אלפים בכיכר הבימה קראו לנתניהו להתפטר

חברי סיעת הליכוד התבקשו לחתום על המלצות לנתניהו ● מקורבי נתניהו על אדלשטיין: סוכל ניסיון פוטש נוסף בתוך הליכוד ● גדעון סער: ״אני מציע לאף אחד לא לבחון את הנחישות שלי בהגנה על שמי הטוב״ ● ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט: ״אינני יכול שלא להרהר באפשרות שיגאל עמיר פרק ב' מסתובב כבר בינינו״ ● איימן עודה: "נתניהו הוא פסיכופת מסוכן ללא גבולות" ● צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד ייפגשו מחר

  • הפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • הפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • הפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • ההפגנה נגד בנימין נתניהו בירושלים, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
    יונתן סינדל/פלאש90
  • ההפגנה בעד בנימין נתניהו בירושלים, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
    יונתן סינדל/פלאש90
  • ההפגנה בעד בנימין נתניהו בירושלים, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
    יונתן סינדל/פלאש90
13:03 עריכה

פעילי ימין קיללו וניסו לתקוף את ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, בעת שהגיע לארוע "שבתרבות" בהוד השרון.

הפעילים הפגינו בכניסה לארוע נגד טיבי, אחרי שסרב לגנות את תופעת השאהידים בקרב החברה הפלסטינית. הם קיללו את טיבי וניסו לתקוף אותו עם דגלים. משטרה שהיתה במקום הגנה על חבר הכנסת ועצרה שניים מהמפגינים.

ֿבארוע עצמו, טיבי לא חזר בו מדבריו. "המחנה המשותף לכל השאהידים שהזכרתי", אמר, "הוא שהם נהרגו ולא הרגו".

13:25 עריכה

בארוע "שבתרבות" בפתח תקווה, הסביר הבוקר ח"כ אסף זמיר מכחול-לבן  מדוע, מבחינתו, לא ניתן להרכיב ממשלה עם בנימין נתניהו כראש הממשלה הראשון ברוטציה – גם אם הוא יכהן בתפקיד חודשים ספורים בלבד.

על פי זמיר, הבעיה היא שלא ניתן להאמין לנתניהו כי יעמוד בהסכם.

16:08 עריכה

ח"כ אחמד טיבי מתייחס לכך שהותקף: "הוכיתי על ידי מפגין במקל של דגל, וכן על ידי שלט וביציאה נזרק לעברי חול ועפר. בתוך האולם התנהל דיון תרבותי ער ואני מודה לכל מי שבא לשמוע. האלימות הזאת היא תוצאה ישירה של ההסתה של הנאשם מבלפור".

17:12 עריכה

האלימות כלפי חבר הכנסת אחמד טיבי ממשיכה גם בצורה מילולית

17:51 עריכה

ח"כ איימן עודה: "ראש הממשלה היוצא הוא פסיכופת מסוכן ללא גבולות. עבריין עם הגב לקיר". 

בעקבות תקיפתו של ח"כ ממפלגתו, אחמד טיבי, אמר עודה: "למישהו יש ספק שהוא יכחיש את המניע הפוליטי של הרצח הבא?". עוד הוסיף: "השנאה והאלימות שמפיץ נתניהו מתפשטות כאש בשדה קוצים. ערבים, יהודים שמאלנים, עיתונאים, מערכת המשפט ואפילו חברי מפלגתו שגרועים ממנו מבחינה אידאולוגית".

18:09 עריכה

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו מחר בשעה 13:00 בכנסת במסגרת המאמצים להרכבת ממשלה. הפגישה נקבעה לבקשת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

18:10 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ על המצב הבטחוני באזור הדרום: "חדירת הרחפן למרחב האווירי של ישראל בצפון והמשך הירי על תושבי הדרום ששוב נאלצים להיכנס לממ"דים הם אירועים חמורים".

