נתניהו: אין לליברמן שיקול דעת - הוא מצביע לגנץ ועשה איתם עסקה

ליברמן: נתניהו לא רץ בבחירות כדי להקים ממשלה, אלא כדי להשיג עסקת טיעון ● בהלת נגיף הקורונה בארץ: השר כץ הורה לקיים דיון בשל שהות התיירים מדרום קוריאה ● עודה: "אם פוליטיקאי בעולם היה מדבר על 'רוב לבן', לפיד היה קורא לו אנטישמי"

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בכנסת, 24 באוקטובר 2017 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בכנסת, 24 באוקטובר 2017
14:52 עריכה

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן: "הדרך היחידה להגיע להכרעה היא פער משמעותי בין כחול לבן לבין הליכוד". 

עוד הוסיף ניסנקורן באירוע שבתרבות בחדרה: "אני מאמין שזה יחייב את המערכת הפוליטית להתיישר ובסופו של דבר רוב המפלגות, גם בתוך הבלוק, יעדיפו את טובת העם ויצטרפו לממשלה בראשות גנץ, על בסיס קווי היסוד של כחול לבן. לכן אסור שהציבור יגלה אדישות, האזרחים חייבים לצאת בהמוניהם ולהצביע".

אבי ניסנקורן בוועדה המסדרת לקראת פיזור הכנסת (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
אבי ניסנקורן בוועדה המסדרת לקראת פיזור הכנסת (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
14:53 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי התראיין היום לרינה מצליח באירוע שבתרבות בכפר סבא והתייחס למצב בסקרים: "אנחנו מציינים השבוע שנה לכחול לבן. המפלגה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. מבחירות לבחירות נתניהו נחלש. אנחנו מתחזקים. אני מסתובב בכל הארץ – הציבור רוצה שינוי. הם רוצים ראש ממשלה נקי וערכי ולא ראש ממשלה ששקוע בכתבי אישום מהחמורים ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל".

עוד הוסיף אשכנזי: "נתניהו מציג גרפים ומספרים – אבל לא יכול, כבר שלוש פעמים – להציג ממשלה. כחול לבן יכולה להקים ממשלת אחדות מחר בבוקר – ללא נתניהו. הבחירות האלו שונות – מחשוד – נתניהו הפך לנאשם. יום אחרי השבעת הכנסת, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, יתיישב ראש ממשלה על ספסל הנאשמים. אף אחד, גם לא בליכוד, לא חושב שאת המדינה הזו ניתן לנהל מבית המשפט. אנחנו נרכיב ממשלה. נתניהו ילך לטפל במשפט שלו. אנחנו מדברים עם כולם, כולל בבלוק. את מה שהם אומרים – נשאיר בתוך החדר. נתניהו לא רוצה אחדות. נתניהו רוצה 61. בשביל החסינות. ההתגברות, החוק הצרפתי. אנחנו מונעים את הדבר הזה. זה לא יקרה".

14:54 עריכה

ח"כ הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר היום כי "ביבי לא יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, וגם חלון ההזדמנויות שלו לעסקת טיעון הולך ונסגר".

באירוע שבת תרבות במתחם התחנה בירושלים, הוסיף ח"כ אבידר כי "בנוסף לכל הצרות יש את חקירת תיק המניות, וגם חקירת פעילות הסייבר הפלילית, שהופעלה בהסוואה נגד מפלגת ישראל ביתנו. אני מתפלל שזה לא יהפוך לביבי-אנליטיקס".

14:55 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ אמר היום בכנס פעילים בסכנין: "המציאות מוכיחה כי מצג השוא שנקרא 'המפלגה הגדולה' כשל. לא משנה כמה מנדטים יהיו ל'כחול לבן' יותר מהליכוד. זו מערכת הבחירות השלישית אליה ישראל מובלת בגלל המסר השגוי הזה".

