בעקבות דליפה של פנקס הבוחרים, פתחה הרשות להגנת הפרטיות בבדיקה

בדיון בכנסת על המצב בדרום - שממנו נעדרו רוב חברי הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה - עזבו חברי כחול לבן את הישיבה, כשבנט נאם ● נתניהו נפגש בחשאי עם רבנים מהציונות הדתית בניסיון לשכנעם שלא לתמוך בימינה ● בן גביר: כשרת המשפטים שקד התייעצה עימי לגבי מינויי שופטים ● ועדת הבחירות קבעה שהשם יגאל עמיר לא יופיע על פתק הבחירות של הרשימה משפט צדק

  • נתניהו נוטע עץ במבואות יריחו שבבקעת הירדן, היום (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • בנט נושא דברים בישיבה של הכנסת העוסקת במצב הביטחוני בדרום, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • חברי הכנסת היבא יזבק (מימין) ויוסף ג'בארין ליד בית משפט השלום בחיפה, שהרשיע את ראאד סלאח בהסתה לטרור, היום (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • מימין: ראש המועצה האזורית אשכול ירקוני וחברי הכנסת גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי, היום (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • איילת שקד בבית אל, היום (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
    שריה דיאמנט, פלאש 90
  • פרץ בטקס זיכרון לשבע התלמידות שנרצחו בנהריים ב-1997, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
    דוד כהן, פלאש 90
07:10 עריכה

בכחול לבן עקצו אמש את נתניהו לאחר שראש לשכתו צלצל לאמה של נעמה יששכר, לאחר שזו פרסמה פוסט תודות ושכחה לכלול בו את ראש הממשלה

07:17 עריכה

ח"כ מאיר כהן מכחול לבן בראיון בגל"צ: "האמירות של יזבק היו צריכות להשאיר אותה מחוץ לכנסת. אבל זו ההחלטה, ואנחנו מכבדים אותה. השרים מהליכוד מתעוררים בבוקר וכל מה שהם חושבים עליו זה איך להרוס את הפרקליטות".

כהן הוסיף: "לא תקום ממשלת מיעוט עם כחול לבן שנשענת על המשותפת. אנחנו מדברים עם כל המפלגות הדמוקרטיות. אנחנו נציג רוב ברגע שתהיה הכרעה וברגע שהציבור יבין שצריך הכרעה ומדינה לא יכולה להיות מנוהלת על ידי ראש ממשלה שחצי מהיום יימצא בבית המשפט".

07:35 עריכה

השר יואב גלנט על המצב הבטחוני בעוטף עזה: "זה מצב שאי אפשר להסכים אותו ואי אפשר לקבל אותו ובסופו של עניין אנחנו נשים לו סוף – לא נמנע בעתיד ממבצע נרחב".

ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין התייחס לעובדה כי רבים לפניו כבר אמרו זאת: "עם כל הכבוד לליברמן ולבנט, אני לא זוכר אותם עוברים איתי לרצועת עזה ויושבים איתי בחפ"קים".

על בנט אמר: "סייג לחכמה שתיקה. אל תבוא ותגיד דין בלון כדין רקטה, ואחרי יום זה מתברר כלא נכון. אני מקווה שבאופן הזה, למרות שזה עולה לנו במשהו, הוא ילמד".

07:38 עריכה

יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה התייחס בגל"צ על אי פסילתה של חברת מפלגתו: "ח"כ היבא יזבק הסבירה עצמה בבית המשפט וטוב שהוא שינה את ההחלטה. אף אחד מאיתנו לא תומך באלימות, מאידך יש כמה מועמדים לראשות ממשלה שרוצים לשטח ערים שלמות".

07:40 עריכה

סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ודן אלדד, ממלא המקום הנכנס שמונה על ידי השר אמיר אוחנה, נפגשו אתמול לפגישת עבודה ראשונה.

לפי הדיווח בכאן 11, מנדלבליט העביר מסר לבכירים בפרקליטות: "להסתגל למציאות החדשה ולהפסיק מאבקים. יש מספיק מאבקים מבחוץ, לא צריך עוד מאבקים מבפנים"

07:43 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פותח את הבוקר עם שיעור משנה תורה של הרמב"ם וקרא לח"כים החרדים: "כנראה שפספסתם לא רק שיעורי ליבה".

