שניים משלושת שופטי נתניהו נחשבים מחמירים; ההערכה - המשפט לא יתחיל לפני הבחירות

על תחושתו לקראת משפטו הקרב אמר ראש הממשלה: "אני שלו ובטוח בעצמי" ● "תעודת עניות": במערכת הפוליטית תוקפים את האו"ם בעקבות פרסום רשימת העסקים הקשורים להתנחלויות ● כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ חתמו על הסכם עודפים ● נתניהו התקשר למארק צוקרברג והתלונן על יחסה של פייסבוק לתומכיו ● המקורבת לניר חפץ, שנשאלה שאלות פולשניות, תובעת את המדינה

  • ניר ברקת בכנס של פורום קהלת בתל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • ניצן הורוביץ, המעוניין להתמנות לשר החינוך והתרבות, מעביר מציג את תוכניתו בכיכר הבימה בתל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • אביגדור ליברמן בכנס השנתי לעדכון דירקטורים בתל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • הדפסת פתקי הצבעה במפעלי פלטפוט בקרני שומרון, היום (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • רפי פרץ בכנס פוליטי של ימינה בכפר המכבייה, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • מימין: חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב מדגל התורה בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
07:27 עריכה

ח"כ עופר שלח על התבטאותו של יו"ר מפלגתו, בני גנץ בעניין העברת אזרחים מהמשולש: "הוא אמר חד משמעית שאף אזרח לא יועבר למדינה אחרת. הרעיון הזה, בתוך תוכנית טראמפ, שיש בה עקרונות טובים לישראל וגם להמשך של משא ומתן כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים והאזור – הסעיף הזה לא נכון ובני אמר את זה בצורה מאוד ברורה. גם ליברמן יודע שהדבר הזה לא רק נכון, הוא גם לא מוסרי".

על מסיבת העיתונאים שערכו אמש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "ראש ממשלה לשעבר זה תואר מכובד אבל אולמרט הוא אדם פרטי, אדם פרטי יכול לעשות מה שהוא רוצה. הוא לא חבר כחול לבן ולא יועץ לכחול לבן".

שלח התייחס בנוסף לכתבי האישום נגד נתניהו: "אזרחי ישראל מדברים על כתבי האישום. נתניהו יהיה אחרי הבחירות מחצית מהשבוע בבית המשפט. לא קביל שנתניהו יהיה ראש ממשלה במצב כזה, לא מבחינה מעשית ולא מבחינה מוסרית. לראש ממשלה יש יכולת לייצר כותרות, את המציאות הוא לא יכול לשנות".

07:31 עריכה

לאחר שאמש נאם אבו מאזן בפני מועצת הביטחון של האו"ם ואמר כי המדינה שמוצעת להם היא "גבינה שוויצרית" וכי אין בכוונת הרשות לקבל אותה, אמר השר יואב גלנט: "עבאס נקלע למצוקה מאוד גדולה בגלל התוכנית שישראל וארצות הברית שמו על השולחן. עסקת המאה חושפת את פניו" – דבריו של גלנט בראיון בגל"צ.

07:32 עריכה

הקמפיין הבא של הליכוד צפוי להתרכז במגזרים הערביים, כך פורסם הבוקר בכאן רשת ב'. ח"כ מיקי זוהר: "הרשימה המשותפת לא פועלת במגזרים הערביים, אלא הליכוד, כדי לשלב אותו בצורה טובה ונאותה בציבור הכללי".

07:33 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו התבלבל בין שמו לבין שמו של אהוד אולמרט: "נתניהו, התבלבלו לך השקרים".

07:39 עריכה

ח"כ אחמד טיבי על הדיווח לפיו הקמפיין הבא של הליכוד יתמקד במגזר הערבי: "אין לליכוד ולמפלגות הימין מה לחפש במגזר הערבי. עכשיו נתניהו רוצה לנהור ליישובים הערביים – גיחוך שנועד להיכשל".

עוד הוסיף טיבי בכאן רשת ב': "המטרה הראשונה של הרשימה המשותפת זה להגדיל את מספר המצביעים ולהגדיל את מספר המצביעים למען השפעה ושדרוג הסטטוס של המצביעים הערבים. משותפת חזקה יותר, פירושה שאין לנתניהו ממשלה".

לגביי המלצה להרכבת הממשלה: "אנחנו נכריע לאחר הבחירות, אחרי שנראה את התוצאות".