עוד אמר גנץ: "גם בתקופה הפוליטית המורכבת והרגישה – חובה עלינו לעשות את כל מה שנדרש בכדי לשקם את ההרתעה שנשחקה בדרום, ולשמר את מאזן ההרתעה בצפון הארץ. אני אומר לאויבינו – בנושא ביטחון אזרחי ישראל ושמירת ריבונותה – אין קואליציה ואופוזיציה".

19:03 עריכה

ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, צייץ היום בטוויטר: "כשקוראים את עיתוני סוף השבוע, אינני יכול שלא להרהר באפשרות שיגאל עמיר פרק ב', מסתובב כבר בינינו".

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, השיב לו: "אני מקבל איומים לרצח על חיי כמעט כל יום, שולח למשטרה ולא מקבל שום מענה".

 

19:32 עריכה

השר אופיר אקוניס מהליכוד הגיע לאולפן "פגוש את העיתונות" והתייחס למשבר הפוליטי. לפי אקוניס, ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה "בצורה שאיננה משתמעת לשני פנים – ממשלת אחדות לאומית". עוד הוסיף אקוניס: "אני, נתניהו וגם צוות המו"מ של מפלגתנו, מרגישים כי אין רצון אמיתי בכחול לבן לממשלת אחדות אמיתי כשראש הממשלה בתוכה".

לו בני גנץ היה תחת החלטה של היועמ"ש להגיש נגדו שלושה כתבי אישום, האם היית רוצה יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה, ולהיות ראשון ברוטציה?
"החוק ברור – ראש ממשלה יכול לכהן עד פסק דין חלות".

למה לא הלכת להפגנה?
"אני חושב ששרים אינם צריכים להפגין, שרים צריכים להביא החלטות בממשלה ולקדם בהם את המדיניות. יש חד צדדיות לגביי ההפגנה הזאת. הפגנה היא זכות יסוד בחיים הדמוקרטיים. איפה התקשורת הייתה כאשר הגיליוטינה בהפגנות נגד נתניהו, כאשר היועמ"ש הותקף באגרסיביות כמעט פיזית. איפה הייתם אז? זאת השאלה שלי, אני חושב שזה מאוד מסוכן לדמוקרטיה כשרק שופטים צד אחד".

האם הליכוד מוכן להקריב את השלטון בשביל לשמור על נתניהו כמנהיג שלו?
"כרגע הדמות היחידה שמביאה שלטון לליכוד היא בנימין נתניהו. זה בא לידי ביטוי גם בסקרים האחרונים. יש גם עלייה לעומת השבוע שעבר. בנימין נתניהו  זוכה לאהדה אדירה בקרב מתפקדי הליכוד".

19:40 עריכה

גדעון סער שיגר אזהרה הערב נגד כל מי שמאיים עליו בפרסומים שליליים, ובכלל זה יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כי לא יהסס להגיש תביעות בגין לשון הרע ולהילחם על שמו הטוב.

בראיון לאילה חסון בערוץ 13, אמר סער: "אני מציע לאף אחד לא לבחון את הנחישות שלי בהגנה על שמי הטוב. אני האדם הכי ישר, הציבור מכיר אותי, ואחרים צריכים להיות מודאגים".

באשר לדברי יאיר נתניהו בחקירותיו במסגרת תיק 4000 , שם כינה, בין היתר, את סער "אנס", אמר הח"כ מהליכוד: "ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה ואני ממתין לקבל ממנו את תמלילה החקירה שבהם יאיר אמר עלי את הדברים שבנידון כדי לתבוע אותו". לשאלה האם, משפטית, בכלל ניתן לתבוע על דברים שנאמרו במסגרת חקירה משטרתית, השיב סער, שהוא גם משפטן בהשכלתו, "בוודאי".

סער חזר שוב על קריאתו לקיום פריימריז לראשות הליכוד בימים הקרובים על מנת לבחור יו"ר חדש למפלגה ולמנוע בחירות שלישיות.

