בן-ארי גינזברג הודיעה לשר המשפטים אוחנה שלא תתמנה לממלאת מקום פרקליט המדינה

קודם להחלטתה, טען אוחנה שמינויה לתפקיד כבר נכנס לפועל - בניגוד למידע שנמסר לבג"ץ ● מנדלבליט הודיע שלא יפרסם בשלב זה את עמדתו לגבי הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו ● הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו להתמודד ברשימה משותפת בבחירות ● במערכת הפוליטית תוקפים את התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שסבורה שיש בסיס לפתוח בחקירה נגד ישראל

אורלי בן-ארי גינזברג (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אורלי בן-ארי גינזברג
08:27 עריכה

בוקר טוב!

המצב הפוליטי בישראל – הסכסוך הישראלי-פלסטיני ומעללי נתניהו – כיכבו בעימות שהתנהל אמש בין מועמדי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית לקראת הבחירות המקדימות במפלגה. נראה כי המועמדים, ביניהם ברני סנדרס וג'ו ביידן – מתחרים ביניהם מי יתקוף את נתניהו בארסיות רבה יותר.

סנדרס הזכיר לצופי העימות כי נתניהו הואשם לאחרונה בקבלת שוחד, וכינה אותו "גזען". סנדרס אמר: "לישראל יש את הזכות לא רק להתקיים, אלא להתקיים בשלום ובביטחון. אבל מבחינת מדיניות חוץ, עלינו להיות לא רק פרו-ישראלים, אלא גם פרו-פלסטינים. צריך לטפל במשבר הנורא בעזה".

ג'ו ביידן אמר "אין לישראל פתרון מלבד פתרון שתי המדינות. זה לא קיים. עלינו ללחוץ ללא הפסקה על הישראלים ללכת לפתרון שתי המדינות. נתניהו ואני מכירים היטב. הוא יודע שאני חושב שמה שהוא עושה זה שערוריה". בניגוד לסנדרס, ביידן לא ממש הבהיר האם ה"שערורייה" שנתניהו חולל לדעתו קשורה להמשכות הסכסוך או לחשדות נגדו או אולי לשניהם.

המועמד פיט בוטיג'ג' תקף את הנשיא דונלד טראמפ, שכידוע נחשב לתומך וידיד של נתניהו, ואמר: "טראמפ נקט צעדי מדיניות פנים שנועדו להתערב בפוליטיקה הישראלית, וחושב שזה הופך אותו לפרו-ישראלי".

08:58 עריכה

פרשן זמן ישראל, שלום ירושלמי, סבור שהתמיכה הנאמנה של יו"ר ש"ס אריה דרעי לבנימין נתניהו היא מפתח להצלחה האלקטורלית של מפלגתו-שלו, ממש כמו לפני 20 שנה.

"יו"ר ש"ס אריה דרעי, אולי האיש הכי פיקח היום בשטח, נצמד בעבותות לאיש הכי פופולרי בימין, בנימין נתניהו", כתב ירושלמי הבוקר, "דרעי לא עוזב את נתניהו לשנייה. פעם זה 'ביבי צריך אריה חזק' (בחירות ספטמבר 2019) ופעם זה 'אריה צריך ביבי חזק' (בחירות מרץ 2020)".

"התמיכה בנתניהו מושכת את המצביעים לש"ס. זהו שחזור הגרסה של דרעי לבחירות 1999, שהתנהלו אז בשיטה הישירה. אנשים הצביעו לנתניהו, אבל גם לש"ס. כאשר שאלו אותם למה עשו כך הם ענו 'אנחנו ליכודניקים. הצבענו לנתניהו'. ש"ס גרפה אז 17 מנדטים".

בנימין נתניהו ואריה דרעי באזכרה בכנסת לרב עובדיה יוסף. 4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
בנימין נתניהו ואריה דרעי באזכרה בכנסת לרב עובדיה יוסף. 4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
09:11 עריכה

סקר של מכון סמית, שפורסם הבוקר בעיתון "מעריב" וברדיו 103FM "מגלה" שוב: הפלונטר הפוליטי יימשך גם אחרי סיבוב הבחירות השלישי.

