גנץ ונתניהו נפגשו עם טראמפ בנפרד לקראת פרסום עסקת המאה מחר

גנץ: "אפעל ליישום תכנית טראמפ לאחר הבחירות" ● נתניהו: "הזדמנות גדולה" ● היועמ"ש דחה עתירה לפסילת היבא יזבק ● בליכוד תוקפים את נוכחות רונן צור במשלחת של גנץ ● יו"ר בל"ד מעריך שהמשותפת לא תמליץ לנשיא על גנץ ● אבו מאזן סירב לקיים שיחת טלפון עם טראמפ ● המליאה תצביע מחר על הקמת ועדת הכנסת; חברי הבלוק של נתניהו צפויים להיעדר

  • טראמפ וגנץ בפגישתם בבית הלבן (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • דונלד טראמפ ובני גנץ בפגישתם בבית הלבן, ב-27 בינואר 2020 (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • נתניהו וטראמפ בפגישתם הערב בבית הלבן (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
    קובי גדעון, לע"מ
  • גנץ מתכונן לפגישה עם טראמפ (צילום: דוברות כחול-לבן)
    דוברות כחול-לבן
  • בנימין נתניהו ודולנד טראמפ בבית הלבן, 27 בינואר 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
07:18 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש כחול לבן בני גנץ ייפגשו היום, בנפרד, עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקראת פרסום תוכנית השלום של הממשל האמריקאי. הפגישה עם ראש הממשלה תיערך בשעה 18:00 (שעון ישראל), ועם יושב ראש כחול לבן – ב-19:30. גנץ ימריא היום, מספר שעות לאחר הפגישה, לישראל, ואילו נתניהו ישוב וייפגש גם מחר עם הנשיא האמריקאי.

בני הזוג נתניהו בנתב"ג, 26 בינואר 2020 (צילום: קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית)
ראש הממשלה נתניהו ואשתו שרה בנמל התעופה בן-גוריון, אתמול (צילום: קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית)
07:27 עריכה

מליאת הכנסת תצביע מחר על הקמה של ועדת הכנסת. חברי הכנסת מטעם סיעות כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה-גשר ומרצ – המונים יחדיו 65 מחוקקים – צפויים לתמוך במהלך. אתמול קרא יושב ראש סיעות הליכוד מיקי זוהר לחברי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה להיעדר מההצבעה.

07:58 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על תוכניתו של הנשיא טראמפ: "מבחינת נתניהו ברור שמדובר בחלק מתוכנית הישרדות ותו לא. מבחינת גנץ, אדון כן ולא, הוא טרם החליט".

מבלי לקרוא את התוכנית שהנשיא טראמפ יציג היום, אין לי ספק שתהיה בה הבנה אמיתית לאינטרסים של מדינת ישראל בהסדר עתידי עם…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 26 בינואר 2020

08:05 עריכה

בפגישות, שיקיים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בנפרד, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יושב ראש כחול לבן בני גנץ, ייקחו חלק גם מזכיר המדינה מייק פומפאו וסגן הנשיא מייק פנס.

בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)
גנץ לאחר נחיתתו בוושינגטון (צילום: אלעד מלכה)
08:29 עריכה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יאמר לראש הממשלה נתניהו וליושב ראש כחול לבן גנץ בפגישות שיקיים עימם, שיש להם שישה שבועות להתניע את התוכנית – כך אמר לסוכנות רויטרס גורם אמריקאי.

אתמול אמר גנץ לתאגיד השידור כאן שאין לממש את התוכנית לפני הבחירות.

09:11 עריכה

השימוע של חבר הכנסת דוד ביטן לא צפוי להיערך לפני חודש יוני. אתמול הודיעה הפרקליטות לביטן על ההחלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.

חבר הכנסת עתיד לבקש שחומרי החקירה בעניינו לא ימסרו למעורבים לפני הבחירות לכנסת – כדי שלא ידלפו לתקשורת וכך יפגעו בליכוד. היועץ המשפטי לממשלה, לפי ההערכות, צפוי להיענות לבקשה. בעבר אמר ביטן, ששמר על שתיקה בחקירתו, שלא יבקש חסינות מפני העמדה לדין.

10:12 עריכה

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירב לקיים שיחה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, הנשיא האמריקאי היה מבקש ממנו להגיע לבית הלבן, וכדי שלא ייאלץ לסרב, מוטב שלא יקיים את השיחה כלל. כך דיווחה העיתונאית שמרית מאיר.

