נתניהו: התקהלויות של מי שאינם בני משפחה גרעינית - יוגבלו לשני משתתפים

כחלון: אני מאמין שאחרי חג הפסח המשק ישוב, בהדרגה, לתפקד ● לא חלה התקדמות במו"מ הקואליציוני: חוסן לישראל הציעה לוותר על תיק החוץ תמורת משרד חברתי משמעותי; בליכוד מתעקשים על מינוי אדלשטיין ליו"ר הכנסת; מחלוקת לגבי החלת ריבונות בשטחים ● נתניהו לא חולה בקורונה - כך עלה מבדיקה שערך אחרי שנודע שיועצת שלו חלתה בנגיף; למרות זאת ישהה בבידוד

נתניהו בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, םפלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, םפלאש 90
נתניהו בשבוע שעבר
07:10 עריכה

יו"ר העבודה-מרצ עמיר פרץ וח"כ איציק שמולי נמצאים במגעים מתקדמים לקראת כניסה לממשלה – בניגוד להתחייבותו הנחרצת של פרץ שלא לכהן תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כחול לבן מציעים לשניים תפקיד של שר וסגן שר, אך פרץ מתעקש שגם שמולי יקבל משרד בראשותו. מקורביו של פרץ אישרו אמש את דבר המגעים – אך הוסיפו כי שום דבר עדיין לא נסגר. נכון לעכשיו פרץ מיועד לקבל את תפקיד שר הכלכלה, ולשמולי מייעדים את תיק הרווחה.

07:12 עריכה

על רקע הדיווחים על הצטרפותם של ח"כ עמיר פרץ וח"כ איציק שמולי לממשלה, יו"ר מרצ מבהיר: "הכל סביב מתפורר, הכל מסחרה, אבל מרצ לא בוגדת, לא עורקת, ותמיד נאמנה לערכים ולבוחרים שלה".

07:13 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "אם קולות הליכוד לא יבואו לעבודה, העבודה תלך לליכוד. הרשימה המשותפת היא הרשימה היחידה שנאבקת בנתניהו וחשוב מכך בדרכו".

07:15 עריכה

שיחות המשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבני גנץ להקמת ממשלה נתקלו באי הסכמות סביב שאלת החלת הריבונות ביהודה ושומרון. 

לפי הדיווח בכאן חדשות בליכוד דורשים להכניס זאת להסכם, אך בכחול לבן מתנגדים, ולא מסתמנת הסכמה סביב הסוגייה.

07:17 עריכה

משרדי הממשלה החדשים שעומדים לקום בעקבות החלוקה הנרחבת של תיקי שר: המשרד לסייבר ודיגיטל, המשרד לפיתוח מיעוטים. כמו כן, משרדים נוספים יתפצלו לשניים.

07:19 עריכה

ח"כ יאיר גולן ממרצ: "אם 'צו התנועה' של העבודה הוא זחילה לממשלה מנפוחת ובזבזבנית בראשות נאשם בפלילים, עמיר פרץ ואיציק שמולי מפרקים אותה סופית מכל נכסיה הערכיים. המפלגה שהקימה את המדינה טבעה בביצה של ציניות פוליטית. אף אחד כבר לא יציל אותה".

07:39 עריכה

ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן התראיין הבוקר בגל"צ ודחה את הביקורת על גידול תיקי השרים בעקבות המשא ומתן הקואליציוני: "בחירות חדשות יעלו כמו 900 משרות של שרים".

כמו כן, על רקע הדיווח שיועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, רבקה פאלוך, נדבקה בקורונה, אמר ביטון כי הוא נפגש איתה לאחרונה.

מיכאל ביטון (צילום: Yaakov Lederman / Flash90)
מיכאל ביטון (צילום: Yaakov Lederman / Flash90)
07:43 עריכה

ח"כ לשעבר עמר בר לב ממפלגת העבודה על רק הדיווח כי הח"כים פרץ ושמולי ממפלגתו צפויים להיכנס לממשלת נתניהו-גנץ: "אמרנו שלא ניכנס, ובאמת לא נכון להיכנס. אמרנו שתחת נאשם בפלילים לא ניכנס, ברמה העקרונית והפרקטית, ודבר שני אמרנו שלא ניכנס כי אנחנו רוצים לשנות את המדיניות".

