סער: אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז

הימין החדש תרוץ לבד בבחירות ● היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר ● דרעי דורש את משרדי החקלאות והעבודה ורווחה ● לפיד: נתניהו מוביל למלחמת אחים ● ליברמן יתנגד לחסינות רוה"מ ● רגב לא מפחדת מבחירות שלישיות ורביעיות ● ליצמן נגד תחב"צ בשבת, לפיד בתגובה: אתה לא קובע

  • גנץ ולפיד בישיבת כחול-לבן היום (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • ליברמן בישיבת ישראל ביתנו היום (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • הורביץ ושפיר בישיבת סיעה היום. חתמו על המלצה לגנץ (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • נתניהו בהר אביטל בגולן, אתמול. "המגעים לאחדות לא פסקו" (צילום: Atef Safadi/Pool via AP)
    Atef Safadi/Pool via AP
  • צעדה שהתקיימה בת"א ביום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • סער בהוד השרון, היום. הליכוד במבוי סתום, הולכים עם הראש בקיר (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
    יוסי זליגר / פלאש 90
07:36 עריכה

לאחר ההתגוששות בין הח"כים מהליכוד גדעון סער וניר ברקת על רקע הפריימריז לראשות מפלגת הליכוד, השניים התראיינו הבוקר והגיבו לדברים. 

בראיון לכאן רשת ב' אמר סער על ברקת: "הוא הגיע אלינו מקדימה אחרי שתמך באוסלו ובהתנתקות. מציע לו להתעטף בצניעות. אני לא מתמודד מול ברקת, אני אתמודד מול יו"ר התנועה". כמו כן, חזר סער על מסריו מאמש לפיהם יש לקיים את הפריימריז "בתוך הזמן של 21 הימים כדי למנוע בחירות שלישיות שימנעו את המשך הרעל בעם".

סער המשיך במסר שלו מהיומיים האחרונים: "נתניהו לא יוכל להקים ממשלה גם אם יתקיימו בחירות שלישית ורביעיות". אמש דווח בחדשות 12 כי הבחירות לראשות הליכוד יתקיימו בששת השבועות הקרובים.

"קודם כל עד סיום ה-21 ימים לא יהיו פריימריז", טען ברקת בראיון לגל"צ. "יש לנו התחייבות לתושבים. אני הצעתי מתווה אחר לפלונטר הזה, לייצר פריימריז לממלא מקום ראש הממשלה. זה נותן את הגיבוי לנתניהו ובמידה שתהיה נבצרות, מבטיח את המשכיות ההנהגה. היום לנתניהו ולי יש פגישה בנושא".

בהתייחסו לכך שסער טען כי בעת ש"נלחם עבור הליכוד, ברקת חגג עם קדימה", השיב ראש העיר ירושלים לשעבר: "כשגיליתי שקדימה סטו מהדרך, אני הייתי הראשון שטרק את הדלת. על כל ההערות הקטנות – אני מצפה מגדעון שיזכור שיש לנו תנועה ויש לנו מנהיג. מה שנעשה ביום שבת – לא עושים דברים כאלה. זה פוטש".

07:40 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, טוען כי קיבל "אור ירוק" מראש הממשלה בנימין נתניהו, להתחיל ולקדם את חוק הבחירה הישירה.

ח"כ קרעי סיפר ל-ynet כי ההצעה מבקשת לקיים בחירות באותה מתכונת, ולהכניס התניה כי במידה שלא יצליחו להרכיב ממשלה, יתקיימו בחירות ישירות בלבד, בהן יוכלו להתמודד זה מול זה ראשי המפלגות הגדולות.

08:07 עריכה

השר זאב אלקין: "מעריך שנתניהו ינצח בפריימריז האלה, לכן הפתרון הפוליטי לא צריך לבוא משם, אלא מזה שכחול לבן יתעשו ויחזרו למשא ומתן איתנו".

בראיון לכאן רשת ב' הוסיף השר: "מערכת אכיפת החוק כולה דורשת רפורמה מאוד משמעותית, אמרתי את זה הרבה לפני שנפתחו התיקים נגד נתניהו. יש לי לא מעט ביקורת על המערכת הזו".

08:45 עריכה

ח"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי תקף את ראש הממשלה ואת שרי הליכוד: "לא ראיתי אף ממשלה בכל תולדותיה של ישראל שיוצאת באופן שיטתי מול המוסדות שלה, שעליהם היא צריכה לפקח ואותם היא צריכה להפעיל".

