נתניהו הגיש בקשה למתן חסינות ליו״ר הכנסת

גנץ: "נתניהו יודע שהוא אשם" ● ליברמן: ישראל ביתנו תתנגד לבקשת החסינות ותתמוך בהקמת ועדת הכנסת ● ועדת גולדברג החליטה שבניגוד לבקשתו, יוכל ארדן להגיש לבחינתה מועמד אחד בלבד לתפקיד המפכ"ל ● אוחנה ומנדלבליט דנו היום במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה ● סמוטריץ' ושקד נפגשו ודנו בריצה משותפת ● מחר ימריא נתניהו לביקור ביוון, שם יעביר את סוף השבוע

בנימין נתניהו מודיע כי בכוונתו לבקש חסינות מהכנסת. 1 בינואר 2020 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו מודיע כי בכוונתו לבקש חסינות מהכנסת. 1 בינואר 2020
07:27 עריכה

בנימין נתניהו צפוי לפתוח את העשור החדש עם הגשת חסינות לכנסת. עד חצות על ראש הממשלה לשלוח בקשה מפורטת ליו"ר הכנסת – עולה השאלה כיצד יבחר להציג את הסיבות שבגינן הוא מבקש את החסינות.

יממה עמוסה מחכה לנתניהו, שכן היום עליו למנות שלושה שרים לתיקי העבודה והרווחה, החקלאות והתפוצות.

07:31 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "ממליץ לנתניהו לא להגיש את בקשת החסינות. מפנה אותו לכל הדברים שאמר נגד אהוד אולמרט, כשהסביר מה הנגטיב בכך שראש ממשלה לא יוכיח את צדקתו בבית המשפט וינסה ללכת במסלולים אחרים".

בראיון לכאן רשת ב' סירב ליברמן לענות בצורה חד משמעית אם מפלגתו תתנגד להענקת החסינות, אבל טען: "אנחנו יודעים מה תהיה עמדתנו". על הצעת כחול לבן להקים את כל ועדות הכנסת: "אנחנו לא מנהלים מסחר עם כחול לבן. כשוועדות הכנסת לא פועלות יש פגיעה ממשית ביכולת הכנסת לפקח על הממשלה".

07:38 עריכה

ח"כ סתיו שפיר דרשה בשבועות האחרונים להתמנות לשרה, אם המחנה הדמוקרטי יצטרף לקואליציה, ולהיות יושבת ראש המחנה הדמוקרטי או יושבת ראש משותפת בבחירות הבאות, על כך על פי בכיר הרשימה בדיווח ב"הארץ".

עוד על פי הבכיר המצוטט, שפיר דרשה לקבל אחריות על הרשתות החברתיות של מרצ והמחנה הדמוקרטי כחלק מהמשך השותפות בין המפלגות. שפיר הכחישה את הטענות.

סתיו שפיר (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
סתיו שפיר (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
08:24 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ': "דעתי לא השתנתה – צריך לעשות כמה שיותר חיבורים בציונות הדתית על גווניה". 

בראיון לכאן רשת ב' אמר סמוטריץ': "היכולת שלנו להיות חזקים זה ביחד ולא ברסיסי מפלגות, שגם אם עוברות את אחוז החסימה, הן לא מקבלות כוח להותיר חותם. הציבור רוצה פעם אחת אחדות ולהיות מעורב בהרכבת הרשימה".

08:28 עריכה

ח"כ משה גפני מיהדות התורה תקף את ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו בעקבות "סרטון הטהרה" שפרסם אתמול: "בור ועם הארץ שלא מכיר הלכות". 

בראיון לגל"צ הוסיף גפני: "סגנון זה של דיבור מזכיר משטרים אפלים בהיסטוריית העם היהודי. עושה רושם שזה חלק מתכנית פעולה של ישראל ביתנו". על היו"ר, אביגדור ליברמן, אמר: "יושב במערכת הציבורית אדם שהמדינה לא חשובה לו, אלא רק הוא עצמו".