עוד הוסיף בר לב בראיון בגל"צ: "רק לפני שבוע אורלי לוי-אבקסיס התנתקה ממפלגת העבודה וקראנו לה בוגדת. היינו המומים מהמהלך הבוגדני הזה, ולפני מספר ימים בני גנץ הצטרף, וזה שכולם בוגדים בעקרונות שלהם זה לא סיבה בשבילנו לעשות מהלך דומה. אני מקווה שעמיר לא ייכנס לממשלה".

08:05 עריכה

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו הגיב בראיון בכאן רשת ב' על המגעים להקמת ממשלת נתניהו-גנץ. 

"המדיניות של הממשלה הזאת לא שונה בשום דבר מכל מה שרצו לעשות קודם. אנחנו רואים ממשלה שתטוס לשום מקום, בלי שום כיוון ובלי שום אג'נדה. חשבתי שגנץ רץ לראשות הממשלה בסוף מסתבר שהוא רץ להיות יו"ר הכנסת", אמר פורר.

08:12 עריכה

ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד): "פוחדים מהקורונה? השבוע למדתי כי שררה היא מגפה הרבה יותר מסוכנת".

08:34 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) בראיון בגל"צ: "אנחנו מבינים שאי אפשר היה להקים ממשלת ימין כמו שרצינו, אבל לא יכול להיות שיימכר לשמאל בשביל 17 מנדטים כל מה שחשוב לימין. גם הימין צריך לשמור על ערכיו".

על השאלה האם ישנה אפשרות שמפלגתה לא תיכנס לממשלה ענתה שקד: "אף אחד מאיתנו לא נולד שר, אופוזיציה היא לא מילה גסה. הלכנו דרך ארוכה עם המפלגות החרדיות והליכוד, אך השותפות הזו לא תישמר בכל מחיר".

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
08:52 עריכה

ועדת הקורונה בכנסת, בראשות ח"כ עפר שלח (יש עתיד), תתכנס היום לדיון בנושא רכש מכונות הנשמה וציוד רפואי.

09:05 עריכה

ח"ב אבי ניסנקורן: הבוקר סוכם כי הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות יידחה לינואר 2021 – בעקבות משבר הקורונה. "בתקופה זו נגבש פתרון קבע שימנע פגיעה באזרחים הוותיקים".

09:35 עריכה

גורמים בעבודה מסרו הבוקר למעריב אונליין כי המגעים של עמיר פרץ לכניסה לממשלה מתנהלים מול בני גנץ ולא מול בנימין נתניהו. התיקים שפרץ יקבל יהיו על מכסת כחול לבן.

10:00 עריכה

גורמים בכחול לבן: הליכוד מבקש להגדיל את הממשלה ל-36 שרים

10:23 עריכה

הוועדה בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה מתכנסת בשעה זו בכנסת לדיון על רכש מכונות הנשמה וציוד רפואי.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "מדיניות שמיכת הסגר תצטרך להשתנות. אנחנו צריכים לצאת מהאירוע הזה עם תפיסה של איך נראית אסטרטגית טיפול לאומית במשבר כמו זה. לכן בכוונתנו לשרטט מסמך מסכם למפת דרכים להתנהלות מיד לאחר הפסח. מחר נתחיל בדיון האסטרטגי שיתייחס בין היתר לאיך נראית התמודדות לאומית עם קורונה 2 חלילה".

10:25 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על יו"ר כחול לבן בני גנץ בראיון ynet: "גנץ הוא טירון פוליטי, אפשר לדבר עליו בזמן עבר. מבחינה פוליטית הוא כבר מנוח. את כל המהלך הוביל גבי אשכנזי, שלא רואה כלום חוץ ממשרד הביטחון, ובבוא היום יבריז לגנץ כמו שגלנט עשה לכחלון".