אחמד טיבי (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אחמד טיבי (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
07:40 עריכה

גורמים ברשימה המשותפת מסרו לגל"צ: "אנחנו רואים את ההתנערות של גנץ מתוכנית הטרנספר וסיפוח חד צדדי כצעד בכיוון הנכון".

כמו כן, יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה, התראיין לתחנה ואמר כי "יש הרבה יותר אפשרויות במפה הפוליטית – בתוך בלוק החסינות של נתניהו יש המון אנשים שמבינים שזה לא לטובתם ולטובת המדינה".

07:42 עריכה

ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) הבהיר בראיון בכאן רשת ב' כי מפלגתו לא תסתמך על הרשימה המשותפת בהרכבת הממשלה: "אנחנו רוצים ממשלה ציונית יציבה. אנחנו לא נסתמך על הרשימה המשותפת. נתניהו יהיה בבחירות האלה בירידה, אחריהן הלוח הפוליטי יסתדר מחדש".

08:07 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תקף בראיון לערוץ 13 את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתח ביקורת על פגישתו אתמול עם אבו מאזן: "הוא נפגש עם ערפאת, התחבק איתו ואמר 'מצאתי חבר' – זה היה שבועיים אחרי שערפאת היה אחראי למסע רצח המוני. מי שערפאת הוא חבר שלו, שלא יטיף לי מוסר".

08:52 עריכה

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן): "ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת – לא הייתה ולא תהיה. נקים ממשלה רק עם מפלגות שמכירות בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

08:59 עריכה

בעקבות דיווח בידיעות אחרונות על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר דיל במסגרתו הליכוד יסייע למפלגתו של בן גביר אם יבטיח שלא להתמודד במקרה של בחירות נוספות.

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "נתניהו מבין שאין לו סיכוי להרכיב ממשלה וכבר מבטיח הבטחות של חשבון הבחירות הרביעיות. אז יש לי חדשות בשבילך – לא ניתן לך לגרור את ישראל לבחירות רביעיות אחרי שלוש בחירות מיותרות. זה נגמר".

09:17 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על הדו"ח שמראה עלייה של 36% במספר גילויי האלימות והשנאה כלפי להט"בים: "2,125 מקרים יותר מדי. העלייה בגילויי האלימות כלפי הקהילה הגאה מזעזעת, אך לא מפתיעה – כשההומופוביה והשנאה מתחילות בממשלה, איך אפשר להתפלא כשאלו הנתונים?".

09:44 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מימינה, התראיינה הבוקר לגל"צ והבהירה: "חד משמעית – לא נצטרף לממשלה בראשות גנץ".

עוד הוסיפה שקד: "בליכוד אוהבים את הציונות הדתית קטנה וחלשה. לא נוח לנתניהו שאנחנו דוחפים להחלת ריבונות".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר אמר בראיון לכאן רשת ב' כי ימינה "רק מחכים להיפרד מנתניהו וללכת עם גנץ". בהתייחסו לדבריה על משפחת נתניהו אמר: "יש לי שעות של שיחות איתה. אני יודע מה דעתה על שרה ויאיר".

10:25 עריכה

ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן) על פגישת אולמרט ואבו מאזן: "מה עשה אהוד אולמרט? אני מכיר את המפגשים האלה של ישראלים ופלסטינים, שבהם הפלסטינים מאשימים את הישראלים, הישראלים מאשימים את עצמם – זה מה שהוא עשה".

בראיון ל-ynet הוסיף יעלון: "משחר הציונות לא קם מנהיג אצלם שהיה מוכן לחלק איתנו את הארץ. הרי ערפאת סירב לקמפ דייוויד, להצעת קלינטון, ואבו מאזן סירב להצעת אולמרט, אז מה אתה עכשיו הולך לסנגר עליו?".

10:40 עריכה

גנץ: "לא אתפלא כבר אם בשביל להימלט ממשפט, נתניהו יתלה בבלפור את התמונה של ברוך גולדשטיין". את הדברים אמר יו"ר כחול לבן בתגובה לפרסום הדיל שהציע נתניהו לבן גביר.

10:42 עריכה

ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) תקף בראיון בגל"צ את ח"כ איילת שקד (ימינה): "אוי לנו. שרת המשפטים לשעבר, שהייתה אמונה על הצדק והיושר הציבורי, אומרת 'לא נשב עם גנץ, אלא רק עם נתניהו', למרות שהיא יודעת שמשפטו נפתח באפריל".

