נתניהו צפוי לבקש מחר חסינות ולמנות 3 שרים חדשים

הוועדה המסדרת לא תתכנס בלי אישור של אדלשטיין ● ליצמן: נשקול שלילת זכויות מסרבני חיסונים ● נתניהו על הרצת לווייתן: "לא נכנענו לפופוליזם, עשינו היסטוריה" ● באופוזיציה אומרים שדו"ח העוני הוא "כתב אישום חמור נגד נתניהו" ● שופטי בג"ץ יחליטו על כשירות נתניהו בתוך ימים ● סמוטריץ': לריצה משותפת נדרש משאל בוחרים או איחוד המפלגות ● עלות הבחירות: 583 מיליון שקלים ● פרץ ובן גביר ירוצו תחת השם הבית היהודי המאוחד

  • בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • ראובן ריבלין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • הפגנה נגד הנישוב באסדת הגז לוויתן, היום בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • שי ניצן בוועידת "כלכליסט", היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • הפגנת תמיכה בנתניהו בסמוך לבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • כרמי גילון, מהעותרים לבג"ץ, הבוקר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • הפגנה נגד הנישוב באסדת הגז לוויתן, היום בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • עמיר פרץ, רויטל סוויד ואורלי לוי בהשקת מטה הבחירות של העבודה-גשר (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • סרטון שהוקרן הערב על ידי צעירי העבודה על מצודת זאב (צילום: דוברות העבודה-גשר)
    דוברות העבודה-גשר
07:12 עריכה

בג"ץ יקיים היום דיון מקדמי בשאלה האם ניתן להטיל על מי שהוגש נגדו כתב אישום להקים ממשלה. בהתאם לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, בית המשפט ידון בשאלה האם לדחות את העתירה על הסף או להמשיך לדון בה. אם יוחלט להמשיך לדון בנושא, צפוי אביחי מנדלבליט להגיש לבית המשפט את עמדתו בסוגיה.

הרכב השופטים שישתתף היום בדיון יכלול את נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, המשנה לנשיאה, חנן מלצר, ועוזי פוגלמן. אם יוחלט שיש להמשיך לדון בעתירה – שהוגשה על ידי 67 עותרים, שכוללים אנשי רוח, מדע והיי טק – צפוי הרכב השופטים להתרחב.

07:26 עריכה

עד חצות הלילה שבין יום רביעי ליום חמישי יכול ראש הממשלה נתניהו להגיש ליושב ראש הכנסת אדלשטיין בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין. ההערכה היא שנתניהו החליט להגיש את הבקשה.

בבקשה יכולה לדון ועדת הכנסת, וכיום ועדה זו טרם כונסה. כחול לבן מעוניינת לכונן את ועדת הכנסת. ליועץ המשפטי לכנסת הוגשה בקשה לקבל חוות דעת חדשה בשאלה האם ניתן להקים ועדת כנסת. על יושב ראש הכנסת להסכים להקמת הוועדה – כדי שזו אכן תכונן.

08:19 עריכה

אלי בן-דהן, שכיהן כחבר כנסת מטעם הבית היהודי, מתח אמש ביקורת על יושב ראש המפלגה, רפי פרץ: "היה צריך להגיע להסכמות קודם עם האיחוד הלאומי, ורק לאחר מכן עם עוצמה יהודית". לדברי סגן השר לשעבר, "הזמן שנותר אינו מאפשר קיום פריימריז לראשות המפלגה". בן-דהן אמר את הדברים בכאן רשת ב'.

08:30 עריכה

כחול לבן לוחצת על ישראל ביתנו להסכים להקמתה של ועדת הכנסת, שתוכל לדון בחסינותו של נתניהו – כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן. בעבר הביע יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן התנגדות לכינונה של הוועדה.

08:39 עריכה

מס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "בקשת החסינות של נתניהו היא מרמה והפרת אמונים".

09:06 עריכה

הבית היהודי ועוצמה יהודית, שסיכמו לרוץ בבחירות ברשימה משותפת, הציגו לוגו חדש תחת השם הבית היהודי המאוחד.

09:12 עריכה

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה בפתח הדיון המִקדמי שבית המשפט יעסוק בשאלה האם על בג"ץ ועל היועץ המשפטי לממשלה לדון בסוגיה – האם ניתן להטיל על מי שהוגש נגדו כתב אישום חמור להרכיב ממשלה – בנקודת הזמן הנוכחית.

