סער ברך את נתניהו: "חבריי ואני עומדים מאחוריך"

נתניהו: ״ניצחון ענק!״ ● 49% ממתפקדי הליכוד הגיעו לקלפי ● סער מאוכזב ממספר מצביעים נמוך בת"א, נתניהו בקמפיין געוואלד בישורת האחרונה ● בג"צ יחליט ביום שלישי אם לדון בכשירות נתניהו להרכיב ממשלה ● מטה סער התלונן על אי סדרים ● בוחרים העידו שלא יכלו לבחור בקלפי שבה נמסר להם שעליהם להצביע

  • גדעון סער בדרכו להצביע בבחירות לראשות הליכוד; לצידו, רעייתו גאולה אבן-סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • השר אמיר אוחנה מגיע להצביע בקלפי בתל אביב. בשעה 23:00 ייסגרו הקלפיות לפריימריז בין סער לנתניהו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • קלפי בצפת, בחירות לראשות הליכוד. ההצבעה תסתיים ב-23:00 (צילום: David Cohen/Flash90)
    David Cohen/Flash90
  • גדעון סער בקלפי בתל אביב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • מזג אוויר סוער בתל אביב. בליכוד חוששים שמצביעים רבים יישארו בבית (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • קלפי בראשון לציון. בליכוד מדווחים על אחוז הצבעה נמוך (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
07:11 עריכה

בוקר טוב! היום ייערכו הבחירות לראשות הליכוד. בשעה 9:00 בבוקר ייפתחו ברחבי הארץ 106 הקלפיות, שייסגרו כעבור ארבע עשרה שעות – בשעה 23:00 בלילה, ובהן יוכלו חברי הליכוד להצביע. על תפקיד יושב ראש הליכוד מתמודדים ראש הממשלה ויושב הראש המכהן בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער.

בבחירות יכולים להשתתף 116 אלף חברי המפלגה. בליכוד חוששים שמזג אוויר חורפי סוער עלול להביא מתפקדים רבים שלא לבוא להצביע. ההערכה היא ששיעורי הצבעה נמוכים ישרתו את סער.

אמש, בזמן כינוס פוליטי שערך נתניהו באשקלון, נשמעה אזעקת צבע אדום, וראש הממשלה ירד מהבמה ופונה למרחב מוגן. האירוע זכה לתהודה רבה. בספטמבר האחרון התרחש אירוע דומה, כשנתניהו ביקר באשדוד.

לפי ההערכה הרווחת, נתניהו צפוי לנצח בהתמודדות. ההערכה היא שראש הממשלה לא מבקש רק להיבחר לראשות הליכוד, אלא הוא מבקש לנחול ניצחון מוחץ ולהביס את יריבו.

הואיל וההצבעה היא ידנית, ולא ממוחשבת, התוצאות יתפרסמו רק כעבור שעות.

07:59 עריכה

אתמול קיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיון לגבי סוגיית הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בשחיתות, מרמה והפרת אמונים. ביום ראשון הקרוב יחול המועד האחרון שבו יוכל מנדלבליט להגיש את עמדתו בנושא לבג"ץ. כעבור יומיים, ביום שלישי, יתקיים בבית המשפט דיון מקדמי בנושא. בלשכת היועץ טרם התגבשה עמדה סופית בסוגיה.

08:28 עריכה

בחוג בית שנערך בשילה אמר גדעון סער שיבחן "באהדה" חזרה לצפון השומרון. זאת בשונה מההתנחלויות שפונו בהתנתקות מרצועת עזה, שאליהן לא ניתן לשוב. כך פורסם אמש באתר "סרוגים".

09:01 עריכה

בשעה זו נפתחות הקלפיות בבחירות לראשות הליכוד.

09:05 עריכה

במטה הבחירות של גדעון סער מתלוננים שקלפיות נפתחו לפני הזמן, ולא התאפשר לנציגיהם להיכנס אל אותם חדרי הצבעה – כך דווח בתאגיד השידור כאן.

