הליכוד נגד גנץ: "צבוע שמתנהלת נגדו חקירה מטיף על ניקיון כפיים"

בליכוד הגיבו לכך שגנץ אמר כי "הליכוד בחר במנהיג עם שלושה כתבי אישום, שמבקש למוטט את שלטון החוק ולהשיג לעצמו חסינות אישית" ● אחרי הניצחון בפריימריז, האתגר הבא של נתניהו - החסינות ● גם בנאום הניצחון נמנע נתניהו מלהזכיר את שמו של יריבו, גדעון סער; על תומכיו: "אני לחמתי בשבילם, והם לחמו בשבילי" ● סער על התמודדותו: עשיתי את הדבר הנכון

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
07:10 עריכה

בוקר טוב! אתמול נערכו הבחירות לראשות הליכוד. לפנות בוקר הסתיימה ספירת הקולות. ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה ב-72.5% מקולות הבוחרים, בעוד יריבו, גדעון סער, הסתפק ב-27.5% מהקולות. הפריימריז הללו הם ככל הנראה מערכת הבחירות הפנימית היחידה שתיערך לקראת הבחירות לכנסת ה-23, שיתקיימו בעוד שישה ושישה ימים.

07:18 עריכה

אחרי שהתברר שהובס יצא גדעון סער אל התקשורת, הודה לתומכיו ובירך את יריבו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו צפוי למסור הצהרה לתקשורת הבוקר בשעה 11:00.

07:41 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער התקשר לראש הממשלה נתניהו ובירך אותו על ניצחונו. ראש הממשלה הודה לחבר הכנסת סער ואמר ש"עכשיו כולנו נעבוד יחד למען ניצחון הליכוד בבחירות לכנסת" – כך מסר דובר הליכוד עופר גולן.

07:55 עריכה

מהעבודה-גשר נמסרה בלילה תגובה לתוצאות ההצבעה בליכוד.

התוצאות בליכוד מראות על ניתוק הליכוד מהעם. לראשות התנועה העממית והממלכתית שהוביל מנחם בגין – נבחר אדם המואשם בשלושה כתבי אישום חמורים. הליכוד העממי והממלכתי נגמר היום סופית.

07:57 עריכה

בלילה בירך יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' את נתניהו על ניצחונו וקרא לקיים בחירות גם בציונות הדתית.

08:04 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אולי יריבו המושבע של נתניהו, הגיב הבוקר על תוצאות הבחירות לראשות הליכוד: "תוצאות הפריימריז בליכוד לא שינו דבר. חייבים להתעשת ולהבין שהצבעה לנתניהו או לגנץ בבחירות הקרובות תשפיע באופן ישיר וכואב על הכיס של כל אחד ואחת מכם. הצבעה לשתי המפלגות האלה היא למעשה הצבעה להעברת תקציבים שנועדו לכלל אזרחי ישראל לטובת העברת כסף לתלמידי ישיבות, לטובת סבסוד מעונות למשפחות אברכים (היום שליש מתקציב סבסוד מעונות עובר לחרדים), לדירות לציבור החרדי, והדובדבן שבקצפת הוא ששוב גפני יעמוד בראש ועדת הכספים, כאחראי על חלוקת התקציבים ולאן הולך הכסף שלכם".

בחשבון הפייסבוק שלו הסביר חבר הכנסת ש"היום ברור יותר מתמיד שגם נתניהו וגם גנץ, אינם מעוניינים בממשלת אחדות ליברלית, אלא בממשלה צרה עם המפלגות החרדיות, שמצדן ילכו עם מי שיתן להם יותר כסף". ליברמן הוסיף ש"המפלגה היחידה שיכולה למנוע מצב שבו תוקם ממשלת חרדים-נתניהו או ממשלת חרדים-גנץ זו ישראל ביתנו".

09:09 עריכה

מרצ מנהלת מגעים עם ראש העירייה לשעבר של סכנין, מאזן גנאים, כדי לשבצו ברשימתה לכנסת. זאת במטרה לזכות בקולות רבים בקרב הציבור הערבי. כך דיווח הבוקר יהונתן ליס ב"הארץ".