09:29 עריכה

לאחר פרסום הסרטון מעורר הזעם על בדיקת טהרת האישה, ח"כ אלכס קושניר: "אני חושב שהדוגמה הייתה אולי דוגמה מיותרת, אבל על התופעה צריך לדבר. לא רציתי לפגוע באף אחד שטהרת המשפחה חשובה לו – זו לא הייתה כוונתי". 

ח"כ קושניר ניסה להסביר בראיון לכאן רשת ב' מדוע פרסם את הסרטון בכל זאת: "לא דיברתי נגד טהרת המשפחה ולא נגד היהדות ולא נגד המסורת. אני רציתי להעלות נקודה מסוימת, בעיה מסוימת, שהייתה אמורה להצביע על תופעה שקורית כאן ולא רק אני מדבר עליה".

09:31 עריכה

השר זאב אלקין מהליכוד על נושא החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זו החלטה שלו. כל השיח הפוליטי בנושא הזה הוא לא נכון. זכותו של כל חבר כנסת לבקש או לא לבקש. אנשים שאומרים שהם בעד או נגד לפני שהם שמעו את הנימוקים מתייחסים לא ברצינות לאירוע הזה". את הדברים אמר בכאן רשת ב'.

10:06 עריכה

ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת במתקפה נגד ראש הממשלה: "הפוליטיקה הישראלית עוברת השחתה. נתניהו איבד את הבושה – הוא משתמש בבחירות כדי להימנע מדיון משפטי".

10:08 עריכה

ח"כ תמר זנדברג מגיבה לדבריו של השר סמוטריץ' שאמר: "מתנגד לכל הסדרה מול חמאס. צריך לכבוש את עזה" – "הסיבה האמיתית היא שסמוטריץ' יודע שהשלב הבא צריך להיות משא ומתן מדיני ופינוי התנחלויות".

10:49 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ: יממה לאחר סיום תהליך הנישוב, החלה הבוקר הזרמת הגז ממאגר לוויתן לירדן.

בראיון ל-ynet אמר השר: "בכך ישראל הופכת לראשונה בתולדותיה ליצואנית של אנרגיה, זה קורה עכשיו ממש בדקות האלה ואני מבשר כאן לראשונה שברגע הזה ישראל הופכת ליצואנית גז לירדן. עוד שבוע-עשרה ימים – למצרים".

10:56 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' משיב לח"כ תמר זנדברג: "תפיסת הכניעה והנסיגות שהוביל השמאל הישראלי בעשורים האחרונים הביאה הכל חוץ מביטחון".

11:45 עריכה

דיונים קדחתניים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו על סוגיית החסינות. לפי הדיווח של הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, חלק חושבים שאין ברירה אלא להגיש, אבל אחרים מודאגים מכך שהקמפיין האגרסיבי נגד החסינות ימנע מנתניהו להגיע להצבעה ה-61.

12:24 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שלח מכתב לאיחוד האירופי בו הוא מבקש לחזק את ידיהם תחת הלחצים של ארגוני החרם, ביניהם ה-BDS. בדבריו הוא מתייחס ללחצים סביב שינוי סעיף ההמתנה לארגונים בקבלת מימון מהאיחוד האירופי, המחייב אותם להימנע מקיום קשרים עם ארגוני טרור.

13:21 עריכה

ח"כ יעל גרמן, שרת הבריאות לשעבר, בעקבות הסרטון נגד בדיקת הטהרה: "יש לי כבוד רב לדת ולרבנים. אבל כאשר מדברים על בודקות טהרה, אני מבקשת שהנשים יעברו את הבדיקה על ידי אדם מוסמך, רצוי רופאת נשים".

14:04 עריכה

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס עם פתיחת העשור: "עידן חדש מתחיל היום. עידן שבו כולי תקווה שנראה את האחר ונחזק את המוחלש. עידן של לב חברתי פועם וחברה חזקה, שוויונית וצודקת".