11:00 עריכה

המרכז המוניציפלי של הבית היהודי יתכנס מחר כדי לבחור את נציגיו לוועדת הבחירות של המפלגה – כך דווח הבוקר באתר "סרוגים". בשבוע הבא יתכנס מרכז הבית היהודי כדי לאשר את יוזמת יושב הראש רפי פרץ לקיים בחירות לראשות המפלגה בחודש יוני.

12:12 עריכה

חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד הגיבה לפנייתו אליה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שתבהיר את עמדותיה: "אין בדבריי קריאה לאלימות נגד חיילים".

מסמך: התצהיר המלא של חברת הכנסת יזבק.

12:40 עריכה

יושב ראש בל"ד, חבר הכנסת מטאנס שחאדה: "אני מניח שהרשימה המשותפת כולה לא תמליץ על גנץ לנשיא אחרי שהסיר את המסיכה שלו, הוא משתף פעולה עם התוכנית של טראמפ".

מטאנס שחאדה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
שחאדה בתל אביב באוגוסט האחרון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

בראיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM אמר שחאדה שיושב ראש כחול לבן "מנסה לרצות את הימין בישראל".

13:07 עריכה

בכיר רבני הציונות הדתית, חיים דרוקמן, ורבנים בולטים נוספים, בהם אליקים לבנון ודב ליאור, שיגרו לראש הממשלה נתניהו מכתב, שבו קראו לו – לקראת הצגת תוכנית המאה – להתנגד להקמתה של מדינה פלסטינית.

במכתב, שאותו יזם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הביעו החותמים – כארבעים רבנים – התנגדות להקמתן של מובלעות יהודיות בשטח פלסטיני. את המכתב חשפה כרמל דנגור בתאגיד השידור כאן.

13:23 עריכה

יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, סייר יחד עם חברים במפלגתו בבקעת הירדן וקרא להחיל את הריבונות על האזור בהקדם האפשרי.

13:58 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית מציינים את יום השואה הבינלאומי, החל היום.

https://twitter.com/netanyahu/status/1221760967836676096

15:14 עריכה

הנשיא ריבלין פתח את ביקורו בפולין בפגישה עם מקבילו הפולני אנדז'יי דודה, ודיבר על הקשר בין שני העמים, ועל כך שמוטב להשאיר את העיסוק בעבר להיסטוריונים, בצל ההרעה ביחסים בין שתי המדינות בשל הפוליטיזציה של הסוגיות ההיסטוריות. נשיא פולין הסביר שלא הגיע לפורום השואה הבינלאומי שהתקיים בסוף השבוע בירושלים, מאחר שהאירוע לא נתן ביטוי להשתתפות של ארצו במאבק נגד הנאצים.

16:09 עריכה

איילת שקד שיגרה בצהריים עקיצה לעבר השר דרעי, כשהעלתה לרשתות חברתיות תמונת ילדות שלה עם ההאשטג "אמא של שבת" ב-1980.

אריה דרעי עקץ את איילת שקד מוקדם יותר היום במהלך סיורו בבקעה, ואמר שבתקופת אוסלו (שבשנות ה-90), היא עוד שיחקה ב'אמא של שבת' בגן. דרעי הגיב לאיום של שקד, שהזהירה את ש"ס שלא לתקוף את אנשי ימינה בקמפיין הבחירות, שכן אחרת ש"ס תותקף בחזרה תוך התייחסות לתמיכתה בהסכמי אוסלו.

17:10 עריכה

בני גנץ יצא לריצה קלה בוושינגטון לקראת פגישתו עם דונלד טראמפ, ב-19:30 בערב שעון ישראל. "הכל מצויין, מתחממים, לא ניכנס לעניינים כעת", השיב כאשר נשאל 'האם יהיה שלום?'.

17:34 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן הרחיב את סמכויות משרדו להתמודד עם התפשטות וירוס הקורונה הסיני, כך שישראל תיערך לתרחישים שונים שעלולים להתממש במידה שהנגיף יתפשט בישראל.

"לאחר ישיבה עם גורמי המקצוע במשרד, חתמתי כעת על הצו שמוסיף את נגיף הקורונה לרשימת המחלות המדבקות בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי, איתם אנחנו בקשר יום יומי.

"החתימה על הצו תאפשר לנו, במידת הצורך, לבצע את כל הצעדים הנדרשים להתמודד עם התפרצות הנגיף בארץ. חשוב לי להרגיע את הציבור שהחתימה על הצו היא לא מצב חירום, היא נותנת לנו את האפשרות לנקוט את כל הצעדים הנדרשים בעת הצורך. נכון לכעת – והדגש הוא על כעת, אין חולה מאומת בקורונה אך אנו ערוכים גם לכך".