לפי הסקר, אם נתניהו יעמוד בראשות הליכוד הוא יקבל יותר מנדטים מאשר אם גדעון סער יעמוד בראש המפלגה, אבל גוש הימין בראשות סער יקבל יותר מנדטים מאשר בראשת נתניהו.

לפי הסקר, בתרחיש שבו נתניהו יעמוד בראש הליכוד כחול לבן בראשות בני גנץ תקבל 35 מנדטים, הליכוד – 32, הרשימה המשותפת – 13, ש"ס – 8, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 7, הימין החדש בראשות נפתלי בנט – 5, איחוד הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) – 4, העבודה־גשר – 5, המחנה הדמוקרטי – 4.

בסך הכול, גוש המפלגות התומכות בנתניהו (הליכוד והמפלגות שמימין לו והמפלגות החרדיות) יקבל 56 מנדטים, לפי הסקר, אם נתניהו יעמוד בראש הליכוד, וגוש המפלגות המתנגדות לו (כחול לבן, הרשימה המשותפת, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי) – 57 מנדטים.

אם סער יעמוד בראש הליכוד, לפי הסקר, כחול לבן תקבל 33 מנדטים, ליכוד – 30, הרשימה המשותפת – 13, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, הימין החדש בראשות בנט – 8, ישראל ביתנו – 6, איחוד הימין – 5, העבודה־גשר – 5 והמחנה הדמוקרטי – 4. הגוש הימני-חרדי יקבל בתרחיש כזה 59 מנדטים וגוש השמאל-מרכז-ערבים יקבל רק 55 מנדטים.

גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
09:42 עריכה

35 אנשי משמר הכנסת ואנשי הרפואה של המשכן התאמנו אתמול במתקן האימונים של פיקוד העורף בחוף זיקים תרחיש שבו טיל פוגע בכנסת ותרחיש של רעידת אדמה שמטלטלת את המשכן.

בתרגיל התאמנו השומרים ואנשי הרפואה חילוץ לכודים מתוך הריסות הכנסת והענקת טיפול רפואי לח"כים הפצועים.

אתר ynet מספר כי אנשי משמר הכנסת נשמעו בתרגיל צועקים: "חברים, בני גנץ לכוד, הוא בהכרה אבל פצוע, דחוף אלונקה, תביאו אינפוזיה לניר ברקת, דוד אמסלם. חברים, מי ניגש אליו? הוא לא מצליח לצאת לבד", נפתלי בנט סובל מכאבים. תשלחו אליו רופא". מישהו אמר בהומור: "אל תעשו סלקציה בחילוץ, מי בקואליציה או מי באופוזיציה". בסופו של התרגיל "חולצו" כל הח"כים בשלום.

תרגיל פגיעת טיל בכנסת (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
תרגיל פגיעת טיל בכנסת (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
10:44 עריכה

הכתב עמית סגל מרבה לצטט את ראש הממשלה נתניהו, לפעמים זה עובד גם להיפך:

10:48 עריכה

סקר מעריב שפורסם הבוקר קובע, כאמור, שהליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבל יותר מנדטים מאשר הליכוד מאשר בראשות גדעון סער. זה לא מפריע לסער לפרסם את הסקר ולהציג את החלק שמשרת אותו טוב יותר:

10:56 עריכה

העיתונאי אבישי בן חיים הרגיז הבוקר את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

בן חיים ממשיך בסדרת הפרסומים שלו שבה הוא טוען שלב המחלוקת הפוליטית בישראל הוא לא בין "ימין" ו"שמאל" אלא בין ישראל הראשונה לשנייה, ובין השאר טען שכמה ח"כים בולטים ב"כחול לבן", כמו הנדל והאוזר, למשל, הם ימנים שנמצאים במפלגה רק בגלל שהם שייכים ל"ישראל הראשונה". סמוטריץ' לא אוהב שקוראים לאנשים כמו הנדל והאוזר "ימנים" והוא מתפלמס עם בן חיים בחריפות:

10:59 עריכה

יולי אדלשטיין מהגג לקראת שבת על פרשת השבוע ומזכיר למה שנאת חינם מסכנת אותנו. האם הוא מתכוון לשנאה בין ראש הממשלה נתניהו ואנשיו לאנשי השמאל ומפלגות האופוזיציה, לערבים או אולי דווקא לגדעון סער?