10:44 עריכה

לאחר שקיבלה משפחת יששכר שיחת נזיפה מלשכת ראש הממשלה, נעמה יששכר מחקה את פוסט הוקרת התודה שפרסמה בפייסבוק בו לא הזכירה את בנימין נתניהו.

נתניהו ואשתו מברכים את נעמה יששכר לרגל שחרורה מהכלא, בשדה התעופה במוסקבה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
נתניהו ואשתו מברכים את נעמה יששכר לרגל שחרורה מהכלא, בשדה התעופה במוסקבה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
10:45 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-גשר-מרצ) בעקבות הדו"ח על גילויי השנאה כלפי קהיל הלהט"ב: "רפי פרץ, תתכונן, אתה עומד לסיים את תפקידך".

11:21 עריכה

נקבע הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בית המשפט המחוזי בירושלים החליט כי משפטו של הנאשם בשוחד ייערך בפני הרכב של שלושה שופטים – רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם.

11:59 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר משיב ליו"ר כחול לבן בני גנץ: "מי שרצה להקים ממשלה עם היבא יזבק ושיר תומכי הטרור של הרשימה המשותפת, שלא יטיף לנו מוסר".

12:18 עריכה

לאחר שתיקה של ארבעה חודשים הערב בשעה 20:00 בכפר המכביה ישא יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט את נאום השקת קמפיין ימינה 2020.

"תשמעו שם דברים שטרם שמעתם", אמר השר.

12:36 עריכה

שר החוץ ישראל כץ הודיע כי יקיים מחר דיון מיוחד במשרדו כדי לבדוק את האפשרות להביא ארצה את 15 הישראלים שנצורים באוניית הקורונה ביפן.

בנוסף, ליצמן שוחח עם הישראלים השוהים בספינה ואמר להם כי "עם ישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום ובבריאות טובה בקרוב. מקווים ומתפללים שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אנו נערכים שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ".

12:57 עריכה

כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ, חתמו היום על הסכם עודפים, לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-23. עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר-מרצ: "קיבלנו את ההחלטה מתוך תחושת אחריות לגוש המרכז שמאל. אין לנו פריווילגיה לפספס את ההזדמנות להחליף את הממשלה ואת מדיניותה. ההחלטה התקבלה מתוך ההכרה כי גודל הגוש הוא שקובע מי ירכיב את הממשלה הבאה ולא גודל המפלגה".

13:09 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נשאל לגבי פגישת אולמרט-אבו מאזן ואמר: "תוכנית טראמפ היא הנקודה שממנה נכון להמשיך קדימה. הפלסטינים יצטרכו לקבל החלטה היסטורית שהם מצטרפים למיזם שלום על בסיס זה, כך ראוי שיקרה. אני מקווה שאבו מאזן אמר לאולמרט שאין מה לחזור אחורה לתוכניות בלתי רלבנטיות. אולמרט היה ראש ממשלה בעבר ואני לא קובע לו מה לעשות מחר בבוקר".

13:29 עריכה

ח"כ ניר ברקת (ליכוד): "ישראל יכולה וצריכה להיות אחת מעשר הכלכלות החזקות בעולם". 

בכנס קהלת לכלכלה הוסיף ברקת: "זאת בעזרת מספר צעדים הכרחיים שצריך לבצע בכלכלה הישראלית כדי להתאימה לאתגרי העולם של מחר. אני מתכוון לקדם ולממש צעדים אלו בכל תפקיד שאמלא בממשלה ובכנסת הבאה".

13:43 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה נתניהו בראיון בכנס השנתי לעדכון דירקטורים: "מבחינתי עידן נתניהו תם. עדיף שיפרוש בכבוד מאשר שימשיך לאחוז בקרנות המזבח. אני נפגש ומדבר עם הרבה ליכודניקים. הם אומרים לי כי הליכוד הפך להיות המפלגה של פולחן האישיות. הם בטוחים שנתניהו צריך ללכת למען טובת המפלגה".

נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זזינדל, פלאש 90)
נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זזינדל, פלאש 90)
14:02 עריכה

נתניהו: אין פלא שגנץ מסרב לגנות את יועצו הקרוב אהוד אולמרט שמתחילה יחד עם אבו מאזן ואחמד טיבי נגד תוכנית המאה". נתניהו קרא לגנץ לגנות את הפגישה של השניים.