17:38 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר עבודה-גשר-מרצ, תוקף עכשיו בגלי צה"ל את פרסום תכנית המאה של טראמפ לפני הבחירות, ומביע את חששו מצעדים חד-צדדיים, בפרט בבקעה, שעלולים לערער את היציבות באיזור.

"כשמדברים על הבקעה, ברור שהתנאי שלנו יהיה שאנחנו אלה ששולטים, שצה"ל ממשיך לשבת בגדה המזרחית אבל בשאלות האזרחיות צריך לשבת למשא ומתן, פתרון שהוא לא בהסכמה יכול להוביל לערעור היציבות כמו שקרה ברצועת עזה, לא השגנו בטחון… אני בעד סיפוח הגושים לישראל אבל בתוך משא ומתן … 90% מהמתנחלים יושבים בתוך הגושים, זה חלק מהתכנית של מפלגת העבודה … זו דרך רבין".

17:44 עריכה

גורמים בליכוד תקפו את נוכחותו של היועץ רונן צור במשלחת של גנץ לוושינגטון, לאחר שבעבר כינה את נשיא ארה"ב דונלד אדולף טראמפ", לכאורה, ופרסם ציוצים נגדו ברשתות החברתיות. רונן צור מצדו, מגיב בדברי שבח לטראמפ:

18:09 עריכה

טראמפ מקבל את נתניהו בכניסה לבית הלבן, ושניהם נכנסו מבלי לדבר עם עיתונאים.

18:22 עריכה

בתחילת פגישתו עם נתניהו, טראמפ אמר כי תכנית השלום שלו תפורסם מחר וסרב לתת פרטים מתוכה. נתניהו חזר על תקוותו "לעשות היסטוריה" מחר עם הנשיא האמריקאי, והודה לו על תמיכתו בישראל ועל הגברת הלחץ על איראן.

טראמפ אמר עוד כי הוא מקווה שכולם יגידו כן לשלום במזה"ת: "נודיע מחר על התכנית ונראה אם היא תופסת, אם זה יתפוס זה יהיה נהדר ואם לא זה בסדר".

נתניהו: "לכבוד הוא לי להיות כאן, אני מקווה לשיחות מאוד פוריות מחר, מודה על ההכרה בריבונות ובירושלים ובגולן ועל זכותנו ביהודה ושומרון … עשית את חיינו טובים וחזקים מאי פעם … דבר אחרון, ביום הזיכרון הבינ"ל לשואה, אתה אדם שנאבק באנטישמיות .. בזכות מנהיגותך הסנקציות על איראן תרמו למאבק באיראן שהיא האיום החזק ביותר על ישראל וכל מי שרוצה בשלום צריך להודות לך".

18:31 עריכה

שר החוץ הסעודי פייסל בן פארחן אמר ל-cnn שישראלים לא מוזמנים לבקר בממלכה, לאחר שאתמול שר הפנים אריה דרעי חתם על צו שמאפשר לישראלים לבקר שם.

19:33 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה הורה לרשות הגבייה והאכיפה לעקל מהרשות הפלסטינית כספי פיצויים שנפסקו לנפגעי טרור ומשפחותיהם בהיקף של 4.2 מיליון שקל. מדובר בכספי פיצויים שבתי משפט בארץ פסקו נגד שמונה מחבלים שהורשעו בעבירות טרור. העיקול יתבצע כנגד משכורות אותן מעבירה הרש"פ למורשעים.

19:39 עריכה

הסתיימה פגישת טראמפ עם נתניהו, והחלה פגישת גנץ עם הנשיא האמריקאי.

טראמפ אמר כי תכנית המאה חשובה לשלום במזה"ת. בכל מקום שאליו הגעתי, אמרו שהישראלים והפלסטינים חייבים לעשות שלום, כדי שישרור שלום במזה"ת כולו. אנשים עובדים על זה כבר הרבה הרבה שנים ואני חושב שאנחנו קרובים לכך באופן יחסי. אנחנו חייבים לגרום לאחרים להסכים עם זה. להערכתי הרבה מדינות ערביות הסכימו לזה. הם אוהבים את זה, הם חושבים שזה נהדר, הם חושבים שזו התחלה משמעותית.

נתניהו: "העסקה של המאה היא ההזדמנות של המאה ולא ניתן לה לחלוף על פנינו".

19:51 עריכה

היועמ"ש דחה את עתירת עוצמה יהודית, ולא פסל את ח"כ היבא יזבק והרשימה המשותפת מלרוץ לכנסת. בנוסף, היועמ"ש לא פסל את מפלגתה של לריסה עמיר מלרוץ לכנסת ה-23.