14:41 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ על הדיווח לפיו רבנים אוספים מידע על ישראלים שנולדו מתרומת ביצית מתוך רצון לגייר אותם: "עוד טירוף/טמטום מבית הכופים המכונה 'הרבנות הראשית' במטרה לאמלל את החיים לעוד המוני ישראלים. אפילו נטען כאן שבתי החולים מספקים מידע בעניין לרבנות. אני אבדוק זאת ואם זה נכון זה חמור ביותר".

14:54 עריכה

עורך הדין שחר בן מאיר פנה ליועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, וטען שהמועד האחרון, שבו יכול היה נתניהו להגיש בקשה לקבלת חסינות, חל אתמול. לשיטתו, אם יבקש היום ראש הממשלה חסינות – יש לדחות את בקשתו על הסף. כך פרסם אביעד גליקמן מחדשות 13.

שחר בן מאיר בבית המשפט העליון, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בן מאיר בבית המשפט העליון, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הפנייה, מניין 30 הימים שבהם יכול היה נתניהו להגיש את עתירתו החלו ב-2 בדצמבר והסתיימו ב-31 באותו חודש. בן מאיר הוסיף שאם תינתן לנתניהו חסינות – בכוונתו לעתור לבג"ץ בעניין.

15:10 עריכה

העיתונאי ניר גונטז' פרסם בחשבון הטוויטר שלו סקר, ובו שאל את תומכי השמאל האם הם מעוניינים שזהבה גלאון תשוב למערכת הפוליטית. הסקר יסתיים בעוד כיממה, ועד כה הצביעו מאות אחדות של גולשים. גלאון, שפרשה מהזירה הפוליטית לפני כשנתיים, הגיבה לסקר בהומור אופייני.

15:19 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ימריא מחר לאתונה, שם ישהה עד מוצאי שבת. במהלך ביקורו ייפגש נתניהו עם נשיא יוון, נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון. בזמן שהייתו ביוון צפוי נתניהו לחתום על הסכם להנחת צינור גז מהמזרח התיכון לאירופה.

אם יכונסו ישיבות ממשלה, הן ינוהלו על ידי שר החוץ ישראל כ"ץ. שר הביטחון נפתלי בנט יחליף את נתניהו כיושב ראש הקבינט המדיני-ביטחוני.

15:30 עריכה

את המגעים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מנהלים עורך הדין אילן בומבך מטעם הראשונים והרב יהושע שפירא מטעם האחרונים – כך דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13. עטרה גרמן מ"סרוגים" מעדכנת שאמש קיימו השניים פגישה בביתו של הרב חיים דרוקמן.

15:36 עריכה

בבית היהודי המאוחד קוראים ליושב ראש הימין החדש נפתלי בנט וליושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לחבור אליהם.

16:09 עריכה

עובדת לשעבר בבית משפחת נתניהו הגישה היום לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים תצהיר, התומך בגרסתה של שירה רבן, התובעת את שרה נתניהו. כך פרסם היום מתן וסרמן ב"מעריב".

בתצהיר כתבה העובדת לשעבר שהיא "הרגישה תחושות השפלה קשות", שהביאו אותה "לרצות לברוח מהמקום דקות ספורות לאחר תחילת העבודה". לדבריה, היא ספגה בעבודתה צרחות וקללות.

בדומה לעדותה של רבן, גם עובדת זו סיפרה שנדרשה להחליף בגדים כשעברה בין חדרים שונים. לדבריה, לא ניתנה לה הפסקה לצרכיה האישיים. היא החליטה לפנות כי שמעה את ההכפשות כלפי רבן ורצתה להזים את הדברים.

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרקליטה של שרה נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, מסר בתגובה: "איזו עזות מצח חצופה ומרושעת. הסיפור המופרך הזה של עובדת לכאורה מלפני 15 שנה, שלטענתה, עבדה יום וחצי וכעת מתלוננת על פגמים שלכאורה נפלו בתלוש השכר שלה, רק ממחיש את המימדים האבסורדיים אליהם הגיעה שיטת הרדיפה לניסיון לסחוט כספים ולקבל חיבוק של תקשורת אוהדת על ידי הפצת סיפורי כזב על גבה וחשבונה של הגברת נתניהו. די, יש גבול. נמאס ממסע הציד ההזוי והשקרי הזה". מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה לדברים.