09:31 עריכה

בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים מתקיימת הפגנה של תומכי נתניהו.

09:50 עריכה

בדיון שמתקיים בבג"ץ בשעה זו רומזים השופטים שאין תקדים לכך שבית המשפט פסק לפני הפעלת סמכות (pre ruling) ונוצר רושם מסוים שבכוונתם לדחות בשלב זה את העתירה.

09:58 עריכה

בדיון המתקיים בבג"ץ תהתה נשיאת בית המשפט העליון חיות מדוע יש לקיים את הדיון דווקא כעת, ולא להמתין לאחר הבחירות; (הרי ממילא לא ניתן למנוע את התמודדות נתניהו – כי אין הוראת חוק כזו).

10:10 עריכה

בבג"ץ הסתיימו טיעוניה של נציגת העותרים דפנה הולץ לכנר. השופטים מאזינים כעת לנציג היועץ המשפטי לממשלה, ענר הלמן, מנהל מחלקת הבג"צים.

10:24 עריכה

ענר הלמן, נציג היועץ המשפטי לממשלה בדיון: אין מקום לחייב את המדינה לפרסם כעת חוות דעת בשאלה האם ניתן להטיל על מועמד שהוגש נגדו כתב אישום חמור להרכיב ממשלה. היועץ המשפטי לממשלה לא צריך לדרוך על כל מוקש שהונח לפתחו.

הלמן אמר שהיועץ המשפטי ייתן חוות דעת אם נשיא המדינה יפנה אליו. הוא יפרסם חוות דעת קודם – אם יוחלט לקיים דיון משפטי בסוגיה. לדברי הלמן, הסוגיה עודנה תיאורטית.

10:26 עריכה

עורך הדין מיכאל רביליו, המייצג בדיון את ראש הממשלה נתניהו דורש לדחות את העתירה על הסף.

10:44 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "אני חושב שצריך להגן על נבחרי העם מהדחה בניגוד לרצון העם". ריבלין אמר את הדברים על רקע הדיון שמתקיים בשעה זו בבג"ץ בעניין הטלת הרכבת הממשלה על מי שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שיש עימן קלון. "דמוקרטיה זה רצון העם, אבל העם צריך לרצות נכון", אמר הנשיא בוועידת התחזיות של "כלכליסט".

https://www.youtube.com/watch?v=RDT5oHSHbh0

10:51 עריכה

בא כוח הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, טוען בדיון בבג"ץ שהוא מייצג את העם. השופטים משיבים לו שגם העותרים הם חלק מהעם.

10:58 עריכה

באיחוד הלאומי – תקומה עושים טיזינג, ככל הנראה לקראת דברים שיאמר יושב הראש, בצלאל סמוטריץ'.

11:03 עריכה

הדיון המקדמי בבג"ץ הסתיים. ההכרעה תינתן במועד אחר.

11:32 עריכה

פרקליט המדינה שי ניצן אמר שכשם שהפרקליטות נהגה בענייניות כלפי ראש הממשלה אולמרט מקדימה, כך היא נהגה כלפי ראש הממשלה נתניהו מהליכוד. "שקר נשאר שקר, גם אם אומרים אותו גדולים ורמים, וגם אם חוזרים עליו מאות פעמים".

נתניהו הכיר היטב את מנדלבליט בטרם מינה אותו ליועץ המשפטי לממשלה, אמר עורך הדין. "אין לי ספק כי ראש הממשלה לא היה ממנה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה אדם שאותו העריך כחלש אופי או כחסר שיקול דעת", אמר ניצן.

לדבריו, נעשית "דה לגיטימציה של החלטות היועץ המשפטי לממשלה. כשאין מה לומר לגופו של עניין עוברים לטעון לגופו של אדם, אולם, סופה של האמת לנצח". עוד אמר פרקליט המדינה לשעבר שהטענה שהיה רצון בפרקליטות לבצע הפיכה שלטונית היא "מופרכת מאין כמותה".

"אנחנו מצויים כיום בתקופה קשה; בתוך סערה גדולה. תקופה קשה לעם, למדינה וגם לפרקליטות. אני סמוך ובטוח שהארגון שעמדתי בראשו בשש השנים האחרונות ימשיך לפעול בעצמאות, בנחישות ובהגינות", אמר.