15:02 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, ניל הנדל, דחה את עתירתה של ש"ס נגד קיום אירועי שבתרבות במימון הרשויות המקומיות בשבועות שקודמים ליום הבחירות.

ככל שדרישת העותרים היא להימנע מקיומן של שבתות תרבות – לא נראה כי יש מקום להיעתר לבקשה. עם זאת היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית יפנה במכתב אל היועצים המשפטיים של הרשויות המקומיות ושל משרד הפנים לשם חידוד הכללים החלים על רשות החפצה לממן אירועי אקטואליה, כגון שבת תרבות, ביחס לתעמולת בחירות אסורה.

15:23 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית מעדכנת בחשבונותיה ברשתות החברתיות – בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם – בהתקדמות ההכנות לקראת הבחירות הקרבות, והפעם מדווחים בוועדה על משלוח הקלפיות אל הוועדות האזוריות ברחבי הארץ.  אגב, לא ברור לחלוטין מדוע, אבל במהלך הסרטון – כשמונה שניות לאחר תחילתו – מוצג בהבלטה פתק ההצבעה של משפט צדק – מפלגתה של לריסה עמיר, המקדמת של שחרורו של בעלה, הרוצח יגאל עמיר. יתר פתקי הרשימות לא מוצגים.

16:17 עריכה

ועדת הבדיקה הממשלתית למחלקה לחקירות שוטרים החלה את פעילותה. הוועדה, שהוקמה על ידי הממשלה ביום ראשון, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, החלה כבר אתמול בעבודתה.

אמש פרסמה הוועדה קול קורא לציבור, ובו הזמנה להציע הצעות ולהביע עמדות לגבי תחום עיסוקה. בראש הוועדה עומד הרן פינשטיין, שכיהן בעבר כשופט בבית משפט השלום, וחברים בה אברהם דיסקין ורינת קיטאי-סנג'רו, שניהם חוקרים ומרצים.

16:51 עריכה

אבנר נתניהו, בנו הצעיר של ראש הממשלה, שלא מרבה להתבטא בנושאים פוליטיים, פרסם פוסט תמיכה באביו בחשבון הפייסבוק שלו. "גם אם אנשים לא מסכימים עם האג'נדה או הביצועים שלו, אל תגידו שהוא דואג רק לעצמו", כתב אבנר נתניהו על אביו.

סליחה מראש על החפירה! אמ;לק- על מחוייבות ושליחות אם יש משהו שמחרפן אותי בשנה האחרונה זאת הטענה "שנתניהו דואג רק…

פורסם על ידי ‏‎Avner Netanyahu‎‏ ב- יום רביעי, 12 בפברואר 2020

16:57 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לכך שמשרד הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם פרסם רשימה של 112 עסקים הקשורים להתנחלויות.

17:57 עריכה

ראש הממשלה על הפוסט של בנו אבנר: "ריגשת אותנו מאוד" (על הפוסט של אבנר נתניהו – בדיווח שפורסם ב-16:51).

18:38 עריכה

"אנחנו על סף ניצחון אדיר" הכריז הערב ראש הממשלה נתניהו בראיון לירון וילנסקי וליעקב ברדוגו בגלי צה"ל. יושב ראש הליכוד תקף את יושב ראש כחול לבן גנץ וטען שלא יוכל להרכיב ממשלה ללא שיתוף פעולה – בין אם על ידי הימנעות ובין אם על ידי תמיכה – של הרשימה המשותפת. "עם גנץ לא תהיה תוכנית המאה", פסק.

נתניהו בכנס בחירות בלוד (צילום: פלאש 90)
נתניהו בכנס בחירות בלוד, אתמול (צילום: פלאש 90)

"לנו יש אפשרות לנצח", אמר והסביר שהקולות שלא היו לליכוד בבחירות האחרונות יגיעו מליכודניקים שלא הלכו להצביע בספטמבר, מבוחרים מאוכזבים של כחול לבן ושל ישראל ביתנו – שיצביעו עתה לליכוד, ומציבור יוצאי אתיופיה.

