בעקבות ביקורת מבג"צ: נתניהו מבטל את מינוי השרים

מנדלבליט מבטל טענות הליכוד על ינון: עדותו לא מהותית ● כחול-לבן יקדמו הקמת ועדת כנסת ביום ראשון ● מרצ דחתה את הוועידה ביומיים בצל המגעים לאיחוד עם העבודה וקריאות לכלול את שפיר ברשימה ● מגעים לאיחוד בין סמוטריץ' לבנט ושקד או רפי פרץ ● גדעון סער: וואלה שימש מסלקה לסגירת חשבונות נגדי ● חולדאי קורא לעבודה להתאחד עם המחנ"ד

ישיבת ממשלה בראשות נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
מרק ישראל סלם, פלאש 90
ישיבת הממשלה בראשות נתניהו
07:12 עריכה

לו הבחירות לכנסת היו נערכות אתמול, המפלגות המרכיבות את הבלוק של נתניהו היו מקבלות 55 מנדטים; מפלגות השמאל והמרכז, המתנגדות להמשך כהונתו של ראש הממשלה, היו זוכות ל-57 מושבים בכנסת, וישראל ביתנו הייתה מקבלת שמונה מנדטים. כך נמצא בסקר שפורסם הבוקר באתר "וואלה! ניוז". הבית היהודי המאוחד לא היה עובר את אחוז החסימה, לפי סקר זה.

בסקר – שנערך בקרב 506 אנשים המהווים מדגם מייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל – נשאלו הנסקרים על דעתם לגבי מינוי דוד ביטן, שנגדו מתנהלת חקירת משטרה, לשר בממשלה. 65% מהנסקרים סברו שלא נכון למנות את ביטן לתפקיד, 11% חשבו שהמינוי נכון, ו-24% אמרו שאינם יודעים.

הסקר נערך על ידי מכון מדגם בשיתוף איי פאנל. טעות הדגימה המירבית – 4.4%.

07:31 עריכה

פחות משבוע לסגירת הרשימות לכנסת: בימים שלישי-רביעי בשבוע הבא יוכלו הרשימות המעוניינות לרוץ בבחירות להגיש את מועמדותן לוועדת הבחירות המרכזית.

בימין נעשים מאמצים מצד ראש הממשלה נתניהו ליצור רשימה אחת של כל המפלגות שמימין לליכוד – הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

בשמאל פועלים במחנה הדמוקרטי לריצה משותפת עם העבודה-גשר – יוזמה שעמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס מתנגדים לה. סתיו שפיר מהמפלגה הירוקה מנסה בזמן שנותר למצוא מסגרת פוליטי שבמסגרתה תתמודד לפרלמנט.

08:28 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הודה בשיחות סגורות שככל הנראה אין אפשרות לסכל את הקמתה של ועדת הכנסת, כך אומרים בכירים בליכוד. בסביבת נתניהו צפויים לנסות לעכב את הצעד על ידי עתירה לבג"ץ. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

09:42 עריכה

העיתונאי יעקב אחימאיר הטיל ספק בכך שהעסקתו בתאגיד השידור כאן הופסקה בגלל דעותיו – כפי שטען ראש הממשלה נתניהו. בראיון לירון דקל וחיים לוינסון בכאן רשת ב' הסתייג אחימאיר מהסברה שהועלתה במערכת הפוליטית.

עוד קודם ביקר שר התקשורת דודי אמסלם את תאגיד השידור על צעד זה.

09:58 עריכה

בשבוע הבא צפוי עמיר פרץ ללכת לאיחוד של העבודה-גשר עם המחנה הדמוקרטיכך פרסם היום בן כספית ב"מעריב". היוזמה לאיחוד גדול שהציע פרץ, שיכלול את כחול לבן, נועדה לטלטל את הזירה הפוליטית.

יושב ראש העבודה-גשר, כך נטען בסביבתו, לא יאפשר למרצ שלא לעבור את אחוז החסימה. לפי הדיווח, פרץ יציע למרצ ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה ברשימה המאוחדת של שתי הסיעות.

10:17 עריכה

במערכת הפוליטית נדרשים למזג האוויר הסוער ובפרט למותו אתמול של מוטי בן שבת שטבע כשפעל לחלץ תושבים שנקלעו לשיטפון.