הרמב"ם כתב: "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם וביזה את התורה".

07:54 עריכה

ח"כ היבא יזבק מטעם הרשימה המשותפת התראיינה הבוקר בגל"צ והתייחסה לפסיקת בית המשפט העליון בעניינה: "מבית המשפט קיבלנו את ההחלטה הנכונה והצודקת לא לפסול אבל בכל זאת, אגיד שאני מודגאת מהנימוקים ומהלך הרוח של פסק הדין. זו פעם ראשונה שאנחנו מקבלים עמדת מיעוט של 4 שופטים. הייתה הסחפות עם ההתלהמות במצב הפוליטי והאווירה".

08:13 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יודע לשמור על הפה שלו – איך ידע לשמור על תושבי הדרום?".

08:48 עריכה

שר החוץ ישראל כץ על סוגיית החלת הריבונות בכאן רשת ב': "הפער נוצר מאי הבנה מסוימת, אבל זה לא גורע מגודל ההישג. זה לא תפקידי להסביר את מה שקרה. גורמים אמריקנים אמרו לרה"מ שכן, ואחרים אמרו לא".

כמו כן, התייחס לפרצה באפליקציית הליכוד: "אין שום דמיון למקרה הטלפון של גנץ. זו אפליקציה שנותנת שירות לכמה מפלגות, והיא נקטה בצעדים כדי שלא יהיו עוד פרצות. זה לא קשור לליכוד".

09:21 עריכה

איתמר בן גביר הודיע כי הגיש תביעת דיבה נגד רעיית שר הביטחון, נפתלי בנט – גילת בנט, לאחר שלדבריו טענה כי אנשי עוצמה יהודית פרצו לביתה וכינתה אותם "טרוריסטים".

"יש בפרסום דברים אלה כדי לגרום לקורא הסביר לראות את התובעים בעין שלילית בלשון המעטה", נכתב בכתב התביעה. לדברי בן גביר, "עבר כמעט חודש מאז פרסום הפוסט השקרי של גילת בנט ולא שמענו ממנה גרם התנצלות".

איתמר בן-גביר מביע את אכזבתו מרפי פרץ, אחרי שעוצמה יהודית נותרה מחוץ לאיחוד ימינה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
איתמר בן-גביר מביע את אכזבתו מרפי פרץ, אחרי שעוצמה יהודית נותרה מחוץ לאיחוד ימינה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
09:35 עריכה

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שיבקש דיון נוסף בבית המשפט העליון בעניין פסק הדין שפורסם אתמול והעניק מעמד של פליט למשפחה מחוף השנהב – שנמלטה מהמדינה מפחד מילת נשים. לדברי דרעי: "מדובר בפסק דין שעלול להיות בעל השלכות קשות מאד ולשנות לחלוטין את מדיניות ההגירה של ישראל".

10:18 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר-מרצ) התייחסה להטלת 10 חודשי מאסר על ניסו שחם: "פסק הדין החשוב בעניין ניסו שחם מזכיר לנו שוב – כשמישהו נמצא בעמדת כוח כל כך גבוהה מעליך ומקבל ממך מין בתמורה למשהו שיש בכוחו לתת לך – זה לא רומן. זה ניצול לרעה של כוח".

10:34 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרצ) על הפנייה של השר אריה דרעי ליועץ המשפטי לממשלה, בעניין פסק הדין של מילת נשים והגדרת הפליטות: "בית המשפט מציל גוף ונפש של אישה מהתעללות, ואותם זה מכעיס? מעדיפים לשלוח נשים לעבור מילה, מעשה לא אנושי ומחריד, מלאפשר להן מקלט במדינת היהודים. נעלם המוסר היהודי, נעלם היחס החומל על הגר היתום והאלמנה. זו לא היהדות הרחומה והמכילה שאני גדלתי עליה".

10:35 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו על כך שח"כ היבא יזבק הגיעה לתמוך בראאד סלאח עליו הוטלו 28 חודשים מאסר בפועל: "במקרה של סלאח הצדק נעשה. חבל רק שבמקרה של היבא יזבק הצדק לא יצא לאור. מציע ליזבק שהגיעה לתמוך בו ללוות אותו גם בחודשי המאסר בכלא".