נתניהו טען שגנץ רצה להעביר אליו שלושה חברים מבלוק המפלגות וכך להקים ממשלה, אך הוא הצליח לסכל זאת. ההערכה היא שנתניהו התכוון בדבריו לנפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא. ראש הממשלה סירב להתייחס לשאלה האם בשל כך מונה יושב ראש הימין החדש לשר הביטחון. כשעומת עם הביקורת על כך שמינוי רגיש נעשה משיקולים פוליטיים, השיב: "אני אחראי על הביטחון".

אולמרט (מימין) ואבו מאזן (צילום: Seth Wenig, AP)
אולמרט (מימין) ואבו מאזן במסיבת עיתונאים בניו יורק, אתמול (צילום: Seth Wenig, AP)

כשראש הממשלה טען שאהוד אולמרט הוא יועצו של גנץ – על רקע מסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה לשעבר עם אבו מאזן – עומת נתניהו עם הכחשת כחול לבן. "לא, הוא לא יועץ שלו. וגם רונן צור לא יועץ שלו", אמר נתניהו בציניות והוסיף: "הם בכלל ימנים קיצוניים".

ראש הממשלה נשאל על שיתוף הפעולה הנוכחי מצד חברי מפלגתו שפעלו להחליפו, ובהם גדעון סער, יואב קיש ושרן השכל; על כך ענה: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד".

נתניהו וכחלון (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
נתניהו וכחלון במרץ האחרון (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)

בתשובה לשאלה האם ניר ברקת ימונה לשר האוצר בחר נתניהו לומר שחבר הכנסת "מאוד מוכשר". ראש הממשלה הוסיף שמשה כחלון יכהן כשר האוצר עד הבחירות. נתניהו לא נשאל על התכתובות של כחלון, שהיה חבר בוועדה למינוי שופטים, עם אתי כרייף, שבמינויה תמך.

על איתמר בן גביר אמר: "הוא לא עובר את אחוז החסימה". נתניהו התייחס להצעות שהוצעו לראש עוצמה יהודית ואמר: "לא הצעתי לו שום דבר". עוד הוסיף בעניין זה: "אני אומר לו דבר אחד – תסיר את הרשימה".

כשנשאל על השופטים שישפטו אותו – רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם – אמר כי אינו מכיר אותם. "כולנו צריכים להכיר בכך שיש לנו בתי משפט מצוינים", אמר. נתניהו גם אמר שהוא מכבד את בית המשפט וסומך על השופטים. הוא טען שהאישומים נגדו ייעלמו ולא יישאר להם זכר. "אני שלו ובטוח בעצמי, אבל אני דואג לגורל עמי", אמר כשנשאל האם הוא לחוץ לקראת משפטו הקרב.

באשר לאפשרות שייקבע על ידי בית משפט שלא ניתן להטיל על מי שהוגש נגדו כתב אישום להרכיב ממשלה אמר: "אני לא מאמין שיהיה דבר כזה".

נתניהו ואשתו מברכים את נעמה יששכר לרגל שחרורה מהכלא, בשדה התעופה במוסקבה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
נתניהו ואשתו מברכים את נעמה יששכר לאחר שחרורה מהכלא, בשדה התעופה במוסקבה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בתשובה לשאלה מה נתנה ישראל בתמורה לשחרורה מהכלא של נעמה יששכר, השיב: "כלום". לדבריו, שינוי הסטטוס של חצר אלכסנדר בירושלים היא חלק מתהליכים ממושכים יותר. לטענתו, המשך מאסרה של יששכר יכול היה להעיב על היחסים האסטרטגיים בין ישראל ורוסיה. עוד אמר שאינו מצטער על קבלת הפנים שקיבלה ממנו יששכר עם שחרורה.

לגבי הפרסום היום, על ידי נציבות האו"ם לזכויות אדם, של רשימה בת 112 עסקים שקשורים להתנחלויות אמר ראש הממשלה שבלעדיו הייתה ישראל נתונה תחת סנקציות חריפות יותר.

כאשר נשאל על הבחירות במפלגה הדמוקרטית ועל מועמדותו של ברני סנדרס, שניצח היום בניו המפשיר ונחשב כמי שעוין את ישראל, התחמק נתניהו ממתן תשובה כשאמר: "יש לי מספיק פוליטיקה פה".

19:05 עריכה

ביוזמת ראש הממשלה נתניהו נערכה שיחה בינו לבין מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, ובה התלונן יושב ראש הליכוד, שהרשת החברתית פועלת בבחירות נגד תומכיוכך פרסם הערב חיים לוינסון ב"הארץ".