11:59 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה, בצלאל סמוטריץ', קרא לאחד את מפלגתו עם הבית היהודי. לאחר האיחוד יש, לדבריו, לערוך בחירות בתוך המרכז המשותף. או לחילופין, אם אין די זמן, יש לערוך משאל רחב, ובו ייבחרו יושב ראש ורשימה. לדברי סמוטריץ', בשל גרירת הרגליים בשלב הנוכחי כבר לא ניתן לקיים פריימריז מקיפים, כפי ששאף.

"לא בכל מחיר אקח חלק ברשימה שספק אם תעבור את אחוז החסימה", אמר בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. לדבריו, שאלת מיקומו ברשימה היא לא הסוגיה העיקרית; מה שחשוב הוא קבלת מנדט מהציבור.

12:34 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית נדרשים היום לנישוב הגזים מאסדת לוויתן, שהחל היום.

12:44 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן: בימים אלה מוגשים 25 דוחות שהוכנו על ידי מוסד המבקר. לדבריו, הדוחות כוללים ממצאים משמעותיים ביותר. אנגלמן קרא לשפוט את המבקר על פי דוחותיו. המבקר אמר את הדברים בוועידת התחזיות 2020 של "כלכליסט".

12:47 עריכה

ההערכה היא שבג"ץ יפרסם את הכרעתו בדיון המקדמי שקיים היום בתוך ימים אחדים. ייתכן אף שההחלטה תינתן עוד היום.

13:07 עריכה

במטוס ראשי המדינה תותקן, ככל הנראה, מקלחת – כך פרסם אורי משגב ב"הארץ". לפי הדיווח, הועברה בקשה שתוגדל כמות המים לחימום שהמטוס יכול לשאת. דבר זה יביא לעלייה בתקצוב ולעיכוב בלוחות הזמנים. המטוס, מדגם בואינג 767, נחת בישראל לפני שלוש שנים וחצי; טרם ידוע מתי ייכנס לשימוש.

מטוס ראש הממשלה נוחת אתמול בנתב"ג לאחר טיסת הניסוי הראשונה שלו. הגרסה הישראלית לאיירפורס 1 האמריקאי (צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90)
מטוס ראשי המדינה (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
13:19 עריכה

מערכת הבחירות הנוכחית תעלה 583 מיליון שקלים, לא כולל הלוואות שאותן תוכלנה המפלגות לקחת רק בעוד עשרה ימים – כך נמסר לוועדת הכספים של הכנסת.

13:28 עריכה

נשיא המדינה ריבלין סיכם את שנת 2019.

13:37 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לדוח העוני של הביטוח הלאומי, שפורסם היום.

14:38 עריכה

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הדיון המקדמי שהתקיים היום בבג"ץ.

אסור שמסע ההפחדה והדמוניזציה ישיג את מטרתו.

בית המשפט העליון חייב להתמודד עם הסוגיה הדמוקרטית החשובה ביותר שנמצאת בפתחו ולא לשלוח מדינה שלמה להצביע בבחירות מבלי שידעו מה משמעות ההצבעה שלהם.

לא ייתכן שכוחות חזקים ומתואמים יצליחו לזרוע פחד בלבו של בית המשפט.

אנחנו נוסיף להיאבק על מנת שערכים דמוקרטיים עליונים יעמדו כנר לרגלי מערכות השלטון בישראל, ונמשיך להתנגד לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום.

15:20 עריכה

מאות תושבי חוף הכרמל הפגינו היום מול קרית הממשלה בתל אביב במחאה על תחילת הנישוב מאסדת לווייתן שתפלוט ביממה הקרובה כמות חריגה של מזהמים לאוויר.

נתניהו פרסם בדקות האחרונות פוסט שבו הוא מברך על תחילת ההרצה ואומר שלא נכנע לפופוליזם של המפגינים. לדבריו, מחיר החשמל ירד  בשנים האחרונות ומאות מיליארדים צפויים לזרום לכלכלת ישראל מהתמלוגים. אשרי המאמין.