10:42 עריכה

ח"כ גלעד ארדן על שליחת ראאד סלאח למאסר: "גזר הדין ממחיש שתומכי טרור ומסיתים מקומם בכלא ולזמן ארוך ולא בכנסת. בית המשפט שהכשיר את מועמדות יזבק, צריך לעשות היום חשבון נפש".

11:11 עריכה

השרה מירי רגב: "חברי הכנסת הערבים רשמו הבוקר פרק נוסף במסע ההסתה שלהם נגד מדינת ישראל כשהגיעו לתמוך במטיף לרצח ישראלים ולהשמדת המדינה, ראאד סלאח. ובתמיכת אלה בני גנץ רוצה להקים ממשלה".

11:33 עריכה

בשעה זו מתקיים במליאת הכנסת דיון שיזמה כחול לבן אודות ה"טרור הבלתי פוסק מרצועת עזה ויכולת ההרתעה של מדינת ישראל".

במהלך הדיון אותו החרימו חברי הימין, תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו, בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה לחוטף עזה. מדי לילה, מדי יום זה כבר לא עוטף עזה זה חוטף עזה. אתה מטייל בעולם ומחתים דרקונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים".

11:35 עריכה

ועדת החוץ והביטחון התכנסה לדיון בסוגיית הנגשתה של מערת המכפלה בחברון לבעלי המוגבליות. 

במהלך הדיון אמרה שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד (ימינה): "זה ברור שלאורך זמן ניסו לקדם את הנגשת מערכת המכפלה בהסכמה עם הפלשתינים, אך גם ברור שזה לא מתקדם בהסכמה עם הפלשתינים".

עוד הוסיפה: "כשבנט נכנס למשרד הביטחון , אמרתי לו: יש שני פרויקטים, אחד השוק הסיטונאי בחברון, אני כשרת משפטים עבדתי כדי לייצר חוות דעת כדי לאפשר שם בניה והדבר השני זה המעלית במערת המכפלה ואת שניהם צריך לשחרר. לגבי השוק הסיטונאי הוא קיבל את ההחלטה למרות האיומים וההפחדות וברוך השם המצב בסדר ואני מאוד מקווה שנראה את השכונה הזו בשוק הסיטונאי נבנית".

11:38 עריכה

הדיון על הטרור מרצועת עזה: חברי כחול לבן נטשו את המליאה כששר הביטחון נפתלי בנט עלה לנאום, בטענה שהם "יורדים לדרום". בנט תקף: "גנץ, בוגי, לאן אתם הולכים?".

12:05 עריכה

מפלגת ימינה הגיבה לבריחתם של אנשי כחול לבן ממליאת הכנסת בעת ששר הביטחון נפתלי בנט עלה לנאום.

"בושה וחרפה! כמו שברחו מטיפול במנהרות חמאס בצוק איתן, ברחו עכשיו בוגי וגנץ מהמליאה. כרגיל אנשי כחול לבן מתנהגים בצביעות", נמסר. מזמנים דיון מיוחד בכנסת ונוטשים את המליאה כאשר שר הביטחון עולה לדבר. לכחול לבן אין מה להציע מלבד בריחה ונסיגה. אסור לתת למי שתומכים בהקמת מדינת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל להנהיג את המדינה".

12:55 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן): "הנגשת מערת המכפלה היא בראש ובראשונה סוגייה הומינטרית, ולא פוליטית. חובתנו כמדינה לפעול להנגשת מקומות ציבוריים עבור בעלי מוגבלות. קיים צורך ברור ומובהק לדאוג להנגשה ואני נחוש לקדם זאת".

12:57 עריכה

הדיון במליאת הכנסת אודות הטרור הבלתי פוסק מרצועת עזה. 

שר הביטחון נפתלי בנט היום במליאה: "תגלו מינימום אומץ. עומדים פה שני אנשים ובורחים מהמליאה, האנשים שהיו אדריכלי הכישלון מול מנהרות הטרור מעזה לישראל והפעם בורחים. כמה קל" קרא לראשי כחול לבן, הרמטכ"לים גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון.

"50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות אז אתם תטפלו בבלונים? לא ייאמן. האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעזים להטיף לי איך לטפל בבלונים? כשאני נלחמתי נגדכם, בוגי וגנץ שהיססו וגמגמו והיו נבוכים ולא ידעו מה לעשות, אז הם ברחו ואני טיפלתי. אתם תמשיכו להסס ולצעוק. אני רוצה לתת נתונים. מה היה וגם נטפל. עשרה שבועות בתפקיד אחרי 20 שנה של כישלונות שלכם ושל אחרים נטפל גם בזה. קצת ענווה".

