גבאי לא יתמודד על ראשות העבודה בנובמבר

יו״ר מפלגת העבודה לא התראיין מאז קיבלה מפלגתו שישה מנדטים בבחירות ● בשיחות פרטיות הוא מאשים את המיזוג בין גנץ ולפיד בהפסד המרכז-שמאל ● למרות התבוסה, אינו מתכוון לפרוש מהכנסת

אבי גבאי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
אבי גבאי

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לא יתמודד שוב על ראשות המפלגה בפריימריז הקרובים, אך אינו מתכוון לפרוש מהכנסת. כך אמרו מקורביו לזמן ישראל.

גבאי מסרב להתראיין מאז הבחירות, שבהן קיבלה העבודה שישה מנדטים בלבד. בשיחות פרטיות, הוא טוען כי החיבורים השונים בבחירות האחרונות הכריעו את הכף לטובתם של בנימין נתניהו והליכוד, ואולי מנעו מהפך. לדעתו, החיבור בין המפלגות שמרכיבות את כחול-לבן הרתיע את בוחרי הימין והליכוד, והם נענו לקריאות ה"הצילו" של בנימין נתניהו, באו בהמוניהם להצביע, והעניקו לליכוד 35 מנדטים – הישג עצום, בהתחשב שמצב שבו נתון נתניהו.

לדעתו, החיבור בין המפלגות שמרכיבות את כחול-לבן הרתיע את בוחרי הימין והליכוד, והם נענו לקריאות ה"הצילו" של בנימין נתניהו

"החיבור בכחול-לבן היה מיותר וגרם נזק עצום", אמר גבאי לאנשים ששוחחו איתו לאחרונה. לטענתו, המצב היה צריך להיות הפוך: כל מפלגה הייתה צריכה לרוץ לבד – בני גנץ בראשות חוסן לישראל לבד, לפיד בראש יש עתיד לבד והעבודה בראשותו. במקרה כזה, לא הייתה לנתניהו עילה להפחיד כל כך את הבוחרים שלו, כל אחת מהמפלגות הייתה מוסיפה לעצמה מנדטים, וביחד המפלגות הציוניות במרכז ובשמאל היו מקבלות יותר מ-45 מנדטים.

גבאי מתנגד בדרך כלל לחיבורים פוליטיים. הוא סירב לכל היוזמות לאיחוד בין מפלגת העבודה ומרצ, וגם פירק את המחנה הציוני ונפרד מציפי לבני שותפתו, שפרשה בינתיים מהחיים הפוליטיים. בהזדמנויות שונות אמר גבאי כי מהלך הפירוק של המחנה הציוני היה נכון, אבל הגיע מאוחר מדי. גבאי מודה כי היו לו כמה התבטאויות במהלך מערכת הבחירות שפגעו בבוחריו ("השמאל שכח מה זה להיות יהודים"), אבל הוא משוכנע כי זו אינה הסיבה להפסד בקלפי.

גבאי מודה כי היו לו כמה התבטאויות במהלך מערכת הבחירות שפגעו בבוחריו, אבל הוא משוכנע כי זו אינה הסיבה להפסד בקלפי

מאז הבחירות זוכה גבאי לסימפטיה ציבורית, אם כי היריבים בתוך המפלגה שלו מתנגדים ליוזמות שלו. גבאי טוען, ובמידה רבה של צדק, כי קמפיין "המפלגה הגדולה תרכיב את הממשלה" של כחול-לבן חיסל את העבודה. אחרי הבחירות הוא נפגש עם עשרות אנשים, ביניהם חברים במפלגת העבודה, שסיפרו לו כי הלכו שבי אחרי הקמפיין והצביעו לכחול-לבן רק משום שחשבו שזו הדרך היחידה להפיל את נתניהו.

אבי גבאי ועמיר פרץ במהלך מערכת הבחירות (צילום: פלאש90)
אבי גבאי ועמיר פרץ במהלך מערכת הבחירות (צילום: פלאש90)

לאחרונה החליט גבאי לקיים את הפריימריז הבאים על ראשות העבודה בנובמבר הקרוב, כפי שמורה חוקת המפלגה. עמיר פרץ התייצב בראש המתנגדים. פרץ רוצה להיבחר כיו"ר זמני ובהמשך גם כיו"ר הבא של התנועה. ועידת המפלגה שתתכנס בתחילת יוני תעלה לדיון את ההצעה של פרץ, אם הוא ישיג מספיק תומכים לקיום ההצבעה.

כאמור, גבאי עצמו נוטה שלא להתמודד שוב על ראשות העבודה, אבל הוא בהחלט מתכוון להמשיך לפעול במישור הפרלמנטרי ולקדם נושאים כלכליים במגוון תחומים.

עוד 394 מילים
סגירה