09:08 עריכה

לפיד תוקף בטוויטר את הליכוד. במפלגה לא נשארים חייבים.

09:51 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן אמר הבוקר שייתכן שמחנהו של גדעון סער לא יתמוך במתן חסינות לנתניהו מפני העמדה לדין. ביטן אמר את הדברים לקרן מרציאנו ולאודי סגל בגלי צה"ל. לדבריו, אם מחנה זה יזכה לקולות רבים – הסכנה ממשית יותר. עוד אמר חבר הכנסת, שהוא בעצמו לא יבקש חסינות.

מחנהו של סער כולל את חברי הכנסת מיכל שיר, יואב קיש, שרן השכל ואתי עטייה. גם חבר הכנסת חיים כץ – שלא הצהיר רשמית על תמיכה בסער – מזוהה עם מחנהו של השר לשעבר.

09:57 עריכה

חבר ליכוד טוען שלא הורשה להצביע בקלפי, שבה, לפי ההודעה שקיבל, היה אמור להצביע.

10:06 עריכה

גדעון סער, המתמודד לראשות הליכוד, מימש את זכותו והצביע בבחירות לראשות התנועה. סער הגיע יחד עם אשתו גאולה אבן-סער לקלפי שבגני התערוכה בתל אביב.

כמו כן הצביעו כבר שר המשפטים אמיר אוחנה ושר התקשורת דודי אמסלם, התומכים בנתניהו.

10:14 עריכה

ככל הנראה ראש הממשלה בנימין נתניהו יצביע בבחירות לראשות הליכוד במעונו בירושלים – כדי להימנע מההפרה לסדר הציבורי, הכרוכה בהגעת נתניהו יחד עם מאבטחיו. כך דיווח הבוקר יואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן.

10:20 עריכה

לבקשת שי ניצן, שינתה נציבות שירות המדינה נוהל – כך שפרקליט המדינה לשעבר ייהנה מפנסיה גבוהה מזו שהיה מקבל ללא השינוי. ניצן סיים את עבודתו ב-16 בדצמבר 2019, אך הפנסיה שלו תיקבע, לבקשתו, לפי רמת השכר שתתעדכן ב-1 בינואר 2020. כך חשף הבוקר נתי טוקר ב"דה מרקר".

עד עתה יכלו מנכ"לים של משרדי ממשלה ומי ששכרו צמוד לזה של מנכ"לים להאריך מלאכותית – באמצעות ימי חופשה – את כהונתם, כדי שייהנו מעדכון שכר צפוי. לאחרונה פנה ניצן וביקש שגם בכירים אחרים – ששכרם לא מוצמד לזה של מנכ"לים – יוכלו לממש נוהל זה. ולבקשתו, שינתה הנציבות את הנוהל.

10:29 עריכה

בשולי הזירה הפוליטית: העיתונאי עמית סגל הודיע שהוא עוזב את תוכנית הרדיו דקל-סגל – מהתוכניות הפוליטיות הבולטות במרחב השיח הציבורי – שאותה הוא מגיש לצד ירון דקל.

השניים החלו להגיש את התוכנית בת השעתיים ב-2015 בגלי צה"ל ובהמשך עברו לשדרהּ בכאן רשת ב'.

10:31 עריכה

נתניהו וסער קוראים לבוחריהם להצביע עבורם.

10:33 עריכה

חברת ליכוד מתל אביב מספרת שנשלחה להצביע באריאל – שבה מעולם לא התגוררה.

10:54 עריכה

גדעון סער ובנימין נתניהו פונים לבוחריהם – הפעם בווידאו.