פרץ הוסיף כי: "גודל הגוש הוא שקובע, ואנחנו, העבודה גשר מרצ, הנאמנים המובהקים ביותר של גוש המרכז שמאל. ככל שנהיה גדולים – נבטיח כי הממשלה הבאה תהיה ממשלת שינוי ותקוה ולא ממשלת ימין, ממשלה עם מצפון חברתי ומצפן מדיני, ממשלה שתחליף את נתניהו, אך בעיקר את המדיניות של נתניהו".

14:57 עריכה

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס בשבתרבות באירוע שבתרבות בנתניה והתייחס לפתיחת חקירה בפרשת "הממד החמישי": "על כל גורמי אכיפת החוק, שרצו להגיש כתב אישום בזמן שראש הממשלה אפילו לא היה בארץ, לא לחכות עוד יום אחד ולזמן את בני גנץ לחקירה משטרתית בפרשה שהיא לכאורה חמורה ביותר ונוגעת בכספי הציבור הישראלי".

עוד התייחס השר אקוניס לסירובו של גנץ להגיע לעימות בחירות מול ראש הממשלה נתניהו: "גנץ פשוט בורח. הוא מפחד מנתניהו, מפחד מעימותים. מי שלא מסוגל להתעמת בטלוויזיה בלי אוזניות וטלפרומטר, לא יהיה מסוגל להתמודד מול האתגרים הרבים של מדינת ישראל. הבריחה של גנץ מעידה על דבר אחד: בני גנץ לא מתאים לשמש כראש ממשלת ישראל".

15:02 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "כמו שאזרחי ישראל לא יסכימו לשלוח את הילדים שלהם לבית ספר שמנהלו מואשם בקבלת שוחד, כך גם אזרחי ישראל לא יצביעו לראש ממשלה שמואשם בשוחד – מגיע לנו טוב יותר".

16:12 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (עבודה-גשר מרצ) באירוע שבתרבות בגבעת ברנר: "ליברמן לא בוחל בהסתה כלפי חרדים וערבים ומנסה להצטייר כליברל אבל בפועל לזכויות לקהילה הגאה הוא תמיד התנגד, הוא הבטיח נישואים אזרחיים לציבור שלו ומעולם לא קיים. אם אכן תהיה ממשלה כזאת צריך לפחות לודא שאפשר להשיג את הדברים האלה ושלנו יש את הכוח לכך".

18:32 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להנהלת משרד החוץ לכנס דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבין לאומיות על ישראל בהקשר של פרשת הצליינים הקוריאנים שביקרו בישראל ונמצא כי הם נושאים את נגיף הקורונה, וכן לנקוט בפעולות ההסברתיות הנדרשות ברחבי העולם. עוד הורה כ"ץ לתמוך בכל הנחיה מחמירה אותה יתן משרד הבריאות ביחס למניעת כניסת נוסעים ממדינות שונות בעולם שעלולים להוות סיכון בריאותי לאוכלוסיה.

19:25 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 והתייחס לכך שאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לפרוש. נתניהו הוא הקמפיינר הכי טוב בעולם, הוא איש חכם ומודע למצבו. הוא לא רץ בבחירות האלה כדי להקים את הממשלה. הוא רץ לסגור עסקת טיעון. כל הריצה שלו נועדה לשפר את מצבו לקראת זה".

"כמו שנתניהו עשה סיבוב על כולנו – על תושבי הדרום, על תושבי בקעת הירדן, על תושבי יו"ש – היום הוא פשוט עושה סיבוב על שותפיו לבלוק ועל מצביעי הליכוד", הוסיף ליברמן. "אם הוא יקבל 61 מנדטים בלעדיי, זה התרחיש היחידי שיכול למנוע עסקת טיעון, כי במקרה כזה הוא ירוץ להעביר את פסקת ההתגברות ומיד אחרי זה את החוק הצרפתי".