11:45 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר משיב ליועץ המשפטי לכנסת איל ינון: טענתי לניגוד עניינים בעינה עומדת.

11:50 עריכה

יושב ראש הימין החדש, השר נפתלי בנט, נפגש עם יושב ראש הבית היהודי, השר רפי פרץ. אתמול נועד בנט עם יושב ראש האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ'. המגעים מתקיימים במסגרת יוזמה לגיבוש רשימה אחת של המפלגות שמימין לליכוד.

12:12 עריכה

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, איש מפלגת העבודה, קורא לאיחוד של מפלגתו עם המחנה הדמוקרטי. "מול המציאות הלאומית, מפלגת העבודה חייבת להתאחד עם המחנה הדמוקרטי", קרא חולדאי בראיון לגדעון אוקו בתחנת הרדיו 103FM.

12:24 עריכה

ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון הפנים ארדן סיירו במרכז השליטה של המשטרה בבית דגן, על רקע פגעי מזג האוויר ברחבי הארץ. לפי דיווח ב"וואלה! ניוז", מוקדנים התלוננו בפני ראש הממשלה שכשיש עלייה בפניות, אין די ניידות שיכולות להגיב לכל הקריאות.

12:43 עריכה

סגן במילואים אסף ליבני טוען שהנתונים שאסף במהלך ההכשרה של חיילות בחיל השריון – עוותו על ידי הממונים עליו, כדי להציג את הפיילוט ככושל, כך דווח בגלי צה"ל. במערכת הפוליטית הגיבו לדיווח זה.

13:01 עריכה

כתבה שעסקה בגאולה אבן-סער הוסרה מאתר "וואלה!" לבקשת בן זוגה, גדעון סער – כך עולה מתכתובות בין מנכ"ל האתר, אילן ישועה, לבין בעלי האתר, שאול אלוביץ'. הידיעה שהוסרה עסקה בשעות העבודה של סער-אבן ברשות השידור. כך פרסם נתי טוקר ב"דה מרקר".

ישועה טען שעורך "וואלה!" ינון מגל פועל נגד אבן-סער ממניעים אישיים. בעבר סירבה האחרונה להגיש לצד מגל את מהדורת מבט. אחרי שהוסרה הידיעה הודיע מגל על התפטרותו, אך חזר בו.

גאולה אבן-סער (מימין) וגדעון סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אבן-סער (מימין) וסער באור יהודה בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
13:37 עריכה

לפי שורה של דיווחים, אחד ממוקדי המחלוקת העיקריים בימין הוא מתיחות רבה ששוררת בין יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לבין יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ. עימות זה מקשה על האפשרות שתוקם רשימה אחת מימין לליכוד.

13:56 עריכה

שר הביטחון בנט מינה את קובי אלירז כאחראי על שטחי C. אלירז, שפוטר לפני מספר חודשים ממשרד הביטחון על ידי נתניהו, נחשב אהוד בקרב ציבור המתנחלים. המינוי זכה לתהודה בזירה הפוליטית.

14:23 עריכה

חברי דגל התורה משה גפני, אורי מקלב, יצחק פינדרוס, יעקב אשר מקיימים פגישת עבודה ראשונה יחד עם נכדיו של הרב חיים קנייבסקי, יענקי קנייבסקי ומוטי פלאי, לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. כך דיווח ארי קלמן מ"בחדרי חרדים".

14:32 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי סמוטריץ' דוחה את הדיווחים על עימות קשה בינו לבין רפי פרץ: ישנה "מחלוקת עניינית".

15:06 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מציע לרפי פרץ להיפגש והאחרון נעתר לבקשה הפומבית. השניים ידונו באפשרות של איחוד בין האיחוד הלאומי לבית היהודי.

15:58 עריכה

יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון יגיש ביום ראשון את חוות דעתו בשאלה האם יו"ר הכנסת רשאי למנוע הקמת ועדת כנסת ובכך לעכב את הדיון על בקשת החסינות של נתניהו. במקביל, היום ייפוג האולטימטום של כחול-לבן ליולי אדלשטיין, שהדרישה ממנו היא לאשר את הקמת הוועדה, אחרת המפלגה כנראה תפעל להדחתו.