20:16 עריכה

בכחול-לבן מעדכנים כי פגישת גנץ וטראמפ מתארכת והתדרוך לכתבים נדחה ל-15:00, (או 22:00 שעון ישראל). יאיר לפיד מתבשם מפגישת ההיכרות של יו"ר מפלגתו עם הנשיא האמריקאי.

20:20 עריכה

לפי דיווח בחדשות 13, בכחול-לבן יש התנגדות גורפת לסיפוח חד צדדי של הבקעה, ובגלי צה"ל מדווחים כי הסוגייה הזו לא עלתה בפגישת נתניהו וטראמפ.

20:25 עריכה

פגישתם של בני גנץ ודונלד טראמפ הסתיימה.

20:53 עריכה

גנץ יתן הצהרה לתקשורת במלון ג'פרסון בשעה 22:00. לפי אנשיו, הפגישה היתה טובה (מן הסתם) והתארכה מעט מהמתוכנן. שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר לא נכח בה, אך כן השתתפו סגן הנשיא פנס, שר ההגנה פומפאו ושגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן.

21:17 עריכה

יו"ר הכנסת מצטרף לחרם של בלוק הימין על ההצבעה מחר במליאה, שאמורה לאשר הקמה של ועדת כנסת שאמורה בתורה, לדון בחסינות נתניהו ולהסיר אותה.

21:37 עריכה

"היתה פגישה מצויינת" אמר גנץ לכתבים בשובו למלון לאחר פגישתו על הנשיא האמריקאי טראמפ. הוא לא הוסיף.

22:19 עריכה

אבו מאזן יכנס מחר בערב ישיבה של הנהגת הרשות לאחר שהיום אמר דברים קשים על טראמפ לקראת פרסום תכנית השלום של הממשל האמריקאי מחר.

22:30 עריכה

בהצהרה לתקשורת במלונו בוושינגטון, גנץ אומר שהוא תומך בהצעת השלום של הממשל, ומתחייב לפעול ליישום שלה כראש ממשלה לאחר הבחירות ב-2 במרץ.

"סיימתי לפני שעתיים פגישה חשובה ויוצאת דופן עם נשיא אמריקאי אמיץ וידיד אמת של ישראל. השיחה עסקה בנושאים החשובים ביותר לעתידה ולביטחונה של מדינת ישראל, רוב אלו ישארו כמובן חסויים לעת הזו.

דברי גנץ לאחר פגישתו עם טראמפ (צילום של שלום ירושלמי):

"הודיתי לנשיא על התמיכה העמוקה באזרחי ישראל וביטחון ישראל בדגש הסיוע מול איומי איראן, ושלוחותיה שנפרסו בשנים האחרונות סביב גבולות המדינה וכן על ההכרה שלו ברמת הגולן והעברת השגרירות לירושלים.

"בפגישה העליתי גם את סוגיית חיזבאללה והגזרה המתחממת בסוריה ואפשר שבלבנון. אני מבהיר שוב, תוכנית השלום של הנשיא, היא אבן דרך משמעותית והיסטורית.

"מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה בממשלת קבע ותוך תיאום עם מדינות האזור. בשיחה דיברנו גם על חשיבות השיח מול הפלסטינים, מדינות האזור ומלך ירדן. העליתי בפני הנשיא גם את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס והדגשתי כי בכל הסדר חייבים לכלול את השבתם הביתה.

"מכאן אני ממריא מיד לישראל, בשאיפה להגיע ישירות לדיוני החסינות בכנסת, דיונים החשובים לעתידנו הדמוקרטי. אין לאף לאדם זכות להוביל מדינה שלמה בתזמון ביטחוני ומדיני כל כך מורכב, כשכל עיסוקיו ומחשבותיו נתונים לאינטרסים שלו. כך אמר נתניהו ביחס לאולמרט, וכך אני אומר ביחס לנתניהו.

"זו אמירה ערכית ומהותית והיא קריטית ליכולת התפקוד של ראש ממשלה.
נתניהו לא יוכל גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט. אני מבקש שוב להודות לנשיא טראמפ, לסגן הנשיא פנס, למזכיר המדינה פומפיאו, ליועץ המיוחד קושנר ולשגריר פרידמן על האירוח, ההזמנה החשובה ויוצאת הדופן שהיא לחלוטין מחוץ לפרוטוקול ועל מחויבתם האמיתית והכנה למדינת ישראל".

07:04 עריכה

מליאת הכנסת תתכנס היום בשעה 11:00 כדי להצביע על הקמתה של ועדת הכנסת. חברי הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה צפויים להיעדר מהישיבה. בהקמת הוועדה – שצפויה לדון בבקשות החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל חבר הכנסת חיים כץ – עתידים לתמוך חברי כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו.

סגירה