ריבלין: היסטוריונים הם שצריכים לעסוק במחלוקות היסטוריות, לא פוליטיקאים

בביקור בעיר העתיקה נזף נשיא צרפת באנשי ביטחון ישראליים, אך מאוחר יותר התנצל ● נתניהו חזר בו מהלעג לדיבורו המקוטע של בני גנץ: "אם יש מי שנפגע מדבריי - אני מאוד מצטער" ● עוזר של שר נחקר בחשד לביצוע עבירות שחיתות ציבורית ● עוצמה יהודית הגישה בקשה לפסול מהתמודדות לכנסת את הרשימה המשותפת, לריסה טרימבובלר - את העבודה-גשר-מרצ

  • נשיא צרפת מקרון (מימין) ומס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, היום (צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP)
    Abir Sultan/Pool Photo via AP
  • נשיא ישראל ריבלין (מימין) ונשיא גרמניה שטיינמאייר בבית הנשיא, היום (צילום: Atef Safadi/Pool Photo via AP)
    Atef Safadi/Pool Photo via AP
  • עובדים בבית הנשיא לקראת ארוחת הערב במשכן, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
    הדס פרוש, פלאש 90
  • פליפה השישי, מלך ספרד מתקבל בנמל התעופה בן-גוריון על ידי השר יריב לוין ומנכ"ל משרד חוץ יובל רותם, היום (צילום: משרד החוץ)
    משרד החוץ
  • יושב ראש הכנסת אדלשטיין (מימין) ויושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית פלוסי, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
    עדינה ולמן, דוברות הכנסת
  • הכנות בבית הנשיא לארוחת הערב, היום (צילום: Raphael Ahren, The Times of Israel)
    Raphael Ahren, The Times of Israel
  • גנץ (מימין) ונתניהו בבית הנשיא, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
07:42 עריכה

ח"כ איילת שקד מימינה התייחסה בראיון בכאן רשת ב' לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סיפוח הבקעה: "צריך לעבור מדיבורים למעשים".

"מדובר ביוזמה של בצלאל סמוטריץ'. יש עכשיו רוח גבית מארצות הברית – צריך לנצל את ההזדמנות", הוסיפה שקד. "גם כחול לבן צריכים להצטרף. יש הזדמנות מדינית ואלה הזדמנויות שצריך לנצל."

על ההבדל בין סמוטריץ' לבן גביר אמרה שקד: "יש הבדלים אידיאולוגיים מהותיים. אם סמוטריץ' היה רץ לבד, הוא לא היה בחיים מבזבז קולות. יש לנו רשימה נהדרת, ההתנהלות בדרך לשם הייתה לא טובה. עשינו גם טעויות, אבל צריך לדעת שבמבחן התוצאה הרשימה שלנו טובה".

07:46 עריכה

סוגיית הסיפוח – ח"כ מאיר כהן (כחול לבן): "צריך שיהיה ברור – אם ראש הממשלה היה רוצה לספח, היו לו עשר שנים לעשות זאת. הלב כואב שלוקחים סוגיות כאלה חשובות והופכים אותם לתעלול בחירות". 

על כך שנשמעו דעות רבות בתוך כחול לבן סביב הסוגייה, אמר כהן בכאן רשת ב': "לעולם בקעת הירדן תהיה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. אני שמח להשתייך למפלגה שיש בה ריבוי דעות, אבל דעת המפלגה היא אחת".

"אנחנו מוכנים לזה שראש הממשלה ואנשיו יעשו הכל כדי לא לסיים את דיוני החסינות – אנחנו ערוכים לזה", הוסיף כהן והדגיש כי מפלגתו לא מתכוונת להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, ,אנחנו מקווים שאלה יהיו בחירות של הכרעה".

07:48 עריכה

בכירים בליכוד טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי לשכתו פנו לבית הלבן כדי לקבל אור ירוק לקדם מהלך של החלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן לפני הבחירות.

