אוחנה: הופעלו לחצים כבדים מאוד על בן-ארי גינזברג; נדרשת בדיקה של התנהלות המערכת

שר המשפטים: על שולחנה של עורכת הדין הונח סוג של אקדח; אני לא יודע מי הניח אותו ● מוטי יוגב, מס' 2 בבית היהודי: ההסכם עם עוצמה יהודית נעשה ללא ידיעתי ולא על דעתי; גם פעילים בולטים במפלגה מבקרים את המהלך ● ציפי חוטובלי תתמנה לשרה אחרי הפריימריז בליכוד ● היועץ המשפטי לממשלה יודיע השבוע לארדן שהוא יכול למנות מפקד למשטרה ולשירות בתי הסוהר

אוחנה (מימין) ובן-ארי גינזברג, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אוחנה (מימין) ובן-ארי גינזברג, השבוע
18:14 עריכה

אתמול הודיעה התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, שיש בסיס לניהול חקירה נגד ישראל, אך ביקשה חוות דעת נוספת משופטי בית הדין – בסוגיה האם יכול בית הדין לעסוק בשטחים שאינם ריבוניים.

הערב – הרבה אחרי שמרבית הפוליטיקאים התייחסו לכך – יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, הגיב להודעת התובעת בהאג.

שירתי את מדינת ישראל לאורך 38 שנה, מחייל ועד לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. אני קובע באופן חד משמעי כי צה"ל הוא מהצבאות המוסריים ביותר בעולם. חיילי צה"ל נושאים בכיסם את פנקס רוח צה"ל, שהיא רוח של שמירה על טוהר הנשק וכבוד האדם – על כך תמיד הקפדנו ותמיד נקפיד. צה"ל ומדינת ישראל בוודאי לא מבצעים פשעי מלחמה.

אין בסיס לדרישת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל; זוהי החלטה פוליטית ולא משפטית. אני מדגיש – במאבק על הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל להגן על עצמה אין קואליציה ואופוזיציה, כולנו נירתם למאבק למען הצדק ולמען זכותנו הבסיסית להגן על מדינת ישראל ואזרחי ישראל.

18:48 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה התראיין הערב והתייחס לראשונה לכך שאורלי בן-ארי גינזברג פרשה מתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.

ברור שהיו לחצים כבדים, והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי. סוג של אקדח על השולחן. אני לא יודע מה הוא האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל… זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת. מצער אותי מאוד וגם דורש בעיני בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת.

אוחנה אמר את הדברים בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות", שהקטע מתוכה שהובא כאן פורסם בטרם שודרה התוכנית.

19:12 עריכה

פעילים בולטים בבית היהודי מבקרים את ההחלטה לחתום על הסכם עם עוצמה יהודית.

19:32 עריכה

"יש לי ידיעה שהופעלו לחצים מאוד-מאוד כבדים, ואני מאוד מצטער על הדבר הזה" – כך אמר הערב שר המשפטים אמיר אוחנה. לדבריו, התאכזב והופתע מכך שאורלי בן-ארי גינזברג החליטה להסיר את מועמדותה לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה. אוחנה אמר ש"היה ברור שיהיה לחץ אדיר לסגת ולוותר על המינוי".

עוד אמר השר בראיון לאילה חסון ב"המטה המרכזי" שיש לו "הערכה רבה מאוד-מאוד" לבן-ארי גינזברג ושאינו שופט אותה על החלטתה. הוא תהה "מה החשש הגדול" ממינויה לתפקיד. לדבריו, עוד לא החליט מי מועמדו לתפקיד והוא צריך ימים אחדים כדי "לעכל" את ההתפתחויות שאירעו אמש. אוחנה אמר גם ש"זו לא שעתה היפה של הפרקליטות".