ליברמן חזר על כך שנתניהו צריך לפרוש. "הוא אמר הרבה דברים. הוא כרגע מנהל מגעים לסגירת עסקת טיעון. אני חושב שנתניהו תרם תרומתו, חייב לסיים וחייב לפרוש. כל כדורגלן יודע מתי לתלות את הנעליים, גם פוליטיקאי צריך לדעת מתי לסיים".

בנוגע למצב הבטחוני בעזה, אמר: "נתניהו שלח לקטאר את ראש המוסד כדי שיתחנן שיעבירו כסף לעזה. זה מדיניות כניעה לטרור. זה סינדרום שטוקהולם".

19:29 עריכה

יאיר לפיד על פתיחת חקירה פלילית בפרשת "הממד החמישי". "בני גנץ הוא איש ישר והגון. כל אזרח ישראלי יודע את זה. נאמר אלף פעם – החקירה לא קשורה אליו. הודיעו בפרקליטות שהוא לא נחקר. מרגיז אותי שעושים השוואה בינו לבין נתניהו".

עוד הוסיף לפיד בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, "כשאנחנו אומרים שהחקירה היא פוליטית, הכוונה היא שאנשי הליכוד מלכלכים על גנץ, על איש טוב, הם מסיתים את האש בגלל שנתניהו עתיד לעמוד למשפט. הם הבינו שאין להם דרך אחרת להגיד שנתניהו הוא מושחת".

מה המדיניות של כחול לבן לגביי הרשימה המשותפת?
"הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שלנו. רק חובבים, ואנחנו לא חובבים, מתחילים לעשות ספוקלציות איזו ממשלה תהיה לפני שיש בחירות".

19:32 עריכה

שר החינוך רפי פרץ התייחס הערב לכך ש-30 תלמידים מתיכון בבאר שבע הוכנסו לבידוד לאחר שנכחו בקרבת מקום לתיירים מדרום קוריאה, נושאי נגיף הקורונה. "אנחנו ממנים צוות ליווי לבית הספר שידאג לתלמידים השוהים בבידוד. אנו עומדים בקשר רציף עם משרד הבריאות ופועלים בהתאם להנחיות שלהם".

19:46 עריכה

גדעון סער בראיון ראשון לאחר ההפסד לנתניהו בפריימריז בליכוד: "אני לא מצטער שהתמודדתי מול נתניהו. קיבלתי את התוצאה הכי גבוהה שקיבל אי פעם של מישהו שהתמודד אי פעם מול נתניהו. אני שלם עם עצמי. כנראה שעשיתי את הדבר הנכון. כפי שאני ניתחתי את טובת התנועה ואת טובת המדינה".

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, הוסיף סער: "כל הדברים שנאמרים בתוך הליכוד, נאמרים מתוך תחרות פוליטית. לי היה אומץ לעשות דבר שלהרבה מאוד אחרים, כולל חלק מאלה שהלינו נגדי, שמאחורי גבו של ראש הממשלה קראו עליו תיגר. היום, בדיעבד, הציבור בליכוד מאמין שההתמודדות הזו חיזקה את התנועה".

19:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר בבוקר הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים.

הערכת המצב היא בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם נגיף הקורונה ובשל ההתפתחויות האחרונות.

19:53 עריכה

כחול לבן פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה "לפתוח בחקירה ב'פרשת המניות' של נתניהו בחברת MMSD. את הפרשה הזו יש לחקור".

20:15 עריכה

כחול לבן על הדיווח לפיו ישנה שוב פרצת אבטחה ודליפת פרטי אזרחים באתר ששייך לליכוד: "באבטחה של הליכוד יש יותר חורים מבעדויות נתניהו".

20:39 עריכה

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, התראיין הערב בחדשות 13 והתייחס לפרשת "הממד החמישי" כשנשאל "האם אתה משוכנע שהמשטרה יכולה לבדוק כמו שצריך את הפרשה, שמערבת בכירים בתוכה?" – "לא. יש לי תהיות. זה יציף סימני שאלה. יש לחברה הרבה יועצים שהם בכירי משטרה לשעבר".

