"מה זה, מזרח גרמניה?": ביקורת בליכוד על הדחת חברים בגלל פוסטים ולייקים בפייסבוק

שקד תתמודד בבחירות יחד עם בנט ברשימת הימין החדש ● בית הדין העליון של הליכוד קבע שיש לקיים בחירות לרשימת המפלגה לכנסת, אולם הרכב מורחב צפוי לדון בהכרעה בשבוע הבא ● מאות מלווים, בהם הנשיא וראש הממשלה, השתתפו בהלווייתה של חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, שהלכה אמש לעולמה ● חברים בהנהלת מפלגת העבודה דורשים לקיים בחירות לרשימת התנועה

  • השר אמיר אוחנה בלוויית גאולה כהן (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
  • ראש הממשלה נתניהו בדרכו להלווייתה של חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, היום בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • ח"כ בני גנץ מגיע ללוויית גאולה כהן (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
  • גדעון סער נושא דברים מול נציגי התקשורת בגבעת המטוס בירושלים. משמאלו – שרן השכל ומיכל שיר, 19 בדצמבר 2019 (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
    נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
  • צחי הנגבי קורע קריעה בהלוויית אמו, חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, היום בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • נעמה יששכר בבית המשפט במוסקבה, היום (צילום: Alexander Zemlianichenko Jr., AP)
    Alexander Zemlianichenko Jr., AP
07:02 עריכה

בוקר טוב! בלילה הלכה לעולמה גאולה כהן בגיל 93. כהן, כלת פרס ישראל, היתה בצעירותה שדרית הרדיו של האצ"ל, חברת הכנסת של הליכוד והתחייה ואמו של ח"כ צחי הנגבי מהליכוד. הלווייתה תתקיים בצהריים.

07:20 עריכה

המערכת הפוליטית סופדת הבוקר לגאולה כהן, כאשר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מדבר על החוב האישי שהוא חב לה על מלחמתה למען שחרור אסירי ציון, אהוד ברק מזכיר את עמידתה העיקשת על עמדותיה ואהבתה לשירת התקומה, ליברמן מכנה אותה הלוחמת הגדולה ביותר למען מדינת ישראל, איציק שמולי מזכיר את הלהט שבו נאבקה למען א"י וצבי האוזר אומר שזכה להכיר את האישה שהיתה לאגדה בחייה. נתניהו אומר שהיא תישאר זכר ומופת לכולנו.

07:37 עריכה

"אין לי ברירה ולכן קיבלתי את ההחלטה. יכולתי לחכות אבל לא רציתי שהתנועה שלי תיפול מהשלטון", כך אמר אתמול גדעון סער באירוע לקראת הפריימריז לראשות הליכוד. מנגד, נתניהו נשמע באירוע אחר אומר ש"הנצחון מעבר לפינה … אני מרגיש את הבערה הזו בצורה מדהימה ולכן היעד שלנו הוא נצחון לממשלת ימין וזה מתחיל עוד 8 ימים בנס חנוכה".

עכשיו בכאן ב' מתראיין ניר ברקת ומביע שוב תמיכה בנתניהו ומסביר את הכעס כביכול על גדעון סער. "אנשים מרגישים הכרת הטוב ומרגישים שראש הממשלה הוא האדם הנכון להוביל אותנו. אנשים כועסים כי הם מבינים מה רוצים בשמאל, מה רוצה התקשורת, מי שרוצה לפרק את הליכוד תומך בגדעון סער. ההתמודדות שלו היא תקיעת סכין בגב במובן הפוליטי".

07:45 עריכה

יאיר לפיד תוקף את הממשלה בעקבות ירי הרקטות לשדרות בלילה והאזעקה שהקפיצה משנתם אלפי תושבים. לפיד גם סופד הבוקר לגאולה כהן ואומר שהיא סמל לדור המייסדים.

08:09 עריכה

איילת שקד לא מעוניינת לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין אלא אם כן היא תוכל להגיע לתפקיד הזה מהפוזיציה של יו"ר הבית היהודי.

08:16 עריכה

זרם ההספדים לגאולה כהן נמשך הבוקר. צחי הנגבי, בנה, אמר כי זכה "לגדול במחיצת אישה דגולה, שכל חייה היו קודש לשלמות המולדת, לקיבוץ גלויות ולחינוך דור העתיד". נתניהו אמר שהיא היתה מדור הנפילים וגנץ מכנה אותה אישה פורצת דרך.