אם המשא ומתן יעלה יפה, גנאים צפוי להיות משובץ במקום החמישי, כנציג מד"ע – המפלגה הדמוקרטית הערבית, ולא כחבר מרצ. בבחירות האחרונות שובץ במקום ה-13 ברשימה המשותפת, אחרי שמוקם במקום השלישי ברשימת בל"ד, אך לבסוף פרש ולא התמודד לכנסת.

מאזן גנאים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גנאים בכנסת, 2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפני גנאים צפוי להיות משובץ ברשימה לכנסת חבר מרצ עיסאווי פריג', שכיהן כחבר כנסת בשנים 2019-2013.

09:35 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לתוצאות הבחירות לראשות הליכוד, שבהן ניצח יושב הראש המכהן בנימין נתניהו.

10:25 עריכה

איילת שקד אומרת שאם בסקרים מצבו של הימין החדש יורע – תפעל לריצה של המפלגה יחד עם מפלגות נוספות. בראיון לעלון השבת "מצב הרוח". "לפני סגירת הרשימות נעשה הערכת מצב מחודשת, ואם נראה שהריצה לבד מסוכנת – אז כן נתאחד", אמרה.

הגשת הרשימות המועמדים תיעשה ב-15-14 בינואר, דהיינו ישנם פחות מעשרים ימים כדי להכריע האם להתאחד.

11:17 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ מגיב לתוצאות הבחירות לראשות הליכוד.

11:20 עריכה

כשהבחירות לראשות הליכוד מאחוריו, שלוש נקודות ציון משמעותיות צפויות לראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא.

בראיונות שהעניק השבוע לתקשורת סירב נתניהו לומר האם יגיש לוועדת הכנסת בקשה לחסינות מפני העמדה לדין. למעשה במשך חודשים מסרב ראש הממשלה להשיב על השאלה. בשבוע הבא תתקבל התשובה, כי בתחילת ינואר יחול המועד האחרון, שבו יכול נתניהו להגיש בקשה לקבלת חסינות. ההערכה הרווחת היא שנתניהו אכן יבקש להשתמש בחסינותו הפרלמנטרית.

לצד תפקידו כראש הממשלה מכהן נתניהו כשר התפוצות, שר הבריאות, שר העבודה והרווחה וממלא מקום שר החקלאות. נתניהו התחייב בפני בג"ץ שעד 1 בינואר ימסור את התיקים לשרים אחרים. ההערכה היא שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן יתמנה לשר. כמו כן ההערכה הרווחת היא שציפי חוטובלי וניר ברקת יתמנו לשרים בממשלה.

בשבוע הבא בג"ץ ידון בשאלה האם ניתן להטיל על נתניהו – שהוגש נגדו כתב אישום – להרכיב ממשלה. כאן חלקו של נתניהו מצומצם הרבה יותר ויכולתו להשפיע על תוצאות הדיון מוגבלת יותר. ובכל מקרה, אם העתירה לא תידחה על הסף – זוהי רק תחילתו של הדיון המשפטי בנושא.

11:35 עריכה

ראש הממשלה נתניהו התפטר הבוקר מתפקידו כשר הבריאות. ביום ראשון יאושר בממשלה מינויו של יושב ראש יהדות התורה יעקב ליצמן לשר הבריאות.

11:39 עריכה

נתניהו נשא הבוקר נאום ניצחון: "מה שהשגנו בשלוש השנים האחרונות, היריבים שלנו לא היו משיגים בשלושים שנה". כמו בנאומיו לפני הפריימריז, גם בנאום היום נמנע נתניהו מלהזכיר את שמו של יריבו, גדעון סער.

11:42 עריכה

גדעון סער, שהפסיד אתמול בבחירות לראשות הליכוד פרסם היום פוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "אין לי כל קושי להיות במיעוט".

11:50 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב לתוצאות הבחירות לראשות הליכוד.

12:19 עריכה

אחרי הניצחון של נתניהו, מפרסם עוזרו טופז לוק דברים שאמר בעבר יאיר לפיד בראיון באולפן "וואלה!", שנשמעים כעת נלעגים.

12:24 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב לניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות לראשות הליכוד.