20:08 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מתחה ביקורת על שופט בית המשפט העליון מני מזוז על כך שדן במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה. לטענתה, מזוז, שמכיר את שלמה למברגר, מועמדו של היועץ המשפטי לממשלה לתפקיד – היה צריך לפסול את עצמו מלדון בנושא, ולו לשם מראית עין.

חברת הכנסת אמרה שהמינוי של אורלי בן-ארי גינזברג לא לוקה בחוסר סבירות קיצוני. לדבריה, לוּ הייתה היא צריכה לבחור אדם לתפקיד – הייתה מבקשת למנות פרקליט מדינה סנגוריאלי שיפעל למען זכויות חשודים. "לכל שר יש את הסגנון שלו", אמרה על מחליפה במשרד המשפטים, אמיר אוחנה.

שקד גם נדרשה לתביעה שמנדלבליט יפרסם חוות דעת האם ניתן להטיל על נתניהו להרכיב ממשלה, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום. לדבריה, היועץ המשפטי לממשלה צדק כשבחר שלא לפרסם חוות דעת בנושא. לשיטתה, הדבר לא נמצא בסמכותו. מי שצריך להחליט על כך הוא נשיא המדינה. לדבריה, היא ועמיתה למפלגה נפתלי בנט, טרם החליטו אם לתמוך במתן חסינות מפני העמדה לדין לנתניהו.

"אני חשבתי שצריך לעשות פריימריז גדולים. זה לא צלח", אמרה שקד על המגעים שניהלה עם גורמים בימין לריצה משותפת. לדבריה, היא ובנט מתואמים. וגם פתיחת הקמפיין של הימין החדש על ידי בנט השבוע – בלעדיה – נעשתה על דעתה. חברת הכנסת אמרה שבמפלגה יפעלו לצירוף של כוחות חדשים לימין החדש. שקד סירבה להשיב לשאלה האם אחרי הבחירות תסכים לשבת באותה ממשלה עם בני גנץ.

20:13 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע השבוע לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שניתן למנות מפכ"ל למשטרה ונציב לשירות בתי הסוהר, על אף שמכהנת ממשלת מעבר – כך דווח הערב בחדשות 12.

20:17 עריכה

חבר הבית היהודי מוטי יוגב מתח הערב ביקורת על יושב ראש מפלגתו, רפי פרץ. לדבריו, ההסכם שנחתם אתמול עם עוצמה יהודית נעשה שלא בידיעתו ולא על דעתו.

20:28 עריכה

"בשבועות האחרונים ראינו איך מפלגות כמו כחול לבן ניהלו מו"מ ציני עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, שתומכים בטרור ובחרם נגד ישראל. היינו כפסע מהקמת ממשלה הנשעת על קולות אלו וכל העשייה שלנו בשנים האחרונות הייתה יורדת לטמיון" – כך כתב הערב יושב ראש הבית היהודי, השר רפי פרץ.

בהודעה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו פרץ קרא ליושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ויושב ראש הימין החדש נפתלי בנט להיפגש עימו במטרה לכונן רשימה אחת מימין לליכוד. אתמול סיכם פרץ עם יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שמפלגותיהם יתמודדו בבחירות לכנסת ברשימה משותפת.

חברות וחברי הבית היהודי היקרים, שבוע טוב. בעוד ימים מספר אציין שנה לכניסיתי לתפקיד יו"ר הבית היהודי. נקראתי לעמוד…

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום שבת, 21 בדצמבר 2019

21:01 עריכה

הרב בני לאו, איש הציונות הדתית, מתח הערב ביקורת על החיבור של הבית היהודי עם עוצמה יהודית. "הבית היהודי הפוליטי הודיע ברבים שהוא אינו משמש בית לעם היהודי אלא לסקטור מסוים, שמזדהה עם תורת הגזע מבית מדרשו של הרב מאיר כהנא", כתב לאו בחשבון הפייסבוק שלו, וקרא למפלגות אחרות "לומר לנו איך הן מבקשות לממש את החזון היהודי".