לפי הדיווח בכאן רשת ב', אותם בכירי טוענים כי זו גם הסיבה מדוע נתניהו לא הכריז שבכוונתו להביא בשבוע הבא את נושא החלת הריבונות להצבעה בכנסת.

07:53 עריכה

השרה מירי רגב (ליכוד): "גנץ מאחז עיניים, הוא כל הזמן עובד על הציבור".

עוד הוסיפה בשיחה עם ערוץ 7: "הוא לא באמת רוצה להחיל את הריבונות על בקעת הירדן. הוא אומר – X ואנשיו מדברים – Y. גרמן מדברת על התנתקות, על איזה ריבונות מדבר גנץ?".

"כל מה שעושה גנץ זה לקרוץ לימין כשהוא חזק בתוך השמאל, עם מרצ. אין לו שום רצון ושום כוונה לא להחיל את הריבונות בבקעת הירדן ולא ללכת לקראת ההתיישבות. כל מה שהוא רוצה זה רק 'לא ביבי'. אין להם באמת מה להציע", דברי רגב.

מירי רגב בוועידת ערוץ שבע היום. "יכול להיות שבנט יחזור לאח האובד לפיד" (צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
07:54 עריכה

ח"כ אבי דיכטר ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12 מתייחס לסוגיית הסיפוח שהוצגה אמש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע השקת הקמפיין: "אין לנו שום סיבה להביך את כחול לבן, הם עושים את זה לבד בצורה יוצאת מן הכלל. הם עושים סלט ירקות, כל אחד מהם מדבר בצורה מנוגדת ולפעמים גם גנץ עצמו סותר את עצמו – לנו יש קו ברור".

08:37 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שיש צורך ב"תיאום מדיני" עוד טרם סיפוח הבקעה: "זה בערך כמו לאכול סטייק בתיאום עם ארגונים טבעוניים. לא צריך לחכות לאישור בינלאומי, אלא לקבוע עובדות בשטח".

בראיון לגל"צ הוסיף סמוטריץ', שהציע להביא את החלטת לסיפוח לישיבת הממשלה ביום ראשון הוסיף כי "אם הכנסת ממילא מתכנסת, אפשר לאשר את ההצעה ברוב גדול כבר ביום שלישי הקרוב. יש לנו חלון הזדמנויות יוצא דופן".

09:01 עריכה

נפתלי בנט (ימינה): "הדיבורים על החלת הריבונות הם מבורכים, אבל אלה בנתיים רק דיבורים .המבחן היחיד הוא המעשה. קורא לנתניהו להביא להצבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב צו להחלת ריבונות".

09:06 עריכה

פורום השואה הבינלאומי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש בעוד זמן קצר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

09:35 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "סיעת ש"ס בראשותי תתמוך בחוק ובכל החלטה ויוזמה להחלת ריבונות בבקעת הירדן ובהתיישבות ביהודה ושומרון".

10:25 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בקעת הירדן מעניינת אותך כקליפת השום. הדבר היחיד שמעניין אותך זו חסינות".

בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף ליברמן: "המהלך שלך כל כך שקוף וציני, שאף אחד לא מאמין שבקעת הירדן באמת מעניינת אותך". הוא קרא לנתניהו להעביר בצו ממשלתי באשרור הכנסת את הצעת הריבונות או להגיש את החוק שהגישה בעבר מפלגתו בנושא. "העברת החוק רק בקריאה ראשונה זה לא יותר מספין זול".

מה?! מה פתאום!אדוני ראש הממשלה עכשיו ברור יותר מאי פעם שאין לך שום קשר לא לימין ולא לשמאל. בקעת הירדן מעניינת אותך…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 22 בינואר 2020

10:32 עריכה

לאחר שאמש בהשקת קמפיין הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו לעג לדיבורו של יריבו יו"ר כחול לבן בני גנץ – חנן הורוביץ, מנכ"ל ארגון המגמגמים בישראל קורא לנתניהו להשאיר את הגמגו מחוץ לבחירות. 