10:35 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי בראיון בגל"צ: "גם אם שמולי ופרץ יצטרפו לממשלה, לא אפרוש מהמפלגה. אהיה 'כאילו' בקואליציה, אבל אצביע נגד הממשלה".

10:39 עריכה

ח"כ אסף זמיר (חוסן לישראל) אמר בראיון בגל"צ כי הוא מוותר על תפקיד שר, כדי שהממשלה תהיה רזה – אבל רק אם המהלך יהיה שוויוני – כלומר, גם מישהו ב"צד השני" יוותר.

10:45 עריכה

יו"ר יש עתיד-תל"ם ח"כ יאיר לפיד, ח"כ בוגי יעלון וח"כ ע'דיר כמאל מריח יתנו הצהרה לתקשורת בשעה 14:30 בכנסת.

10:48 עריכה

מקורביו של יו"ר העבודה עמיר פרץ: "יש לו הסכם מול גנץ ולא מול נתניהו. אם גנץ לא נכנס לממשלה גם עמיר פרץ בחוץ. אנחנו לא נהיה ה-61 של נתניהו".

11:15 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה כי יש לחייב את כל אזרחי המדינה לחבוש מסיכות כחלק מן ההתמודדות עם משבר הקורונה: "לפני שמכריזים על סגר צריכים לחייב את כל האזרחים לחבוש מסיכות. זה יוריד את שעור ההדבקה בין 5 ל-10%". שקד אמרה את הדברים במהלך כינוס של ועדת הקורונה.

11:18 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' בתגובה להצטרפות המסתמנת של מפלגת העבודה לממשלה: "מכירת הנגב להשתלטות הבדואית בשביל מפקדי הארגזים של עמיר פרץ תהיה פשע בל יכופר. חייבים להיות קווים אדומים גם בממשלת אחדות. זה אחד מהם".

 

11:22 עריכה

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת הכספים הזמנית, תקף את ראשי המערכת הבנקאית במהלך דיוני הוועדה.

"המערכת הבנקאית יציבה אך ראשיה מנצלים את המשבר הזה כדי לטפס על גבי האזרח הקטן והעצמאים על ידי הגדלת ריביות. המדינה לא תיתן לבנקים ליפול אבל האזרחים והעסקים הקטנים יפלו בדרך בה ראשי הבנקים נוהגים. מנכ"לי הבנקים צריכים לרדת בעת הזו ממגדל השן ומהמשכורות המופרזות ולעצור את רכבת העלאת הריביות באופן חד צדדי".

עוד הוסיף: "הטענות מופנות לראשי הבנקים אבל גם למפקחת על הבנקים ולממשלה שבעת הזו צריכים לקבל החלטות חותכות ולנהל את המשבר הזה ולעצור את ההפקרות בעושק האזרחים והעסקים הקטנים".

11:41 עריכה

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדיווח לפיו נתניהו יאלץ לשהות בבידוד לאחר שהיועצת שלו לענייני חרדים, רבקה פאלוך, נדבקה בקורונה והודיעו כי ההערכה הראשונית היא שהוא לא יצטרך לשהות בבידוד. 

"בשעות אלה מתבצעת על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית לעובד בסביבת ראש הממשלה ולאחר מכן יועברו הנחיות מסודרות", נמסר.

"ההערכה הראשונית היא כי אין צורך שראש הממשלה ישהה בבידוד כיוון שלא היה במגע קרוב עם החולה ולא קיים עמו פגישה. כמו כן, מבדיקה ראשונית השניים לא שהו יחד בחדר אחד בשבועיים האחרונים. החקירה האפידמיולוגית נמשכת".

"המשרד מדגיש כי בשבועות האחרונים מקפידים רה"מ וסביבתו על הקפדה יתרה של הנחיות משרד הבריאות, בליווי רופאו האישי, ומקיים את רוב הדיונים בשיחות וידאו ממעונו. "ראש הממשלה וסביבתו יפעלו על פי הנחיות משרד הבריאות".