מארק צוקרברג (צילום: Mark Lennihan, AP)
צוקרברג בניו יורק באוקטובר האחרון (צילום: Mark Lennihan, AP)

במערכת הבחירות הקודמת, מוזכר בדיווח, עצרה פייסבוק פעמיים פעילות של הליכוד, אחרי שהמפלגה הפיצה סקרים בניגוד לחוק ושלחה הודעות שבהן נכתב ש"הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

צוקרברג לא התייחס לטענות שהעלה נתניהו, אך אמר שהרשת החברתית תהיה עירנית לסוגיה. מייסד פייסבוק אמר לנתניהו שבכוונתו להשקיע יותר במשרדי הפיתוח של החברה בתל אביב.

מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנו כל הזמן מדברים עם מנהיגים ברחבי העולם".

19:36 עריכה

בראיון ששודר הערב בגלי צה"ל טען ראש הממשלה נתניהו בעניין הצעות שהוצעו לאיתמר בן גביר: "לא הצעתי לו שום דבר". ראש עוצמה יהודית הגיב על הדברים: "ראש הממשלה יודע היטב מי הגורם בסביבתו שדיבר על כך שנתניהו צריך לעזור לעוצמה יהודית".

הבוקר פרסם עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות" על יוזמה שבמסגרתה הליכוד יסייע לעוצמה יהודית בבחירות הנוכחיות תמורת התחייבות שהמפלגה לא תתמודד אם תהיה מערכת בחירות נוספת.

20:06 עריכה

בשב"כ תוקפים את שר הביטחון בנט על כך ששחרר את פעיל הימין הקיצוני אליה בן דוד יומיים אחרי שחתם על צו מעצר נגדו. בשירות הביטחון הכללי חוששים שהיחס המקל יעודד פעילות של גורמי ימין רדיקליים – כך דיווח הערב ניר דבורי בחדשות 12.

בן דוד שוחרר אף שבשב"כ סברו שנשקפת ממנו סכנה. בסביבת בנט אמרו ששר הביטחון איננו חותמת גומי. לאחר שבחן את המידע, סבר שיש להשית על בן דוד הגבלות פחות דרסטיות מצו מעצר.

20:25 עריכה

הראיון שהעניק נתניהו אתמול לבועז גולן בערוץ 20 סימן את תחילתו של בליץ הראיונות של ראש הממשלה. היום התראיין נתניהו לירון וילנסקי וליעקב ברדוגו בגלי צה"ל, והוא עתיד להתראיין באתרים ייעודיים לציבור יוצאי אתיופיה ולציבור דובר הרוסית.

לעומתו, יושב ראש כחול לבן בני גנץ התראיין בפעם האחרונה ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת ה-22 – כלומר בחודש ספטמבר. דפנה ליאל דיווחה בחדשות 12 שבסביבת נתניהו מעוניינים שגנץ יתראיין, כדי שימעד בלשונו. אולם בכחול לבן הכוונה היא להמשיך בשלב זה במדיניות מדודה, של כנסים וכן של מסיבות עיתונאים שבהן משיב גנץ לשאלות.

20:54 עריכה

במערכת הפוליטית, המשפטית והציבורית מנתחים את הרכב השופטים שישפוט את ראש הממשלה נתניהו.

שניים מבין שלושת השופטים – רבקה פרידמן פלדמן ועודד שחם – נחשבים מחמירים. שחם, הזכיר הערב אביעד גליקמן בחדשות 13, דחה את טענתו של צחי הנגבי במשפטו לאכיפה בררנית. השופט השלישי בהרכב, שעסק עד כה בעיקר בעניינים אזרחיים, הוא משה בר-עם.

14 ימים לאחר פרסום הרכב השופטים יכול המשפט להיפתח.

20:58 עריכה

במערכת הפוליטית נמשכות התגובות לפרסום שנעשה על ידי האו"ם של רשימת העסקים הקשורים להתנחלויות.

21:00 עריכה

האישה, שמקורבת לניר חפץ והובאה למשטרה כדי לפגוש בו, הגישה היום תביעה נגד הרשות השופטת, משטרת ישראל, הרשות לניירות ערך והפרקליטות. לטענתה, היה ברור לחוקרים בזמן אמת שהבאתה לחדר החקירות הוא תרגיל פסול. כך דיווח הערב גיא פלג בחדשות 12.

