ח"כ גדעון סער: "פתרון שתי המדינות הוא לא פתרון אלא אשליה"

שרן השכל הודיעה על תמיכתה בסער ● עמיר פרץ: שכל מפלגה תתמקד בגיוס הבוחרים שלה ● גאולה אבן-סער: אנחנו חווים הסתה מטורפת ברשת כבר תקופה ארוכה, ומקווים שלא יהיה אדם שיעשה משהו ● מיקי זוהר: חיים כץ לא תומך בגדעון סער, הוא יישב על הגדר ● השרה רגב: כבודו של סער במקומו מונח, אבל נתניהו הוא ליגה אחרת

ח"כ גדעון סער (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
ח"כ גדעון סער
06:52 עריכה

היום חל המועד האחרון שבו יכולות סיעות הכנסת להתפצל או להתמזג ועדיין ליהנות מיחידות מימון המפלגות. את ההודעה על כך מסר היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, לאחר שמליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר, בלילה שבין יום רביעי לחמישי את התפזרותה. לא ידוע על חברי כנסת שבכוונתם להודיע היום על מיזוג או פיצול של סיעתם.

איל ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ינון בכנסת בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
07:03 עריכה

בית המשפט העליון ידון היום בערעורם של יועצי נתניהו על ההחלטה להתיר למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים הניידים שלהם. ביום שני האחרון פסק שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון – בניגוד לעמדת הפרקליטות ובהתאם לבקשתם של יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן – שבית המשפט העליון ידון בהחלטה, אף על פי שבית משפט השלום ובית המשפט המחוזי כבר הכריעו בה.

ארבעת יועציו של ראש הממשלה חשודים במעורבות בהטרדתו של עד המדינה בתיק 4,000, שלמה פילבר, ששימש בשנים 2018-2015 מנכ"ל משרד התקשורת.

07:23 עריכה

ביום רביעי השבוע יידרש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למסור את תשובתו לבג"ץ בשאלה האם בכוונתו לפרסם חוות דעת בסוגיית הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, שכנגדו תלוי ועומד כתב אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף פסק ביום שני האחרון, שאם בכוונתו של מנדלבליט להציג את עמדתו – יהיה עליו להודיע ביום ד' מה לוח הזמנים לפרסום חוות הדעת. בג"ץ נדרש לסוגיה זו בעקבות עתירה שהגישו 67 עותרים, ביניהם – רבקה כרמי, דב מורן, כרמי גילון, אהוד שפירא, יהושע סובול ועוזי ארד.

08:03 עריכה

ביום חמישי, בשבוע הבא, ייערכו הבחירות המקדימות לראשות הליכוד, שבהן יתמודדו יושב הראש המכהן וראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער.

אתמול הגיע נתניהו לכנס תמיכה שהתקיים בביתה שבבית שמש של חברת הכנסת קטי  שטרית. שלשום ערך נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים אירוע תמיכה, שלדבריו, השתתפו בו 300 מבכירי המפלגה. מחר ישיק סער את קמפיין הבחירות שלו. אתמול השתתף השר לשעבר באירוע בלוד ואמר שאם יתמנה לראש הממשלה, ברצונו יהיה לעמוד במקביל בראש משרד החינוך. בראיון להילה קורח בחדשות 13 קרא אמש סער לנתניהו לקיים עימו עימותים – בדומה למתרחש בחו"ל.

בסער תומכים חברי הכנסת מיכל שיר ויואב קיש, בעוד שבנתניהו מצדדים מרבית בכירי התנועה, בהם מירי רגב, ישראל כץ, יואב גלנט, אופיר אקוניס ואבי דיכטר. מי שטרם הודיעו על עמדתם הם השר גלעד ארדן – שנפגש עם שני המועמדים לראשות המפלגה – יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, יושב ראש מרכז הליכוד חיים כץ וחברת הכנסת שרן השכל.