הילכו שנים יחדיו בלתי אם נועדו.אנשים טובים אומרים לי לעזוב את זה. "אתה עושה דברים טובים אז אל תתעסק עם זה. ""אתה משכנע…

פורסם על ידי ‏הרב בני לאו‏ ב- יום שבת, 21 בדצמבר 2019

21:03 עריכה

ראש הסגל של ראש הממשלה נתניהו, אשר חיון, הודיע לסגנית השר ציפי חוטובלי, שאחרי הפריימריז בליכוד היא תתמנה לשרה בממשלה – כך פרסם הערב יהודה שלזינגר מ"ישראל היום".

21:19 עריכה

בפוסט שפרסם הערב בחשבון הפייסבוק שלו, מתח יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ ביקורת על המגעים שניהלו בכחול לבן עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, "שתומכים בטרור ובחרם נגד ישראל". ברשימתו של בני גנץ השיבו שלא יקבלו הטפות מוסר "ממי שלא מממש את הערכים היהודיים הבסיסיים של 'ואהבתם את הגר'".

21:27 עריכה

מקום מרכזי, זה שנים, תופסת תוכנית הטלוויזיה "ארץ נהדרת" במערכת הפוליטית הישראלית. לא יהיה זה מופרך להעריך שגם במערכת הבחירות הקרובה תמלא התוכנית – שחוזרת לעונתה ה-17 – תפקיד בולט בשיח הציבורי.

21:36 עריכה

כחודש לאחר שהתפטר מחברותו בממשלה, נערך בירושלים אירוע פרידה מאורי אריאל, שעזב את הזירה הפוליטית.

22:01 עריכה

הכתבת הפוליטית של גלובס, טל שניידר, מצאה שהקמפיין החדש של נתניהו – "" – בכלל הועתק מקמפיין דומה של דונלד טראמפ.

אלא שאז חשפה העיתונאית לשעבר חנה קים שגם הקמפיין של טראמפ מועתק – מהקמפיין של ראש ממשלת הודו.

22:03 עריכה

הפועל אום אל פאחם הדיחה הערב את מכבי ת"א מגביע המדינה, בתוצאה חסרת תקדים – ומטבע הדברים, הח"כים עיסאווי פריג' (מרצ), איימין עודה ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת) קפצו על ההזדמנות ומצאו בסנסציה הספורטיבית אות לבאות גם בגזרה הפוליטית.

22:17 עריכה

מוקדם יותר הערב, אמרה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ב"פגוש את העיתונות" כי הסמכות להטלת מנדט להרכבת הממשלה היא של נשיא המדינה ושלו בלבד – והזהירה לבל בג"ץ יתערב בכך.

אבל טל שניידר מ"גלובס" מזכירה לשקד כי זוהי חרב פיפיות: בג"ץ כבר הודיע כי לא יתערב בשיקול הדעת של הנשיא, גם אם הוא יתבסס על חוות דעת משפטית לפיה לא ניתן לתת לנאשם בפלילים מנדט להרכבת הממשלה. כלומר, במצב כזה, לא יוכל נתניהו – או בלוק הימין עם שקד – לקוות להתערבות של בג"ץ.

07:28 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי לכנס היום ישיבה עם בכירי הפרקליטות כדי לדון בסדרי העבודה כשמשרת פרקליט המדינה איננה מאוישת – כך דיווחה אמש תמר אלמוג בתאגיד השידור כאן.

שלשום הודיעה אורלי בן-ארי גינזברג שלא תתמנה לממלאת מקום פרקליט המדינה. שר המשפטים אמיר אוחנה אמר אתמול שהופתע והתאכזב מההחלטה. בראיונות טלוויזיוניים שהעניק, אמר אוחנה שהוא יודע שהופעלו על בן-ארי גינזברג לחצים כבדים מאוד. השר קרא לבירור ובדיקה של אופן התנהלות הפרקליטות.

סגירה