עוד הוסיף: "מי שאחראי לכך שאין לנו מפכ"ל זה השר ארדן וראש הממשלה, מי שאחראי על השחיתות הוא נתניהו ולא אדם אחר"

08:56 עריכה

ח"כ מיקי זוהר נגד גדעון סער: "הוא יודע לאיזו מערכת ציבורית הוא משתייך במדינת ישראל. כולנו יודעים את זה. כולנו חווינו על בשרינו גם הכפשות וגם תקיפות, אבל מתמודדים ואפשר לסמוך על גדעון שהוא יודע להתמודד".

אמש תקף סער את הליכוד על כך שמטעם הודעת דובר המפלגה יצאה השמצה נגדו. עוד הוסיף זוהר: "אנחנו לא עושים הפגנות נגד מישהו אלא בעיקר מחאה נגד מה שקרה לראש הממשלה. הוא קורבן של מערכת שהחליטה לסמן קודם כל את המטרה ואחר כך להגיע אליה".

09:12 עריכה

היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר): "צריך לזכור שזה לא נשים נגד גברים; זה נשים וגברים נגד אלימות. הכלים קיימים, מה שחסר הוא רצון פוליטי להפעיל אותם כדי להגיע לשם. אנחנו חייבות להיות בשלטון כדי לעשות מה שצריך לקידום מציאות טובה יותר לכולנו".

09:48 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה מתייחס ליום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים: "אני פונה דווקא לגברים. אלימות מגדרית חוצה מעמדות ולאומים. זה באחריותנו – גברים ערבים ויהודים – לעשות חשבון נפש בנוגע ליחס שלנו ושל חברינו לנשים בסביבה שלנו".

09:50 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכנה את יו"ר ישראל ביתנו "ציניקן חסר אחריות", לאחר שהאחרון ציין כי "גזר הדין שהוטל על המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל ז"ל הוא הוכחה נוספת לצורך בחקיקת עונש מוות למחבלים".

"זה כל כך חשוב עד שכבר פעמיים טרפדת ממשלת ימין בגלל גחמות אישיות", אמר סמטוריץ'.

10:53 עריכה

השרה מירי רגב על האפשרות של בחירות נוספות: "מה לעשות? בספרד יצאו ארבע פעמים לבחירות, מה לעשות שהציבור לא מכריע?".

בראיון לעופר חדד ברדיו לירושלים, הסבירה את תמיכתה בראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל עוד נתניהו יושב ראש הליכוד, אנחנו מביאים יותר מנדטים מכל אחד אחר, אני מציעה לגדעון ולאחרים לבדוק את זה", דברי השרה.

מירי רגב בוועידת ערוץ שבע היום. "יכול להיות שבנט יחזור לאח האובד לפיד" (צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
מירי רגב בוועידת ערוץ שבע היום. "יכול להיות שבנט יחזור לאח האובד לפיד" (צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
10:55 עריכה

חברי הכנסת התייצבו לדיון מיוחד לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. 

12:18 עריכה

סגן השר יעקב ליצמן התייחס לכך שבסוף השבוע האחרון הופעלה תחבורה ציבורית במהלך השבת בערים במרכז הארץ.

"תופעת חילולי השבת בערים השונות מהווה מהלך התרסה בוטה שמנוצל בידי פוליטיקאים חסרי בושה שלא מהססים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה. לא נאפשר לתופעה חמורה זאת להתרחב שכן מדובר בשינוי מערכתי של כל מה שנשמר בצביון היהודי לאורך השנים", דברי סגן השר.

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הגיב לו: "איש לא הסמיך את אדוני לקבוע מהו צביונה היהודי של מדינת ישראל", כתב לפיד.

12:27 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ: המדינה תהיה טובה יותר כשתציג פתרונות מעשיים לאלימות נגד אנשים.

בכנס למאבק באלימות כלפי נשים, אמר גנץ: "כולנו קוראים את המספרים המזעזעים אבל צריך לזכור שהסטטיסטיקה היא כלי עבודה ומאחוריה אנשים ונשים. הגנה היא צורך בסיסי ועמוק של אדם מהמדינה". עוד הוסיף: "עלינו לפעול בארבעה מישורים: חינוך, סיוע, אכיפה והקמת תשתיות הכרחיות לאלו שנפגעו".