11:55 עריכה

כתב "זמן ישראל" ו-Times of Israel, ג'ייקוב מגיד, מדווח: הסכם אחדות ראשון נחתם הבוקר בין שתי מפלגות בימין.

הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו לפני מספר דקות על ריצה משותפת. יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ ויו"ר רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר קראו לאיחוד הלאומי להצטרף עוד היום.

הבוקר נפגשו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גביר וסיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות במתכונת בחירות אפריל 19'.

בהודעה משותפת שהוציאו השניים נכתב: "הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט, הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין – לא אחידות אלא אחדות. הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד. אסור לנו להגיע למצב שאחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה וכתוצאה מכך יזרקו אלפי קולות ימין לפח".

בבית היהודי ובעוצמה יהודית קוראים לאיחוד הלאומי ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף "עוד היום" לאיחוד.

רפי פרץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
רפי פרץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ מסר: "יש לנו מחוייבות למחנה הימין, אסור שקולות ימין ילכו לפח. הבחירות האלו גורליות לממשלת הימין ולציונות הדתית. הצורך באחדות היא צו השעה. אנו מאחדים את השורות ויוצאים יחד קדימה. קורא לשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף וללכת יחד עוד היום כדי שהפעם תוצאות הבחירות יהיו ברורות."

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, מסר: "אנו שמחים על החיבור שנוצר הבוקר ומביא בשורה למחנה הלאומי. החיבור בין עוצמה לבית היהודי יציל את את הימין ויביא ל-61 מנדטים להקמת ממשלת ימין".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
12:00 עריכה

בסיעת כחול לבן מגיבים לאיחוד החדש בין הבית היהודי לעוצמה יהודית: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה- ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

ח"כ יאיר לפיד הוסיף: "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של עוצמה יהודית היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים".

מאיר כהנא נואם בכנסת ב-24 באוגוסט 1984 (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
מאיר כהנא נואם בכנסת ב-24 באוגוסט 1984 (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
12:03 עריכה

ובינתיים ראש הממשלה נתניהו נראה שופע מרץ באירוע פריימריז בחדרה:

13:14 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ממשיך לייחס לעצמו את הישגיה של מדינת ישראל, והפעם – את העובדה שאנשים שגרים בחדרה יכולים להרשות לעצמם לטוס לחו"ל.

נתניהו השתתף הבוקר (בכנס פריימריז בחדרה אמר: "הליכוד בוער, הליכוד אש. תראו מה קורה בחדרה בשישי בבוקר, 400 איש מפוצצים אולם, זה לא מובן מאליו".

נתניהו שאל את הקהל: "מי מכם טס לחו"ל בשנתיים האחרונות?" ונענה בתשואות ובידיים מורמות, ואז שאל "טוב, מי לא טס לחו"ל?". נתניהו אמר: "אני זוכר את חדרה כפי שהייתה פעם, כפר קטן וישנוני. תראו למה התפתחה, שכונות, מפעלים, אתם רואים את הכבישים, את המטוסים בשמיים. שכר החייילים עלה, ישראל מעצמה טכנולוגית, איך זה קרה? כל העולם בא הנה, מחזרים אחרינו מאמריקה הלטינית, מאפריקה".

שרת התרבות מירי רגב השתתפה גם היא בכנס ואמרה: "השמאל והתקשורת עושים הכול כדי להפיל את הימין ונתניהו. הם מלטפים את גדעון סער כדי לנסות להטעות את הציבור, ולעשות אחיזת עיניים כאילו גדעון יכול להביא יותר מנתניהו. אז לא חברים, היחיד שמביא את מרבית המנדטים לליכוד הוא אחד, בנימין נתניהו".

