יו"ר איגוד הפסיכיאטריה: "תפסיקו להשתמש בפסיכיאטריה לניגוחים פוליטיים"

בתגובה לדברי הלעג של ליברמן, שקרא לליכוד "לגייס פסיכיאטר טוב", מצהיר ד"ר צבי פישל: "כשפוליטיקאים מריחים בחירות הם באים אלינו בשביל לצחוק בצורה מכוערת אלא על אלה" ● "בעלות הבחירות אפשר לבנות בית חולים פסיכיאטרי"

הפגנת עובדי מערך בריאות הנפש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
הפגנת עובדי מערך בריאות הנפש

"אני מציע לכל אותם מנהיגים שהחליטו שהם רופאים לרגע, להתחיל ולשם שינוי להתייחס לתחום הפסיכיאטריה בכבוד הראוי לו". כך הצהיר היום (ה') יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, ד"ר צבי פישל.

לדברי פישל: "כשהפוליטיקאים מריחים בחירות הם כולם באים אלינו, ולרוב לא בשביל לעזור לנו אלא רק בשביל לצחוק בצורה מכוערת אחד על השני ועל החולים. אחרי הבחירות הם שוכחים מאתנו. אני מציע שתפסיקו אחת ולתמיד לשים את הפסיכיאטריה במוקד רק כשאתם מבקשים להתנגח אחד בשני במאבקים פוליטיים".

פישל אמר את הדברים בתגובה להצהרה צינית של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שקרא היום לאנשי הליכוד בלעג "לגייס פסיכיאטר טוב", במסגרת ההתקוטטות הפוליטית שלו עם ראש הממשלה נתניהו סביב הקדמת הבחירות.

פישל פירט בעמוד בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים שהוא מצפה מהפוליטיקאים לטפל בהם: "אני מציע להשקיע משאבים הגדלת כמות הפסיכיאטרים, לצמצם את הצפיפות הבלתי נסבלת במערך בריאות הנפש, להשקיע בהרחבת שיעור המרפאות לבריאות הנפש בקהילה. בכסף שנזרק על מערכת בחירות מיותרת  אפשר לבנות בית חולים פסיכיאטרי נוסף, להוסיף 200 מיטות אשפוז, לשפץ את כל המחלקות בבתי החולים הפסיכיאטרים, לממן תוספת של 100 תקנים לפסיכיאטרים בקהילה למשך 10 שנים".

ד"ר צבי פישל (צילום: קופת חולים כללית)
ד"ר צבי פישל (צילום: קופת חולים כללית)

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה פישל מגיב בחריפות לאמירות פוליטיות שפוגעות בחולי הנפש. בזמן מערכת הבחירות, כאשר הליכוד פרסם תשדיר שבו נטען כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אינו "כשיר נפשית" כדי לתפקד כראש ממשלה, כתב פישל בעמוד הפייסבוק שלו: "אדוני ראש הממשלה תתבייש לך. חולה פסיכיאטרי הוא חולה כמו כל החולים במדינת ישראל".

"הייתכן שהמנהיג של המדינה שלנו, נבחר ציבור, זה שאמור להוות מודל לחיקוי לכולנו – עושה שימוש במונח 'אי שפיות' כדי להשפיל יריב פוליטי, וכדי לפגוע בתדמיתו הציבורית? אדוני ראש הממשלה, התבלבלת! חולה פסיכיאטרי הוא חולה כמו כל החולים במדינת ישראל. הוא לא מושא ללעג ולא להוקעה. סטטיסטית שליש מהציבור זקוק או יזדקק לטיפול נפשי בשלב כזה או אחר בחייו" כתב פישל.

"מחלה נפשית היא לא כינוי גנאי, והיא לא אמצעי מעוות כדי להשפיל אדם אחר. היום זה הם, מחר זה עשוי להיות כל אחד מאתנו. אגב, מכיוון שאתה משמש כשר הבריאות, אתה בוודאי אמור לדעת שמערך בריאות הנפש נמצא במצב של קריסה והרעבה תקציבית. המצב במחלקות הסגורות, בבתי החולים הציבוריים הוא קריסה מוחלטת".

עוד 337 מילים
סגירה