16:34 עריכה

בניגוד לעמדתם של כמה ממקורביו, ראש הממשלה נתניהו סבור שעל המפלגות שמימין לליכוד לרוץ ברשימה אחתכך דיווח היום אריאל כהנא ב"ישראל היום".

התמודדות ברשימה אחת מקטינה את הסיכוי שאחת מהרשימות לא תעבור את אחוז החסימה. לעומת זאת, גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מחזיקים בדעה ששתי רשימות יצליחו למצות טוב יותר את האלקטורט הימני. את עמדתו הביע נתניהו בשיחות סגורות שקיים לאחרונה עם אנשי ימין.

17:04 עריכה

כינוס הוועדה המסדרת של הכנסת, שתוכנן להיערך מחר, נדחה למועד לא ידוע. יושב ראש הוועדה, אבי ניסנקורן, פנה ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, אך זה השיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע ובטרם יבחן את הנושא הוא מעוניין לקיים עימו פגישה – בתחילת השבוע הבא. כך פרסם יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז".

ניסנקורן מעוניין לכנס את הוועדה המסדרת כדי שתדון בכינון ועדת הכנסת – הגוף שיכול לעסוק בחסינותם של חברי הכנסת. זאת על רקע ההערכה שנתניהו יגיש היום בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין בתיקי 1,000, 2,000 ו-4,000.

17:15 עריכה

בתגובה לדיווח כי ועדת הכנסת יושב ראש הכנסת אדלשטיין מעכב את כינוס הוועדה המסדרת נמסר מלשכתו –

בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15 בדצמבר 2019, "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

נוכח בקשת יושב ראש הוועדה המסדרת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יושב ראש הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יושב ראש הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת.

בכחול לבן הגיבו לדבריו של יושב ראש הכנסת: "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיושב ראש הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

17:23 עריכה

אנשי נתניהו מנסים למצוא דרך לתווך לציבור את בקשת החסינות כעניין "טכני או זמני". במיוחד מעוניינים בסביבת ראש הממשלה שבקשת החסינות מפני העמדה לדין לא תצטייר כמהלך שנתניהו תכנן מהרגע הראשון. כך דיווחה דפנה ליאל מחדשות 12.

17:30 עריכה

אחד השיקולים ששוקל נתניהו לגבי בקשת החסינות הוא שכרגע אמור משפטו להיערך בירושלים, אולם אם תוגש כעת בקשה, אפשר שמיקום המשפט ישתנה. החשש הוא שהמשפט ייערך בתל אביב. כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13.  הסיבה העיקרית שבעטיה לנתניהו דעה חיובית על בית המשפט המחוזי בירושלים – האופן שבו התנהל שם משפטה של רעייתו.

17:45 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד פנה לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, לגבי הגדלת הפנסיה של פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן. קרעי כתב להרשקוביץ שהחלטתו לאשר את בקשת ניצן "נראית חפוזה". קרעי שאל את הנציב: "האם בכוונתך להבהיר או למנוע את התוספת לפנסיה של מר שי ניצן ולבכירים נוספים הרלוונטים לעניין?". כך דיווח יניר קוזין בערוץ כנסת.

18:19 עריכה

הערב בשעה 20:00 ימסור ראש הממשלה נתניהו הצהרה לתקשורת במלון אוריינט בירושלים. ההצהרה תועבר בשידור ישיר גם בחשבון הפייסבוק של נתניהו. כך מסר עוזרו של נתניהו, יונתן אוריך.

שלשום הודיע נתניהו גם כן שימסור הצהרה לתקשורת, אולם זמן קצר אחר כך ביטל את האירוע.