"אני אומרת לכם: אנחנו בבחירות הקרובות מנצחים ובגדול. אנחנו צריכים לנצח לא ברוב קטן, אלא ברוב מוחץ כדי להראות לציבור שלא התקשורת ולא השמאל יקבעו מי המנהיגים שלנו", אמרה רגב.

שר החוץ, וראש מטה הפריימריז של נתניהו, ישראל כץ, אמר: "האמת שהתלבטנו אם לקיים מפגש בשעת בוקר ביום שישי בחדרה. גם התלבטנו אולי לקחת בית קפה, ופתאום באים לכאן, יום שישי בבוקר, והמון אנשים נמצאים כאן, תומכים, מחממים את הלב וזה באמת נותן לנו שמחה מאוד גדולה".

מטוס ראשי המדינה (צילום: יואב וייס, באדיבות התעשייה האווירית)
מטוס ראשי המדינה (צילום: יואב וייס, באדיבות התעשייה האווירית)

 

13:39 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מגיב לאיחוד בין הבית היהודי ל"עוצמה יהודית" ברטוויט לציוץ של האקטיביסט אורי קול. הציוץ והרטוויט יחד מבטאים את דעתם של אנשי מרצ על האיחוד בימין בארבע מלים:

13:44 עריכה

לכבוד יום המורה, ח"כ איציק שמולי מפרגן לבן זוגו, המורה ערן לוי:

13:46 עריכה

גם אחמד טיבי מהרשימה המשותפת "חוגג" על האיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, ושלא במפתיע, המילים שלו כנגד הזוג המתאחד חריפות עוד יותר משל גנץ, לפיד וניצן הורוביץ:

14:15 עריכה

העימות בין הממשלה למערכת אכיפת החוק מסלים: שר המשפטים אוחנה הודיע כי אינו מכיר בהמלצת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לבטל את מינויה של אורלי בן ארי לתפקיד פרקליטת המדינה.

במכתב שאוחנה שלח למנדלבליט ביום רביעי, הוא טוען כי "הצו הארעי שנתן בג"ץ להקפיא את מינויה של אורלי בן ארי-גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה אינו רלוונטי, כיוון שהמינוי נכנס לתוקף יום קודם לכן. בן ארי-גיזנברג מונתה ביום שלישי".

במכתב של אוחנה למנדלבליט נכתב כי "העתירה נגד מינוי בן ארי מבוססת על מצע עובדתי שגוי, והצו שנועד לשמר את המצב הקיים אינו רלוונטי. לא ניתן 'לעכב' מינוי שכבר בוצע".

מנדלבליט כתב היום לבג"ץ בתשובה למכתבו של אוחנה כי הצו צריך להישאר על כנו, וחזר על עמדתו כי מינויה של בן ארי יפגע בתפקודה התקין של הפרקליטות. הוא הוסיף כי בג"ץ יכול לתת במקרה הנוכחי צו "עשה", כלומר להקפיא את המינוי, גם אם מבחינה פורמלית המינוי נכנס לתוקף.

אורלי בן-ארי גינזברג (מימין) ואמיר אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אורלי בן-ארי גינזברג (מימין) ואמיר אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
14:21 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום לבית המשפט הגבוה לצדק כי לא יתערב בינתיים בשאלת התמודדותו של ראש הממשלה נתניהו בבחירות, כלומר, יאפשר לו להתמודד.

מנדלבליט כתב בהחלטתו: "כל עוד ביהמ"ש לא ימצא לנכון לדון בהרכבת ממשלה על ידי ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום, אין מקום לחוות דעתי בנושא".

14:35 עריכה

בהמשך לתגובה של רשימת כחול לבן ושל יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תוקף גם הוא את האיחוד בין האיחוד הלאומי בראשות רפי פרץ לבין "עוצמה יהודית".