08:48 עריכה

חברי כנסת בסיעת הליכוד קוראים לראש הממשלה נתניהו למנות את איילת שקד לשרה בממשלה – כדי להביא אותה להתמודד לכנסת יחד עם נפתלי בנט ברשימת הימין החדש. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

בשונה מנפתלי בנט, שהודיע שיתמודד לכנסת באופן עצמאי עם מפלגת הימין החדש, שקד טרם קיבלה החלטה, והיא שוקלת להתמודד עם רשימתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

בשבוע שעבר הודיע נתניהו לבג"ץ שעד 1 בינואר יחדול מלכהן כשר הבריאות, התפוצות, העבודה והרווחה וכממלא מקום שר החקלאות וימנה תחתיו אישים אחרים שיאיישו משרדים אלה. זאת בהתאם להלכת דרעי-פנחסי, האוסרת על מי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כשר. לפי הערכה, נתניהו נמנע מלחלק את התיקים שבהם הוא מחזיק לפני הפריימריז לליכוד – כדי שהמאוכזבים לא יתמכו בגדעון סער, המתמודד מול נתניהו על ראשות התנועה.

09:27 עריכה

בבית המשפט העליון החל הדיון בערעורם של יועצי ראש הממשלה נתניהו נגד ההחלטה לאפשר למשטרה לערוך חיפוש בטלפונים שלהם. יונתן אוריך, עופר גולן, ישראל איינהורן ויוסי שלום חשודים בהטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר. על רקע זה מבקשת המשטרה לערוך חיפוש במכשירי הטלפון שחהן.

09:36 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער פועל בניסיון לדחות את שידור סדרת הכתבות "ימי בנימין" על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפויה להיות משודרת השבוע בחדשות 12.

עורך הדין אבי אסיאו פנה ליושבת ראש הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בבקשה דחופה לדחות את שידור הסדרה שיצר עמית סגל. לטענת סער, חשיפה ממושכת שכזו לנתניהו פוגעת באופן קשה בעקרון השוויון. הן סער והן נתניהו מתמודדים לראשות הליכוד בבחירות שייערכו בשבוע הבא.

סער פנה בנושא גם למנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, שדחה את פנייתו של חבר הכנסת.

09:39 עריכה

חבר הכנסת מתן כהנא מהימין החדש על חברתו לסיעה איילת שקד: "היא איתנו סופית". לאחרונה פורסם כי שרת המשפטים לשעבר שוקלת להתמודד ברשימה שבה ירוצו הבית היהודי והאיחוד הלאומי. כהנא אמר את הדברים הבוקר בראיון לערוץ כנסת.

09:51 עריכה

ראש הממשלה נתניהו עתיד לתת את תיק החקלאות לשר הדתות יצחק וקנין מש"ס, שיחזיק בשני התיקים במקביל. בשבוע שעבר הודיע נתניהו לבג"ץ שעד 1 בינואר ימסור את התיקים שברשותו. משרד החקלאות יימסר לש"ס בהתאם לבקשתו של יושב ראש המפלגה אריה דרעי. כך פרסם צבי זרחיה ב"כלכליסט".

שר הבריאות צפוי להתמנות יעקב ליצמן מיהדות התורה, לאחר שמועצת גדולי התורה יאשרו את מינויו לשר בתקופת ממשלת מעבר.

שני תיקים נוספים שעל נתניהו לאייש הם תיק התפוצות ותיק העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

10:07 עריכה

ראש מטה הבחירות של גדעון סער, חבר הכנסת יואב קיש, הציג את הפנייה ששוגרה לרשות השנייה בבקשה לדחות את שידור סדרת הכתבות "ימי בנימין".

10:14 עריכה

השר דודי אמסלם התייחס הבוקר להתמודדות בין בנימין נתניהו לגדעון סער על ראשות הליכוד: "הפער בין האישים הוא עצום. מדובר בהבדל בין מרצדס לבין סוסיתא". בהתייחס להסתייגותו מקיום פריימריז לראשות המפלגה אמר אמסלם: "אני לא חושב שאנחנו צריכים בעת הזאת שתי חזיתות במקביל".

בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' נשאל השר לגבי יוזמתו של סער לערוך עימות עם נתניהו: "הוא יכול להציע הרבה דברים. הוא יכול להציע 'בוא נעשה תצוגת אופנה'".

10:38 עריכה

יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר הביע תמיכה ברעיון שירוצו שתי רשימות מימין לליכוד: רשימה שמרנית ורשימה ליברלית. בראיון לשרון גל בגלי ישראל קרא בן גביר ליושב ראש הבית היהודי רפי פרץ וליושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לגבש עימו הסכם לריצה משותפת.

11:15 עריכה

בדיון, שמתקיים בבית המשפט העליון לגבי חדירת המשטרה לטלפונים של יועצי נתניהו, אמר נציג המדינה שאין חקירות נעדרות פגמים. כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

מדברים שאמר שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון השתמעה הסכמה מרומזת עם פסיקותיהם של בית המשפט השלום והמחוזי, שהתירו למשטרה לעיין במכשירי הטלפון הנייד של יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן, החשודים במעורבות בהטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר.

11:21 עריכה

יושב ראש הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן דחה את ישיבת הוועדה, שהייתה אמורה להיערך בשעה 11:00, לשעה 12:30 לאחר שגילה שאין לו רוב – כך דיווח אבי רבינא מ"כיכר השבת".

12:20 עריכה

לפי דיווחים בתקשורת, הסיבה לדחיית ישיבתה של הוועדה המסדרת של הכנסת היא רצונו של יושב הראש, אבי ניסנקורן, להקים את ועדת הכנסת – כדי שזו תוכל לדון בחסינותו של נתניהו, אם יבקש ראש הממשלה חסינות מפני העמדתו לדין.

12:23 עריכה

עורך הדין שחר בן מאיר עתר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה למנוע את שידור הסדרה "ימי בנימין" בחדשות 12 בטענה שמדובר בתעמולה אסורה. בן מאיר פנה ליושב ראש הוועדה, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, בבקשה להוציא צו מניעה זמני לשידור הסדרה שיצר עמית סגל.

12:30 עריכה

מחלוקת בין הליכוד לכחול לבן לגבי ועדת הכנסת: הראשונים דורשים שהנושא יידון בוועדת ההסכמות, שבה חברים נציגים משתי הסיעות בלבד, ואילו כחול לבן דורשים שהנושא יידון בוועדה המסדרת של הכנסת, שבראשה עומד אבי ניסנקורן.

12:34 עריכה

נורית קורן, שכיהנה כחברת כנסת בשנים 2019-2015, הודיעה על תמיכתה בגדעון סער בבחירות לראשות הליכוד. בראיון לגלי צה"ל אמרה קורן שנתניהו נכשל פעמיים בניסיונו להקים ממשלה.

נורית קורן בכנסת, 2016 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נורית קורן בכנסת, 2016 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

12:49 עריכה

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הודיע על תמיכתו בגדעון סער בבחירות לראשות הליכוד. מאז הודיע השר לשעבר על התמודדותו הודיעו ראשי עיריית עכו, אילת, אופקים ורמת גן על תמיכתם בו.

13:01 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, הורה לחברת החדשות להשיב עד השעה 16:00 על העתירה המבקשת למנוע את שידור סדרת הכתבות "ימי בנימין", שאמורה להיות משודרת החל מהערב בחדשות 12.

13:09 עריכה

נפתחה ישיבתה של הוועדה המסדרת. יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת אבי ניסנקורן מכחול לבן, מתח בפתח הדיון ביקורת על ראש הממשלה: מצד אחד נתניהו רוצה חסינות, אך מצד שני הוא מתנגד להקמתה של ועדת הכנסת. חברי הכנסת מטעם הליכוד, ש"ס ויהדות התורה עזבו את הישיבה בהפגנתיות, אחרי שניסנקורן הוציא מהדיון את חבר הכנסת מיקי זוהר.

