ליברמן: נקים השבוע את ועדת הכנסת עם או בלי יו"ר הכנסת

השר אוחנה על דבריו ההומופוביים של השר פרץ: "דברים אומללים, חשוכים ושגויים" ● ביטן סיפר כי סינן שיחה מנתניהו ● ח"כ בר לב הודיע כי יתמוך באיחוד העבודה עם מרצ ● במערכת הפוליטית שולחים תנחומים לעם העומאני בעקבות מות מנהיגם ● מיקי זוהר תוקף את העיתונאי אמנון אברמוביץ'

ליברמן (מימין) ואדלשטיין בדרכם לפגישתם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן (מימין) ואדלשטיין בדרכם לפגישתם
15:10 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגד כחול לבן והליכוד: "ברור שכחול לבן על הקואליציה עם החרדים והרשימה המשותפת. נתניהו ורצה חסינות גם במחיר של קולאיציה עם חמאס. אנחנו בישראל ביתנו, נעשה הכל כדי להקים קואליציה ציונית".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה הגיב לדבריו עם עקיצה לשינוי התמונה שמלווה את הקמפיין לבחירות הנוכחיות: "ישראל ליברלית בניכוי ערבים וחרדים. הדבר היחיד שהשתנה אצל ליברמן זה תמונת הפרופיל".

15:12 עריכה

ח"כ עפר שלח (כחול לבן): "אני מאמין שיו"ר הכנסת לא ינסה לעכב את הדיון בחסינותו של נתניהו, ולכן לא יהיה צורך במהלך להחלפתו בכנסת הנוכחית".

עוד הוסיף שלח בשבתרבות במועצה אזורית דרום השרון: "אדלשטיין מבין, שאי אפשר לעמוד בדרכם של 65 ח"כים שרוצים דיון בחסינות כבר עכשיו. לבוחרים מגיעה ודאות – אם המועמד לראשות הממשלה נתניהו יהיה אחרי הבחירות הנאשם נתניהו".

דברים שאמרתי באירוע 'שבתרבות' במועצה האזורית דרום השרון בהנחיית אשת התקשורת ליאת רגב: אני מאמין שיו"ר הכנסת לא ינסה…

פורסם על ידי ‏עפר שלח – Ofer Shelah‏ ב- יום שבת, 11 בינואר 2020

16:17 עריכה

השר אלי כהן: "אם רוצים להימנע ממערכת בחירות רביעית, הדרך היא אחת – מי שבעד ממשלת ימין לאומי צריך להצביע לנתניהו ומי שבעד ממשלת שמאל וערבים צריך להצביע לגנץ. מי שמצביע לליברמן – מצביע לבחירות רביעיות".

17:22 עריכה

ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן) התייחסה למצבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי הוא "גיבור טרגי בתיאטרון אבסורד, בו הוא מסרב להכיר. המגמה ברורה ונתניהו לא מכיר במציאות. הוא הולך ונשחק ונכשל שוב ושוב. נתניהו וסביבתו הם היחידים שאחראים למערכת בחירות שלישית בשנה אחת. המציאות הזאת של ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים היא בלתי נסבלת".

בשבתרבות בגבעתיים התייחסה גם לסוגיית שילוב נשים לוחמות בצה"ל: "צריך לפתוח את כלל התפקידים בצה"ל לנשים, זאת מבלי להוריד את רף המשימה. אם הרמטכ"ל לא יפתח מאה אחוז מהתפקידים בצה"ל לנשים, הוא יפגוש את זה בעתירות בבית המשפט. טוב עשה כוכבי שהרחיב את פיילוט הטנקיסטיות. האבחנה המגדרית לא נכונה. כמו שיש גברים שלא מסוגלים – יש נשים שכן מסוגלות".

אורנה ברביבאי נואמת בכנסת. 20 במאי 2019 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
אורנה ברביבאי נואמת בכנסת. 20 במאי 2019 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
17:47 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מברך את הנשיא טראמפ על מנהיגותו ועל החלטתו להטיל סנקציות נוספות נגד משטר הטרור באיראן, שמדכא את העם האיראני ומאיים על שלום העולם כולו".