בצער עמוק אני מודיע על פטירת אמי היקרה, גאולה כהן, לוחמת חרות ישראל משחר נעוריה ועד יומה האחרון, בגיל 94. זכיתי לגדול…

פורסם על ידי ‏Tzachi Hanegbi – צחי הנגבי‏ ב- יום רביעי, 18 בדצמבר 2019

08:27 עריכה

משה בוגי יעלון יוצא הבוקר למתקפה חריפה בגלי צה"ל על מה שהוא מכנה השתלטות של נתניהו על מערכת המשפט.

"להשתלט על איזונים ובלמים, נאשם ממנה ממלאת מקום פרקליט מדינה … יש ספק שאוחנה מונה מהסיבות הללו? זו ממשלת מעבר, ממשלת מיעוט, נאשם שעומד בראשה ומחריב כל חלקה באיזונים ובבלמים ואני נלחמתי על הניסיון שלו להשתלט על גלי צה"ל, מה קרה פוחדים מביקורת? רוצים להשמיע שופר אחד וזה נכון גם למערכת המשפטית … בלוק של חסינות ושחיתות וכל מי שנמצא שם צריך להתבייש. המדינה תקועה, בבריאות, ברווחה, בקשישים וזה נכון גם בבטחון".

08:34 עריכה

שר החוץ ישראל כץ אומר הבוקר כי משלחת רוסית שתגיע הבוקר לישראל תסביר את עיכוב הישראלים בשדה התעופה במוסקווה. נעמה יששכר עשוייה להשתחרר לפני הגעת פוטין לישראל, אבל אין וודאות לכך.

08:43 עריכה

כצפוי, השופט אלי אברבנאל דוחה הבוקר את העתירה שהוגשה אתמול, בידי עמותת צלול ורשויות מקומיות סביב חוף הכרמל, שביקשו להקפיא את הרצת אסדת לווייתן. העתירה הוגשה נגד נובל אנרג'י והמשרד להגנת הסביבה, וההחלטה הבוקר ניתנת בהמשך לדיון שנערך אתמול. שופט אחר בירושלים יקיים היום דיון בעתירה דומה שהגישה עמותת שומרי הבית. גם היא צפויה להידחות והרצת האסדה, לרבות סבב של כמה שעות של "נישוב" מזהמים חריג, מתוכנן לימים הקרובים.

08:50 עריכה

שר האוצר והרמטכ"ל ייפגשו הבוקר בצל המשבר בתקציב והדרישות הגדולות של מערכת הבטחון.

09:29 עריכה

"התכוונתי להמחיש משהו ויצא ככה", כך אומר הבוקר השר דודי אמסלם בהקשר לאמירתו שההבדל בין סער לנתניהו הוא כמו ההבדל בין מרצדס לסוסיתא. בראיון לגלי צה"ל אמסלם הוסיף כי לפי חוקת הליכוד פריימריז אמורים לכלול גם התמודדות לרשימה, ועל כך יצטרך להכריע בית הדין של הליכוד. לפי אמסלם, הפריימריז הם טעות ולא צריכים להיערך.

ביחס להתנגשות בין השר אוחנה והליכוד למערכת המשפטית, הוסיף אמסלם כי "מרגע שנכנסתי לכנסת, הגשתי מספר הצעות חוק, חלקם בצנרת, אנשי שמאל יצאו להפגין נגדי, ויש לנו בעיה הכי אקוטית בישראל שבית המשפט יצא מאיזונים … הסמכות החוקית למנות ממלא מקום היא שם השר ומנדלבליט לא מסכים … עוד מעט מנדלבליט יפזר את הממשלה, יש פה דיקטטורה שיפוטית שהשתלטה על המערכת … מנדלבליט חצה קו אדום".

09:39 עריכה

יואב קיש התומך בגדעון סער מגיב לאמירה החריגה של ברקת מהבוקר, כאילו הריצה של סער היא תקיעת סכין בגב.

09:43 עריכה

מיקי חיימוביץ' מצטטת מאמר של האלוף במילואים גיורא איילנד שמבקר את תהליך קבלת ההחלטות סביב מאגרי הגז שבים. הבוקר החליט בית המשפט לבטל את הקפאת ההרצה של אסדת לווייתן.