17:16 עריכה

במרצ מחתימים חברי ועידה על קריאה להכליל את סתיו שפיר והתנועה הירוקה ברשימת המפלגה. זהבה גלאון בין התומכים בהשארתה של שפיר בשורות מרצ.

17:33 עריכה

גדעון סער מגיב בדקות האחרונות לפרסום מהבוקר על כך שפעל להסרת פרסום שלילי ב"וואלה" אודות אשתו גאולה אבן. הוא טוען שהאתר היה מוטה כנגדו ושימש לסגירת חשבונות מצד יריבו הפוליטי, נתניהו. סער מדגיש שמעולם לא קיבל החלטות בעניין הבעלים של האתר, שאול אלוביץ'.

17:39 עריכה

ח"כ מירב מיכאלי (עבודה-גשר) אומרת הערב בגלי צה"ל שהצבא "אמור למיין את אנשיו באופן הטוב ביותר תוך מתן שוויון הזדמנויות … לפי יכולות ולא לפי אברי רבייה". מיכאלי מגיבה לפרסום על כך שנתוני הפיילוט של חיילות השיריון עוותו לרעה. "קו ישר עובר בין זה שגברים אומרים לנשים מה הן יכולות לעשות ולא לעשות לזה שיש פחות מרבע מחברות הכנסת נשים … אנחנו הולכות אחורה".

17:48 עריכה

בכחול-לבן יקדמו ביום ראשון הצבעה בוועדה המסדרת על הקמת ועדת כנסת שתוכל לדון בבקשת החסינות של נתניהו, דבר שבליכוד לא רוצים שיקרה. גם יועמ"ש הכנסת אמור למסור חוות דעת באותו יום לגבי היכולת של יו"ר הכנסת למנוע הקמת ועדה שכזו, וגם אדלשטיין אמור להחליט בעניין לאחר מכן, אך בכחול-לבן לא מתכוונים לחכות להם, כאמור.

במקביל, בליכוד מצאו פרט נוסף שלטענתם מעמיד את איל ינון בניגוד עניינים, וזו העבודה שהוא הוזמן כעד תביעה בתיקי נתניהו, (בהם מאות עדים). זה בנוסף לכך שאשתו שימשה פרקליטה החברה בצוות שהחליט על תיקי נתניהו.

18:27 עריכה

בג"צ דחה עתירה נגד המינוי של נפתלי בנט לשר הבטחון וקבע שיש למנות שר בממשלת מעבר רק כאשר הדבר חיוני להבטחת תפקודה התקין. בנוסף, נקבע שהעברת שרים מתפקיד לתפקיד היא בעייתית וייתכן שתצריך את אישור המליאה.

18:30 עריכה

מרצ דוחה את ועידת המפלגה מראשון לשלישי בעקבות המגעים לאיחוד עם העבודה-גשר.

19:57 עריכה

בליכוד ממשיכים את המתקפה על היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, ודורשים ממנו לפסול את עצמו מעיסוק בענייני ועדת הכנסת. בליכוד הוציאו הודעה שאומרת כי "עכשיו מתברר שיועמ"ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו … מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות בהיותך עד תביעה?".

20:28 עריכה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הוציא בדקות האחרונות הודעה שבעצם קובעת שהטענות של נתניהו והליכוד לגבי יועמ"ש הכנסת הם ספין. לפי מנדלבליט, עו"ד איל ינון נכלל ברשימת עדי התביעה בתיקי נתניהו מכורח תרשומת שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת, ולא מדובר בעדות מהותית לתיקים. "ממילא, לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי (אשתו של ינון) מטיפול בנושא".

21:55 עריכה

נתניהו חוזר בו ולא יוציא לפועל את ארבעת מינויי השרים שתוכננו ליום ראשון, כך לפי דיווח של חדשות 12. ביטול המינויים, (ציפי חוטובלי לתפוצות, דוד ביטן לחקלאות, יפעת שאשא-ביטון לרווחה ויצחק כהן לשר בינוי ושיכון), הוא בעקבות ביקורת שמתח היום בג"צ על מינויים בממשלת מעבר, במסגרת דחיית עתירה נגד מינוי בנט לשר ביטחון.

סגירה