כמו כן שלח ראש הממשלה תנחומים לעם בעומאן בעקבות מותו של הסולטאן קאבוס בן סעיד. "הוא היה מנהיג דגול שפעל ללא לאות למען קידום השלום והיציבות באיזורנו. תחת מנהיגותו, עומאן הפכה למדינה מרכזית ומתקדמת".

17:49 עריכה

ח"כ עמר בר-לב (העבודה-גשר) החליט לתמוך בהקמת גוש טכני בין העבודה-גשר ומרצ לקראת הבחירות הקרובות. בר-לב צפוי לפרסם הודעה בנושא הערב.

18:20 עריכה

השר ישראל כץ: "משתתף בצער העם העומאי על אובדן הוד מעלתו הסולטאן קאבוס בן סעיד".

18:21 עריכה

בכחול לבן קוראים עם צאת השבת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין "לא להפוך את הכנסת לעיר מקלט לעבריינים". בסרטון בו נראה נאום שנשא אדלשטיין מעל בימת הכנסת,

19:08 עריכה

ח"כ מיקי זוהר נגד עיתונאי חדשות 12 אמנון אברמוביץ': "בדפי ההיסטוריה יירשם שאני נלחמתי נגד הניסיון של השמאל, התקשורת וחלק ממערכות החוק להדיח את נתניהו מתפקידו כאשר נתניהו יירשם כמי שזרע הרס וחורבון במדינה כשהוא מונע משנאה והתנשאות".

19:15 עריכה

ח"כ עמר בר לב (העבודה-גשר), לאחר שהודיע כי יתמוך באיחוד בין מפלגתו לבין מפלגת מרצ. "מחר אנחנו צריכים לקבל החלטה. אני לא חושב שעמיר פרץ קיבל החלטה, אני מתרשם שהוא באמת מתלבט, לפחות לא ב-24 השעות האחרונות", דברי ח"כ ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

"כחול לבן לא קיבלה את הצעתנו לאיחוד גדול של הגוש, ולכן אנחנו צריכים להחליט אם ללכת לבד או ללכת לאיחוד עם מרצ". לגביי החלטתו האישית לתמוך באיחוד, אמר בר לב: אני מאוד התלבטתי בשתי האפשרויות, בשתיהן יש סיכונים. אני אמליץ לחברי הסיעה ולעמיר פרץ ללכת על איחוד טכני עם מרצ".

19:17 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על מותו של סולטאן עומאן: "המזרח התיכון איבד מנהיג שתרם רבות ליציבות האזורית. הסולטאן עומאן קאבוס בן סעיד היה מהראשונים להבין שיחסים עם מדינת ישראל הם אינטרס של כלל המדינות במזרח התיכון. תנחומיי לעם העומאני".

19:37 עריכה

ח"כ איציק שמולי: "צריך לעשות את המהלך המתבקש של איחוד – חיבור טכני לצורך הבחירות, וכזה שיכול להתפצל לאחר מכן".

על אפשרות חזרתה של ח"כ סתיו שפיר שערקה למחנה הדמוקרטי אמר שמולי ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12: "אני תומך במהלך הזה עקרונית. שום עניין פרסונלי".

19:48 עריכה

אמיר אוחנה, השר ההומו המוצהר הראשון, בתגובה לדבריו של השר רפי פרץ נגד הקהילה גאה: "דבריו אומללים, חשוכים ושגויים. לא מבוססים על ידע ועובדות, אלא על דעות קדומות".

כמו כן, התייחס השר לטענות הליכוד, מפלגתו, נגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון: "כל אדם הגון צריך לומר שאסור לינון לגעת בחומרים שקשורים לחסינות. השאלה שעולה היא האם הוא יכול לתת את זה למישהו שכפוף לו, או שצריך להיעזר בשירותיו של מומחה חיצוני". את הדברים אמר בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13.

19:50 עריכה

ח"כ דוד ביטן, שוויתר על תפקיד שר החקלאות, אמר כי לא ענה לשיחת טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות אכזבתו מכך שמונה לשר חודשים לאחר שהובטח לו.