13:17 עריכה

מגישת הטלוויזיה והרדיו אופירה אסייג סיפרה שקיבלה שלוש הצעות להתמודד לכנסת. האחרונה שבהן הוצעה לאסייג אתמול, כשקבוצה של נשים הציעה לה לעמוד בראשן. בראיון לג'ודי מוזס בתחנת הרדיו 103FM אמרה אסייג: "אני לא חושבת שזה הזמן שלי לפוליטיקה עדיין".

13:49 עריכה

נציב הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, דוד רוזן, התייחס לפנייתו של שי ניצן, כשכיהן כפרקליט המדינה, לשופטים מכהנים כדי שיגנו על הפרקליטות והגדירהּ "תקלה חמורה". כך פרסם היום יאיר אלטמן ב"ישראל היום".

"אין צורך להרחיב ולהכביר מילים באשר לסכנה האורבת, ולו למראית עין, כששופטים מכהנים הדנים בתיקים שבהם הפרקליטות מייצגת אחד הצדדים – נקראים במישרין או בעקיפין לטעון 'להגנתה' של הפרקליטות" כתב רוזן בתשובה לפניית התנועה למשילות ודמוקרטיה. "טוב היה לו ההודעה האמורה לא הייתה נשלחת לשופטים מכהנים".

ניצן מסר באמצעות עורך הדין אבישי קראוס שעניין זה איננו בסמכות הנציבות שבראשה עומד רוזן. עוד מסר פרקליט המדינה לשעבר שפנייתו נשלחה ל-70 מנהלים לשעבר בפרקליטות, ובהם ארבעה שופטים מכהנים. שיגור המכתב אל הארבעה, אמר ניצן, היה טעות.

14:14 עריכה

יושבת ראש המפלגה הירוקה סתיו שפיר: "אני קוראת שוב לחבריי לדרך, עמיר פרץ וניצן הורוביץ, ולחברי הכנסת במפלגות המחנה – עוד לא מאוחר לשבת יחד ולכונן איחוד שיפיח תקווה במחנה שלנו. זה מה שהמצביעים שלנו רוצים וזה מה שהמדינה צריכה".

19 ימים לסגירת הרשימות לכנסת. כולם שואלים אותי מה קורה, אז בואו נדבר על זה. מבין כל מי שמדברים על חיבורים בשמאל, עד…

פורסם על ידי ‏Stav Shaffir סתיו שפיר‏ ב- יום חמישי, 26 בדצמבר 2019

14:48 עריכה

פעיל השמאל אבינדב בגין – נכדו של ראש הממשלה השישי ויושב הראש הראשון של הליכוד, מנחם בגין – לא רואה בניצחון של נתניהו אתמול בפריימריז הישג עבור ראש הממשלה. להיפך.

בוקר מעורר תקווה.המשמעות להצבעה אינה ניצחון לנתניהו אלא תבוסה קשה. מחצית ממתפקדי הליכוד, הגרעין הקשה המשלם מיסי חבר…

פורסם על ידי ‏אבינדב בגין‏ ב- יום חמישי, 26 בדצמבר 2019

14:56 עריכה

בני גנץ מציין שנה לכניסתו לזירה הפוליטית: "אין לי ספק שאחרי הבחירות הקרובות, עם עבודה קשה מאוד ובתמיכה גדולה שלכם, נשלים את השלב הראשון ביעדים שהצבנו לעצמנו – נביא להכרעה ונרכיב ממשלה שתעבוד למען אזרחי ישראל".

היום לפני שנה, הכרזתי על כניסתי לפוליטיקה.יצאתי לדרך יחד עם שותפים שהלכו והצטרפו למסע מרגש ומאתגר. המסע לשינוי הנתיב…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 27 בדצמבר 2019

15:11 עריכה

הנהלת בתי המשפט: לא מתנגדים לחשיפת החומרים מהטלפון של אפי נווה

בעקבות דליפת חומרי הטלפון הנייד של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה, מסרה הרשות כי "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון של נווה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים וחצי".

"צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשת נווה", נמסר. "הרשות השופטת אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות נגד שופטי ישראל", לשון ההודעה.

אפי נווה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אפי נווה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
15:14 עריכה

על רקע התפטרותו הבוקר של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקידו כשר הבריאות, סגן השר, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן: "נמשיך לשמור על בלוק הימין".