18:22 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הציע לפני שבוע לחבר הכנסת דוד ביטן להתמנות לשר החקלאות – כך דיווח יניר קוזין בערוץ כנסת. ביטן התלבט האם לקבל את התפקיד או לא. אם יתמנה לשר ויוחלט להגיש נגדו כתב אישום, בחקירה שמתנהלת בעניינו – ייאלץ חבר הכנסת להתפטר מהממשלה.

דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
ביטן בכנסת ביולי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
18:30 עריכה

כחול לבן פתחה בקמפיין חוצות נגד בקשת החסינות של נתניהו.

18:41 עריכה

יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, ימסור הצהרה לתקשורת הערב בשעה 20:15 בכפר המכבייה. גנץ צפוי להתייחס לדברים שיאמר נתניהו בהצהרה שימסור הערב בשעה 20:00.

18:52 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ושר המשפטים, אמיר אוחנה, נפגשו היום ודנו במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה – כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13.

19:02 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' נפגש היום עם יושבת ראש הימין החדש איילת שקד – כך דיווח יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז". השניים דנו באפשרות של התמודדות משותפת לכנסת.

סמוטריץ' מסר בתגובה שהוא תומך באחדות רחבה ככל האפשר ונפגש עם שלל גורמים כדי לקדם זאת. שקד מסרה שהימין החדש יתמודד באופן עצמאי, ושהיא וסמוטריץ' שומרים על קשר רציף ביניהם.

19:15 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית מגיבים לכך שנתניהו וגנץ ימסרו הערב הצהרות.

19:45 עריכה

בעוד שכיום יושב ראש הכנסת אדלשטיין משתהה עם אישור כינוסה של הוועדה המסדרת – לטענת כחול לבן, כדי לעכב הקמת ועדה שתדון בחסינותו של נתניהו – לדברי העיתונאית טל שניידר מ"גלובס", כשכינוס הוועדה נדרש לשם קידום חוק המצלמות של הליכוד, נהג אדלשטיין אחרת.

יו"ר הכנסת אדלשטיין נמצא בחו"ל ולא מאשר לניסנקורן לכנס דיון בנושא אי-הקמת ועדת הכנסת (ושאר הועדות). כ"ל: תשובת אדלשטיין…

פורסם על ידי ‏‎Tal Schneider‎‏ ב- יום רביעי, 1 בינואר 2020

19:49 עריכה

מקורבים לדוד ביטן אומרים שחבר הכנסת הסכים להתמנות לשר החקלאות, ולדברי ראש הממשלה, התפקיד מובטח לו. כך דיווח הערב יניר קוזין מערוץ כנסת. ביטן התלבט האם לקבל את התפקיד כי אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום, ייאלץ להתפטר מתפקידו.

20:07 עריכה

נתניהו הודיע שבכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין. לדבריו, חסינות נועדה להגן על נבחרי הציבור – כדי שיוכלו לשרת העם. החסינות היא תמיד זמנית, ולא קבועה. "ביקשתי שימוע גלוי לחלוטין", אמר. "אני מקדיש את חיי לטובתכם, אזרחי ישראל", הוסיף.

את הצהרתו פתח נתניהו בעיסוק בהוצאת הגז מאסדת לוויתן. ראש הממשלה דיבר על הישגיו בעשור האחרון. הוא אמר שיחיל ריבונות ויכונן ברית הגנה עם ארצות הברית.

20:14 עריכה

ועדת גולדברג, הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים, דחתה הערב את בקשתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן לבחון את התאמתם של שלושת מועמדיו לתפקיד מפכ"ל המשטה, ודרשו כי יעביר להם לאישור מועמד אחד בלבד.

ועדת גולדברג סירבה גם בעבר לבחון מספר מועמדים בטענה כי תפקידה לאשר מינוי מועמד שנבחר על ידי השר. מאחר שלא מונה מפכ"ל קבוע מזה למעלה משנה, ארדן ביכר להגיש את כל שלושת מועמדיו לבחינת הוועדה, על מנת שלא ייווצר מצב – כפי שקרה בעבר במספר מינויים – שהמועמד הנבחר נפסל, ועליו להתחיל את כל התהליך מחדש.

