קמתי הבוקר קצת עצוב

אילוסטרציה (צילום: iStock-Rawpixe)
iStock-Rawpixe
אילוסטרציה

בטלפון היה כתוב שהליכוד הגיע ל-35 מנדטים וכחול לבן ל-31, ושייתכן שנתניהו יהיה שוב ראש ממשלה. שאלתי את עצמי למה אני כל כך מפחד וכועס. הרי החיים שלי לא עומדים להשתנות באופן קיצוני בטווח הנראה לעין. אבל אני עדיין כועס ומפחד, והסיבה היא שיש ערכים שאני מאמין בהם שנמצאים בסכנה.

ואז שאלתי את עצמי, "עומר, באילו ערכים אתה מאמין?" כי אני לפעמים שוכח. כל הוויכוח האלים והאינסופי שאני חי בו לפעמים גורם לי לשכוח במה אני מאמין.

הבנתי שאני כועס ומפחד כי יש ערכים שאני מאמין בהם ונמצאים בסכנה. ואז שאלתי את עצמי, "עומר, באילו ערכים אתה מאמין?" כי אני לפעמים שוכח. הוויכוח האלים והאינסופי שאני חי בו לפעמים גורם לי לשכוח במה אני מאמין

אני מאמין בשוויון, שכולנו נבראנו בצלם אלוהים. מזרחים ואשכנזים, יהודים וערבים, סטרייטים ולהט"ב, גברים ונשים, מצביעי גנץ ומצביעי נתניהו, חרדים דתיים וחילונים. בסוף כולנו שווים – זאת עובדה, זאת אמת נצחית, אמת שגם התעמולה הכי רועשת וחזקה לא תוכל לעולם לשנות.

אני מאמין בשלום. אני  מאמין שאנחנו צריכים לחתור לסיים את הסכסוך עם השכנים שלנו ולמנוע סבל מיותר. אני מאמין שיש דרך שבה אנחנו יכולים למצוא פשרה ולגרום לכל מי שחי באזור שלנו לחיות חיים קצת פחות אלימים וקצת יותר נעימים ומלאי תקווה.

אני מאמין בחמלה. אני מאמין שאנחנו צריכים להסתכל על החלשים בינינו ולחשוב איך היינו מרגישים בנעליים שלהם. אני מאמין שמצד אחד צריך לדאוג שהם יצאו לעבוד אבל לזכור שבליבם רוב האנשים רוצים לקום בבוקר ולהתפרנס. ושהכלכלה שלנו צריכה לצאת מנקודת הנחה שהמדינה צריכה לעבוד עבור האזרח ולא הפוך.

אני מאמין בשותפות. יהודית-ערבית, סטרייטית-להט"בית, אשכנזית-מזרחית. אבל כזו שבה מחפשים את דרך האמצע בה כל צד מרגיש שמכירים בצרכים שלו ומכבדים אותו. שאין בחברה הישראלית משחק סכום אפס, ושכדי שנרוויח צריך להתפשר קצת.

אני מאמין בשוויון, שכולנו נבראנו בצלם אלוהים. מזרחים ואשכנזים, יהודים וערבים, סטרייטים ולהט"ב, גברים ונשים, מצביעי גנץ ונתניהו, חרדים דתיים וחילונים. זאת אמת נצחית שגם התעמולה הכי רועשת לא תוכל לעולם לשנות

ואז נהייתי קצת פחות עצוב ועלה לי חיוך, יש לי הרבה אנשים שמאמינים באותם דברים כמוני ואנחנו צריכים לעבוד ביחד כדי לגרום להם לקרות. השמיים לא נפלו ובתכלס יש יום ממש יפה בחוץ.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 336 מילים
סגירה