"כשאני כועס אני לא עונה, בשביל לא לדבר שטויות", אמר ביטן באירוע של ההסתדרות הציונית בירושלים. "אין לי כעס כלפיו, אלא כעס על הסיטואציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
19:53 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על סוגיית הקמת ועדת כנסת לדיון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מאוד מעריך את יו"ר הכנסת, בלי קשר אליו, איתו או בלעדיו – השבוע נקים את ועדת הכנסת. ברגע שיש 61 ח"כים שהם דורשים לכנס את המליאה עם נושא מסוים על סדר היום, אי אפשר לעצור את זה. אני מקווה שלא נגיע להדיח את יו"ר הכנסת".

"יש בחירות שלישיות בגלל האגו של גנץ ונתניהו. ברור שגנץ רץ לחרדים, הוא רוצה קואליציה איתם ועם הרשימה המשותפת. ההכרעה היא בידיי הבוחרים. בכל מקרה, חייבת להיות הכרעה, אי אפשר ללכת לבחירות בפעם הרביעית", דברי ליברמן ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

19:59 עריכה

בתום שבוע חורפי עם מזג אוויר קיצוני, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הודיע כי פנה לח"כ משה גפני בבקשה לכנס את ועדת הכספים כדי לדון בפיצויים לניזוקים מהשטפונות בכל הארץ.

20:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: כחול לבן יודעים שהם לא יכולים לנצח אותי, מול ההישגים האדירים שהבאתי למדינת ישראל בעשור הטוב ביותר בתולדותיה – אין להם מה לעשות. הם יעסקו עד הבחירות ב"רק לא ביבי"…שיהיה להם לבריאות".

כמו כן, אמר על היועץ המשפטי לכנסת כי הוא נמצא בניגוד עניינים חריף. "הוא וזוגתו אומרים שלא דיברו על התיק שלי, הם חושבים שאנחנו טיפשים?".

20:03 עריכה

השר אריה התייחס לדבריו של הרב הראשי יצחק יוסף על העלייה מברית המועצות לשעבר: "הדברים כפי שפורסמו זעזעו אותי, אך הם סולפו בכוונה תחילה, על מנת לשרת את אביגדור ליברמן ואחרים. לצערי הרב למעלה מ-350 אלף עולים מברית המועצות הם לא יהודים". 

מישראל ביתנו נמסר: "למי שמשרת בצה"ל, עושה מילואים, ומוכן להקריב את חייו למען אזרחי מדינת ישראל, יש יותר זכויות במדינה מהרב מסאטמר או מהאברכים של הפלג הירושלמי שנלחמים בגיוס לצה"ל ופוגעים בחיילים חרדים באופן פיזי ומילולי".

20:08 עריכה

בעקבות המתיחות עם איראן, השר ישראל כץ דחה את נסיעתו המתוכננת לדובאי. הביקור היה צפוי להתקיים לקראת האקספו שבו תשתתף ישראל והיה זה אמור להיות הביקור הרשמי הראשון בדובאי – דיווח של חדשות 12.

21:36 עריכה

כתבת חדשות 12 דפנה ליאל מדווחת על התוכנית של כחול לבן בכל הנוגע לבקשת חסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

21:38 עריכה

הרשימה המשותפת צפויה לרוץ בבחירות הקרובות בהרכב זהה לזה שהתמודד בבחירות האחרונות. רע"מ ותע"ל השלימו בסוף השבוע את הבחירות הפנימיות לנציגיהן לרשימה, לאחד שחד"ש ובל"ד כבר עשו זאת בחודש שעבר.

22:18 עריכה

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) מברך את הערים והמועצות האזוריות שהחליטו לפתוח מחר את יום הלימודים במערכי שיעור על שוויון, בעקבות דבריו ההומופובים של שר החינוך רפי פרץ. "בעבר זה היה רק תיכון או שנים תל אביבים שהעזו לצאת כנגד משרד החינוך במצבים כאלה. ההישג הגדול של פרץ – הגדיל את מעגל ההתנגדות".

סגירה