"אני שגדלתי וחונכתי בנערותי ביחד עם רבים מבני הציונות הדתית, מתבייש היום בנציגים הפוליטיים שלה", כתב היום גנץ בעמוד הפייסבוק שלו.

"האיחוד בין הבית היהודי, מפלגה מיסודה של המפד''ל, עם שורשים ותרומה גדולה למדינת ישראל, לעוצמה יהודית שבין חבריה נמנים גדולי הקיצונים, החשוכים והגזעניים של מדינת ישראל – הוא יום עצוב", כתב גנץ.

את הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, אני מכיר שנים רבות. שירתנו יחד גם ברגעים קשים ואני מכיר אותו כאדם ששם תמיד את הנושא הערכי בראש מעיניו. איננו מסכימים על הכל בעמדותינו הפוליטיות, אבל לא תיארתי לעצמי שיבוא היום שבו ישים את צרכיו הפוליטיים ואת צרכיו המשפטיים של נתניהו מעל לערכים היהודים הבסיסיים".

"לעולם לא שיערתי שרפי פרץ, מחנך ואיש עקרונות, יוביל מהלך להכנסת יורשיו של מאיר כהנא הגזעניים לכנסת ישראל. החיבור הזה לא ייצור לגיטימציה לגזענותה של מפלגת עוצמה יהודית אלא דה לגיטימציה לרב רפי ומפלגתו ועל כך חבל, חבל מאד".

"מאחורי האיחוד המביש הזה, עומד אדם אחד- נתניהו. אין דבר שהוא לא ניסה לעשות במערכות הבחירות האחרונות כדי להכניס את בן גביר ויורשיו מסיבה אחת – הוא יודע שהם יתנו לו חסינות. אנחנו ניאבק בזה בכל הכוח ונחתור להכרעה ברורה שתשאיר את הגזענים והחשוכים מחוץ לקודש הקודשים של ממשלת ישראל והקבינט".

"בעולם נורמלי, נתניהו היה מפטר היום את רפי פרץ ולא מאפשר לו לכהן כשר חינוך, אבל בממשלת המעבר של נתניהו- החסינות לפני הכל".

הרב רפי פרץ (משמאל) בהיותו הרב הצבאי הראשי, בתפילת יזכור בכותל המערבי עם הרמטכל דאז, בני גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
הרב רפי פרץ (משמאל) בהיותו הרב הצבאי הראשי, בתפילת יזכור בכותל המערבי עם הרמטכל דאז, בני גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
15:35 עריכה

"אני לא משחק דמקה, אני משחק שחמט", אמר ראש הממשלה נתניהו במערכת הבחירות האחרונה, כשתקף את ראשי כחול לבן גנץ ולפיד על קוצר ראייתם. עתה מאמץ יריבו של נתניהו, גדעון סער, את הדימוי של משחק הלוח הפופולארי.

17:01 עריכה

"הגיע הזמן לחילופי דורות" – כך אמרה חברת הכנסת שרן השכל לגבי תמיכתה במועמדותו של גדעון סער לראשות הליכוד. השכל קראה למפלגתה "לחשב מסלול מחדש".

בראיון לגלית גוטמן ואילנית לוי, ששודר היום בקשת 12, אמרה חברת הכנסת שההחלטה לתמוך בסער הייתה "קשה ולא פשוטה" והביעה הערכה כלפי ראש הממשלה נתניהו על פועלו לאורך השנים. לדבריה, החלטתה נבעה מחוסר יכולתו של נתניהו – כבר שתי פעמים – להקים ממשלה.

לפני כשבועיים חשפה השכל בחדשות 12 שהיא עוברת טיפולי פוריות. יאיר נתניהו תהה האם יש קשר בין זמן המסך שקיבלה חברת הכנסת בשעת צפיית שיא לבין תמיכתה בסער. השכל נשאלה על דברי בנו של ראש הממשלה ואמרה: "יש המון אנשים שאומרים הרבה דברים. אני לא מתייחסת לדברים האלו שנאמרים. יש פה, גם מבחינה אישית מעורבות רגשית; יש פה את אבא שלו, את יודעת. אני אשאיר את השיח הזה ברמה מאוד-מאוד אידיאולוגית ומאוד-מאוד עניינית".