"החיקוי הלועג של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדם שמגמגם הוא שפל ערכי ממדרגה ראשונה למערכת הפוליטית בישראל. עשרות אלפי אנשים שמגמגמים בישראל אשר מתמודדים יום יום, שעה שעה, באומץ רב מול מציאות עוינת, אינם מושא ללעג, אלא לגאווה! הניסיון להציג פוליטיקאי כאדם שמגמגם כדי להשמיץ אותו, הוא מעורר דאגה". 

10:36 עריכה

ראש הממשלה ורעייתו נפגשו הבוקר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

11:10 עריכה

פורום השואה הבינלאומי. יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הבוקר עם נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס.

12:00 עריכה

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן): "אין לי בעיה עם חיקויי הגמגום האינפנטילים של נתניהו, הרי הוא לועג בכך גם לאנשים עבורו…מגוחך שחושבים שקריטריון להיות ראש ממשלה זה לנאום ולדבר בלי כחכוחים או לפסוסים".

12:28 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) תקפה את כחול לבן: "הציבור לא מטומטם וכחול לבן לא יקבלו אפילו חצי מנדט בציונות הדתית". 

בראיון ל-103FM הוסיפה השרה לשעבר: "אחרי ש'יש עתיד' ניסו לחרב את כל המפעלים שלה – אף אחד בציבור הציוני-דתי לא ישים פתק לממשלת שמאל עם הערבים, כי מדובר בפשיטת רגל מוסרית".

12:45 עריכה

המשטרה עיכבה לחקירה באזהרה עוזר של שר בחשד שקיבל שוחד או טובות הנאה תוך שהוא מנצל את מעמדו הציבורי. החקירה לא מעלה שום חשד נגד השר, שלא ידע על מעשיו של עוזרו.

12:47 עריכה

פורום השואה הבינלאומי. יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס. "שוחחנו על חשיבות הקשרים המשגשגים בין שתי המדינות ודנו באתגרים אזוריים, בדגש על איום הגרעין האיראני שמצריך נחישות משותפת של כל מדינות אירופה והאזור".

13:01 עריכה

פורום השואה הבינלאומי. השר רפי פרץ: "הצטרפתי ליוזמה של חברי השר אלקין ואת הכרטיס לאירוע שניתן לשרים אתרום לניצול/ת שואה שייקח חלק במקומי. כך ראוי".

13:04 עריכה

על רקע סערת הצהרות הסיפוח, ח"כ משה בוגי יעלון מכחול לבן: "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל".

13:08 עריכה

מטה יוצאי אתיופיה של מפלגת כחול לבן החל השבוע את הקמפיין בקהילה האתיופית, ונערך לשמר את ההישג בקהילה מהבחירות הקודמות.

ח"כ פנינה תמנו-שטה: "יוצאי אתיופיה אינם למכירה. הניסיון העלוב של הליכוד לכפר על שנים של פגיעה, של זלזול והזנחה בקהילה תחת שלטון נתניהו לא יצליח".

פינה תמנו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
פינה תמנו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
13:14 עריכה

אשתו של יגאל עמיר, לריסה עמיר, שרצה עם המפלגה "צדק משפטי", ביקשה לפסול את יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, ואת ח"כ תמר זנדברג ממרצ מהתמודדות לכנסת ה-23.

הטענות שהעלתה במכתב הבקשה: פרץ "ביקש לשחרר את מרוואן ברגותי, ופרסם הסתה לרצח" ואילו זנדברג "עלתה לקברו של יאסר ערפאת".

13:47 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ: "אנחנו שומעים הצהרות על סיפוח. אנחנו, לעומת זאת, רוצים לספח את תושבי עוטף עזה, ואת החולים בבית החולים". 