12:58 עריכה

ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן נאם בפני כתבים בינלאומיים והתייחס לתכנית המאה טראמפ. "הפיגועים מצד הפלסטינים בשבוע שעבר מחזירים אותנו אחורה. אם הם יטרחו לקרוא את תכנית טראמפ, הם יגלו שיש שם הזדמנויות לעם הפלסטיני. אנחנו רוצים לקחת את התכנית ולהשתמש בה כדי לבנות עתיד טוב יותר באזור, אך אנחנו נגד צעדים חד צדדיים", דברי לפיד.

13:01 עריכה

לאחר שאמש קיבלה אמה של נעמה, יפה יששכר, שיחת נזיפה מראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות העובדה שכתבה פוסט תודות מבלי להזכיר את ראש הממשלה – היום היא מתנצלת. 

"אתמול העלינו פוסט תודה לעם המדהים שלנו. היה לנו חשוב להפריד בין התודות לראש הממשלה ולרעייתו שעשו מדהימה וליוו אותנו במקצועיות ואכפתיות לבין הפעילים במטה המאבק. נוצרה אי הבנה מצערת. אני, משפחתי ומטה המאבק מצרים על כך. לא זו הייתה כוונתנו. אנחנו אסירים תודה לראש הממשלה ושרה רעייתו", דברי יששכר.

14:16 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית החליטה שלא לאשר את השם שבקשה לריסה עמיר, רעייתו של רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר, לרשימתה לכנסת ה-23. בעקבות דרישת סיעת העבודה-גשר שהוגשה לוועדת הבחירות לא יופיעו בשמה של רשימת "משפט צדק" המילים "לשחרור יגאל עמיר".

הוועדה סירבה גם להחליף את המילים "לשחרור יגאל עמיר" במילים "בראשות לריסה עמיר", זאת מאחר שגם הן מזכירות את שמו של הרוצח.

מהעבודה גשר מרצ נמסר: "טוב ששמו של רוצח ראש הממשלה רבין ז"ל שמשתמש באשתו כאשת קש, לא יופיע על מיליוני פתקים. מי שרצח את רבין רוצה לרצוח את מורשתו ואנחנו, בעבודה גשר מרצ, נעשה הכל כדי לא לאפשר זאת".

14:19 עריכה

לאחר נטישת בני גנץ וחבריו למפלגת כחול לבן את המליאה, בנט תקף: "טרחתי להגיע במיוחדת לכנסת למרות לו"ז עמוס ולמרות שידעתי שהאופוזיציה והשמאל יתקפו אותי חזק. וכשעליתי להשיב להם – הם קמו וברחו!".

גם השר רפי פרץ הצטרף לבנט: "התנהלות מביכה של כחול לבן".

15:20 עריכה

הפעיל הפוליטי אבי ילאו, יושב ראש מפלגת צדק, מתח ביקורת על החלטתה של הממשלה אתמול להעלות מאות מבני הפלאשמורה. לדבריו, זהו צעד ציני ופופוליסטי, שנעשה בסמוך לבחירות לכנסת.

בראיון למזל מועלם בערוץ כנסת אמר ילאו שב-2015 כבר קיבלה הממשלה את החלטה 716, הקובעת שיש להעלות ארצה כ-8,000 מיהודי אתיופיה. לדבריו, לא היה צורך בהחלטה חדשה, אלא רק ביישום ההחלטה, שהתקבלה לפני כחמש שנים על ידי ממשלת נתניהו.

ילאו תהה איפה הייתה הממשלה עד כה ואמר, שההחלטה הנוכחית מעידה שלא בעיה תקציבית, חוסר בתשתיות או ספקות לגבי יהדותם של העולים המיועדים הם שעיכבו את העלאתם.

15:33 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קרא לראשי צה"ל למנוע התערבות של גורמים לא עניינים בצבא. בכנס, שבו הוצגה התוכנית הרב-שנתית תנופה, ריבלין אמר לקצונה הבכירה של צה"ל שעליהם להתעלם ממה שיכתבו וממה שיצייצו.