חברת הכנסת נדרשה בראיון גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "הטריטוריה היא רק תירוץ בעצם לשנאה ולסכסוך התרבותי והדתי, ושמה צריך לבוא ולמצוא את הפתרונות", אמרה. לדבריה, יש "פתרון שטרם ניסינו, כמו החלת ריבונות ביהודה ושומרון, החלת ריבונות בבקעת הירדן, שייצר מצב אמיתי של חיים משותפים בינינו לבין הפלסטינים".

17:18 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להודעתה של התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, שאמרה שיש מקום לנהל חקירה נגד ישראל, אך ביקשה חוות דעת נוספת משופטי בית הדין – בסוגיה האם יכול בית הדין לעסוק בשטחים שאינם ריבוניים.

17:31 עריכה

ראש מטה הבחירות של גדעון סער, יואב קיש, מעדכן שבית הדין העליון של הליכוד הוציא צו ביניים שמחייב את התנועה להיערך לאפשרות שכל מתפקד יוכל לבחור בכל קלפי שירצה – כפי שהיה נהוג בעבר וכפי שמעוניינים במטה סער.

18:59 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטה של המפלגות הבית היהודי ועוצמה יהודית להתמודד יחדיו בבחירות.

19:19 עריכה

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס התייחסה להצלחה שלה זוכה הליכוד בקרב ציבור הבוחרים: "יש דפוסי הצבעה מסוימים שיש להם ממד פסיכולוגי מהעבר. ובחלק מהממד הפסיכולוגי הזה, מבחינתם (של הבוחרים) – הליכוד של היום הוא סמל ומותג של מה שהיה פעם".

בראיון לאופירה אסייג ואיל ברקוביץ', ששודר הערב בקשת 12, אמרה לוי אבקסיס שלוּ רצה בכך – היה יכול יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לפתור את המשבר הפוליטי ששורר בישראל. כשנשאלה האם, לדעתה, יושב ראש ישראל ביתנו שואף לחסל את הקריירה הפוליטית של נתניהו השיבה: "אני אולי הייתי מס' 2 שלו (ליברמן), אבל אני לא הפסיכולוגית שלו". עוד אמרה בהתייחס לשר לשעבר: "הרצון לכוח לפעמים הוא מאוד גדול".

חברת הכנסת אמרה גם שבשונה מאיחודים אחרים, האיחוד בין מפלגתה, גשר, לבין העבודה – הצליח.

19:51 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן התארח בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ומתח ביקורת על כך שהתוכנית, לטענתו, פעלה במערכת הבחירות למען כחול לבן. "את נגד נתניהו באופן מבהיל", אמר ביטן לאסייג.

ביטן טען שאלמלא היה היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט מודיע שהחליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים – הייתה מוקמת ממשלה. לדבריו, זו הייתה טעות שמנדלבליט פרסם את ההחלטה ב-21 הימים שבהם יכולה הייתה הכנסת להרכיב ממשלה.

על החלטתו של גדעון סער להתמודד נגד נתניהו אמר: "אנחנו לא תוקעים סכין בגב". כשנשאל אם יקרא לנתניהו להתפטר אם שוב לא יצליח להקים ממשלה אמר: "אני לא אגיד דבר כזה לפני בחירות". ביטן לא הכחיש ששוררת מתיחות בינו לבין נתניהו, אך הבהיר שהוא תומך בראש הממשלה.

דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
ביטן ביולי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

להערכתו, שיעור ההצבעה במערכת הבחירות הנוכחית יעלה. לדבריו, לשני הצדדים יש סיכוי להשיג 61 מנדטים. על תושבי צפון תל אביב שלא בוחרים בנתניהו אמר חבר הכנסת: "הם חיים טוב ומצביעים נגד עצמם".