13:17 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער הגיב לכך שהשר דודי אמסלם השווה אותו ל"סוסיתא", כשטען, שלעומתו, נתניהו הוא, לדבריו, "מרצדס".

13:24 עריכה

חברי הכנסת שעזבו את הדיון בוועדה המסדרת – שבו לדיון. המחלוקת בוועדה היא האם נדרשת הסכמה של ועדת ההסכמות – שבה חברות כחול לבן והליכוד – וכן הסכמה של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לכינוס של הוועדה המסדרת לשם הקמה של ועדת הכנסת.

13:35 עריכה

אתמול קרא גדעון סער ליריבו בנימין נתניהו להגיע לעימות עימו. עורך המהדורה המרכזית של חדשות 13, ליאור לנדנברג, הרים את הכפפה וקרא לשניים לבוא לעימות. סער פרסם בתגובה ציטוט ידוע שלו מן העבר: "אני מוכן".

13:54 עריכה

קריאות נקראו שלשום נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבית הכנסת שבו התפלל ביום שישי בערב, על ידי אדם שנכח במקום. אותו אדם קרא לעבר המתפללים במקום: "למה אתם מתפללים איתו?". הקורא הורחק על ידי מאבטחים, והוא תושאל.

14:08 עריכה

חיים כץ והתעשייה האווירית יתמכו בגדעון סער בבחירות לראשות הליכוד – כך דיווח עמית סגל מחדשות 12.

14:10 עריכה

חברת הכנסת אתי עטייה הודיעה שתתמוך בגדעון סער בבחירות לראשות הליכוד.

14:55 עריכה

לאחר הדיון הסוער, הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה כי היא תוכל לדון בסוגיית החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בכפוף לאישור יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ולאחר קבלת חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון.

15:13 עריכה

ח"כ סתיו שפיר עונה להתקפות נגדה בעקבות יוזמתה לאיחוד בין מפלגתה, המחנה הדמוקרטי לבין האקס-מפלגה שלה, העבודה-גשר. "רוצים שנצליח? די עם השטויות". שפיר קראה לבחירות יו"ר בפריימריז, ו-"לרוץ בכל הארץ לגייס צעירים. כל דקה מבוזבזת – על ראשכם".

15:24 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) על הדיון הסוער הבוקר בוועדה המסדרת: "מיקי זוהר וחברי הליכוד בהתאבדות לוויתנית…נתקלים בפעם הראשונה במצב שבו אין להם רוב מובנה. לשמוע את מיקי זוהר מדבר על 'דורסנות הרוב' ועל הצורך להישמע להוראות היועץ המשפטי – פרייסלס".

15:30 עריכה

גם ח"כ מיקי זוהר מתאושש מהדיון הבוקר: "הצלחנו יחד עם חברי הגוש וחברי הליכוד התותחים למנוע מחטף מביש כל כחול לבן".

15:38 עריכה

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה לדיווח על העברת שגרירות ברזיל לירושלים: "בולסנרו, טראמפ ונתניהו הם מנהיגי ימין קיצוני מסוכנים שמתייחסים למדינות שלכם כעסק משפחתי ושולחים את ילדיהם לעשות את העבודה מלוכלכת. הם יעשו כל שביכולתם כדי לחסל את הסיכוי למדינה פלסטינית עצמאית".

עוד הוסיפה תומא-סלימאן, "העברת השגרירות תהיה מהלך הרסני לשלום. שום מהלך כזה לא ישנה את העובדה שהכיבוש הוא פשע, ושהבירה הלגיטימית של המדינה הפלסטינית העתידית היא ירושלים המזרחית".