11:34 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין איננו איש הליכוד היחיד שנשאר על הגדר ומסרב לומר במי הוא תומך בבחירות לראשות הליכוד. הבוקר התראיין חבר הכנסת לשעבר אורן חזן לתוכניתם של נועם פתחי ויותם זמרי בגלי ישראל וסירב להשיב לשאלה למי יצביע, אף שנשאל על כך פעמים רבות.

למרות זאת מהדברים שאמר בראיון ניתן היה ללמוד שהמועמד המועדף עליו הוא גדעון סער. חבר הכנסת לשעבר הזכיר שגם נתניהו היה נעדר ניסיון רב כשנבחר לראשות הליכוד, וכן הזכיר שנתניהו בעצמו התמודד בעבר נגד אריאל שרון, כשזה כיהן כיושב ראש המפלגה. פרטים אלה מאירים באור חיובי את סער, ולכן הם יוצרים את הרושם שחזן יבחר בפריימריז בשר לשעבר.

11:53 עריכה

רבים בציבור החרדי תומכים בראש הממשלה נתניהו, אבל גם יושב ראש כחול לבן גנץ זוכה לתמיכה. חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מקשרת בין גנץ לרב מברדיטשב, ששר יחד עם חסידיו ליושב ראש כחול לבן "א גנץ יאר פריילך".

12:02 עריכה

שיעור ההצבעה בבחירות לראשות הליכוד – 8.2%, כך נמסר מהתנועה שלוש שעות לאחר פתיחת הקלפיות.

12:11 עריכה

נתניהו: "עכשיו צריך הרבה מצביעים".

12:17 עריכה

בעבודה-גשר פחות מפרגנים היום ליריביהם בליכוד.

13:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו, הצביעו במעונם בירושלים.

13:20 עריכה

עד השעה 13:00 הצביעו 14,211 חברי ליכוד, שהם 12.25% מבעלי זכות הבחירה. מהליכוד מסרו שהקלפיות הפעילות ביותר הן בירושלים, תל אביב, חיפה, ראשון לציון ואשדוד.

13:42 עריכה

נמשכים הדיווחים על שיבושים בהצבעה בבחירות לראשות הליכוד.

13:56 עריכה

ביום שלישי הקרוב ידון בג"ץ בעתירה המבקשת לקבוע האם ניתן להטיל על ראש הממשלה נתניהו – שכתב אישום באשמת שוחד הוגש כנגדו – להרכיב ממשלה. עד יום ראשון על היועץ המשפטי לממשלה להגיש את עמדתו בעניין. עתה מבקש אביחי מנדלבליט שהדיון בבג"ץ יהיה בשאלה האם יש לדחות את העתירה על הסף או שיש לדון בה – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13. היועץ סבור שאם בית המשפט ידון בעתירה – אז על הרכב מורחב לדון בסוגיה.

"אין בסיס משפטי המחייב למסור חוות דעת לפני הדיון על כשירות ראש הממשלה נתניהו להקים ממשלה. הדיון ביום שלישי צריך לעסוק בשאלה האם לדחות את העתירה על הסף או לדון בה לגופה", כתב מנדלבליט.

14:09 עריכה

בחמש השעות הראשונות להצבעה – הצביעו 15.18% מבעלי זכות הבחירה.

14:31 עריכה

חברי סיעת הליכוד מעדכנים מהקלפיות.

15:09 עריכה

18.5% מתוך 116 אלף מתפקדי הליכוד הצביעו עד 15:00. 106 הקלפיות ייסגרו ב-23:00 בלילה והתוצאות יוכרזו מחר לפנות בוקר. לפי הערכות, נתניהו יזכה ובינתיים במטה סער התלוננו על אי סדרים בחלק מהקלפיות כמו זו בחדרה שבה הושחתו פתקי סער או כאלה שאסרו על משקיפים מטעמו להיכנס אליהן.

15:26 עריכה

נתניהו מתעדכן בשיעורי ההצבעה יחד עם ראש המטה שלו יאיר רביבו, שהוא גם ראש עיריית לוד.