לא נכנענו לפופוליזם. נלחמתי במשך שנים ארוכות כדי להוציא את הגז מהאדמה, נגד התנגדות עזה של יריבינו הפוליטיים. היום עשינו היסטוריה והגז התחיל לזרום ממאגר "לוויתן". מחיר החשמל כבר ירד בכ-17% מ-2013 והוא ירד עוד בשנה הקרובה הודות לגז הטבעי, שהופך את ישראל למעצמה אזורית. מאות מיליארדים יזרמו לכלכלת ישראל – לבריאות, לחינוך ולרווחת כל אזרחי ישראל. במעשים, לא בדיבורים, אנחנו מחזקים את מדינת ישראל.

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

15:33 עריכה

קופות החולים מפוצצות בימים האחרונים באנשים שהגיעו בכמויות גדולות להתחסן מפני שפעת. במקומות רבים אזלו החיסונים ואנשים נאלצים לנדוד למקומות מרוחקים כדי למצוא סניף שיש בו חיסונים. ליצמן אומר היום שמשרד הבריאות הזמין כמות נאותה של חיסונים.

במלים אחרות, המשרד בסדר, הבעיה של הציבור שהגיע ברגע האחרון להתחסן. ליצמן אמר עוד, כי ישקול להעביר חוק שישלול זכויות ממי שיסרב להתחסן. "יכול להיות שמי שיסרב להתחסן נצטרך לחוקק חוק שישלול ממנו זכויות".

15:52 עריכה

שומרי הבית מעדכנים שלפי המעקב שלהם, הזיהום החריג מאסדת לווייתן יתחיל בשעות הקרובות. שר האנרגיה יובל שטייניץ, אומר שאין מקום לפאניקה.

החל שלב פליטת החנקן לאחריו פליטת המזהמים מהאסדה. ככל הנראה יימשך כמה שעות.רוח דרום מערביתנמשיך לעדכן

פורסם על ידי ‏שומרי הבית‏ ב- יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

16:06 עריכה

בתגובה לדו"ח העוני החמור שפירסם היום הביטוח הלאומי, בני גנץ אומר שישראל חייבת לשנות כיוון, ואבי ניסנקורן, מאותה מפלגה, (כחול-לבן), אומר שזו תמונה עגומה, ועצוב שנתניהו עסוק בחסינות שתגן עליו מהליכים משפטיים. עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר, אומר שהדו"ח הוא כתב אישום חמור נגד הממשלה.

 

16:40 עריכה

אלכס קושניר טוען בסרטון שהפוץ היום, שקופות חולים מקבלות מטופלות עם הפניה מרבנים, כדי לבדוק אם הן "טהורות" ושמרו על הלכות נידה.

בתגובה, אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ש"הדברים שאמר נגד ההלכה היהודית וההסתה הנלווית להם מזכירים משטרים אפלים, שעברנו אותם ונעבור גם טיפוסים כמו קושניר, שמנסה לרצות את הבוס שלו, שמנסה בכוח לסחוב את מערכת הבחירות לנושאי דת ומדינה. לא הדת איכפת לו ולא המדינה. את איווט מעניין רק ליברמן!".

16:55 עריכה

הסרטון החדש של כחול-לבן פונה לנתניהו באמירה, "פעם אחת תהיה בן-אדם".

17:32 עריכה

החג האזרחי של יוצאי בריה"מ חילחל היטב לחברה הישראלית וגם במערכת הפוליטית מפנימים את זה.

17:40 עריכה

עמית סגל חושב שהחששות של תושבי חוף הכרמל מוגזמים.

18:24 עריכה

הסטודנטים בליכוד, מרצ, העבודה, כחול-לבן והימין החדש פנו לוועדת הבחירות בבקשה לאפשר להם להצביע ביישובים בהם הם לומדים במקום לנדוד מחוץ למקום מגוריהם הזמניים. כך הם כותבים בפנייתם:

"מדינת ישראל נקלעה למצב תקדימי של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה אחת. מערכת זו חלה במהלך תקופת הבחינות של הסטודנטים בישראל ועל אף יום השבתון, סטודנטים רבים יאלצו ללמוד לבחינות ולא יוכלו לנסוע אל מחוץ לעיר מגוריהם הזמנית על מנת להצביע לנציגיהם בכנסת ה-23".

"אחוזי ההצבעה בקרב הסטודנטים עלולים להיכנס לסחרור שיוביל למגמת ירידה אשר עשויה להשפיע על אחוזי ההצבעה בקרבם בעתיד. הפתרון אותו אנו מבקשים אינו אלא פתרון זמני וחד פעמי שמתבקש בשל הנסיבות החריגות בהן שרויה מדינת ישראל. אנו מתחייבים כי לאחר כינוס הכנסת ה-23, נפעל באופן משותף למען חקיקת הסדר ייעודי לסטודנטים".