12:43 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט, השתתף בטקס הזיכרון השני לחללי מבצע קדש שהתקיים בהר הרצל.

"לאויבנו ברור שנגיב לכל ניסיון למנוע מאיתנו לחיות", אמר השר. "ברור להם שהתגובה שלנו תהיה מדויקות מאוד וכואבת מאוד. אני מכוון דברים אלה לא רק למי שמבקש את נפשנו בזירה הדרומית, אלא גם בצפון".

12:58 עריכה

גם שר החינוך רפי פרץ יוצא היום נגד אלימות כלפי נשים. "על המדינה והממשלה לפעול על מנת למנוע, בכל דרך אפשרית, את המקרה הבא ולא להגיע לנקודות הקצה, אלא ללמוד כיצד ניתן לזהות סימנים מקדימים". פרץ סיפר כי במשרדו פועלים בכמה מישורים על מנת לעשות כל שניתן כדי למנוע אלימות מסוג זה.

13:30 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון מביעים שביעות רצון לאור העובדה שאחוז האבטלה עמד על 3.4% בחודש שעבר. מדובר בשפל של 40 שנה.

ראש הממשלה: ממשיכים להוביל את ישראל להישגים אדירים!

השר כחלון: "כל בן אדם רוצה לקום בבוקר, ללכת לעבודה ולפרנס את משפחתו בכבוד".

14:13 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר תוקף ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל מטרתה של נתניהו לשרוד את שבעה-עשר הימים הבאים כשהוא עדיין ראש ממשלה".

כמו כן, אמר פרץ כי "ברור לכולם שעמדתה העקבית והחד משמעית של העבודה-גשר, שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו הייתה עמדה נכונה, ערכית, מוסרית וציבורית".

14:38 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס לכתבי האישום נגד ראש הממשלה: "מאחל לנתניהו שבסוף התהליך יצא זכאי, צח כשלג, אבל המקום היחידי לבירור הסוגיה כמו זה אך ורק בית המשפט". לדבריו, לא היתה אליו פניה בנוגע לחסינות וחסינות פרלמנטרית תפגע באמון הציבור במערכת.

כמו כן התייחס ליברמן למשבר הפוליטי ואמר כי "כמו שנראה היום אנחנו דוהרים בעיניים פקוחות למערכת בחירות נוספת ומיותרת".

15:17 עריכה

לאחר שאתמול סייעת בגן ילדים תיעדה את עצמה מורידה את תמונת נתניהו מהקיר (וננזפה על ידי שר החינוך בהמשך), היום פורסם גם תיעוד של סגן ראש עיריית רמת גן, שעשה אותו דבר.

עו"ד רועי ברזילי הוריד אתמול את תמונת נתניהו במהלך ישיבת מועצה ולאחר מחאה שנשמעה באולם התמונה הוחזרה למקום. גם ראש העיר כרמל שאמה הכהן העיר לסגנו. בנוסף, ברזילי סקר ששואל אם להוריד או לא להוריד את התמונה?

להוריד או להשאיר

פורסם על ידי ‏עו"ד רועי ברזילי – סגן ראש עיריית רמת גן‏ ב- יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

15:35 עריכה

ישיבת הסיעה של כחול-לבן מניבה אמירות צפויות של ארבעת הבכירים על המאמץ למנוע בחירות, הקריאה לאנשי הליכוד להתעשת וגלגול האשמה לנתניהו במקרה שכלום לא ישתנה.

גנץ אומר כי "נתניהו מבקש שוב לדרדר אותנו לבחירות מסיבה אחת, מצבו המשפטי. ואם חלילה נלך לבחירות, נעשה את זה משלוש סיבות – שוחד, מרמה והפרת אמונים, או במילה אחת נתניהו.

גנץ דבק בהצעה שהוא יכהן ראשון ונתניהו שני אם יצא זכאי, ובכל מקרה אומר כי התעקשות יריבו וההיצמדות לבלוק הימין "בגישה של: כולם בשביל אחד ואחד בשביל עצמו, גורם נזק אדיר למדינה ואזרחיה".\

גנץ התייחס להפגנה הצפויה מחר ואמר: "אני קורא לכם, למפגינים, גם בעד נתניהו וגם נגדו – לשמור על כבוד מוסדות אכיפת החוק, לשמור על הממלכתיות וכמובן להימנע מאלימות מכל סוג שהוא".