09:49 עריכה

"איילת שקד בימין החדש … יש עשרות אלפי מצביעים בימין שבחיים לא ישימו פתק שעליו כתוב מרזל וגופשטיין וכולם מבינים שהימין החדש צריך לרוץ בנפרד, איילת תהיה כולם יהיה ותהיה רשימה מעולה של ימין כלכלי ממלכתי ומאחד", כך אומר הבוקר ח"כ מתן כהנא שמגיב לדיווחים על כך ששקד דחתה הצעה לעמוד בראשות איחוד מפלגות הימין. להערכת כהנא, הימין החדש יכולה להביא קולות של מצביעי ליברמן ואולי גם כחול-לבן.

10:13 עריכה

מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, נשאלה הבוקר בגל"צ מה דעתה על רצונו של שר המשפטים למנות את אורלי בן ארי גינזברג לפרקליטת המדינה, בניגוד לדעתו של היועמ"ש.

פלמור אומרת ש"עצם העובדה שהמדינה בתקופת בחירות מתמשכת, יותר תפקידים הם של ממלאי מקום … קטטות סביב השאלה מי יוביל אותם בתקופות המעבר הם רעות לכולם ובכל סיטואציה שאפשר להימנע מהדבר הזה צריך לחתור לזה, לא יודעת אם מנדלבליט נגרר לעימות אבל אני מניחה שההצבעה על אדם אחד בפרהסיה, (מומי למברגר, שהוא המועמד המועדף על מנדלבליט) לא תרמה ליכולת של השר לקבל את ההחלטה … בלתי נסבל שצריך לתת תעודת יושר לעובדי מדינה".

10:46 עריכה

הליכוד יקבל בשעות הקרובות החלטה האם לקיים בחירות לרשימה או רק לראשות. בכל מקרה, הפריימריז בין סער לנתניהו יתקיימו בעוד שבוע.

11:14 עריכה

חוק קמיניץ הקשיח את האכיפה נגד בניה בלתי חוקית ורבים חשים שהוא דורסני מדי. גם בקרב החברה היהודית (מושבים) וכמובן בחברה הערבית שסובלת ממחסור באישורי בניה. אחמד טיבי מאשים את מיקי זוהר באפליה, שכן לטענתו זוהר רוצה לתקן את החוק כך שיוריד את דוושת האכיפה רק מהמגזר היהודי.

11:58 עריכה

הדיון בערעור של נעמה יששכר התחיל, ובמשפחתה מביעים אופטימיות לאחר שנתניהו הצהיר השבוע שיחזיר אותה, ולאחר מכן תיקן ואמר שאולי זה יקח זמן.

יששכר, שנדונה לשבע וחצי שנים בכלא בגין אחזקת 9 גרם חשיש, אמרה בדיון כי ייתכן שהודאתה זויפה וששוטר רוסי הכריח אותה לעבור את הגבול.

12:39 עריכה

"במקום של פרגמטיסטים היא היתה אידאליסטית. היו תקופות שזה היה נלעג אבל היום כבר לא לועגים לזה. עם לא יכול להתקיים על פרגמטיסטים בלבד, אמרת גאולה כהן אמרת רשימה שלמה שכל אחד ידע אותה. אי אפשר לשכוח את המומנט בכנסת, שכולנו חווינו כאשר היא לא נתנה לראש מפלגה שלה, אדם סמכותי מעין כמוהו, מנחם בגין, השלום עם מצרים, לא נתנה לו לדבר, עד כדי כך שהוא פנה ליו"ר הכנסת שיעזור לה מפני ח"כית ממפלגתו, ההתנהגות היתה לכאורה שערורייתית אבל ראו שזה בא ממעמקים כאלה", כך אומר אליקים העצני בכאן ב' על גאולה כהן שלצדה כיהן בכנסת במפלגת התחייה.

13:37 עריכה

משרדי האוצר והבריאות סיכמו על תוספת של חצי מיליארד שקל לסל התרופות, למרות היעדר התקציב לשנה הבאה.