הוועדה, בראשון השופט בדימוס אליעזר גולדברג, התכנסה היום לדון בנושא ובסופו של דבר הודיעה לארדן כי "הדרך הראויה היא זו בה הלכה הוועדה עד כה, דהיינו כי על השר להגיש שמו של מועמד אחד בלבד לכל תפקיד".

שניים מארבעת חברי הוועדה נטו לתמוך בבקשת ארדן לבחון שלושה מועמדים, על מנת לקצר את התהליך ולסייע לשר למנות מפכ"ל קבוע. שניים נוספים – ובכלל זה יו"ר הוועדה גולדברג עצמו – התנגדו לשינוי זה. במצב של תיקו, על פי חוק, קולו של היו"ר מוכפל, כך שעמדת גולדברג היא זו שקובעת.

לקריאת מכתבו המלא של גולדברג אל גלעד ארדן

20:17 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להודעתו של נתניהו – שבכוונתו לבקש חסינות.

20:19 עריכה

גנץ מגיב לדברי ראש הממשלה: "נתניהו יודע שהוא אשם".

20:19 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן: נצביע נגד חסינות. עוד אמר ליברמן שסיעתו תתמוך בהקמתה של ועדת הכנסת. בחשבון הפייסבוק שלו כתב השר לשעבר –

עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם זה הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליצית חסינות. כל השאר בּוֹבֶּה מַייסֶס. אנחנו, ישראל ביתנו, לא נהיה חלק מקואליצית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו.

20:25 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להתפתחויות שאירעו הערב.

21:10 עריכה

"בני גנץ לקח 50 מיליון שקל מכספי הציבור, ללא מכרז, על מוצר שלא קיים ושלשל לכיסו ארבעה מיליון שקלים. הוא אפילו לא נחקר" – כך אמר הערב ראש הממשלה נתניהו בדברים שנשא. בתשובה לשאלת עיתונאים בעניין אמר יושב ראש כחול לבן: "אטפל בשקר המוחלט הזה בכלים שעומדים לרשותי על פי חוק, אטפל בו בנפרד במסגרת החוק".

21:16 עריכה

בישראל ביתנו לא שוללים את החלפתו של יושב ראש הכנסת, אם יולי אדלשטיין ימנע את הקמת ועדת הכנסת – כך דיווחה הערב אנה רייבה ברסקי מ"מעריב".

21:24 עריכה

ביום ראשון הקרוב ייפגשו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויושב ראש הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן וידונו בהקמתה של ועדת הכנסת. ועדה זו תוכל לדון בבקשת החסינות מפני העמדה לדין של ראש הממשלה נתניהו.

בפגישה, שתיערך בשעה 13:00, ישתתף גם היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון.

21:34 עריכה

סיעת ש"ס הודיעה כי יושב הראש דרעי שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה נתניהו על משרד ממשלתי נוסף שתקבל המפלגה. הסיכום על המשרד הנוסף וזהות השר יפורסמו בימים הקרובים ויובאו לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

21:46 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הגיש רשמית ליושב ראש הכנסת את בקשת החסינות.

מסמך: בקשת החסינות המלאה של נתניהו.

22:10 עריכה

העיתונאי אביעד גליקמן מחדשות 13 מצא שבבקשת החסינות שהגיש נתניהו נפלה טעות: נטען כי ההחלטה לסגור את התיק נגד יאיר לפיד מהווה "אכיפה בררנית", אולם כלל לא נפתח תיק נגד חבר הכנסת, והוא מעולם לא היה חשוד.

22:17 עריכה

בבקשת החסינות נכתב ש"ראש הממשלה לא מבקש חסינות לתמיד. אין דבר כזה. החסינות ניתנת לתקופת כהונה של כנסת אחת בלבד". אולם בהמשך המסמך מבקש נתניהו חסינות מהותית בפרשת 2,000. חסינות מהותית היא חסינות שניתנת לצמיתות, ללא הגבלת זמן.

סגירה