גנץ סיים בפניה לאנשי הליכוד: "נותרו לנו רק שבועיים וחצי. הזמן לקבלת החלטות מנהיגותיות שיחסכו בחירות מיותרות הוא כאן ועכשיו".

יאיר לפיד דיבר על ההתקפה על שלטון החוק, "הניסיון לפרק אותנו, לגרום לאיש לשלוח יד באחיו", ההסתה לאלימות, והאשים את ראש הממשלה בכך שהוא "מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים".

יעלון הזכיר את כתבי השוחד החמורים שלא כוללים את פרשת 3,000, שהיא "השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מקום המדינה".

לבסוף, אשכנזי קרא לעצור את "רכבת הבחירות", כי מחיר הנסיעה יקר מדי והיא לא תהיה בנופי המדינה אלא על גופתם של אזרחי המדינה.

15:49 עריכה

ירדן החזירה את השגריר שלה לתל אביב לפני כשבועיים. השגריר, חסן מג'לי, נקרא להתייעצות בירדן בסוף אוקטובר במחאה על כך שישראל החזיקה במעצר מנהלי שני אזרחים ירדנים, שאחת מהן, היבא אל לבדי, שבתה רעב במשך שבועות.

השניים הוחזרו לירדן ומספר ימים לאחר מכן, ב-12 לנובמבר, גם השגריר הירדני חזר לתל אביב, כך נמסר מהשגרירות לכתבנו אדם רזגון.

16:35 עריכה

בניגוד לציפיות המוקדמות, בנק ישראל השאיר היום את הריבית בלא שינוי ברמה של רבע אחוז. שוק ההון (ומחירי האג"ח) ציפו להורדת ריבית, בעיקר נוכח מגמת הורדות הריבית בעולם, ששולחות הון ספקולטיבי לישראל ומחזקות את השקל: מתחילת השנה התחזק המטבע הישראלי ב-9%, ושחק את היכולת של היצואנים למכור בעולם ולהישאר רווחיים.

אלא שההחלטה להשאיר את הריבית בלא שינוי ובכך לאפשר את המשך ההתחזקות המזיקה של השקל, כוללת נימוקים שאפשר להגדיר אותם כ"חוסן מאקרו כלכלי", ומספקת עוד קצת תחמושת תעמולתית לנתניהו ולשר האוצר כחלון.

כך למשל, הבנק מציין צמיחה ישראלית שנמשכת "סביב הפוטנציאל" ומתרחשת על אף סנטימנט שלילי בעולם, יצוא השירותים צומח "בקצב נאה" ושוק העבודה "נותר הדוק". גם מחירי הדיור והמזון עדיין עולים אבל בקצב איטי יותר. כל אלה בצד החיובי.

מצד שני, הבנק מציין את אי הוודאות הפוליטית, "ובמידה והממשלה
תיאלץ לפעול על פי תקציב המשכי למשך זמן ממושך, תהיה לכך השפעה מצמצמת". במלים אחרות, הכוונה היא שהמדינה מתנהלת לפי תקציב לא עדכני שנקבע בשנה קודמת, ומקשה על משרדי הממשלה להתאים את עצמם לצרכים הנוכחיים. כל זה יימשך כל עוד אין ממשלה חדשה.

עדכון: לאחר ההחלטה שפורסמה היום אחה"צ, בנק ישראל החל לרכוש דולרים בהיקפים גדולים של עשרות או מאות מליונים. זה נעשה כצעד משלים לכך שהריבית לא ירדה וצריך לנסות להחליש את השקל בדרך כלשהי. ספק אם זה יעזור בטווח הארוך אם כי כעת הדולר מתחזק בשיעור קל.

16:44 עריכה

נתניהו לא מתכוון להתפטר, זה כבר ברור, והוא עדיין משדר את המסר שלפיו תיתכן ממשלת אחדות שתסוכם ב-16 הימים הקרובים.

נתניהו אמר במפגש עם ראשי רשויות שנערך היום בכפר המכבייה, כי המגעים לאחדות נמשכים, ובקשר להליכים המשפטיים, המסר הוא ש"מי שצריך לבחור את רוה"מ הבא זה אזרחי ישראל ולא אף אחד אחר, אי אפשר שתהיה הדחת עדים בסחיטה באיומים. זאת לא דמוקרטיה".