14:02 עריכה

מסע הלווייה של גאולה כהן אמור להתחיל בדקות הקרובות בהשתתפות נתניהו, ריבלין ואישי ציבור רבים מהימין וככל הנראה גם משהשמאל. בין המספידים היו גם מהצד השני של המפה, שמכהנים בכנסת לצד בנה של כהן, השר צחי הנגבי.

14:06 עריכה

נתניהו ביקר היום במצפה יריחו, ודיבר על כוונתו להחיל ריבונות בבקעה ובגדה המערבית. ההצרות האלה נאמרות כלאחר יד, אך מדובר בצעד דרמטי בקנה מידה היסטורי, שמן הסתם ספק אם יתממש, אבל עצם האמירה שלו מהווה הקצנה של ראש הממשלה וניסיון די בוטה לקרוץ לאלקטורט של הימין.

14:24 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין הספיד ראשון את גאולה כהן, ואמר כי היא היתה "מגיבורי העם". אחריו, עלה להספיד כעת נתניהו, שמדבר על מאבקה בבריטים, בריחתה מבית הסוהר פעמיים, "גאולה לחמה כל חייה לגאולת הארץ וגאולת העם, ביקשה להנחיל את גבורתם של אחרים … המבט שלה תמיד הרחיק ראות".

 

14:39 עריכה

ש"ס מחדשת את קמפיין התמיכה בנתניהו כמנהיג הימין, בשלטי חוצות שהופיעו הבוקר ברחבי הארץ, כמו זה שבמלון גני ירושלים בכניסה לבירה.

קמפיין שס (צילום: ללא)
קמפיין שס (צילום: ללא)
14:46 עריכה

בית הדין של הליכוד החליט שיתקיימו פריימריז לרשימה לכנסת.

14:58 עריכה

מסתמן כי הרכב מורחב של בית הדין של הליכוד ידון בהחלטה שהתקבלה היום לערוך בחירות חדשות לרשימת המפלגה לכנסת.

15:09 עריכה

יושב ראש מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, הביע תקווה שהרכב מורחב יהפוך את הכרעת בית הדין העליון של התנועה, שקבע שיש לקיים בחירות לרשימת המפלגה לכנסת.

חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח, והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה.

15:17 עריכה

בהומאז' לגדעון סער – שבו היא תומכת – הודיעה חברת הכנסת שרן השכל שהיא מוכנה לבחירות לרשימת הליכוד לכנסת.

15:49 עריכה

את ההחלטה לערוך בחירות לרשימת הליכוד לכנסת קיבלו שלושה שופטים. מפסק הדין עולה שחברי כולנו – משה כחלון, אלי כהן, יפעת שאשא-ביטון וטלי פלוסקוב – שמשובצים ברשימת הליכוד לכנסת, לא יידרשו להתמודד בפריימריז. ביום שני הקרוב צפוי להתכנס בית הדין של התנועה בהרכב מורחב, שיכלול חמישה חברים, ואז ידון שוב בהחלטה לערוך בחירות לרשימת המפלגה לכנסת.

מסמך: פסק הדין בעניין הפריימריז לרשימת הליכוד.

16:20 עריכה

חמישה חברים בהנהלת מפלגת העבודה דורשים לקיים דיון נוסף בהחלטה שלא לערוך בחירות לרשימת התנועה לכנסתכך דיווח אריק בנדר ב"מעריב". בין הפונים – חברת הכנסת לשעבר לאה פדידה, שתובעת לקיים דיון חוזר בנושא, כי בדיון שנערך לא נכחו כל חברי ההנהלה.

חמשת חברי ההנהלה פנו בנושא ליושב ראש העבודה-גשר עמיר פרץ. תגובתו טרם נמסרה. ביום רביעי הקרוב עתידה ועידת המפלגה להתכנס כדי לאשר את ההחלטות שהתקבלו שלשום: לא לקיים בחירות לרשימה לכנסת ולתפקיד יושב הראש ולהותיר על כנו את ההסכם עם גשר.

