בנימין נתניהו ואריה דרעי באזכרה בכנסת לרב עובדיה יוסף. 4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90

נתניהו הוא המרן החדש של דרעי

אחרי שקיבל 8 מנדטים באפריל ו-9 מנדטים בספטמבר, יו"ר ש"ס יודע: התמיכה בנתניהו מושכת את המצביעים לש"ס ● אז הוא נצמד אליו בעבותות, מציף את המדינה במודעות ענק, ומחזיק עבור נתניהו את בלוק הימין-חרדים ● דרעי טוען שהוא האיש שמציל את נתניהו ● בפועל, נתניהו הוא הרב עובדיה מודל 2020 של דרעי וש"ס ● פרשנות

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אולי האיש הכי פיקח היום בשטח, נצמד בעבותות לאיש הכי פופולרי בימין, בנימין נתניהו. הוא לא עוזב אותו לשנייה. פעם זה "ביבי צריך אריה חזק" (בחירות ספטמבר 2019) ופעם זה "אריה צריך ביבי חזק" (בחירות מרץ 2020).

התמיכה בנתניהו מושכת את המצביעים לש"ס. זהו שחזור הגרסה של דרעי לבחירות 1999, שהתנהלו אז בשיטה הישירה. אנשים הצביעו לנתניהו, אבל גם לש"ס. כאשר שאלו אותם למה עשו כך הם ענו "אנחנו ליכודניקים. הצבענו לנתניהו". ש"ס גרפה אז 17 מנדטים.

"אריה צריך ביבי חזק" – שלטי החוצות שהעלתה ש
"אריה צריך ביבי חזק" – שלטי החוצות שהעלתה ש"ס השבוע ברחבי הארץ

הפעם אין בחירה ישירה, אז דרעי מושך אליו את הליכודניקים בדרך הכי מתוחכמת שאפשר. הוא מציף את המדינה במודעות ענק שמזהות אותו עם נתניהו. התמונות המשותפות של השניים הללו נפרשות על קיר הבניין במלון גני ירושלים, מול בנייני האומה, במחלף רוקח, בצומת גהה, בצמתים מרכזיים אחרים וברשתות החברתיות. "אנחנו ביחד. גורלנו קשור זה בזה", דרעי משדר.

דרעי מתפאר גם בבלוק 55 המנדטים שבנה עבור נתניהו, וכך טרפד את ניסיונות השמאל להקים קואליציה עם החרדים. דרעי טוען שהוא האיש שמציל את נתניהו, ועל הדרך תובע ממצביעי הימין לתמוך בש"ס.

"רק דרך חיזוק גוש הימין והצבעה לש"ס, שהיא עמוד השדרה של המחנה כולו, נוכל לשמור על גוש ימין חזק ומאוחד" , מודיע דרעי בראש חוצות. "עמוד השדרה של הימין", להזכיר, נמנע בהצבעה על הסכמי אוסלו בספטמבר 1993, וכך אושר ההסכם בכנסת.

שלטי החוצות של ש
שלטי החוצות של ש"ס לפני הבחירות בספטמבר 2019 (צילום: דוד כהן/פלאש90)

נתניהו הוא הרב עובדיה מודל 2020 של דרעי וש"ס. הרב הנערץ הלך לעולמו. לצדו של דרעי לא מתנוססת תמונתו של הרב שלום כהן האלמוני, מחליפו של הרב עובדיה בראש מועצת חכמי התורה. דרעי מצמיד אליו הפעם מושך מנדטים אלטרנטיבי לרב עובדיה – ראש הממשלה נתניהו. זה כבר לא הסיסמאות המוכרות "להחזיר עטרה ליושנה" ולא הקמעות ולא המיתוס על "יהדות ספר התמימה". זה האריה נתניהו או האריה דרעי, ותמיד שניהם ביחד. והימין, כמובן.

מתחת לפני השטח מרחף גם הפעם הקמפיין שהביא להצלחה המסחררת של דרעי וש"ס ב-1999. אז דרעי היה האיש שנרדף בידי הממסד, השמאל, רשויות החוק והתקשורת. הפעם זה נתניהו.

"והאלוהים יבקש את נרדף", כתוב בקהלת, ודרעי מגן בהתאם על נתניהו ועל זכותו לבקש חסינות ולשמש ראש הממשלה גם תחת כתב אישום. אני בטוח שאילולא היה דרעי נתון בעצמו לחקירות משטרה בשלוש השנים האחרונות, הוא היה תוקף את המערכת המשפטית בכל הכוח, כמו ב-1999. אז זה עזר לש"ס אבל לא עצר את דרכו של דרעי לכלא. משום כך הוא קצת נזהר הפעם.

אילולא היה דרעי נתון בעצמו לחקירות משטרה בשלוש השנים האחרונות, הוא היה תוקף את המערכת המשפטית בכל הכוח, כמו ב-1999. אז זה עזר לש"ס אבל לא עצר את דרכו של דרעי לכלא. משום כך הוא נזהר הפעם

דרעי וש"ס זכו להישגים גדולים בשתי מערכות הבחירות האחרונות (באפריל 8 מנדטים, בספטמבר 9 מנדטים). אני מוכן להמר שהם יעלו עכשיו במנדט נוסף. שאלה קצת ממזרית היא מה יעשה דרעי אם תחול הפתעה מרעישה וגדעון סער ינצח את נתניהו בפריימריז בליכוד בעוד שבוע בדיוק. האם הוא ילך להחליף שוב את התמונות בחוצות העיר?

אין סיכוי שזה יקרה. ועל כל מקרה, דרעי התייצב בראיון אתמול בערוץ 13 לצדו של נתניהו גם מול סער. אסור לאבד את מכונת המנדטים הצמודה. רק זה לא.

עוד 480 מילים
סגירה