גבי אשכנזי: בסיבוב הבא לא נחרים אף אחד

הליכוד: נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא והוא יודיע על החלטתו בימים הקרובים ● ח"כ ביטן: "אני חושב שראש הממשלה צריך לבקש חסינות" ● פרץ התייחס לדיווח לפיו כחול לבן מנסים לגייס את שותפתו, אורלי לוי, לשורותיהם: "היא לא סחורה. היא אדם אידאולוגי ואנחנו עובדים בשיתוף"

גבי אשכנזי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
גבי אשכנזי
15:19 עריכה

יו"ר מפגלת העבודה-גשר: "בלי 61 למרכז-שמאל נלך לעוד בחירות". 

באירוע שבתרבות ברמת השרון אמר פרץ כי אם הגוש לא יגיע ל-61 מנדטים בלי ישראל ביתנו, ישראל עלולה למצוא את עצמה בבחירות רביעיות. "המטרה שלנו היא לעשות הכל כדי להגיע ל-61 מנדטים בלי ליברמן", אמר פרץ ומתח ביקורת על המדיניות החברתית של הממשלה: "לפני הכל, כל ממשלה שתקום תצטרך לעבור השתלת לב. תראו את חדרי המיון, את הזוגות הצעירים ואת הקשישים".

כמו כן, התייחס פרץ לפרסום על כך שכחול לבן מנסים לגייס את אורלי לוי לשורותיהם כדי שלא תעמוד בדרכו לחיבור עם מרצ: "אורלי היא לא סחורה שאפשר לסחור בה. היא אדם אידאולוגי ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא".

15:29 עריכה

השר אופיר אקוניס: "מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניצחון סוחף בפריימריז לראשות תנועת הליכוד". 

באירוע שבתרבות בפתח תקווה אמר אקוניס: "הציבור שלנו הוכיח פעם נוספת שהוא רוצה לראות את נתניהו בראש הליכוד, בראש המחנה הלאומי ובראש ממשלת ישראל. מי שקבע השבוע ומי שיקבע בעוד חודשיים מי יהיה ראש הממשלה הוא אך ורק הציבור".

עוד הוסיף השר: "מציע לכחול-לבן ללמוד מהי דמוקרטיה. אנחנו מרגישים את ההתעוררות של תומכי הליכוד, שנשארו בספטמבר בבית ואני בטוח שניצחון נתניהו בפריירמיז, הוא רק הפרומו לניצחון ענק בבחירות".

15:36 עריכה

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): "אופציית ממשלת האחדות לא מתה".

באירוע שבתרבות בחדרה אמר אבידר כי "מה שמת זו האמינות של נתניהו וכחול לבן שגררו אותנו לבחירות". כמו כן, התייחס לניצחון נתניהו בפריימריז בליכוד: "הניצחון של נתניהו בליכוד מסיים את עידן העמימות בפוליטיקה הישראלית ויעביר אלינו בוחרים רבים מהליכוד. ידם של אנשי ז'בוטינסקי וההדר הבית"רי תישרף לפני שהם יצביעו לנתניהו או לבנט, ובכך יכניסו את הכהניסטים לממשלה", דברי אבידר.

15:40 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "נתניהו מעולם לא התכוון לוותר על מקומו, לא אחרי שלושה חודשים ולא אחרי שישה – הכל זה ספין מבית בלפור".

15:41 עריכה

ח"כ יואב קיש (ליכוד) לאחר ההפסד של המועמד בו תמך לראשות המפלגה, גדעון סער: "השיח על הפריימריז זה שיח האתמול. אפעל בכל כוחי לניצחון הליכוד בבחירות הקרובות".

16:48 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) קוראת למרצ לחזור בה מכוונתה לבצע שינויים ברשימה אשר עלולים להביא לפירוק איחוד המפלגות.

"עלינו להמשיך את המחנה את הדמוקרטי ולשמר את הרשימה", אמרה שפיר. "בואו נעשה את שהציבור דורש, נפסיק עם ההתעסקות הפנימית ונצא למלחמה על המדינה ביחד".