בתביעתה טוענת התובעת שלא נאמר לה שהיא לא חייבת להתלוות לשוטרים שבאו לביתה בשעת בוקר מוקדמת. לטענתה, שלושת השוטרים שהגיעו לביתה הורו לה שלא לסגור את דלת החדר בזמן שהיא מתלבשת לקראת נסיעתה לתחנה.

כשעד המדינה ניר חפץ התעמת עם תת ניצב אלי אסייג לגבי השאלות שנשאלה התובעת, הודה הקצין: "מישהו אצלי חרג מסמכותו".

בנוסף, נטען בתביעה שההבטחה שלא למסור את עדותה של התובעת לפרקליטי נתניהו לא קוימה. התביעה עומדת על יותר משני מיליון שקלים וחצי.

21:22 עריכה

שר הביטחון בנט הגיב הערב על הביקורת נגדו מצד שירות הביטחון הכללי: "אני לא חותמת גומי של אף אחד".

לצערי, בפתח חדשות 12 הותקפתי בחריפות על ידי שב"כ על ההחלטה שלי לבטל מעצר מינהלי לצעיר. אני רוצה לומר מפה: אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב"כ, את ראש השב"כ ארגמן – הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו"ש. הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים.

נפתלי בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בנט נושא דברים בכנס של ימינה בכפר המכבייה, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכמי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל – אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה.

יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר. אבל לא רק זה – הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה.

זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית. כשקיבלתי את התשובה שכן – לא מיד שחררתי, אמרתי אני רוצה לבדוק. במשך יום ארוך, עם הרבה שאלות – שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי.

כן מדובר בבן אדם שעשה לכאורה דברים חמורים ולכן אנחנו כן מגבילים אותו מלהיכנס לאזורי סיכון. אני כן מצפה משב"כ ורשויות החוק להפעיל את החוק ולהגיד כתב אישום. זו הדרך במדינת חוק תקינה.

אני לא מקבל שום אלימות, לא של ערבים ולא של יהודים. מי שפוגע בחיילי צה"ל או מפעיל אלימות כנגד ערבים זה דבר חמור מאוד ואף אחד פה באולם לא מקבל את זה. אבל אנחנו לא חותמת גומי.

בנוסף התייחס בנט בכנס פוליטי של ימינה בכפר המכבייה לממשלה הבאה שתקום. "כל הזמן מפריחים שקרים ושמועות. שנלך עם גנץ ועם זה ועם זה.
ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו. בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי-דתית של גנץ ולפיד, שרוצים לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים. אנחנו בלי ריבונות – לא נכנסים לממשלה".

22:05 עריכה

משפחותיהם של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ומשפחתו של הנעדר אברה מנגיסטו יקיימו עצרת מחאה בבאר שבע חמישה ימים לפני הבחירות. בעצרת, שבה ייקחו חלק אמנים ופוליטיקאים, ייקראו המשתתפים להשבת גופותיהם של שאול וגולדין ולשחרורו של מנגיסטו.

22:18 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התעמת היום עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה. "כל דבר אצלכם דולף", צרח ארדן על כהן – כך דיווח אלי סניור ב-ynet.

לפי הידיעה, השר זעם על כך שרשימה של קצינים המיועדים לקידום זלגה לתקשורת. "אתם פוגעים בקצינים שלכם", נזף.

גורמים שהתוודעו למקרה אמרו שכהן לא ציפה לביקורת כזו, אף ששוררת מתיחות בינו לבין השר.

מהמשטרה נמסר שמדובר ברכילות זולה וחסרת שחר. מלשכתו של ארדן נמסר שהידיעה שקרית מתחילתה ועד סופה.

22:34 עריכה

אין אפילו אלפית אחוז של סיכוי שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה – כך כתב הערב עמית סגל מחדשות 12 בחשבון הטלגרם שלו. לדבריו, הסיבה שאיתמר בן גביר מוסיף להתמודד לכנסת היא כי מי שזוכה לאחוז אחד מהקולות – קריטריון שעוצמה יהודית מקיימת – מקבל מימון מהמדינה. תקציב זה דרוש לשם המשך קיומה של המפלגה.

סגל הביע תקווה שהתקשורת תבין זאת ותפסיק להעצים את התנועה.

סגירה