מה? מה פתאום

בנימין ושרה נתניהו ממריאים לליסבון. צילום מסך
בנימין ושרה נתניהו ממריאים לליסבון. צילום מסך

ביומיים הקרובים ראש הממשלה שלכם היא מירי רגב, וממלא מקומה יהיה נפתלי בנט

בטרם ימלאו מכסת הימים שבהם יוכלו חברי הכנסת לאסוף 61 חתימות עבור מועמד להרכבת ממשלה חדשה, ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נפגש אמש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בקריה בת"א.

לאחר הפגישה טס נתניהו לביקור בן יומיים בליסבון, פורטוגל, שם הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, כמו גם עם בכירים בממשלת פורטוגל.

במהלך הנסיעה לליסבון תמלא שרת התרבות מירי רגב את מקומו של ראש הממשלה נתניהו, ואילו שר הביטחון נפתלי בנט ישמש כממלא מקום של נתניהו  בכינוסי הקבינט

במהלך הנסיעה לליסבון תמלא שרת התרבות מירי רגב את מקומו של ראש הממשלה נתניהו, ואילו שר הביטחון נפתלי בנט ישמש כממלא מקום של נתניהו  בכינוסי הקבינט.

על פי החוק נתניהו חייב למנות ממלא מקום בזמן היעדרותו מהארץ, והוא נהנה מהפריוולגיה למנות חבר כנסת שיחליף את מקומו כראות עיניו, גם אם לא עבר את אישור הכנסת, כאשר בימים אלו מוטחת ביקורת על המינוי החפוז של נפתלי בנט לשר הביטחון, גם הוא ללא אישור הכנסת.

ח"כ ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי התייחס לנושא בפוסט שפרסם בנוגע להחלטתו של בנט לבנות שכונה יהודית חדשה בחברון (שלא נדבר על החלטות כבדות משקל עוד יותר): "המינוי של בנט לשר הבטחון אפילו לא אושר בכנסת. האיש קיבל ג'וב זמני כאתנן פוליטי מראש ממשלת מעבר הנאשם בשוחד. נתניהו הודה שעשה זאת כי פחד שיערוק מבלוק החסינות. אין לבנט מנדט ציבורי לקבל החלטות מהסוג הזה. פשוט אין!"

נתניהו נהנה מהפריוולגיה למנות ח"כ שיחליף את מקומו כראות עיניו, גם אם לא עבר את אישור הכנסת, כאשר בימים אלו מוטחת ביקורת על המינוי החפוז של נפתלי בנט לשר הביטחון, גם הוא ללא אישור הכנסת

נראה כי ההחלטה למנות את בנט לשר ביטחון לקוחה מאותה שיטה שבה יצר את "הגוש החוסם". הן לגבי הגוש החוסם והן לגבי מינוי בנט, שניהם נועדו כדי לגייס תמיכה למהלך של חסינות. המהלך זכה להתייחסותו של נתניהו בראיון עם קרן מרציאנו במילים: "מה? מה פתאום".

כדאי לעקוב ולזכור את תשובתו של נתניהו, ואולי ניווכח שה"מה פתאום" הפך ל"פתאום".

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 317 מילים
סגירה