עוד הוסיף ארדן התייחסות לבהלת נגיף הקורונה: : "משרדי נערך לאפשרות שהבחירות ישובשו תוך שימוש בידיעות כוזבות ובבהלת הציבור סביב נגיף הקורונה".

https://twitter.com/newsisrael13/status/1231285779059613696

20:40 עריכה

בליכוד תקפו את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר כי נתניהו מתמודד אך ורק למען השגת עסקת טיעון: "ליברמן במצוקה פוליטית ופולט שטויות שאין להם שום בסיס. העסקה היחידה שקיימת היא בין ליברמן לגנץ להקמת ממשלת שמאל בתמיכת אחמד טיבי והרשימה המשותפת בכנסת".

20:52 עריכה

בימינה אמרו בתגובה לדברי ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן בשבתרבות בחדרה: "ניסנקורן וכחול לבן יכולים להמשיך לפנטז. ימינה לא תצטרף לממשלת שמאל אנטי-דתית של כחול לבן. ימינה תמליץ רק על נתניהו ותהיה שותפה רק בממשלה שהליכוד בראשות נתניהו יהיה חלק ממנה. בבחירות הקרובות זה או ימינה או שמאלה".

20:56 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "אם פוליטיקא בכל מקום אחר בעולם היה מכריז שהוא רוצה לבן, בלי שחורים ויהודים, אני מניח שיאיר לפיד היה קורא לו גזען ואנטישמי. אם לא יהיה רוב אזרחי אז לא יהיה רוב. נקודה".

21:02 עריכה

משה בוגי יעלון (כחול לבן): "נתניהו ממשיך עם הספין השקרי ש'כחול לבן' תקים קואליציה עם המשותפת, או תסתמך עליה. הרי יכולנו לעשות זאת, ולא עשינו. לעומת זאת, נתניהו הסתמך על המשותפת בפיזור הכנסת, לאחר שנכשל בהרכבת קואליציה, וגם בהסתמך עליהם בבחירת מבקר המדינה".

21:23 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראיון בו ליברמן חשף כי ראש המוסד נסע לקטאר על מנת לדון על המשך העברת כספים לארגון חמאס. "אין לליברמן שיקול דעת. הוא טיל מונחה. פוליטית זה לא עוזר לו, אז כנראה שיש לו סיבות אחרות לפעול להפלתנו. הרמז עבה מאוד. הוא עשה איתם עסקה: הוא מצביע לגנץ, שהולך עם מרצ ופרץ, והם הולכים להביא ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת", אמר נתניהו.

22:23 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ בכנס בקרית ביאליק: "ראש הממשלה איננו נמצא במצב של חקירה או בדיקה, זה לא חשד, זה אחרי שימוע, זה שלושה כתבי אישום ומשפט שמתחיל ב-17 לחודש. בלתי סביר שאישיות במצב כזה תוכל להחזיק עליה מדינה".

עוד הוסיף גנץ: "אנחנו צריכים ראש ממשלה שמתעסק במדינה במשרה מלאה ושכל מה שחשוב לו היא המדינה עצמה. הדרך היחידה להגיע לזה היא ללכת ולהצביע כחול לבן כך שנוכל להקים ממשלה טובה למדינת ישראל. כי זה או כחול לבן בקלפיות או בחירות רביעיות".

22:32 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' נגד ח"כ יאיר לפיד: "שבוע טוב יאיר. תפסיקו עם מכבסת המילים. אתה יודע מצוין ש'רוב יהודי' לבד לא מספיק. בלי 61 לא תוכלו להעביר תקציב או שום חוק אחר. אתם הולכים להקים ממשלה שתשען על תומכי הטרור הערבים בכנסת, שכמובן לא יתנו לכם את זה בחינם".

סגירה