16:53 עריכה

הליכוד נערך להפגנת התמיכה בנתניהו שתתקיים מחר בערב ברחבת מוזיאון תל אביב. לצורך כך, נשלח לפעילים ומפגינים פוטנציאליים טופס גוגל עם הסיסמא, "שומרים על המדינה. עוצרים את ההפיכה השלטונית!". ניתן למלא פרטים ולציין אם צריך הסעה.

17:00 עריכה

נציג ארגון human rights watch עומאר שאקר גורש היום מישראל. בית המשפט העליון אישר את ההחלטה לשלול ממנו אשרת עבודה בגין תמיכה בחרם על ישראל הוא המשקיף הבינ"ל הראשון שמגורש בגלל תמיכה בחרם. הוא ימשיך לבצע את תפקידו כאחראי על מעקב זכויות אדם בישראל, בגדה ובעזה, ממדינה קרובה, ככל הנראה ירדן.

בצאתו מישראל אמר כי פעילי זכויות אדם, פלסטינים וישראלים כאחד, סובלים יותר ויותר מהתנכלויות, מעצרים, הגבלות תנועה וחיפושים במשרדיהם.

עומאר שאקר, נציג ארגון human rights watch, גורש היום מישראל (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
עומאר שאקר, נציג ארגון human rights watch, גורש היום מישראל (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
17:37 עריכה

שליח קטאר לעזה והגדה, (ובפועל גם לישראל), מוחמד אל עימאדי, יעביר ברביעי הקרוב 7 מיליון דולר לעזה. 70 אלף משפחות יקבלו 100 דולר למשפחה. תהליך התשלום יקח כמה ימים.

הציוץ שממנו נלקח הדיווח הוא של ועדת השיקום הקטארית לעזה, ובתמונה רואים את בנק דואר בעזה באחד ממועדי התשלום הקודמים.

17:44 עריכה

הרב דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית, מתחכם בראיון לכאן ב', ומנסה להוריד את הטון בהקשר להפגנה מחר. דרוקמן אומר שהוא לא קורא להפגין נגד היועמ"ש אלא נגד העליהום על ראש הממשלה. לעומת זאת, הרב יובל שרלו, באופן חריג מאוד, יוצא באופן חד משמעי נגד ההתקפה של ראש הממשלה על גופי האכיפה.

17:51 עריכה

ביממה האחרונה תמונתו של נתניהו ירדה מהקיר פעמיים, (על ידי סייעת בגן ועל ידי סגן ראש עיריית רמת-גן). כעת זה קורה גם בסניף הליכוד, שאמור להיות ביתו ומבצרו של ראש הממשלה. הפעם לא התמונה יורדת, אלא שלט של נתניהו.

18:03 עריכה

לפי דיווח של חדשות 13, מנדלבליט צפוי להורות לנתניהו להיפרד מתפקידי השר שאותם הוא ממלא, (תפוצות, בריאות, עבודה ורווחה, חקלאות).

מנדלבליט אמור לתת בימים הקרובים גם חוות דעת לגבי האפשרות להטיל הרכבת ממשלה על חשוד בפלילים. היועמ"ש ככל הנראה יקבע שיש קושי משפטי ואין מניעה חוקית, ובמלים אחרות, לא יעצור את נתניהו בדרך לבחירות הבאות.

18:37 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט אמר היום כי הוא לא רואה איום קיומי על ישראל, ואפשר לפרש את האמירה הזו כמנוגדת להצהרות התכופות של ראש הממשלה. אייזנקוט דיבר בכנס המכון לדמוקרטיה, והוסיף כי ישראל חסרה מדיניות ביטחון רשמית, ההרתעה הצבאית שרירה וקיימת והרחבת קבוצות האוכלוסייה המתגייסת מהווה יעד חשוב.

18:42 עריכה

אריה דרעי מבקש מראש הממשלה למנות מטעם ש"ס את שרי עבודה ורווחה ואת החקלאות. לטענתו, ש"ס מופלית לרעה בהיותה המפלגה השניה בגודלה בקואליציה.