בסיור בעוטף עזה, הוסיף פרץ: "לא נסכים לפופוליזם הזה. כל מה שמדברים על בקעת הירדן, הוא ספין. אנחנו חושבים שכל שינוי חייב להיות תוצאה של משא ומתן, ואנו מתנגדים למהלכים חד צדדיים". עוד קרא פרץ ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא "ליפול למלכודת של נתניהו וסמוטריץ. זאת תחרות של כותרות לבחירות".

עמיר פרץ (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
עמיר פרץ (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
13:56 עריכה

השר רפי פרץ: "בקעת הירדן היא לא רק הגבול המזרחי והבטחוני של ישראל. הבקעה היא נחלת אבותינו. בקעת הירדן היא סיפור הצלחה ישראלי ואת הריבונות שם צריך להחיל כמה שיותר מהר".

14:35 עריכה

השר יובל שטייניץ (ליכוד): "מעמדנו הכלכלי והבינלאומי מעולם לא היה טוב יותר, ומעולם לא התקדם באופן מהיר וחזק יותר, מאשר בעידן נתניהו. החלת הריבונות בבקעה הנהיוזמה הכרחית וחשובה. סוף סוף אחרי מספר חודשים – כחול לבן נזכרו ללכת בעקבותינו".

14:40 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ מתייחס להסכם האימוץ בין רוסיה לישראל שלא כולל זוגות להט"בים: "מגיעה לכם ממשלה שבשבילה כל אזרחיה שווים – באמת. עכשיו הם סוחרים גם בזכות להיות הורים ממשלת נתניהו ממשיכה לשבור את השיאים של עצמה ויורקת שוב בפניה של קהילת הלהט"ב".

15:45 עריכה

גורם בקרמלין מסר שנשיא רוסיה פוטין ייפגש מחר עם יפה יששכר, שבתה נעמה כלואה במדינתו מאפריל האחרון. הנשיא הרוסי יגיע מחר לישראל וייקח חלק בפורום השואה העולמי, שייערך ביד ושם.

16:41 עריכה

במערכת הפוליטית תוקפים את ההסכם שנחתם בין ישראל לבין רוסיה, שלפיו יוכלו זוגות ישראליים לאמץ ילדים ברוסיה, בתנאי שמדובר בזוגות הטרוסקסואליים.

17:22 עריכה

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ביטל את הגעתו לישראל היום. זאת בשל עיכוב של טיסתו מדאבוס שבשוויץ בשל תנאי מזג האוויר. קושנר אמור היה להשתתף בארוחת הערב בבית הנשיא. מחר אמור היה קושנר להיפגש עם נתניהו וגנץ כדי לדון על תוכנית השלום.

17:26 עריכה

משה (בוגי) יעלון הציג כרזה שבה הביע תמיכה בשליטה הישראלית בבקעת הירדן. בליכוד טרחו ליצור כרזת תגובה משלהם.

17:36 עריכה

נשיא צרפת עמנואל מקרון התעמת עם אנשי שירות הביטחון הכללי, ליד הכנסייה הצרפתית סנטה אנה.

ב-1996 היה זה נשיא צרפת ז'אק שיראק שהתעמת עם שוטרים ישראליים בעיר העתיקה בירושלים.

18:20 עריכה

בתחילת פברואר יתכנס מרכז הבית היהודי כדי לאשר את יוזמת יושב הראש רפי פרץ לקיים בחירות לראשות המפלגה בחודש יוני – כך עדכנה עטרה גרמן מ"סרוגים". ועדת הבחירות המפלגתית צפויה לכלול ארבעה נציגים מוניציפליים, נציג אחד של המפלגה, נציג של יושב הראש ונציג מוסכם – ככל הנראה שופט בדימוס או עורך דין.

18:45 עריכה

בעמוד היוטיוב של נשיא המדינה מועברת בשידור ישיר קבלת הפנים שנערכת שמנהיגים הפוקדים את המקום (שידור ישיר מועבר גם בפייסבוק).

