ארה״ב: גם במיזורי מעבירים חוק נגד הפלות

לחוק עוד משוכה אחת שהיא המושל, שכבר הודיע שיתמוך ● החוק קובע כי הפסקת הריון אסורה החל מהשבוע השמיני ● החוק לא מחריג נשים שנאנסו או היו קורבן לגילוי עריות ● רופא שיבצע הליך הפלה, יעמוד בפני 15 שנות מאסר

בדיקת אולטרה סאונד (צילום: Chen Leopold/Flash90)
Chen Leopold/Flash90
בדיקת אולטרה סאונד

לאחר אלבמה, גם מדינת מיזורי עומדת להעביר חוק האוסר הפלות.

אתמול (חמישי) עברה בסנאט הצעת חוק האוסרת באופן גורף לבצע הפלה החל מהשבוע השמיני להיריון, כולל במקרים של אונס וגילוי עריות. היום מגיעה הצעת החוק הזו לבית הנבחרים, שכבר אישר אותה בעבר. מושל המדינה כבר הודיע על תמיכתו בחוק.

חוק ההפלות של מיזורי מחריג מצבי חירום רפואיים, אולם אוסר באופן גורף לבצע הפלה החל מהשבוע השמיני להיריון. החוק אף אוסר הפלות במקרים של סבירות גבוהה לתסמונת דאון ומומים גנטיים אחרים, או בגלל מין היילוד. רופא שיעבור על החוק ויבצע הפלה צפוי ל-15 שנות מאסר. לא יינקטו הליכים נגד האישה שעברה את ההפלה.

חוק ההפלות של אלבמה, שעבר השבוע, אוסר הפלות בכל שלב של ההיריון וגם הוא אינו מחריג אונס וגילוי עריות. החוק משית תקופות מאסר ארוכות על רופאים שיבצעו הפלות, כולל מאסרי עולם של עד 99 שנה בכלא.

החוק עבר ביוזמתה של מושלת אלבמה הרפובליקנית, קיי אייוי, ולמרות התנגדות חריפה של המחוקקים הדמוקרטים במדינה. החוק אמור להיכנס לתוקף בעוד חצי שנה, בהנחה שהעתירות נגד החוק לא יצליחו לבטל אותו.

השנה עברו גם חוקים שאוסרים הפלות מרגע גילוי הדופק אצל העובר (שבוע שישי לערך) במיסיסיפי, אוהיו, ג'ורג'יה וקנטאקי.

עוד 182 מילים
סגירה