"אלה הרגעים האחרונים שבהם זה רלוונטי", אמר סער אך הבהיר: "אני אתמוך בכל מתווה שראש הממשלה יביא של ממשלת אחדות כדי למנוע בחירות שלישיות".

הוא ביטל על הסף את האפשרות כי יפרוש, עם חברי כנסת נוספים, מהליכוד על מנת להצטרף לממשלה בראשות בני גנץ מכחול-לבן. "כוונתי להנהיג את הליכוד, לא לפרוש מהליכוד", אמר.

"אני לא רוצה להיבנות ממצוקתו של ראש הממשלה בעניין המשפטי," הבהיר. "אם נתניהו היה מצליח להקים ממשלה למרות כתב האישום והקושי לנהל משפט במקביל, אני כמובן אתמוך בו. אבל אנחנו נמצאים בסיטואציה שיש רוב בציבור ובכנסת לימין, אבל הימין לא מצליח להקים ממשלה. אנחנו חייבים עכשיו להתעורר כדי למנוע ממשלת שמאל. אני לא בא מתוך התנגדות לנתניהו, אבל אנחנו במו ידנו נעלה את השמאל לשלטון.

"הגענו למצב שתנועה גאה ומפוארת כמו הליכוד, שיש לה גוש יותר גדול בכנסת, מתחננת לכמה חודשים בראשות הממשלה בתחילת הקדנציה. זה באינטרס של הליכוד? אם נלך לבחירות שלישיות, בהנהגה הנוכחית של נתניהו, אנחנו מסתכנים בעליית ממשלת שמאל, לא ממשלת אחדות. וגם אחרי בחירות רביעיות, חמישיות ושישיות, נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה".

לדבריו, הוא מקבל תמיכה רחבה בליכוד – אך חברי המפלגה חוששים לבטא זאת בפומבי בגלל מסע ההשחרה שמתנהל נגד כל מי שמתמודד נגד נתניהו.

"אני מקבל תמיכה אדירה בליכוד, מראשי רשויות, אלפי תגובות קיבלתי השבוע. אבל ההתקפות עלי נועדו לעשות דה-לגיטימציה לי ולמועמדות שלי. מערכת ההסתה הזו נועדה להפחיד את כולם שאם ירימו ראש ויגידו מה חושבים, אז משפתחתם תותקף, הם יותקפו".

20:04 עריכה

אמיר אוחנה ממשיך לשנות את הגרסה שלו לגבי צו איסור הפרסום שהפר לכאורה, כשחשף פרטים על החקירה במשטרה של עד המדינה ניר חפץ.

חפץ הגיש תביעה נגד אוחנה והפרשן הפוליטי של גלי צה"ל יעקב ברדוגו, בטענה כי רמסו את פרטיותו והפרו ביודעין צו איסור פרסום בנושא.

בתחילה אמר אוחנה כי הצו לא הובא לידיעתו. אחר כך הבהיר כי התכוון שידע על קיומו של הצו – אבל מאחר שהצו לא הוגש לו, לא יכול להיה לדעת על מה הוא חל.

הערב, ב"מטה המרכזי" של ערוץ 13, כבר טען כי ממילא המידע היה גלוי וידוע. "כל הדברים שאמרתי במליאה  היו ידועים לכל מדינת ישראל, אנחנו ב-2019. ווטסאפ, פייסבוק טוויטר".

אוחנה הוסיף עוד כי לא ביקש לתקוף את חפץ עצמו.

"אני חושב שניר חפץ הוא קורבן", אמר. "אין לי דברים רעים להגיד עליו. הוא קורבן של סחיטה באיומים של מערכת אכיפת החוק. אז העניין הוא לא חייו האיישים של חפץ אלא שיטות החקירה של המערכת".

20:15 עריכה

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל מפרסם הערב כי בקרבת נתניהו טוענים שסיכלו "נסיון פוטש" של יולי אדלשטיין, אשר ניסה לאסוף 61 חתימות להקמת ממשלה בראשותו.

