מקום מיוחד בגהינום

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen-FLASH90)
Shlomi Cohen-FLASH90
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן

בחברה החרדית יש תופעה נפלאה – גמילות חסדים. הרמב"ם כתב שגמ"ח היא מצוות עזרה לזולת בגופו ובממונו ועל ידי התחשבות באחר. הביטוי לגמילות חסדים בחברה החרדית המודרנית אלו קופות צדקה שנותנות הלוואות ללא ריבית לאנשים בשעתם הקשה ביותר.

בחברה החרדית יש משמעות לקהילה ולערבות הדדית אמיתית, ואנשים נותנים את המעט שיש להם כדי לעזור לאדם אחר שיש לו אפילו פחות מהם.

בחברה החרדית יש גם תופעות מחרידות. השבוע, במהדורות החדשות של ערוצים 12 ו-13, התפרסמו כתבות שמתארות התעללות בלתי נתפסת בילדים חרדים.

הרבנים סיממו את הנערים שהודו על משיכתם לגברים והפכו אותם למתים חיים, רק כדי לדכא את היצר המיני הבריא והטבעי שלהם. אין צורך להרחיב על הנזק ארוך הטווח של מתן תרופות נגד סכיזופרניה לנערים בריאים

בערוץ 12 פורסמה כתבה שמתארת מתן תרופות פסיכיאטריות לסכיזופרניה לנערים חרדים שהודו בפני הרב שלהם שהם נמשכים לגברים. הרבנים סיממו את הנערים האלה והפכו אותם למתים חיים רק כדי לדכא את היצר המיני הבריא והטבעי שלהם. אין צורך להרחיב על הנזק ארוך הטווח של מתן תרופות נגד סכיזופרניה לנערים בריאים.

ואם חשבתם שזה לא יכול להיות חמור יותר, תחקיר "המקור" בערוץ 13 חשף שמעל 100 פעוטות נלקחו בידי זרים ממוסדות הלימוד שלהם למקומות בהם עברו התעללות מינית קשה.

הילדים הקטנים והמתוקים האלה, במילים המעטות שהם יודעים לבטא, מתארים איך חטפו אותם ונגעו בהם, איך הם פחדו ובכו בזמן שאותם זרים הכניסו אותם למקומות סגורים וחשוכים והתעללו בהם.

מעל 100 פעוטות נלקחו בידי זרים ממוסדות הלימוד למקומות בהם עברו התעללות מינית קשה. הילדים מתארים איך חטפו אותם ונגעו בהם, איך פחדו ובכו כשהוכנסו למקומות סגורים וחשוכים ועברו התעללות

ומעל כל זה עומד שר הבריאות ליצמן, אדם שסייע לפדופילית האוסטרלית מלכה לייפר, שאנסה מעל 30 ילדות, לחמוק מעונש ומהסגרה לאוסטרליה. לפי תחקיר המקור, ליצמן סייע גם לעוד עשרה אנסים ופדופילים חרדים לפחות, הוא עזר להם לקבל חוות דעת מפסיכיאטרים והפעיל את כל כובד משקלו כדי לחלץ אותם מעונש. רק כדי שיוכלו לחזור לצוד ילדים קטנים.

אני מודה, לא הצלחתי לישון אחרי שראיתי את התחקירים האלה. מי יציל את הילדים הקטנים האלה? מי ישמור על הנשמות הקטנות והרכות האלה מפני הקהילה שלהם, המנהיגות שלהם ונציגיהם בכנסת, קהילה שמפנה לילדים ונערים את הגב והופכת אונס וסימום ילדים לתופעה נורמטיבית.

מעל כל זה עומד שר הבריאות ליצמן, שסייע לפדופילית האוסטרלית מלכה לייפר, שאנסה מעל 30 ילדות, לחמוק מעונש ומהסגרה לאוסטרליה. לפי תחקיר המקור, ליצמן סייע גם לעוד עשרה אנסים ופדופילים חרדים לפחות

אני חושב שאנחנו כציבור צריכים ללמוד מהחרדים על גמילות חסדים. אבל יש לנו אחריות כמדינה וכחברה גם כלפי ילדים ונערים חרדים. יש לנו אחריות על מה שקורה בקהילה החרדית, ועלינו לעשות כל שביכולתנו להציל את הילדים והנערים חסרי הישע האלה.

הציבור החרדי חייב להיפתח ולהשתלב בחברה הישראלית ולחיות בנורמות של מדינה מודרנית. לא יכול להיות שיש רשת פדופילים שחוטפים ילדים מבתי ספר או רבנים שמסממים נערים הומואים, וזה דבר לגיטימי ומתקבל על הדעת במדינת ישראל.

זה יכול ללכת בהידברות, וזה יכול ללכת בדרכים אחרות. לימודי ליבה, הפסקת תקצוב כוללים וחיוב החרדים ללכת לעבוד ולהתערות. המצב הזה נוצר כי החרדים חיים בבועה שבה הכל מותר ושהציבור הישראלי מתעלם ממנו, כי זה נוח. אבל אנחנו קהילה אחת ומדינה אחת, אסור לנו להפקיר את הילדים החרדים.

הציבור החרדי חייב לחיות בנורמות של מדינה מודרנית. לא יכול להיות שיש רשת פדופילים שחוטפים ילדים מבתי ספר, או רבנים שמסממים נערים הומואים, וזה לגיטימי ומתקבל על הדעת במדינה

והערה אחרונה, ליצמן אחראי במו ידיו על כך שללהט"ב אין אפשרות להקים משפחה בישראל. האדם שנותן יד לפגיעה בילדים, שמסייע לאנסים ופדופילים, שמגיע מקהילה שבה משתמשים בילדים בתור בובות מין, הוא מי שמטיל טרור על הקהילה הגאה וטוען שזה "לא מוסרי" לתת לה להקים משפחה. מקום מיוחד בגיהינום שמור לאנשים כמוהו.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 572 מילים
סגירה