ארה"ב שולחת 1,500 חיילים למזרח התיכון

עיבוי הכוחות הוא חלק מהיערכות להסלמה מול איראן ● טראמפ: "לא חושב שהם רוצים להילחם ובטח שלא איתנו"

הנשיא טראמפ מדבר עם כתבי תקשורת במדשאה הדרומית של הבית הלבן, 24 למאי 2019 (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
AP Photo/Andrew Harnik
הנשיא טראמפ מדבר עם כתבי תקשורת במדשאה הדרומית של הבית הלבן

ארה"ב מתכוונת לשלוח תוספת של מאות חיילים ותריסר מטוסי קרב למזרח התיכון בשבועות הקרובים כחלק מההיערכות לאפשרות של הסלמה מול איראן. בפנטגון חוששים ממה שהם מגדירים כמערכה איראנית, שכבר יצאה לדרך, ונועדה לפגוע באינטרסים אמריקאים באזור וייתכן שגם בכוחות האמריקאים עצמם.

וכך קורה שלראשונה, בכירי הפנטגון היפנו אתמול אצבע מאשימה כלפי איראן ובעלות בריתה בקשר להתקפות שהיו לאחרונה על 4 מיכליות ליד איחוד האמירויות והתקפת הטילים שנורו לבגדד בעיראק. הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול ש-1,500 החיילים הנוספים נועדו בעיקר למטרות הגנתיות כחלק מעיבוי הכוחות שהחל בתחילת החודש בתגובה לאיום האיראני על ארה"ב.

ההכרזה מסכמת שלושה שבועות של מתיחות מול איראן במהלכה הצי האמריקאי שיגר לאיזור משחתות. עם זאת, בקונגרס יש מי שחוששים מכך ששליחת הכוחות לאיזור תגרום לעימות ודורשים הוכחות לאחריות האיראנית לפיגועים. אי הוודאות גוברת גם נוכח הרטוריקה הדו משמעית של טראמפ, שמזגזג בין הקשחת עמדות מול איראן לבין הדגשת היותו פתוח למשא ומתן עם הרפובליקה האיסאלמית.

נכון לאתמול, הנשיא הוריד את גובה הלהבות: "כרגע אני לא חושב שאיראן רוצה להילחם בכלל ובטח שלא להילחם איתנו". החיילים שיישלחו לאיזור כוללים 12 מטוסי קרב כאמור, מטוסי ביון עם וללא טייס, ומספר מהנדסים צבאיים. בנוסף, יישארו באיזור 4 סוללות פטריוט שהיו אמורות לעזוב. 600 מתוך ה-1,500 חיילים החדשים שייכים לגדודי הפטריוט. החיילים לא יוצבו בסוריה ובעיראק.

"אנחנו שולחים מספר קטן יחסית של חיילים, בעיקר למטרות הגנה. אנשים מוכשרים מאוד הולכים למזרח התיכון ונראה מה יקרה", אמר עוד הנשיא.

בתוך כך מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הודיע על מכירת נשק לסעודיה, איחוד האמירויות וירדן בהיקף של 8 מיליארד דולר. המכירה נעשתה ללא צורך באישור הקונגרס שכן הממשל הכריז על מצב חירום מול איראן.

עוד 256 מילים
סגירה