מכתבו של דרעי לנתניהו. דורש את משרדי החקלאות והעבודה ורווחה (צילום: ללא)
מכתבו של דרעי לנתניהו. דורש את משרדי החקלאות והעבודה ורווחה (צילום: ללא)
18:45 עריכה

רקטה ששוגרה מעזה נפלה בשטח פתוח והפעילה אזעקת צבע אדום, כך נמסר מדובר צה"ל לפני מספר דקות.

18:48 עריכה

סגן שר הבטחון אבי דיכטר התראיין אחה"צ לחדשות 12, ואמר כי נתניהו יוחלף רק בפריימריז: אי אפשר להפיל אותו מבחוץ. אי אפשר לבחוש לנו מבחוץ בקדרה בכל מיני שיטות.

על ההתבטאויות האישיות ביחס לאנשי מערכות אכיפת החוק, דיכטר אמר כי "חכמים היזהרו בדבריכם. כנבחרי ציבור שעומדים מול המערכות האלו, מול האנשים שהממשלה ממנה אותם, אלו מינויים שנעשים בכובד ראש. לכן כשאנחנו יוצאים נגד המערכת צריכה להיות זהירות כפולה ומכופלת".

"חשוב מאוד שמערכות אכיפת החוק שיש עליהן ביקורת ציבורית של משפטנים ושופטים לשעבר, טוב תעשה מערכת כזאת אם תיקח את הביקורת ברצינות, זה עושה רק טוב לגופים האלה".

19:04 עריכה

אילן גילאון בא חשבון עם נתניהו על היעדר הקצאת תקציבים למאבק באלימות נגד נשים.

19:30 עריכה

נתניהו התחיל את קמפיין הבחירות שלו וגדעון סער נמצא בקמפיין פריימריז. בהמשך הערב הוא יתראיין לחדשות 13, לאחר שקודם לכן ביקר בסניף הליכוד בהוד השרון, וצוטט בחדשות 12 כאומר ביחס למפלגתו, הליכוד, ש"אנחנו הולכים עם הראש בקיר".

סער הוסיף כי למרות הדברים שאמרו עליו נתניהו ובנו "והרעל שהוזרם עלי ברשתות – אני מגבה את ראש הממשלה, אבל החובה שלי היא שאם אני רואה שהגענו למבוי סתום להזהיר אותנו". סער אמר עוד כי יחסו לנתניהו מבוסס על כבוד, בניגוד לאחרים "שהמירו את הכבוד בחנופה והתבטלות – זה אף פעם לא היה בליכוד".

19:58 עריכה

היועמ"ש מפרסם היום חוות דעת שמתייחסת לראש ממשלת מעבר שהוגש נגדו כתב אישום. היועמ"ש קבע שנתניהו לא צריך להתפטר ושאלת התיקים שהוא מחזיק בהם תיבחן בהמשך. את שאלת הרכבת ממשלה חדשה היועמ"ש דוחה ולא נותן לה תשובה. אם נתניהו יאסוף 61 חתימות בשבועיים הקרובים או שיזכה בבחירות הבאות, אם וכאשר, אז אביחי מנדלבליט יידרש גם לכך.

בלשון ההודעה, היועמ"ש קבע שהוא לא יוכל לקבוע שנבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו, וסוגייה זו תישאר במישור הציבורי-פוליטי. בהתייחס לתפקידי השר אותם ממלא נתניהו, נאמר שהסוגיה תיבחן בהמשך.

הדיון לא עסק בשאלה של הטלת הרכבת הממשלה על ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום, "הואיל ומדובר בסוגיה שהיא תיאורטית לעת הזו".

20:15 עריכה

גדעון סער התראיין לתמר איש שלום בחדשות 13 ונשאל איך הרגיש כשקראו לו בוגד היום בהוד השרון. "אני לא מתרשם מניסיונות לאיים ולפוצץ".

לשאלה האם הוא מאוים, אמר "אני לא קובע אם אני מאוים או לא. יש גופים שקובעים את זה. מתפרסמים דברים ברשתות ואני לא מוטרד".

לגבי הפגנת התמיכה בנתניהו שתתקיים מחר, סער מן הסתם לא יגיע, ואומר כי "יש לי אמפתיה, לרוה"מ יש טענות חזקות במישור המשפטי, בכנות אני חושב שהפגנות מהסוג הזה לא מועילות לנתניהו, הליכוד הוא לא בשוליים. האזרחים אכפתיים ויש להם זכות להפגין אבל השאלה האם מפלגת שלטון יכולה לקחת החלטה של היועמ"ש ולקיים סביבה הפגנה, אני לא רואה איך זה מועיל לנו או לנתניהו. מי שהתחיל בזה היה השמאל שהפגין מול הבית של מנדלבליט".

