט אמר כי "המסר שלנו לאותם כוחות טרור איראניים בסוריה:
אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס, כל מה שתנסו לעשות פה – אתם תיתקלו בצה"ל חזק ונחוש שיפגע בכם. למנהיגי איראן אנחנו אומרים:
תתמקדו באזרחים שלכם, בשיפור החיים של אזרחי איראן ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל".

18:23 עריכה

סתיו שפיר (המחנ"ד) ורם בן ברק (כחול-לבן) קוראים בשעה האחרונה לפריימריז בליכוד. זאת, בהמשך לקריאתו של גדעון סער, הטוען לכתר, שנתמך על ידי הח"כים חיים כץ ומיכל שיר. אלא שהם במיעוט, והתומכים בנתניהו בקרב הח"כים של הליכוד הם קולניים יותר, אם לא רבים יותר.

19:09 עריכה

כצפוי, נתניהו נפגש כעת עם יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ. השניים החליטו לכנס את מרכז הליכוד ב-5 לדצמבר, ולהעלות לאישור המרכז את ביטול הפריימריז של חברי הכנסת. מעבר להקפאת הבחירות לרשימה, לא ברור מה יסוכם בנוגע לדרישתו של גדעון סער לקיים בחירות לראשות התנועה.

19:46 עריכה

גדעון סער דורש מאתמול לקיים פריימריז לראשות הליכוד, אך לפי שעה לא נראה שזה הולך לקרות, בין היתר בגלל תומכי נתניהו שמסכלים את המהלך, כמו ניר ברקת, דודי אמסלם, מירי רגב ועוד. סער יוצא בדקות האחרונות להתקפה על ברקת, שדיבר מוקדם יותר היום על הצורך להתלכד סביב נתניהו ו"לסכל את הניסיונות מבית ומחוץ לפלג את הליכוד".

19:57 עריכה

בני גנץ הגיע לפשרה עם ישראל היום, לפיה העיתון יתרום 50 אלף שקל למטרות שיבחר גנץ, מבלי להודות בטענות. זאת, בעקבות תביעת דיבה שהגיש גנץ בסכום של כמיליון שקל בגין שורה של פרסומים כוזבים לטענתו, ובהם טענה על הטרדה מינית של אשה בשם נאוה ג'ייקובס.

גנץ הורה לתרום מחצית מהסכום לעמותת שילוב של יוצאי אתיופיה ואת החצי השני למשפחת אלעזר ורפאל אוחנה ז"ל שנהרגו בשריפה בנתניהו בליל שבת.

20:02 עריכה

הבחירות לראשות הליכוד יתקיימו בששת השבועות הקרובות, כך סיכמו נתניהו וחיים כץ בפגישתם, לפי דיווח בחדשות 12. עם זאת, לא ברור אם זה יקרה כבר ב-17 הימים הקרובים או אחריהם, אז תתפזר הכנסת. המתמודד העיקרי מול נתניהו הוא גדעון סער.

20:08 עריכה

בימים הקרובים היועמ"ש אמור להכריע האם אדם חשוד בפלילים יכול לקבל את המינוי להרכבת ממשלה אחרי בחירות. ככל הנראה מנדלבליט יקבע שיש קושי משפטי אך אין מניעה חוקית. איילת שקד קורא לו הערב לא להתערב בסוגייה:

20:12 עריכה

חדשות 13 מדווחים כי שר המשפטים פנה באחרונה לפרקליטים במחוז דרום ובירר אצלם על הימצאות חומרים מכפישים על פרקליט המדינה שי ניצן. זה קרה, לכאורה, בישורת האחרונה לפני ההכרעה בתיקי נתניהו, שניתנה לבסוף בחמישי האחרון.

20:15 עריכה

בית המתגייסים לטובת ראש הממשלה נמנה גם הרב דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית שקורא למאמיניו להגיע למפגן תמיכה בשלישי הקרוב. הערב היו הפגנות בבאר שבע, בדרישה מראש הממשלה להתפטר.

20:33 עריכה

נראה שבליכוד מערך הדוברות מסונכרן היטב עם דף המסרים של נתניהו עצמו, ובדקות האחרונות הודיעה התנועה כי התקשורת מסתירה את התמיכה שלה זוכה ראש הממשלה מהשרים. אותם שרים מתראיינים ללא הרף ונשכבים על הגדר בשביל מנהיגם, כך שלא ברור מי מסתיר מה. ביום שלישי מתוכנן מפגן תמיכה בנתניהו, ברחבת מוזיאון תל אביב, ליד מתחם בית המשפט.

20:41 עריכה

ברקת ממשיך להתכתש עם סער, ומאשים אותו בניסיון להדיח את נתניהו. במקביל, ישראל כץ מביע תמיכה גורפת בנתניהו ומצטרף לרגב, אוחנה, אמסלם, זוהר ותומכים קולניים אחרים.

21:30 עריכה

לאחר שהתכתשו במהלך הערב, הציטוט של "מקורב לברקת" מנסה להוריד את גובה הלהבות. מוקדם יותר ברקת האשים את סער בניסיון כושל להדיח את נתניהו וסער ענה לו שהוא נלחם על הליכוד בשפל כשברקת היה בקדימה.

22:30 עריכה

המאבק של סער בנתניהו הסלים הערב באמצעות שליחיו של ראש הממשלה, והיום היה תורו של ברקת. כעת סער אומר בגלוי את מה שנאמר לא אחת בתקשורת, ומגנה את השימוש של נתניהו בדוברות הליכוד לצרכיו הפוליטיים בתוך המפלגה.

22:49 עריכה

סער קורא בדקות האחרונות לקיים את הבחירות לראשות המפלגה לפני פיזור הכנסת שיקרה בעוד 17 יום.

סגירה