18:10 עריכה

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן), התייחס לאיחוד אפשרי במחנה מרכז-שמאל. באירוע שבתרבות בחדרה אמר זמיר: "מדאיגה אותי ההתנהלות של מפלגת העבודה ומרצ. היום משמאל לכחול לבן יש מקום למפלגה אחת. אם שתיהן לא יתאחדו- הן בסכנה שלא לעבור את אחוז החסימה".

19:19 עריכה

חד"ש ובל"ד הודיעו כי רשימות המועמדים שלהן לבחירות לכנסת ה-23 יהיו זהות לאלו של הבחירות הקודמות.

מפלגת רע"ם תקיים פריימריז לרשימתה ב-10 בינואר, תע"ל יום אחד לאחר מכן, ב-11 בינואר. ארבע המפלגות צפויות להמשיך לרוץ יחד.

19:46 עריכה

ח"כ דוד ביטן (ליכוד): "אני חושב שראש הממשלה צריך לבקש חסינות. אם העם ייתן לגוש 61 מנדטים, מגיעה לו חסינות. סער והקבוצה שלו יתמכו ראשונים בכך, כי מי שלא יתמוך בראש הממשלה יהיה מחוק בליכוד".

19:49 עריכה

השר דודי אמסלם (ליכוד) בפגוש את העיתונות בערוץ 12 על הפריימריז בליכוד: "התוצאה הייתה ידועה. זו משימה שהיא מאחורינו, והמשימה המרכזית עוד לפנינו".

לשאלה כיצד גדעון סער יתקבל לאחר שנשמעו נגדו קריאות בליכוד על כך שהוא "בוגד" אמר אמסלם: "סער הוא חלק בלתי נפרד מהליכוד. בסופו של דבר כשאתה מנהל מערכת בחירות יש כל מיני אנשים שמתבטאים בצורה לא הוגנת או בצורה לא נכונה. השיח הזה הוא שיח קשה ופוגעני ולא צריך לדבר ככה".

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש/Flash90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש/Flash90)
19:51 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי, מספר 4 בכחול לבן: "מהרגע שראש הממשלה בחר בחסינות, הוא הפיל את האחדות. הוא לא רצה אחדות מעולם, אלא ממשלה צרה וגזענית עם אלמנטים משיחיים".

כמו התייחס גבי אשכנזי בתכנית פגוש את העיתונות בחדשות 12 לגביי הדרישות בבחירות הבאות ולא פסל את האפשרות שמפלגתו תשב עם החרדים. "בסיבוב הבא לא נחרים אף אחד. יהיו שינויים. בתוך החדרים אנחנו מדברים עם כולם".

19:59 עריכה

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק: "על עמיר פרץ לאחד את העבודה ואת המחנה הדמוקרטי לגוש אחד". מוקדם יותר היום אמר פרץ כי הוא צפוי "להחליט על כך בעוד עשרה ימים".

20:19 עריכה

הליכוד על נושא החסינות לבנימין נתניהו: "בניגוד לדיווחים, חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין. בכל מקרה ראש הממשלה נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא והוא יודיע על החלטתו בימים הקרובים".

הערב פורסם בחדשות 12 כי נתניהו צפוי להגיש את בקשת החסינות מהכנסת עד לסוף השבוע הקרוב.

22:54 עריכה

מפלגת העבודה גשר הגיבה לכוונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבקש חסינות.

"ראש הממשלה לא עסוק במערכת הבריאות הקורסת, במצב הביטחוני בדרום או בשסעים בחברה הישראלית. הוא עסוק בהישרדותו הפוליטית. הוא יושב עם עורכי דין ומתכנן איך להמלט ממשפט ולהתחבא מאחורי החסינות. העבודה גשר תעשה הכל כדי לטרפד את ניסיון ההימלטות של נתניהו", מסרו גורמי המפלגה.

סגירה