16:20 עריכה

שיעור ההצבעה בבחירות לראשות הליכוד מגיע בשעה זו לכ-23%. 116 אלף חברי המפלגה יוכלו להצביע עד 23:00 והתוצאות יוכרזו מחר לפנות בוקר.

17:05 עריכה

בג"צ ידון ביום שלישי ויחליט אם בכלל תדון בפניו בשלב זה העתירה נגד כשירות נתניהו להרכיב ממשלה כמי שהוגש נגדו כתב אישום. מנדלבליט ימסור את חוות דעתו בהתאם להחלטה.

17:12 עריכה

רבע מ-116 אלף מתפקדי הליכוד הצביעו עד כה.

17:16 עריכה

יאיר גולן מתנער מהכוונה שיוחסה לו קודם לכן, כאילו הוא שמח שנתניהו ירד אתמול מהבמה בכינוס בחירות בעקבות ירי הרקטה לאשקלון.

17:40 עריכה

27% ממתפקדי הליכוד הצביעו עד כה בפריימריז לראשות המפלגה. נתניהו שוחח היום עם מצביעים פוטנציאליים ומצא זמן גם לשיחה עם ולדימיר פוטין. ראש הממשלה דן עם נשיא רוסיה בעניין איראן, המצב בסוריה והעלה גם את הסוגיה של נעמה יששכר שכלואה ברוסיה באשמת הברחת כמות זניחה של סמים קלים.

17:52 עריכה

נתניהו מתריע מפני שפל באחוזי ההצבעה. במקביל, יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד דוחה את הטענות שעולות מצד מטה סער לגבי אי סדרים בקלפיות.

https://twitter.com/netanyahu/status/1210225356004888576

18:10 עריכה

נתניהו מתריע מפני אחוז הצבעה נמוך שלכאורה משחק לידיו של סער. עד כה הצביעו כ-29% מהמתפקדים.

https://twitter.com/Chaimyakovzon/status/1210183491796819968

18:45 עריכה

בליכוד אומרים כי אחוז הצבעה של 30% נמוך בהשוואה לפריימריז לרשימה שנערכו בפברואר האחרון אז עמד שיעור ההצבעה באותה שעה על 35%. מנהלת הליכוד קוראת למתפקדים "לא להיכנע למזג האוויר, אל תוותרו על זכותכם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע".

19:18 עריכה

מנדלבליט מנסה לדחות או להימנע מהכרעה בשאלה האם חשוד בפלילים יכול להרכיב ממשלה או לא. בשלישי הקרוב בג"צ יחליט אם העתירה נגד כשירות נתניהו תדון בפניו או שלא ובהתאם לכך מנדלבליט יידרש למסור חוות דעת. אהוד ברק לא אוהב את גרירת הרגליים וההמנעות מהאמירה הברורה.

19:44 עריכה

36% ממתפקדי הליכוד הצביעו עד כה, ובמספרים מדובר בכ-41 אלף מתוך 116 אלף חברי המפלגה.

20:02 עריכה

גם זהבה גלאון מבקרת את גרירת הרגליים של היועמ"ש וחוסר הרצון שלו להביע עמדה בשאלת כשירות נתניהו להרכיב ממשלה.

20:09 עריכה

3 שעות לסגירת הקלפיות, במטה סער מעריכים שהמירוץ צמוד ושואבים אופטימיות מאחוזי ההצבעה הנמוכים, ואילו במטה נתניהו ממשיכים בקמפיין הגעוואלד ומביעים דאגה.

20:33 עריכה

אחוז ההצבעה הנמוך יחסית, (רק 40%) ככל הנראה אינו חריג בהשוואה לפריימריז קודמים.

20:41 עריכה

איראן בראש סדר העדיפויות של המוסד, לפי יוסי כהן העומד בראשו.

20:59 עריכה

נתניהו ממשיך לנסוך תחושת בהילות בקהל שלו, כאילו הכל פתוח והוא עלול להפסיד.