אני נאמן לתנועה ולערכיה, היא לא שייכת לאף אדם, יש זכות לכל אדם להתמודד ולבחור בה. אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז, אין סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות שרוה"מ עצמו הגדיר כטירוף מערכות".

"סער מגלה חתרנות", נאמר בהודעות הליכוד.

על כך אמר סער כי לא ברור מדוע נעשה "שימוש פסול במשאבים שמעיד על היעדר מעצורים. אני קורא להתמודדות נקייה בלי שימוש במשאבי המדינה והתנועה. אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שבלי שינוי נמשיך את המשבר הפוליטי לתקופה בלתי ידועה או נעביר את השלטון לשמאל".

סער נשאל גם האם ראוי שאדם החשוד בפלילים יכהן כראש ממשלה. מה גם שהוא עצמו קרא לאולמרט להתפטר בשעתו.

סער אמר כי ה"שאלה לא עומדת בפנינו … אני מציע לשמור זכויות של כל אדם … לא נכון שאדם אחד שהוא תובע הכוח שלו יהיה גדול מהכוח של הרוב בכנסת".

בהתייחס להכפשות של יאיר נתניהו כלפיו, סער פנה לנתניהו האב ואמר שינקוט את מה שהציע לאחרים, כלומר שיעזבו את משפחתו בצד: "אני אומר לו, תגיד את אותו דבר שאתה אמרת לבנך. מתנהלת מתקפה על אשתי, על בתי, תתמודד אתי, אני מציע להתמודד בפריימריז פתוחים ולקיים התמודדות נקייה".

20:26 עריכה

ליברמן הביע היום התנגדות למתן חסינות לנתניהו וסולל את הדרך לכחול-לבן לזרז את הסרת החסינות מראש הממשלה. כחול-לבן מחזיקים ברוב בוועדה המסדרת, ומשכך הם יקימו ועדת כנסת שבה הם יחזיקו ברוב שיאפשר להם לדחות בקשת חסינות של נתניהו. כך לפי דיווח של חדשות 13.

21:03 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה ינאם מחר בכנס של הפרקליטות ולפי הדיווח בכאן, הוא יהנה מהפסקת אש מצד הפרקליטים שאותם הוא תוקף מתחילת כהונתו, בהתאם לקו שמוביל ראש הממשלה.

21:17 עריכה

לאחר שנשאל קודם לכן על ידי אילן גילאון מה קרה להבטחות על הקמת מרכזי חירום, הגיע גם הציוץ הזה של אורנה ברביבאי, (כחול-לבן). לטענתה, נתניהו לא עשה דבר למאבק באלימות נגד נשים.

21:56 עריכה

ברק רוצה שיוגש בג"צ שיכריח את היועמ"ש לקבוע האם חשוד בפלילים יכול להרכיב ממשלה. היועמ"ש קבע קודם לכן שאין בעיה לנתניהו להמשיך לכהן כראש ממשלת מעבר, ולגבי הרכבת ממשלה חדשה, מוקדם עדיין לקבוע.

22:21 עריכה

נפתלי בנט ואיילת שקד הבהירו הערב כי הימין החדש תרוץ בבחירות כמפלגה נפרדת ועצמאית ולא כחלק מהליכוד. בנט מונה לאחרונה לשר בטחון על ידי נתניהו והימין החדש הודיעה על שיתוף פעולה בסיעה משותפת עם הליכוד.

הדיווח מהיום שם את החבירה הזו בפרופורציה, ולפי בנט, הוא עדכן את ראש הממשלה על כוונתו. "נהיה פתוחים לחיבורים, אבל הימין החדש חוזרת למפה ובגדול".

22:52 עריכה

"ראש ממשלה עם הישגים כאלה ענקיים, ראש ממשלה כזה ענק, צריך תמונה שתראה את הגודל שלו", אומר ג'ו זבולוני מפלורידה, שמגיב לסרטון הגננת שהסירה תמונת נתניהו מהקיר.

גם אני מוריד את התמונה של ראש הממשלה

פורסם על ידי ‏‎Joe Zevuloni‎‏ ב- יום שני, 25 בנובמבר 2019

סגירה