16:56 עריכה

לאחר שהוגשה בקשה שלא לשדר את סדרת הכתבות "ימיי בנימין" של עמית סגל בחדשות 12, אודות ראש הממשלה בנימין נתניהו, מועצת הרשות השנייה קבעה בתשובה כי אין מקום למנוע הערב את השידור.

17:00 עריכה

ח"כ לשעבר יהודה גליק הודיע כי יתמוך בפריימריז לראשות הליכוד במועמד גדעון סער. על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "על פניו נראה שאם הוא ייבחר לראשות הליכוד, פנינו לאופוזיציה".

17:15 עריכה

ח"כ עמיר פרץ וח"כ אורלי-לוי אבקסיס הודיעו כי ירוצו יחד גם בבחירות הקרובות וכי סיעתם, העבודה-גשר, לא תחבור למפלגה נוספת.

"אנחנו המפלגה היחידה שסופרת בני אדם", אמר פרץ. "החיבור בינינו הגדיל את הגוש, וגם הפעם נפעל באחריות כשזה השיקול היחיד שעל הפרק". לוי-אבקסיס הוסיפה: "גם הפעם נעמיד את הנושאים החברתיים במרכז סדר היום".

17:28 עריכה

ח"כ מיקי זוהר, אמר ב-103FM, כי הוא שוחח עם חיים כץ "לפני חמש דקות והוא לא תומך בגדעון סער. כץ אמר לעמית סגל שהפרסום שלו לא נכון. הוא יישב על הגדר".

18:14 עריכה

הפריימריז בליכוד. רעייתו של המועמד גדעון סער, העיתונאית גאולה אבן-סער התראיינה הערב לראשונה בשש עם עודד בן עמי בערוץ 12. 

אבן-סער דיברה על ההסתה שלטענתה היא, גדעון ומשפחתם חווים. "באופן אישי אני לא מפחדת ואני יודעת שגם גדעון לא מפחד. אנחנו חווים הסתה מטורפת ברשת כבר תקופה ארוכה, ומקווים שלא יהיה אדם שיעשה משהו". אבן-סער הוסיפה כי "ברור מהיכן ההסתה הזו מגיעה – מבלפור. כשאומרים על גדעון ש'חבל שהוא לא הקשיב', ש'לא בוגדים במשפחה' – הדבר הזה מסוכן".

כמו כן, כמתבקש,  הרעיפה רעייתו של סער מחמאות וסופרלטיבים. "אם רוצים בהמשך שלטון הימין, מישהו שיאחד את העם הזה – גדעון הוא האדם הנכון לעשות את זה. הוא האדם הכי טוב, הכי חכם, מקסים, ערכי, כריזמטי שיודע לעשות את הדברים".

"הקמפיין של גדעון יהיה נקי", אמרה אבן-סער. "לעולם לא נכפיש אדם עם עלילות כזב רק כדי לאתגר את המערכת או להסית". את הדברים אמרה לאחר שנשאלה על הדברים שאמר עליו יאיר נתניהו בהקלטה שהתפרסמה. "אני מאוד מקווה שלא נגיע בסוף הסיבוב הזה לאותה נקודה".

גדעון סער ורעייתו גאולה אבן-סער (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)
גדעון סער ורעייתו גאולה אבן-סער (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)
18:16 עריכה

לאחר כניסתו לתפקיד שר החוץ, ביקש ישראל כץ מלשכת ראש הממשלה לאשר באופן חריג לרעייתו רונית כץ להצטרף אליו לנסיעות מדיניות במימון המדינה. לפי הפרסום בחדשות 13, נתניהו אישר את הבקשה.

18:24 עריכה

השרה מירי רגב בחדשות 13: "כשגדעון סער הודיע על התמודדתו ב-21 הימים – זו הדחה של ראש ממשלה מכהן. כבודו של סער במקומו מונח, אבל נתניהו הוא ליגה אחרת". 