21:00 עריכה

עמית סגל העריך הערב שהעבודה-גשר והמחנ"ד לא יתאחדו לקראת הבחירות במועד ג'. סתיו שפיר שרצה לבד בתנועה הירוקה קוראת להם לעשות את זה.

21:44 עריכה

לסלק את הבוגד מהליכוד, אחוז הצבעה נמוך משרת את החתרן, נבוא חשבון עם המשת"פים קיש, השכל ושיר ועוד. אלה חלק מהאמירות שליקטה דפנה ליאל במסרונים שנשלחו למצביעי הליכוד, מטעם מישהו שמנסה לפעול לטובת נתניהו, לכאורה.

22:32 עריכה

חצי שעה לסגירת הקלפיות בליכוד, שיעור ההצבעה 47% שהם כ-55 אלף מתפקדים.

23:02 עריכה

הקלפיות נסגרו ושיעור ההצבעה הסופי בפריימריז לראשות הליכוד עומד על 49%, שהם כ-57 אלף מצביעים.

23:09 עריכה

סער מאוכזב מהתל אביבים, נתניהו השקיע בפריפריה.

23:13 עריכה

לפי סקר של דיירקט פולס, נתניהו ניצח את סער 71-28.

23:25 עריכה

סער מודה לתומכיו.

23:41 עריכה

נתניהו מוביל בפער משמעותי בקלפיות שנספרו עד כה.

23:57 עריכה

הניצחון של נתניהו כבר ברור ומובהק, לפי תוצאות האמת של הפריימריז בליכוד.

00:07 עריכה

לפי התוצאות עד כה, 71% לנתניהו, 29% לסער. נתניהו כבר חוגג ומודה למצביעיו.

00:35 עריכה

הסתיימה הספירה בירושלים, הקלפי הגדולה ביותר בפריימריז, ותוצאות האמת הן חד-משמעיות עד כה.

01:08 עריכה

גדעון סער הכיר בהפסדו וברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נצחונו בפריימריז לראשות הליכוד.

"בכוונתי לברך את ראש הממשלה על נצחונו בפריימריז", סער אמר לפני דקות אחדות. "התוצאות הסופיות עדיין אינן, אבל ברור מה התוצאה ונאמר בצורה הברורה ביותר: חבריי ואני עומדים מאחוריך במערכה למען הצלחת הליכוד בבחירות הקרובות לכנסת.

"ההתמודדות היתה חשובה מאין כמוה לליכוד ולאופיו הדמוקרטי. אני רוצה להודות לכל מי שהצביע – ולא לחשוב למי – בתנאי מזג האוויר היום. אני שלם עם ההחלטה שלי להתמודד. מי שלא מוכן לקחת סיכון וללכת בדרך בה הוא מאמין, לעולם לא יוכל לנצח.

"חבריי ואני נמשיך לעמוד על האופי הדמקורטי של מפלגת הליכוד. ברור לי שהשגנו הישג משמעותי בתנאים קשים מול כוחות עצומים. הליכוד הוא ביתנו ואנו נמשיך לפעול למען מדינת ישראל, ועכשיו נשנס מותניים לפעול להצלחת הליכוד בבחירות הקרובות".

סער לא השיב האם התקשר אל נתניהו לברך אותו.

01:22 עריכה

שלל תגובות, ממי שעדיין ער, לתוצאות הפריימריז לראשות הליכוד.

01:27 עריכה

המילה האחרונה שמורה ליו"ר הליכוד הנבחר:

01:41 עריכה

התוצאות הסופיות: בנימין נתניהו גרף 72.5% מהקולות במירוץ לראשות הליכוד, לעומת 27.5% לגדעון סער. כך מסר דוברו של נתניהו יונתן אוריך, לאחר ספירת כל הקולות ב-106 אתרי ההצבעה.

סגירה