18:27 עריכה

העבודה-גשר השיקה היום את מטה הבחירות שלה למועד ג' במרץ. על עמיר פרץ יש בתקופה האחרונה לחץ גדול בגלל השריונים שכבר כלל ברשימה והשניים הנוספים שהוא מבקש לשריין כעת.

פרץ אמר בהשקה ש"על מחנה המרכז שמאל להביא 61 מנדטים ללא ליברמן, אם לא- דיננו להידרדר למערכת בחירות רביעית. רק כך נוכח להתחיל בהשתלת הלב החברתי לממשלה חדשה ללא נתניהו".

18:33 עריכה

הוועדה המסדרת בכנסת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן, תתכנס ביום חמישי, כדי לדון בנושא הקמת ועדת הכנסת, שהיא זו שתדון בבקשת חסינות של נתניהו. האחרון צפוי להגיש את הבקשה עד רביעי הקרוב בחצות.

18:36 עריכה

מיקי חיימוביץ' עוקצת את עמית סגל, שלטענתו החששות של תושבי חוף הכרמל מוגזמים.

19:01 עריכה

הסרטון של ח"כ קושניר מישראל ביתנו, בו הוא מדבר על הפניית "מטופלות" מרבנים לקופות חולים כדי שיבדקו את הטהרה לאחר נידה, כביכול, זוכה לגינויים רבים. כך למשל חגי סגל, עורך מקור ראשון, שהתראיין אחר הצהריים לגל"צ ואמר שזו אנטישמיות. גם ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ, חושבת כך.

19:24 עריכה

במרצ מזכירים לבית היהודי שהשותפים החדשים שלהם מזדהים עם מורשתו של כהנא.

20:02 עריכה

יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת, יצטרך לתת אישור כדי שתוכל להתכנס ועדה מסדרת ביום חמישי, שכן מדובר בכנסת בפגרה. על הכינוס הודיע אבי ניסנקורן, (כחול-לבן), מבלי לבקש את אישורו של אדלשטיין. הוועדה המסדרת אמורה לדון בהקמת ועדת הכנסת, שהיא זו שתדון בחסינות ראש הממשלה, שאותה הוא יכול לבקש עד מחר בחצות.

20:04 עריכה

נתניהו צפוי להודיע על בקשת החסינות בפוסט פייסבוק כדי להצניע את האירוע, כך לפי דיווח בחדשות 12. הדד-ליין לבקשת חסינות הוא מחר בחצות.

במקביל, נתניהו ככל הנראה ימנה מחר שלושה שרים: רווחה, חקלאות ותפוצות. תיק אחד לש"ס והשניים האחרים לליכוד, ככל הנראה דוד ביטן וציפי חוטובלי יזכו במינויים.

20:13 עריכה

לפי דיווח בחדשות 12 ליברמן מאשים את כחול-לבן בהתקרבות לחרדים. גנץ עצמו השיק קמפיין מיוחד לקהילת דוברי הרוסית.

20:32 עריכה

לאחר מרצ הוסיפו את הסמל של כהנא חי לכרזה של הבית היהודי, האחרונים מגיבים כעת בצביעת הלוגו של מרצ בצבעי הדגל הפלסטיני.

20:48 עריכה

נתניהו חושש שבקשת החסינות תפגע בקמפיין, ולכן ינסה להצניע אותה בדרך כלשהי, לפי דיווח בכאן.

21:32 עריכה

גם שר החינוך רפי פרץ מבקר במלים חריפות את הסרטון של אלכס קושניר.

21:55 עריכה

נתניהו מאריך את כהונתושל דני דנון כשגריר באו"ם עד מאי 2020, לאחר שקודם לכן דווח שכהונתו תסתיים הלילה בחצות.

22:12 עריכה

צעירי העבודה הקרינו על מצודת זאב בתל אביב סרטון הסופר לאחור את כהונת נתניהו לרגל השנה האזרחית החדשה. הסרטון נחתם בכיתוב "תם עידן נתניהו" ומונה את כשלונותיו, לשיטתם של המקרינים. ארט וקריאייטיב לא רעים בכלל יחסית לתחילת הקמפיין.

סגירה