18:51 עריכה

נשיא צרפת מקרון התנצל בפני כוחות הביטחון על שנזף בהם בסמוך לכנסיית סנטה אנה. מקרון אמר שלא הייתה לו כוונה לפגוע. הוא אמר את הדברים בצאתו מהכנסייה.

הודעה מתואמת של המשטרה ושירות הביטחון הכללי –

היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים.
בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא.
נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי.
עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל.

מוקדם יותר גער הנשיא הצרפתי באנשי הביטחון, שעמדו בסמיכות אליו. שורש התקרית, ככל הנראה, בכך שתואם שאיש משטרה ואיש שב"כ אחד ילוו את הנשיא הצרפתי בכנסייה, אולם מקרון ראה במבואה אנשי ביטחון ישראלים רבים.

18:53 עריכה

אחרי הביקורת על הלעג כלפי דיבורו המקוטע של יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ראש הממשלה נתניהו "מצטער" –

19:06 עריכה

משיאי קבלת הפנים הנערכת כעת בבית הנשיא: מפגש בין ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד בנימין נתניהו לבין יושב ראש כחול לבן בני גנץ.

19:11 עריכה

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין, שאושפזה אתמול בבית החולים איכילוב בעקבות קוצר נשימה, עדיין במצב קשה – כך דווח הערב ב"מעריב". אמה, רות דיין, הגיעה למקום, אולם בשל סערת הרגשות שבו הייתה נתונה האם בת ה-102, היא החליטה לבסוף שלא לראות את בתה במצבה הנוכחי.

19:31 עריכה

חד"ש והמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י): ראש הממשלה נתניהו מנצל את פורום השואה העולמי לסיכול הביקורת הבינלאומית על הכיבוש. המפלגות הגדירו זאת "מעשה ציני, מרושע וחמור". לפי הודעת המפלגות, "הטענה של נתניהו כאילו כל ביקורת על ישראל היא אנטישמית חוטאת בזילות השואה ומונעת עיסוק באנטישמיות האמיתית ובמגיפת הגזענות בכלל ברחבי העולם ובישראל עצמה".

19:35 עריכה

הבית הלבן הבהיר לראש הממשלה נתניהו, שהוא מתנגד לצעדים חד צדדיים, כמו סיפוח בקעת הירדן, לפני פרסום תוכנית השלום של הנשיא טראמפ – כך דיווח ברק רביד מחדשות 13.

19:40 עריכה

חלקה הראשון של קבלת הפנים למנהיגי העולם בבית הנשיא הסתיימה. האורחים הוזמנו לשבת, ומוקרן בפניהם סרטון, ובו דבריהם על השואה. את האירוע מנחה העיתונאית יעל לביא (שידור ישיר – ביומן זה, ברשומה שפורסמה בשעה 18:40).

19:44 עריכה

במשרדי ימינה בבני ברק תיערך הערב ישיבת קמפיין ראשונה, שאליה הוזמנו כל חברי הרשימה – כך עדכנה שירית אביטן כהן מ"מקור ראשון".

19:52 עריכה

נשיא המדינה ריבלין הודה לאורחים שהגיעו לאירוע. הערב, כשאנו זוכרים את הנספים, אנו גם מציינים את הניצחון, אמר. מחר נתכנס ביד ושם ונאמר – לא עוד.

יש להשאיר ויכוחים היסטוריים להיסטוריונים, לא לפוליטיקאים, אמר ריבלין. דברים אלה מתייחסים לניסיונות לשכתוב ההיסטוריה, בין היתר בפולין ובהונגריה.

20:02 עריכה

הזמרים מירי מסיקה, דוד דאור ועמיר בניון שרו את שירם של בניון ומשה קלוגהפט "האחרון שנשאר", שנכתב. לאחר מכן הופסק השידור החי – לטובת הארוחה שמוגשת למנהיגים. אחרי האוכל – יתחדש השידור.