בכנס, שבו נכח גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, אמר הנשיא: "אני דורש מכם להמשיך ולהשיט את ספינת הביטחון בתבונה, ללא מורא".

לא ברור לחלוטין האם כיוון ריבלין את דבריו למאורע קונקרטי, או שמדובר בתביעה כללית. אתמול איימו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט לפעול נגד חמאס בעזה, אם התקיפות מהרצועה יימשכו.

16:28 עריכה

הפינה לשיפוטכם – שר הביטחון נפתלי בנט – שבזמן שנשא דברים בכנסת, עזבו את המליאה חברי סיעת כחול לבן – פרסם סרטון מהאירוע. העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 12 הבחינה שקולו של יושב ראש ימינה עובה בסרטון משמעותית. לשם השוואה האזינו לדבריו מאותו נאום, שפורסמו על ידי ערוץ כנסת.

16:50 עריכה

דני בן שבת, שבנו מוטי נהרג כשחילץ תושבים שנקלעו לשיטפון, מתח היום ביקורת על הפוליטיקאים שהגיעו להביע בו תמיכה: "אני מרגיש ניצול. ניצלו את המצב שהיינו בו. כל אחד בא וניצל את המצב הזה כדי להצטלם". בן שבת החריג בביקורתו את השר אריה דרעי, שלדברי האב שאיבד את בנו, כן פעל כדי לסייע.

בראיון לאורן וייגנפלד בחדשות 12 טען בן שבת שהובטח למשפחתו שתוקם ועדת חקירה, אך ועדה כזו לא קמה. הוא מתח ביקורת על כך שלא נחקרת הפצת תמונת גופתו של בנו. בן שבת סיפר שנכדתו, בתו של מוטי, נחשפה – שלא מרצונה – לתמונת גופתו של אביה.

הוא סיפר שהוא חולה בסרטן ומתקשה לרכוש קנאביס רפואי. בן שבת אמר גם שבכוונתו לעזוב את ישראל.

אחרי מותו של מוטי בן שבת, הגיעו ראש הממשלה נתניהו והשרים כ"ץ, דרעי ושאשא-ביטון לנחם את בני משפחתו.

17:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בימים האחרונים, בחשאי, עם רבנים מהציונות הדתית במטרה לשכנעם שלא לתמוך בבחירות ביושב ראש ימינה, נפתלי בנטכך פרסם חיים לוינסון ב"הארץ". לטענת נתניהו, בנט ישתף פעולה אחרי הבחירות עם כחול לבן.

בליכוד מאמינים שאין סיכוי שבלוק המפלגות, הכולל את ימינה, ש"ס ויהדות התורה, יזכה ב-61 מנדטים, לכן ממקדים בתנועה מאמצים להיעשות לסיעה הגדולה בכנסת. בהתאם לזאת תוקפים בימים האחרונים בליכוד את חברי ימינה ואת פעולותיהם.

17:48 עריכה

נתניהו סייר בבקעת הירדן, גנץ – בעוטף עזה. ראש הממשלה אמר שריבונות תוחל על בקעת הירדן רק בהסכמת ארצות הברית. כחול לבן ערכה בדרום ישיבת סיעה. "יש מודל ביטחוני אחד שהצליח בהתמודדות מול הטרור מעזה – כתישה והכרעה".

18:08 עריכה

חבר הכנסת משה אבוטבול הגיב במליאת הכנסת על טענתו של יושב ראש ימינה, השר בנט, שכולם, כולל ש"ס, רודפים את הציונות הדתית. בדבריו התייחס חבר הכנסת לפרסום של נתי יפת, שהופיע אתמול בזמן ישראל, ובו נחשף שבנט אמר על החרדים ש"איתם זה נורא קל" – תביא להם כסף, והם יעשו מה שתרצה.

"אתה בעצמך ירית בתוך הנגמ"ש בכנס בשבת ופגעת וביזית את הציבור החרדי", אמר אבוטבול. "אנחנו, בהוראות יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, לא הגבנו לך, ואנו לא מתעמתים עם הציבור הדתי-לאומי מתוך אחריות לגוש הימין.
כשר ביטחון הממונה על הצבא הכלל הראשון שאתה אמור לדעת שלא יורים אל תוך הנגמ"ש".

