דת הימין היהודית

ראש ש"ס אריה דרעי וראש יהדות התורה יעקב ליצמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
ראש ש״ס אריה דרעי וראש יהדות התורה יעקב ליצמן

דת הימין היהודית. נשמע מושג מופרך, אבל בימים אלה צריך להגדיר את הדת היהודית מחדש. לפחות אצל חלק מהעם היהודי.

נציגיה של היהדות החרדית והדתית לאומית נושאים את ערכי היהדות אל ענף פוליטי ופלילי מובהק, מזוהה וסבוך – ענף ועליו קינים של שחיתות.

יהדות שמקדשת את השבת אבל מתעלמת מהדיבר "לא תגנוב" היא יהדות מסוג שונה מזה שאבותינו נאבקו עליה ומזו שהמקרא כותב עליה. חובת ביעור השחיתות לא הוטלה במקורות היהדות על גוף מסוים, אלא הונחה על שכם החברה כולה כציבור ועל כל יחיד ויחיד. עשרות עדויות במקרא מדגישות את זעקת נביאי ישראל כלפי השחיתות השלטונית, כלפי שוחד ושלמונים.

יהדות שמקדשת את השבת אבל מתעלמת מהדיבר "לא תגנוב" היא יהדות שונה מזו שאבותינו נאבקו עליה. עשרות עדויות במקרא מדגישות את זעקת נביאי ישראל כלפי השחיתות השלטונית, שוחד ושלמונים

אבל היום אנו בעידן היהדות הפוליטית הימנית המשוחדת. חברי הכנסת המייצגים מפלגות דתיות נצמדו לגוש הימין שהקים נתניהו, וכעת, כששלושה כתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים הונחו על ראשו, הם מתעלמים מהכתוב בדברי הנביאים ובעשרת הדיברות.

היהדות שלהם תפיל ממשלה אם מטוס אפ-15 ינחת בשבת, היא איימה להפיל ממשלה אם משחן חברת חשמל יסע בשבת, והיא מתנגדת בנחרצות לתחבורה ציבורית בשבת, גם באזורים חילוניים, בשם קדושת השבת והיהדות. אבל ליהדות הזו אין בעיה עם שוחד מרמה והפרת אמונים. זה סבבה. ובשפת המקרא בצע כסף ושלמונים.

זה מקובל עליהם.

כח השלטון בחסות נתניהו הוא ערך גבוה ומקודש יותר מכל ערך ביהדות שלהם.

היהדות שלהם תפיל ממשלה אם מטוס אפ-15 ינחת בשבת, איימה להפיל ממשלה אם משחן יסע בשבת, והיא מתנגדת בנחרצות לתחבורה ציבורית בשבת, גם באזורים חילוניים. אבל אין לה בעיה עם שוחד מרמה והפרת אמונים

הדיון הציבורי התמקד בשבועות האחרונים בגנץ ובנתניהו. בסוגיית מי ראשון ברוטציה וממשלת האחדות עם ביבי או בלי ביבי. אבל הדיון הזה מתעלם לחלוטין מאחריותם של חברי הכנסת במפלגות הדתיות. אלה המאפשרות לנתניהו את משחק הגוש שלא נותן לגנץ להרכיב ממשלה עם קואליציה בהשתתפותן.

חברי הכנסת הדתיים, אלה שאין להם אלא את מועצת החכמים ואת הרבנים הבקיאים (לכאורה) בתורה ובהלכה לטובת צאן מרעיתם – החליפו כך נדמה את אמונתם. הנה למועצת החכמים ולרבנים הללו אין שום עמדה מוסרית יהודית נגד שוחד. "שוחד יעוור עיני צדיקים"? לא  בעיני היהדות של הימין היהודי.

"שריך סוררים וחברי גנבים כלו אוהב שוחד ורודף שלמונים…"(ישעיהו א, כג)?

מה פתאום.

היהודים הטובים שלנו, שלא ירשו גיוס בנות לצהל "צבא השמד" מטעמי דת ומצפון, וייאבקו עד זוב דם ומערכת בחירות חוזרת נגד גיוס אברכים, כי הרי תלמידי החכמים הללו מגינים על עם ישראל באהלה של תורה, הם אותם יהודים טובים שמקדשים כעת שיתוף פעולה עם נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. שום נקיפות דת ומצפון אין להם.

היהודים הטובים שלנו, שלא ירשו גיוס בנות לצהל "צבא השמד" מטעמי דת ומצפון, וייאבקו עד זוב דם ומערכת בחירות חוזרת נגד גיוס אברכים, מקדשים כעת שיתוף פעולה עם נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים

אין ליהדות שלהם שום בעיה עם השקרים שלו, או האשמות על גניבה ושוחד (וסיגרים ושמפניות והשתלטות על כלי תקשורת) בתיקי האלפים.

דת הימין היהודית מחשיבה רק ערך אחד – השלטון. השלטון המספק תקציבים, עמדות כוח ומשמר את עולמם המעוות בשם היהדות. דת ארץ ישראל השלמה של הבית היהודי, מוכנה לקבל שוחד ומרמה תמורת שימור השליטה בשטחים. דת היהדות החרדית היא דת הכספים הזורמים לישיבות, מוכנה לקבל שוחד ומרמה תמורת המשך החיים הנוחים תחת נתניהו שמספק להם את כל מבוקשם.

היהודים הללו שמו מאחור את המוסר היהודי והמירו את דתם ליהדות מסוג אחר לגמרי.

דת הימין היהודית מחשיבה רק ערך אחד – השלטון. השלטון המספק תקציבים, עמדות כוח ומשמר את עולמם. דת ארץ ישראל השלמה של הבית היהודי, מוכנה לקבל שוחד ומרמה תמורת שימור השליטה בשטחים

נציגיה של יהדות מוסרית בת אלפי שנים היו צריכים לומר לנתניהו שערכי היהדות לא מאפשרים להם לתמוך בו ולהעביר את תמיכתם הפוליטית אל מי שאכן מייצג יושר אמת וצדק. שוויון וחמלה לגר לאלמנה ליתום. הם היו צריכים לקום ולבעוט בגוש שהקים נתניהו, בשם המאבק בשחיתות. לצטט לנתניהו את עמוס ואת ירמיהו ואת ישעיהו ואת ספר דברים:

"לא תטה משפט לא תכיר פנים ולא תיקח שוחד כי שוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים"(דברים טז יט).

אבל היהדות האחרת הזו מובלת כיום בידי דרעי וליצמן. השר דרעי עבריין מורשע וחשוד כיום שוב במרמה ועבירות מס, וליצמן שר הבריאות, שנגדו המליצה המשטרה על אישום בשוחד מרמה והפרת אמונים. אז שוחד מרמה והפרת אמונים גורמים להם לגחך בציניות.

אבל היהדות האחרת הזו מובלת כיום בידי דרעי וליצמן. השר דרעי עבריין מורשע וחשוד כיום שוב במרמה ועבירות מס, וליצמן שר הבריאות, שנגדו המליצה המשטרה על אישום בשוחד מרמה והפרת אמונים

הם עסוקים בגירוש ילדי עובדים זרים, סגירת מרכולים בשבת ותמיכה בפדופילית. אז אל תצחיקו אותם עם ראש ממשלת מעבר נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים.

"ארור לוקח שוחד, להכות נפש, דם נקי" ((דברים כ"ז 25)

"ושוחד לא תיקח"(שמות כ"ג 8)

"והוא יבנה עירי, וגלותי ישלח, לא במחיר ולא בשוחד"(ישעיהו מ"ה 13).

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 750 מילים
סגירה