ימינה: דברי בנט עוותו והוצאו מהקשרם. זמן ישראל מפרסם את ההקלטה

בעקבות חשיפת זמן ישראל הבוקר על דברי יו״ר ימינה שאמר כי כל מה שמעניין את החרדים זה כסף, הוציאה מפלגתו הודעת התנצלות - אך טענה כי "האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה" ● זמן ישראל מציג את ההקלטה המלאה של דברי בנט, בקונטקסט המדויק בו נאמרו

דברי יו"ר ימינה ושר הבטחון נפתלי בנט על החרדים, לפיהם כל מה שמעניין אותם זה כסף, עוררו סערה במערכת הפוליטית ובמגזר החרדי בפרט, מאז נחשפו לראשונה הבוקר בזמן ישראל.

דברי בנט נלקחו מארוע בחירות שקיים בערב שישי בבית הכנסת "לכו נרננה" בגבעת שמואל.

בתגובה שהוציאה מפלגת ימינה היום בצהריים, נטען כאילו דבריו של בנט עוותו והוצאו מהקשרם – אך בכל מקרה הביעו התנצלות על הדברים. "האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה", מסרה המפלגה. "השר בנט עובד בשיתוף פעולה עם החרדים ומעריך מאוד את הציבור החרדי. לא הייתה כל כוונה לפגוע, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".

אלא שדברי בנט צוטטו במדויק, והקלטה מלאה של דבריו מובאת כאן, למען הסר ספק.

אחת המשתתפות, שהציגה את עצמה כחרדית לשעבר, ושאלה את יו"ר ימינה מדוע איננו מחפש נתיבים אחרים להקמת ממשלה ללא החרדים. "אני הגעתי מבית חרדי", אמרה. "ואני שואלת למה החרדים, כל כך רוצים אותם בממשלה? אפשר לוותר עליהם, ולהקים ממשלה".

אחרי ששאל אותה לשמה, השיב בנט: "דינה שואלת… דינה היתה חרדית והיא שואלת למה כל כך רוצים את החרדים בממשלה ואצלנו זה יותר קשה. אני אגיד לך למה: כי איתם זה נורא קל. החרדים אומרים: תביא את הכסף, ואתה עכשיו, אתה רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה מדינה פלסטינית? אל תעשה מדינה פלסטינית. אתה רוצה כלכלה מהלך כזה או מהלך כזה, מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים תביא לי את הכסף".

"איתנו זאת בעיה, כי אנחנו לא מגזר", הוסיף בנט. "אנחנו קבוצה של שליחות. ואנחנו רוצים להנהיג. וזה הרבה יותר קשה. ולכן לאף צד לא קל איתנו, כי אנחנו רוצים להשפיע".

עוד 244 מילים ו-1 תגובות
סגירה