סער: קורא לנתניהו לקיים עימות טלוויזיוני

ליברמן: כל מה שהליכוד נתנו לחרדים, בכחול לבן יתנו כפול ● סער: "בחירה בנתניהו תביא את השמאל לשלטון" ● גורם בבלוק הימין לחדשות 12: לא תהיה הליכה עיוורת אחרי נתניהו בבחירות הקרובות ● סמוטריץ': "מתנגד לפיצול בציונות הדתית", נפתלי בנט מבהיר - תנועת הימין החדש תתמודד באופן עצמאי

בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013 (צילום: Flash 90)
Flash 90
בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013
11:55 עריכה

מחר יחול המועד האחרון שבו יוכלו סיעות הכנסת להתפצל או להתמזג ועדיין ליהנות מיחידות מימון המפלגות. את ההודעה על כך מסר היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, לאחר שמליאת הכנסת אישרה, בלילה שבין יום רביעי לחמישי, בשלוש קריאות, את התפזרותה.

איל ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ינון בכנסת בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במערכת הפוליטית נידונות מספר התמזגויות אפשריות, אך ספק אם יבשילו עד מחר. העבודה-גשר, שלה שישה מנדטים, עשויה לרוץ ברשימה אחת עם המחנה הדמוקרטי, שלה חמישה מושבים בכנסת. שתי הסיעות קיבלו את מספר הקולות הנמוך ביותר מבין הרשימות שעברו את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, וישנו חשש שאחת מהן, או שתיהן, לא תעבור את אחוז החסימה. אופציה אחרת שנשקלת היא שהעבודה-גשר תרוץ ברשימה אחת עם כחול לבן. במערכות הבחירות האחרונות התנהל משא ומתן בין חברי הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ואיציק שמולי, מס' 2 ו-3, בהתאמה ברשימת העבודה-גשר, לבין גורמים בכחול לבן.

גם בצידה הימני של הזירה הפוליטית התמונה איננה ברורה. בבחירות האחרונות רצו הבית היהודי בראשות רפי פרץ, האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' והימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד ברשימה אחת תחת השם ימינה וזכו בשבעה מנדטים. מבין הרשימות שלא עברו את אחוז החסימה עוצמה יהודית הייתה המפלגה שקיבלה את מספר הקולות הרב ביותר, כשזכתה בלמעלה משמונים אלף פתקי הצבעה. אתמול הודיע משה פייגלין שמפלגתו, זהות, לא תתמודד בבחירות הקרובות. שתי המפלגות האחרונות שהוזכרו, עוצמה יהודית וזהות, אינן רלוונטיות ישירות להחלטה שתתקבל מחר – כי אינן מיוצגות בכנסת, אך הקונסטלציה שבה ירוצו יתר מפלגות הימין עשויה להשפיע על בוחריהן.

לרשות המפלגות והמועמדים שמעוניינים להתמודד בבחירות חודש עד מועד מסירת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית. אולם מיזוגים ופיצולים בין סיעות בכנסת שייערכו החל ממחרתיים לא יאפשרו למי שייקח בהן חלק ליהנות, כאמור, מיחידת מימון מפלגות.

12:11 עריכה

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, אשר חיון, לקח – ככל הנראה – חלק באירוע פוליטי שערך אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת אף על פי שכעובד ציבור הדבר אסור עליו; כך דיווח חיים לוינסון מ"הארץ".

אתמול קיים נתניהו, המתמודד לראשות הליכוד, אירוע תמיכה בבית ראש הממשלה בירושלים. לדברי נתניהו, באירוע לקחו חלק יותר מ-300 מבכירים המפלגה, ובהם שרים, חברי כנסת, ראשי עיריות וראשי סניפים. מי שבלטו בהיעדרם הם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. ככל הנראה גם יושב ראש מרכז הליכוד חיים כץ וחברת הכנסת שרן השכל נעדרו מהאירוע.

הפריימריז לראשות התנועה ייערכו ביום רביעי, 26 בדצמבר, ובהן עתידים להתמודד נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער.

13:16 עריכה

מחר ידון בית המשפט העליון בערעורם של יועצי נתניהו על ההחלטה להתיר למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים הניידים שלהם. ביום שני האחרון פסק שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון, בניגוד לעמדת הפרקליטות ובהתאם לבקשתם של יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן, שבית המשפט העליון ידון בהחלטה, אף על פי שבית משפט השלום ובית המשפט המחוזי כבר הכריעו בה.

13:57 עריכה

ג'והר אבו ג'אבר נורה למוות בכפר קאסם. בסכנין נורו יריות לביתו של ראש העירייה ספואת אבו ריא ורכבו הוצת. חברי הכנסת איימן עודה, עופר כסיף ועאידה תומא סלימאן – שלושתם חברים ברשימה המשותפת מטעם חד"ש – גינו את האירועים שהתחוללו ביממה האחרונה.

 

14:07 עריכה

בשורה של אירועי שבתרבות הופיעו חברי כנסת מכחול לבן והתייחסו לבחירות הקרובות ולהעמדתו לדין של ראש הממשלה נתניהו.

16:16 עריכה

ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת: "ממשלת ישראל מפקירה 20% מהאזרחים".

"כשהמשטרה מעלימה עין הפשע משגשג ונבחרי הציבור בסכנה", אמר על רקע הירי שבוצע הלילה לעבר ביתו של ראש עיריית סכנין, ד"ר ספואת אבו ריא. "זה מחייב התערבות אישית של שר הפנים כדי להבטיח את שלומם של נבחרי הציבור".