17:07 עריכה

בדרך לראשות הליכוד פוזלים ימינה. גדעון סער סייר היום בגבעת המטוס שבמזרח ירושלים ואמר שבנייה במקום זה תשבור את הרצף הטריטוריאלי הפלסטיני. "כל עוד אתה לא בונה – אתה שומר את האופציה של הקמת מדינה פלסטינית, ולכן יש לבנייה כאן חשיבות אדירה", טען. עוד אמר חבר הכנסת שלחצים, שמקורם בעיקר מאירופה, הם שמונעים את הבנייה. "העתיד של ירושלים ייקבע במעשים, לא במילים. יש לסיים את הקפאת הבנייה בעיר וזה מה שאני אעשה", הבטיח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במצפה יריחו שבמועצה האזורית מטה בנימין. "חזרנו לכאן – לא כדי לצאת מכאן, ולכן הדבר הראשון שנעשה זה להחיל את הריבונות שלנו כאן בבקעת הירדן ואעשה זאת דרך הכרה אמריקנית", אמר. "הסיבה שאנחנו כאן היא שאגרנו כוחות כדי להתגבר על אלו שרצו לדחוק אותנו מארצנו ולהחזיר אותנו לקווי 67'", קבע נתניהו.

גדעון סער, 19 בדצמבר 2019 (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
סער בגבעת המטוס שבמזרח ירושלים, היום (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

סער נדרש גם להכרעת בית הדין העליון של הליכוד – שקבע שייערכו פריימריז לרשימת התנועה לכנסת – ואמר שהוא מברך על ההחלטה.

17:16 עריכה

מינוי אורלי בן-ארי גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה. חבר הכנסת ניצן הורוביץ, מפלגת מרצ וסיעת המחנה הדמוקרטי עתרו לבג"ץ נגד מינוי המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי) לממלאת מקומו של שי ניצן, שסיים השבוע את כהונתו כפרקליט המדינה.

העתירה הגיעה לפתחו את שופט בית המשפט העליון נעם סולברג, שפסל את עצמו מעיסוק בנושא בשל קרבתו החברתית-משפחתית לשלמה (מומי) למברגר – מועמדו של היועץ המשפטי לממשלה לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. לכן הועבר התיק לפתחו של השופט מני מזוז, שהקפיא אתמול את מינוי בן-ארי גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה למשך עשרה ימים.

אורלי בן-ארי גינזברג (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בן-ארי גינזברג, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
17:56 עריכה

"גדעון סער – הסיוט של השמאל", מבטיח קמפיין הבחירות של השר לשעבר.

18:23 עריכה

השבוע אמר נתניהו בכנס של פעילי ליכוד שהוא "מביא את נעמה יששכר הביתה". למחרת כבר הבהיר – דרך מקורביו – שהדבר ייקח זמן. היום צלצל ראש הממשלה ליפה יששכר, אמה של נעמה, לאחר שבית המשפט במוסקבה דחה את ערעורה על שבע וחצי שנות המאסר שנגזרו עליה, ובטיח לפעול למען השבת בתה.

18:50 עריכה

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין והזמרת נטע ברזילי מציגים שיתוף פעולה מוזיקלי ראשון.

18:59 עריכה

איילת שקד החליטה להתמודד לכנסת יחד עם נפתלי בנט ברשימת הימין החדש, כפי שעשו השניים בבחירות שנערכו באפריל האחרון – אז לא עברו את אחוז החסימה.

שקד ובנט ינהיגו את הימין החדש במשותף. מחצית מחברי הרשימה לכנסת ימונו על ידי בנט ומחצית על ידי שקד. חברת הכנסת בחנה, לפי הדיווחים, אפשרות לרוץ ברשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, אולם, כפי שנכתב, דחתה אופציה זו.

נפתלי בנט (מימין) ואיילת שקד (צילום: פלאש 90)
בנט (מימין) ושקד באירוע של הימין החדש במרץ האחרון (צילום: פלאש 90)
19:08 עריכה

אחרי שגדעון סער, המתמודד לראשות הליכוד, הבטיח לחדש את הבנייה היהודית במזרח ירושלים כדי לסכל את אפשרות הקמתה של מדינה פלסטינית – אומר יושב ראש העבודה-גשר ש"אין הבדל בין נתניהו לסער בכל הקשור לחזונות משיחיים".

19:12 עריכה

לאחר שפורסם שאיילת שקד תרוץ יחד עם נפתלי בנט ברשימת הימין החדש – חוגג שר הביטחון את החלטתה של שותפתו לדרך.

