מניית טבע ממשיכה לצנוח: השלימה ירידה של 21% בארבעה ימים

מניית טבע איבדה היום כ-7.5% במסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, ובכך השלימה ירידה של כ-21% מאז תביעת הענק שהוגשה נגדה בארה"ב בטענה לתיאום מחירים ● נגד החברה הוגשה תביעה נוספת בישראל בטענה שהונתה משקיעים ● מאז 2015 ירדה "מניית העם" בכ-80%

משרדי חברת טבע בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
משרדי חברת טבע בירושלים

מניית טבע צונחת היום (ד') בכ-7.5% במסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. בכך היא משלימה ירידה של 21% בארבעה ימים, מאז הוגשה נגדה התביעה בגין תיאום מחירים בארה"ב.

כ-40 מדינות בארה"ב הגישו בסופ"ש שעבר תביעת ענק נגד יצרניות חברות התרופות הגנריות, וטבע בראשן, בטענה שתיאמו ביניהן מחירים של עשרות תרופות ובכך העלו את מחיריהן ביותר מ-1000 אחוזים.

אם לא די בתביעה האמריקנית, שלשום הגישה קבוצה גדולה של חברות ביטוח ובתי השקעות ישראלים גדולים תביעה נגד טבע ובכיריה בטענה שניפחה את רווחיה, בכ-2.3 מיליארד דולר, ובכך הונתה, לכאורה, את המשקיעים.

מניית טבע, שנסחרת במקביל בתל אביב ובניו-יורק, צנחה שלשום ב-15% במסחר בבורסת נאסד"ק בניו-יורק ואתמול צנחה במסחר בארה"ב ב-2% נוספים.

בנק ההשקעות HSBC פרסם היום סקירה שבה העריך כי טבע תיאלץ לשלם 3 מיליארד דולר במזומן עקב התביעה שהוגשה נגד החברה בארה"ב. הבנק הוריד היום את מחיר היעד למניית טבע ל-10 דולרים למניה, כלומר, נמוך בכ-17% עוד יותר מהמחיר שבו המניה נמכרה אתמול בגמר המסחר בניו-יורק שבו ספגה ירידות תלולות.

מאז השיא שאליו הגיעה מניית טבע ב-2015, ירדה המניה בבורסה בתל-אביב כ-80%.

השווקים סוערים על רקע "מלחמות הסחר" ירידות בבורסה בתל-אביב

בשוקי ההון בעולם ובישראל מתרחשת בשבוע וחצי האחרונים טלטלה על רקע ההחרפה ב"מלחמות הסחר" בין נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג. שתי המעצמות העלו את המכסים בשיעור של עשרות אחוזים על סחורות שהן רוכשות זו מזו בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל בירידות שערים קלות. מדד ת"א 35 יורד בכ1.1%, מדד ת"א 25 יורד בכ-0.1%. מדד הדאקס הגרמני יורד היום בכ-0.7% ואילו מדד הפוטסי הבריטי עולה בכ-0.1%. הבוקר נסגרו מדדי המניות העיקריים בבורסות מזרח אסיה בעליות קלות: מדד ההאנג-סאנג של הונג-קונג עלה בכ-0.52% ומדד הניקיי היפאני עלה בכ-0.58%.

 

עוד 263 מילים
סגירה