משה אבוטבול (צילום: פלאש 90)
אבוטבול באשדוד במרץ האחרון (צילום: פלאש 90)
18:34 עריכה

אחרי התייעצויות שנערכו בצוות הקמפיין של ימינה, החליטו ברשימה על שינוי קו לגבי תביעתם להחיל ריבונות באופן מיידי. בימינה הפנימו שלא תהיה החלת ריבונות על שטחים מעבר לקו הירוק לפני הבחירות, והוחלט שהמסר המרכזי הנוכחי של הרשימה יהיה, שרק הצבעה להם תמנע הקמה של מדינה פלסטינית.

בראיון שהעניקה הערב איילת שקד לעודד בן עמי בחדשות 12 אמרה חברת הכנסת שימינה דורשת החלת ריבונות, אך לא הוסיפה שהתביעה היא שהריבונות הישראלית תוחל לפני הבחירות, שייערכו בחודש הבא. בנוסף אמרה השרה לשעבר שרק ימינה מתנגדת להקמה של מדינה פלסטינית.

18:54 עריכה

ישראל ביתנו תבקש לקיים דיון נוסף בהחלטה להתיר להיבא יזבק להתמודד בבחירות לכנסת. הואיל וההחלטה של בית המשפט העליון אתמול הייתה בעצמה דיון שני – אחרי שהנושא כבר נידון בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת – ספק אם הבקשה לקיים דיון נוסף תתקבל.

19:36 עריכה

בעקבות דליפה של פנקס הבוחרים הרשות להגנת הפרטיות פתחה בבדיקת חשדות להפרת חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות. מפקחי הרשות נמצאים ברגעים אלה במשרדיה של אחת החברות, שלפי החשד, ממנה דלף פנקס הבוחרים.

20:21 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות בימים הקרובים את ניר ברקת לשר האוצר במקומו של משה כחלון, זאת על רקע סקרים המלמדים שהצעד עשוי לקרוץ לחלק מתומכי כחול לבן – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

לאחרונה פורסמו התכתבויות שניהל כחלון עם אתי כרייף, שבמינויה לשופטת שלום תמך השר. תכתובות הווטסאפ, שפורסמו בחדשות 13 ובאתר "המקום הכי חם בגיהינום", עוררו תמיהות לגבי טיב הקשר בין השניים.

21:09 עריכה

על רקע הפרסום, שנתניהו שוקל למנות את ניר ברקת לשר האוצר, תוקפת התנועה לאיכות השלטון את ראש הממשלה: "תפקיד שר בישראל הוא לא מינוי פוליטי שניתן לספסר בו כדי לרכוש קולות. אם נתניהו ימנה את ברקת לשר אוצר בתקופת בחירות, התנועה תעתור לבג"ץ ותעצור את עסקאות הסחר-מכר בתפקידים ממשלתיים".

22:28 עריכה

יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, טען ששרת המשפטים איילת שקד התייעצה עימו לגבי מינוי שופטים – כך נחשף בהקלטה שפורסמה הערב בחדשות 12.

"שאלתם לגבי איילת שקד", אמר בן גביר בכנס בחירות והוסיף: "במשך כל השנים האלה היה בינינו קו ישיר של התייעצות בעניין מינוי של שופטים ושל כל מיני תפקידים כאלה ואחרים במערכת המשפט. אבל בכל פעם שהייתה איזושהי מחלוקת על מינוי והמערכת אמרה 'לא' – איילת התיישרה".

שקד מסרה בתגובה שהתייעצה עם אנשים רבים ומגוונים בתחום המשפט והמערכת הציבורית. כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים דגלה בגיוון רעיוני, לכן שמעה קולות מכל קצות הקשת הפוליטית.

23:01 עריכה

בחשבון הטוויטר שלו כתב בני גנץ על יגאל זיסקינד, בן 64 משלומי, שסיפר "כל חיי הצבעתי ליכוד, הפעם אצביע כחול לבן". העיתונאי עקיבא נוביק נבר בעברו של הלה, וגילה ממצאים אחדים שמעוררים ספקות לגבי גרסתו של זיסקינד.

23:06 עריכה

אחרי הביקורת החריפה שהגיעה היום מצד נתניהו על גנץ ורשימתו (עוד על המתקפה – בדיווח שפורסם ב-17:48 ביומן זה), בכחול לבן לא נותרו אדישים.

סגירה