18:09 עריכה

ח"כ שרן השכל: "אני מאמינה שבסופה של הסערה שבה אנו נמצאים בשבועות האחרונים, תנועת הליכוד תצא מחוזקת, ותמשיך להנהיג את המדינה גם בשנים הבאות".

18:12 עריכה

השר יואב גלנט (ליכוד), נשאל האם ראוי שנתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה למרות כתבי האישום. כתשובה לכך ענה: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, את הכרעת הדין מקבלים בבית המשפט. כל אדם הוא זכאי כל עוד לא הוחלט שהוא אשם, כולל ראש ממשלה עתיר זכויות כמו נתניהו".

"אתמוך בו כי הוא האיש הנכון להוביל את מדינת ישראל", הוסיף גלנט. "בענייני אסטרטגיה, מדיניות חוץ, ביטחון וכלכלה. הוא יביא את גוש הימין ואת הליכוד לניצחון".

18:13 עריכה

לקראת הפריימריז בליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו יערוך הערב כינוס בחירות בביתה של ח"כ קטי שטרית בבית שמש, כך דווח בכאן חדשות.

19:53 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "כל מה שהליכוד נתן לחרדים – כחול לבן יתנו כפול". 

ליברמן נכנס לאולפן "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, מיד אחרי השר בצלאל סמוטריץ', שתקף אותו. "סמוטריץ' הוא בסך הכל בן אדם מסכן ולא רלוונטי. הוא האחרון שמייצג את הציונות הדתית".

"אנחנו הוכחנו שאנחנו קו ההגנה היחידי והאחרון מפני הסחיטה של החרדים בצד ימין ומפני כניעה לגיס החמישי בצד שמאל", אמר ליברמן על מפלגתו. "הרי מה רצו להקים? ממשלה צרה שכל סדר היום שלה היה חסינות לנתניהו, ממשלה צרה מדממת שלא מתפקדת, כזאת שהייתה גורמת לשיסוי בתוך העם".

לטענת ליברמן, הבחירות הקרובות יביאו להכרעה. "כל הסיפור של הבלוקים נגמר. אני כן חושש מכחול לבן, אני חושב שכל מה שהליכוד נתן לחרדים, הם ייתנו כפול. אנחנו נכריע בעד מדינה נורמלית, מדינה שפויה. אין שום סיבה שאנחנו נטמון ראש בחול מול איימן עודה וחבריו, שהתייצבו בעימות הצבאי האחרון לצד הג'יהאד האיסלאמי וקראו לצה"ל פושעי מלחמה".

"שתי המפלגות – כחול לבן והליכוד – מרוצות מהבחירות, ושתיהן אשמות בכך שאנחנו הולכים לבחירות שלישיות", הוסיף ליברמן.

19:59 עריכה

ח"כ דוד ביטן (ליכוד): "כחול לבן רוצים שנתניהו ירד מהבמה. גדעון סער משרת את השמאל. הוא המאבק הוא בין נתניהו לשמאל".

20:02 עריכה

גורם בבלוק הימין אמר לחדשות 12: לא תהיה הליכה עיוורת נוספת אחרי נתניהו. בחירות רביעיות אינן על הפרק ובלתי נסלחות. נמליץ על מועמד אחר מתוך הליכוד במקרה כזה.

20:03 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ': האתגר של הימין בקדנציה הבאה יהיה לתקן את הכשלים של מערכת המשפט

סמוטריץ' טען בפגוש את העיתונות בחדשות 12 כי על הציונות הדתית לעמוד לבחירות כמפלגה אחת. "אני לאורך כל הדרך התנגדתי לפיצולה של הציונות הדתית. צריך ללכת לפריימריז פתוחים ברשימת הימין המאוחדת. אני רואה את עצמי, מעמיד את עצמי לבחירה של הציבור כדי שייבחר. הרב רפי פרץ, שיש לי הערכה עליו, מונה על ידי ועדה כשבנט ושקד נטשו ברגע האחרון".

20:09 עריכה

נפתלי בנט מבהיר – תנועת הימין החדש תתמודד באופן עצמאי.

20:27 עריכה

גדעון סער, המתמודד נגד בנימין נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד תקף את נתניהו: "כולם יודעים שראש הממשלה נתניהו חסום מכמה כיוונים: יחסיו האישיים עם ראשי מפלגה שונים, מפלגות שנשענות על הנושא המשפטי ומצביעי ימין מתון שעזבו אותנו ולא יחזרו אם נתניהו יעמוד בראשנו"

כמו כן, סער קרא לנתניהו לקיים עימות "כמו שעושים בארצות הברית". עוד הוסיף: "אני מגדיל את גוש הימין – נתניהו מקטין אותו. אני יודע להביא קולות מהגוש השני. האמת הפשוטה היא שבחירה בנתניהו תביא אותנו לאופוזיציה. רק בחירה בי תאפשר לליכוד להישאר בשלטון".

20:33 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע יחד עם שרים וחברי כנסת מהליכוד לכנס תמיכה שנערך בביתה של ח"כ קטי שטרית בבית שמש. בין המשתתפים: השרים ישראל כץ ומירי רגב.

22:53 עריכה

ח"כ ניר ברקת מהליכוד הבהיר כי הוא תומך בבנימין נתניהו לראשות הליכוד. "כעת, בגלל אמביציות אישיות מנסים לפגוע בנו מבית ומחוץ, ומולם אנו צריכים לעמוד יחד כאיש אחד בלב אחד".

סגירה