20:14 עריכה

עוזר השר, שנחקר היום בחשד למעשי שחיתות ציבורית, שוחרר בתנאים מגבילים. ככל הידוע, השר לא היה מודע למעשי עוזרו.

20:19 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר שהוא עדיין שוקל להעמיד לדין את "ידיעות אחרונות", "בזק" ו"וואלה!" על חלקן בפרשות 2,000 ו-4,000. מנדלבליט מסר זאת בתשובה לפנייתם של עורכי הדין מיכאל דבורין ושמואל שניידר. "עם השלמת בחינת הנושא, יתקבלו החלטות בעניינם של התאגידים המדוברים", נכתב בהודעת היועץ המשפטי.

20:29 עריכה

בפתח ביתה שברחובות הודתה יפה יששכר על התמיכה שלה היא זוכה. מחר עתידה אמה של נעמה יששכר להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

20:34 עריכה

רשימת משפט צדק בראשותה של לריסה טרימבובלר פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול מהתמודדות לכנסת את העבודה-גשר-מרצ, כי היא תומכת במאבק מזוין נגד ישראל ושוללת את קיום ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

20:58 עריכה

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, עדכן את עוקביו שהוא יוצא לישראל כדי להשתתף בפורום השואה העולמי.

21:12 עריכה

חבר הכנסת עודד פורר הגיש בשמו ובשם מפלגתו בקשה לוועדת הבחירות לפסילת מועמדותה לכנסת של היבא יזבק מהרשימה המשותפת. בקשה קודמת לפסילתה הגישו חבר הכנסת אופיר כץ והליכוד.

עוד קודם פנו חבר הכנסת איציק שמולי והעבודה בבקשה לפסול את מפלגת משפט צדק בראשות לריסה טרימבובלר, ומשפט צדק, מצידה, הגישה בקשה לפסול את העבודה-גשר-מרצ.

מפלגת אני ואתה הגישה בקשה לפסול את ישראל ביתנו בגלל הסתה נגד אוכלוסיות שונות בציבור הישראלי.

21:31 עריכה

עוצמה יהודית הגישה לוועדת הבחירות בקשה לפסול מהתמודדות לכנסת את הרשימה המשותפת ואת חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד. את יזבק ביקשו לפסול גם הליכוד וישראל ביתנו. ביום רביעי ידונו הבקשות במליאת הוועדה.

21:39 עריכה

מלך ספרד, שנשא דברים בשם האורחים במשכן הנשיא, גינה את האנטישמיות ואמר שהעקרון המנחה לעתיד צריך להיות  "לעולם לא עוד". חוקר השואה פרופסור יהודה באואר קרא למנהיגי העולם להילחם באנטישמיות שבארצותיהם.

שלומי שבת ביצע את שירו של לאונד כהן Dance Me to the End of Love.

בסיום הערב הצטלמו המנהיגים בתמונה משותפת.

ההכנות לתמונה הקבוצתית בבית הנשיא, הערב (צילום: Raphael Ahren, The Times of Israel)
ההכנות לתמונה הקבוצתית בבית הנשיא, הערב (צילום: Raphael Ahren, The Times of Israel)
21:44 עריכה

הערב נערכה ישיבת עבודה ראשונה של רשימת ימינה.

22:02 עריכה

בליכוד מעריכים שראש הממשלה נתניהו לא יגיע לדיונים בעניינו שייערכו בוועדת הכנסת – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. עוד פורסם שבמפלגה גוברים הקולות הקוראים שלא לקחת כלל חלק בתהליך, כי הוא מתנהל מתוך שיקולים פוליטיים.

22:06 עריכה

חרף דבריו על בקעת הירדן, לא הנחה נתניהו את אנשיו לקדם את החלת הריבונות.

סגירה