עוד הוסיפה רגב: לא שמעתי את חיים כץ מצהיר על תמיכה בגדעון סער. אם הוא אכן יעשה זאת – לא אשמח לשמוע את זה, אבל זו כנראה תהיה המציאות. בסופו של יום, מה שחשוב זה להיות מאוחדים סביב נתניהו".

18:29 עריכה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ על רקע הקריאות להתאחד עם מרצ: "אני מציע שכל מפלגה תתמקד בבוחרים שלה. אני לא מפחד משום אחוז חסימה".

לאחר שהודיע כי הוא ואורלי לוי-אבקסיס ימשיכו לרוץ ביחד ובנפרד, אמר הערב יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, כי "אנחנו מרגישים שההליכה יחד עמדה במבחנים הכי משמעותיים שציפו מאיתנו. אנחנו היחידים שסופרים בני אדם במדינה הזאת".

"הייתה עלינו מתקפה מאוד קשה שניסתה לערער את האמינות שלנו. ניסו להגיד שאנחנו סגורים עם ביבי בדיל", הוסיף פרץ. "זה יצר השפעה מאוד דרמטית על תומכים פוטנציאלים שלנו. אנחנו יודעים להסיק את המסקנות ונערכים לקראת מערכה מאוד מרגשת. אתה תשמע מאיתנו הרבה מאוד דברים שמפלגות אחרות לא יכולות להציע".

כמו כן, בעקבות הביקורת על הריצה לבד, אמר פרץ: "אני שומע קולות מכאן ומכאן. אני מציע שכל מפלגה תתמקד בלדבר לבוחרים שלה. מאוד מעריך את אנשי מרצ וכחול לבן, אבל כל אחד צריך להתמקד בבוחרים שלו. אם נעשה את זה בצורה נכונה הגוש יהיה גדול יותר ואנחנו נהיה אחד המרכיבים הגדולים בו".

18:45 עריכה

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזלי בולסונארו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "מתחייבים להעביר את השגרירות לירושלים בשנת 2020".

19:39 עריכה

עוד טרם שודרה סדרת הכתבות ימי בנימין של חדשות 12 אודות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי), מכנה אותה: "סדרת כתבות המסכמת את הקריירה הפוליטית שלו".

20:06 עריכה

לקראת פריימריז בליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב לכנס פעילי ליכוד ברחובות והתקבל בשירת "ביבי מלך ישראל".

20:22 עריכה

סקר מנדטים של כאן חדשות, מראה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, ובנימין נתניהו היה עומד בראש הליכוד, כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ישראל ביתנו 8, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 7, הימין החדש 6, העבודה-גשר 6 והמחנה הדמוקרטי 5 מנדטים. איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית לא היו עוברות את אחוז החסימה.

לו גדעון סער היה עומד בראש הליכוד, כחול לבן הייתה מקבלת 34 מנדטים, הליכוד 27, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 10, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, הימין החדש 7, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי 5 כל אחד ואיחוד מפלגות הימין 4.

20:57 עריכה

ח"כ גדעון סער: "פתרון שתי המדינות הוא לא פתרון אלא אשליה".

עוד הוסיף סער בכנס הדיאלוג האסטרטגי ישראל-אוסטרליה שהתקיים בירושלים: "הפתרון המדיני צריך להיות בצורת אוטונומיה עם קשר לממלכת ירדן ובריתות כלכליות עם הרשות הפלסטינית. לא תהיה מדינה עצמאית נוספת".

21:00 עריכה

ח"כ שרן השכל הודיעה כי תתמוך בגדעון סער, כך מדווחת הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל.

21:04 עריכה

פריימריז בליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה לתומכיו בכנס פעילים – "אתם נותנים לי את הכוח להמשיך להוביל את המדינה שלנו".

21:33 עריכה

ח"כ שרן השכל על תמיכתה בגדעון סער לראשות הליכוד: "אני מאמינה שגדעון יוכל לשמור על כוחו של הליכוד ככזה. גדעון מייצג באופן הנאמן ביותר את עקרונות הליכוד".

סגירה