לדבריו, הוא המליץ לראש הממשלה להעניק ראיונות לתקשורת לא רק שלושה ימים לפני הבחירות – אלא במשך חודש וחצי לפני יום ההצבעה.

19:58 עריכה

אורלי בן-ארי גינזברג מוותרת על מינויה לממלאת מקום פרקליט המדינה – כך דיווח הערב גיא פלג בחדשות 12. עורכת הדין עדכנה את שר המשפטים אמיר אוחנה בהחלטתה שלא להתמנות לתפקיד.

אורלי בן-ארי גינזברג (מימין) ואמיר אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בן-ארי גינזברג (מימין) ואוחנה, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
20:01 עריכה

גאולה אבן-סער, אשתו של גדעון סער, סיפרה על איום מרומז שקיבלה משפחתה: אדם הגיע לגן הילדים, שבו לומד בנה, דוד, וביקש לברר האם בנו של סער לומד במוסד חינוכי זה. אבן-סער אמרה את הדברים בראיון לאופירה אסייג ולאייל ברקוביץ', ששודר הערב בקשת 12.

20:22 עריכה

כשעניינו של אביחי מנדלבליט נידון לפני שנים אחדות בפרקליטות המדינה – לגבי התנהלותו בפרשת הרפז כפרקליט הצבאי הראשי – תמך שלמה (מומי) למברגר, בדיון מכריע, בסגירת התיק מחוסר אשמה ולא מחוסר ראיות. לוּ היה התיק נסגר מחוסר ראיות – לא יכול היה מנדלבליט להתמנות ליועץ המשפטי לממשלה. עתה תמך מנדלבליט במינוי למברגר לממלא מקום פרקליט המדינה. כך פרסם הערב עמית סגל בחדשות 12.

ממשרד המשפטים נמסר שהטענות הן חסרות שחר, ומי שקבע בעניינו של מנדלבליט היה פרקליט המדינה שי ניצן ולא למברגר.

20:38 עריכה

מכתבה של אורלי בן-ארי גינזברג לשר המשפטים אמיר אוחנה – שבו הודיעה שלא תתמנה לממלאת מקום פרקליט המדינה.

בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות – אשר יקרה לי כל כך ובה אני מאמינה – מתנהל מחול שדים במערכת המשפט שבעל כורחי אני חלק ממנו.

נבחרתי על ידי שר המשפטים, ואני סמוכה ובטוחה ביכולתיי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה. הניסיון להפוך את הבחירה לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – הוא סותר את התנהלותי וערכיי מאז ומתיד.

האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפטית פגיעה נוספת. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות היקרה לי כל כך.

למרות הזכות להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי על פני שאיפותיי האישיות. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי.

21:07 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן פועל – כידוע – למנות מפכ"ל למשטרה, אף על פי שמכהנת ממשלת מעבר. הדבר נעשה בתיאום עם גורמים משפטיים. המועמדים לתפקיד המפכ"ל הם ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, סגן המפכ"ל אלון אסור, מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד ומפקד מחוז תל אביב דוד ביתן. כך דיווח הערב דורון הרמן בחדשות 13.

21:10 עריכה

במפלגת העבודה ישנה ביקורת רבה על יושב הראש עמיר פרץ שמעוניין לשמור לעצמו את האפשרות לשריין שני מועמדים משלו ברשימה לכנסת – כך דיווח הערב מוטי גילת בתאגיד השידור כאן. פרץ מסר בתגובה שישריין מועמד רק אם יהיה מדובר באיש בעל משקל ציבורי משמעותי.

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)
פרץ (מימין) ולוי אבקסיס בקיבוץ רמות מנשה בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)
21:29 עריכה

ביום חמישי – שבו ייערכו בחירות לראשות הליכוד – צפוי, לפי התחזית המטאורולוגית, מזג אוויר סוער, דבר שיפחית את שיעורי ההצבעה. ההערכה הרווחת היא ששיעורי הצבעה נמוכים ישרתו את גדעון סער.

סגירה