ליצמן התקשר לברך את נתניהו על נצחונו בבחירות המקדימות בליכוד. "זכית לאמון מלא של מפלגתך שיביא להצלחה וניצחון בבחירות הקרובות לכנסת. נמשיך לשמור על בלוק הימין, באחדות ובאחריות, ובעזרת השם נוכל להקים יחד ממשלת ימין ערכית וחזקה לאחר הבחירות".

15:19 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס לניצחון ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז בליכוד: "הניצחון הזה, העוצמה שלו, מעיד על התעוררות גדולה בשטח".

עוד הוסיף אוחנה בכנס הסברה בדרום תל אביב: "בעזרת השם התוצאות יסללו את הדרך לניצחון גדול לתנועת הליכוד בראשות נתניהו בבחירות הקרובות".

בנימין נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה בפתיחת מושב הכנסת ה-22 (צילום: Hadas Parush/Flash90)
בנימין נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה בפתיחת מושב הכנסת ה-22 (צילום: Hadas Parush/Flash90)
18:53 עריכה

היום שלאחר הפריימריז בליכוד – הח"כים מהמפלגה יואב קיש, תומך גדעון סער, ומיקי זוהר הגיעו לאולפן של אופירה וברקו כדי לדבר על התחושות ביום שאחרי. 

ח"כ קיש הבהיר כי לאחר ההפסד, כל "מחנה סער" ימשיך לתמוך בנתניהו בבחירות הקרובות. ח"כ זוהר אמר: "מתפקדי הליכוד אמרו לנתניהו דבר אחד ברור – אדוני, לך תגיש חסינות. אף אין אחד שרוצה לראות ראש ממשלה שמבקר פעם או פעמיים בשבוע בבית משפט. החסינות רק דוחה את המשפט לאחרי הכהונה".

19:21 עריכה

בליכוד מגיבים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, על כך שאמר בהתייחסו לתוצאות הפריימריז במפלגה: "הנאשם נתניהו מוביל את ישראל בדרך השחיתות".

בהודעת המפלגה נמסר: "לגנץ אין שום מענה ענייני להישגים שרה"מ הביא ומביא לישראל. כמה צבוע שמי שמתנהלת נגדו חקירה על שלקח ללא מכרז 50 מיליון שקל מכספי המדינה עבור החברה הכושלת שלו, המימד החמישי, שמתוכם שלשל לכיסו ארבעה מיליון שקל, מטיף על ניקיון כפיים. מזלו שהוא מאותרג על ידי התקשורת ששומרת עליו".

20:01 עריכה

יממה לאחר הפריימריז בליכוד והניצחון המוחץ של נתניהו, ח"כ מיכל שיר, שתמכה בגדעון סער: "אני גאה בבחירה שלי – זו הייתה החלט נכונה מתוך הצורך להעמיד אלטרנטיבה".

20:29 עריכה

השר ישראל כץ בחדשות 12: "כאשר נתניהו פנה אליי וביקש ממני להיות יו"ר מטה הבחירות שלו, אמרתי לו רק בתנאי אחד – יוצאים לשטח".

"זה הגיע לשישה-שבעה כנסים ביום", אמר כץ כשהדגיש שהוא זה שיזם את היציאה לשטח. "אני אומר את זה לציבור – זה לא רק פנים ליכודי, הדבר הפנימי שואף החוצה. בני גנץ צריך להיות מודאג, משום שנתניהו הולך לנצח את הבחירות", דברי כץ.

כץ אמר כי סער שגה כשהתמודד לתפקיד יו"ר הליכוד. "הוא השתמש במפלגה באופן חסר תקדים. הוא השתמש בטיעונים שלה יריבים הפוליטיים לטובתו. אנשי הליכוד הגיבו בצורה חד משמעית נגד הדבר הזה. סער צריך להתיישר לפי אמות המידה בליכוד".

21:30 עריכה

בכחול לבן שוקלים להציע לח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר מפלגת העבודה, להתפצל ממפלגת העבודה ולהצטרף לשורותיה, כך פורסם הערב בכאן 11.

על פי הדיווח, יוצע לה מקום בעשירייה הראשונה ברשימת המפלגה ובתמורה, דורשים בכחול לבן כי יבתצע איחוד בין מפלגת העבודה ומרצ – על מנת למנוע מצב בו אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה ותבזבז קולות לגוש המרכז-שמאל.

סגירה