20:19 עריכה

אלפים מתכנסים בשעה זו בכיכר הבימה בתל אביב, בהפגנה של התנועה לאיכות השלטון הקוראת לבנימין נתניהו להתפטר מתפקידו.

בשלטים הנישאים במקום נכתב "הגיע רפש עד נפש", "נתניהו, תתפטר, ישראל חשובה יותר" ו"דמוקרטיה חזקה, ישראל חזקה".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
הפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה, הערב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
20:31 עריכה

תלונה הוגשה למשטרה בתל אביב נגד חברת כנסת לשעבר, בטענה כי תקפה תלמיד כיתה א' וגרמה לו לזעזוע מוח. כך מדווח הערב ויינט.

לפי הדיווח, ארוע קרה בתחילת השבוע במסגרת טיול כיתתי. ההורים שהגישו את התלונה טוענים כי הח"כ לשעבר הטיחה את בנם לעבר גדר ברזל, ומעוצמת הפגיעה נגרם לו זעזוע מוח. הח"כ לשעבר טוענת, עם זאת, כי היא זו שהתוקפה.

התלונה הוגשה למשטרת מרחב ירקון.

20:33 עריכה

תמיד יש פעם ראשונה. במהלך ההפגנה הקוראת לנתניהו להתפטר, למד ח"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי איך עושים סלפי. באמת הגיע הזמן.

20:38 עריכה

במקביל להפגנה הגדולה יותר בתל אביב, התאספו כמה עשרות פעילים גם מול מעון ראש הממשלה בירושלים וקראו לו להתפטר.  מולם התייצבו מספר פעילי ימין בקריאות תמיכה בבנימין נתניהו. המפגינים משני הצדדים הופרדו במתחמים שונים על ידי המשטרה כדי למנוע חיכוכים.

ההפגנה נגד בנימין נתניהו בירושלים, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
ההפגנה נגד בנימין נתניהו בירושלים הערב (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
ההפגנה בעד בנימין נתניהו בירושלים, ב-30 בנובמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
ההפגנה בעד בנימין נתניהו בירושלים הערב (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
21:09 עריכה

הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל מפרסמת פרשנות ספקולטיבית אך מעניינת, לפיה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מוכן לחתום גם לבנימין נתניהו וגם לבני גנץ על תמיכתו, על מנת לאפשר למי מהצדדים שבועיים נוספים להרכבת הממשלה – אולם, על פי ליאל, שני הצדדים לא מעוניינים בההארכה הזו.

ליאל אומרת כי כחול-לבן מבינים שאין להם סיכוי להרכיב ממשלה, ואילו במקרה של נתניהו, לו יאסוף 61 חתימות, הדבר יחייב את נשיא המדינה (וכן המערכת המשפטית) להכריע כבר עכשיו האם ח"כ שיש נגדו כתב אישום בכלל רשאי לקבל מנדט להרכיב ממשלה. את ההכרעה על השאלה הזו, אומרת ליאל, נתניהו מעדיף שלא לקבל בשלב מוקדם כל כך.

בצירוף מקרים, באותו זמן, הכתבת הפוליטית של וואלה! טל "דוברמן" שלו צייצה את אותה הפרשנות.

22:14 עריכה

חברי סיעת הליכוד התבקשו לחתום עד מחר ב-09:00 בבוקר על הבקשה לנשיא להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה, כך מדווחת הכתבת הפוליטית של וואלה!, טל שליו.

22:25 עריכה

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) מתייחס לשינויים הנבקעים בסטטוס-קוו על רקע תחילת התחבורה הציבורית בגוש דן. "שבוע שני של תחב"צ בשבת בתל אביב עובר בהצלחה. מייצרים מציאות חדשה כשבקואליציה של חולדאי יושבים גם נציגי יהדות התורה וגם נציג הבית היהודי. אין משבר, אין התפטרויות. זו דוגמה חיה ליכולת לשלב מפלגות דתיות בקואליציה חילונית. אפשר לכוון את המודל הזה גם למישור הארצי".

סגירה