19:42 עריכה

"אני יוצאת לדרך הערב ביחד עם חברי, נפתלי בנט, למערכה לניצחון גדול של הימין החדש" – הכריזה הערב איילת שקד בחשבון הפייסבוק שלה.

אנחנו לעולם לא מוותרים!

חבריי,
אני יוצאת לדרך הערב ביחד עם חברי, נפתלי בנט, למערכה לניצחון גדול של הימין החדש — ימין ביצועיסט, מאחד, אופטימי ושורשי.

מסע להנהגת המדינה!

אני מזמינה אתכם, את עם ישראל האהוב,
את חבריי בציונות הדתית ובימין האידיאולוגי,
להצטרף אלינו!

20:08 עריכה

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, מתח ביקורת על התנהלות ישראל בפרשת מאסרה של נעמה יששכר. ויקטורוב לא מתייחס ישירות לאמירתו של ראש הממשלה נתניהו השבוע, שהכריז שהוא "מביא את נעמה הביתה" – אך ניתן להעריך, בזהירות, שדברי השגריר מתייחסים לאמירתו של ראש הממשלה.

21:02 עריכה

"אני מרגישה ברוסיה של פוטין. תגיד לי – אנחנו בתקופה הקומוניסטית? מזרח גרמניה? מה זה? אפשר גם לשים אצל אנשים מכשירי הקלטה ולראות מה הם חושבים בבית במטבח" – כך אמרה חברת הכנסת קרן ברק, התומכת בנתניהו, בדיון בבית הדין של הליכוד על הדחת חברים בתנועה שפרסמו, שיתפו או סימנו לייק על תכנים ביקורתיים כלפי מפלגתם או כלפי ראש הממשלה.

בדיון על הדחה של חבר התנועה ששיתף בפייסבוק תכנים ביקורתיים קרא לעברו נציג הליכוד: "תיזהר בתשובה שלך! תיזהר! תיזהר!". כך פרסם הערב עקיבא נוביק בחדשות 13.

21:28 עריכה

הבחירות הפנימיות לרשימת הליכוד לכנסת. אחרי שבית הדין העליון של המפלגה פסק היום שיש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד, מתלבט ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיה. מחד תומכיו של נתניהו בסיעה לא מעוניינים להתמודד על מקומותיהם, אך מאידך יושב ראש התנועה שוקל לנצל את ההזדמנות כדי לבוא חשבון עם מתנגדיו ולחסל את כיסי ההתנגדות במפלגה. כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

21:58 עריכה

השר ישראל כ"ץ: לא מקובל עלינו קמפיין נגד ביבי בתוך הליכוד".

22:05 עריכה

לו הבחירות היו נערכות היום ובראש הליכוד היה עומד נתניהו, היה גוש הימין זוכה ב-56 מנדטים – לעומת 59 מנדטים שאותם היה מקבל אילו בראש המפלגה היה עומד גדעון סער. כך נמצא בסקר של מכון סמית שנערך עבור תחנת הרדיו 103FM.

לפי סקר זה, כשנתניהו בראש הליכוד, גוש השמאל-מרכז זוכה ב-57 מנדטים וישראל ביתנו בשבעה. כשסער בראשות הליכוד – השמאל-מרכז מקבל 55 מושבים בפרלמנט, ומפלגתו של ליברמן – שישה.

22:11 עריכה

ראש מטה הבחירות של גדעון סער, יואב קיש, אומר שיעתור נגד ההחלטה שקיבל היום בית הדין העליון של התנועה – שלפיה כל מתפקד יוכל להצביע רק בקלפי שבה הוא רשום, ולא בכל קלפי, כפי שהיה בעבר.

22:29 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי מתח ביקורת על "הקמפיין החיובי" של נתניהו; יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, לא ענה לטענה עצמה של טיבי, אך כתב מתי יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת יוכנס לקמפיין החיובי.

22:45 עריכה

אחרי שבקשת חדשות 13 לחשוף הקלטות של גבי אשכנזי מהתקופה שבה כיהן כרמטכ"ל נדחתה בבית משפט השלום ובבית המשפט המחוזי – הוגשה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. ואכן, היום דנו השופטים אלכס שטיין, נעם סולברג ודוד מינץ בנושא, בדלתיים סגורות. בהודעה מטעם בית המשפט נמסר שפסק הדין בנושא יישלח בדואר.

סגירה