11:49 עריכה

ח"כ עפר שלח: "מכונות ההנשמה הן הדבר החשוב ביותר במאבק בקורונה ונמצא בכשל חמור ואינו מנוהל כראוי. מספרן של המכונות ימנע מאיתנו את המחזה הנורא מכל – רופאים הנאלצים להחליט מי יחיה ומי ימות".

במסגרת דיוני ועדת הקורונה שהתנהלו היום, הוסיף שלח "דרשנו מהגורמים הרלוונטיים דיווח מידי על מספר המכונות, פיזורן, הצפי המדויק לטווח הזמן הקרוב והבינוני".

13:05 עריכה

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, דחה תלונה שהוגשה על בית המשפט העליון, בה נטען כי פסק דין שניתן בעתירה לבג"ץ בעניינו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נכתב טרם שמיעת כל הצדדים.

13:06 עריכה

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "אני מגנה בחריפות תקיפת אנשי מד"א הבוקר בידי קומץ תושבים בירושלים. מדובר בהתנהגות חמורה, הנוגדת דעת ההלכה, ופוגעת באלו העושים עבודת קודש למען בריאות הציבור ובטחונו, תוך סיכון עצמי בפרט בשעת חרום זו נוכח התפשטות נגיף קורונה. ברור שקומץ זה אינו מייצג את כלל הציבור שנשמע להוראות ומכבד את הצוותים הרפואיים".

13:21 עריכה

המשא ומתן הקואליציוני: מפלגת כחול לבן הודיעה לליכוד כי הם מוותרים על תיק החוץ – תמורת תיק הבריאות או תפקיד יו"ר הכנסת.

13:57 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) על החלטת בית המשפט להרוס רק את הקומה העליונה של בית רוצחה של רינה שנרב ז"ל. "ציות לשלטון החוק פירושו גם כיבוד החוק כלשונו וכיבוד הרשויות שאותן הוא הסמיך, מבלי להחליף אותם בשיקול הדעת של בית המשפט. גם בית המשפט העליון כפוף לשלטון החוק".

14:24 עריכה

לשכת ראש הממשלה: "עוד בטרם הסתיימה החקירה האפידמיולוגית ולמען הסר ספק, החליט ראש הממשלה כי הוא וצוותו הקרוב ישהו בבידוד עד לסיום החקירה האפידמיולוגית, ובהתאם לממצאים, משרד הבריאות ורופאו האישי של רה"מ ייקבעו יום לסיום הבידוד".

14:52 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט תוקף את ראש הממשלה הפלסטיני לאחר שטען שישראל מנסה להדביק את האוכלוסייה הפלסטינית, "כפוי טובה".

14:53 עריכה

יו"ר יש עתיד, לשעבר מספר 2 בכחול לבן בביקורת חריפה נגד הממשלה הנרקמת. "הממשלה שמוקמת לנגד עינינו היא מנופחת, בזבזנית, מושחתת. 34 שרים. איזו חריפה. איזו אטימות. עד סוף השבוע יהיו מיליון מובטלים, והם מסדרים לעצמם ג'ובים מיותרים. אנשים פוחדים מהמחלה. מאבדים את מקום העבודה שלהם. הם סגן שר לענייני כלום ושום דבר".

15:09 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן ביקש מראש הממשלה נתניהו להטיל סגר על בני ברק – כך דיווחה עמליה דואק ב-N12.

15:17 עריכה

אף שבכחול לבן מוסיפים לבקש לידיהם את משרד הבריאות, יעקב ליצמן מסרב לדון בוויתור על המשרד שבראשו הוא עומד – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12.

15:25 עריכה

לבד מראש הממשלה נתניהו, גם דובריו, שיר כהן ונאור יחיא, נתונים בבידוד, בעקבות אינטראקציה שקיימו עם היועצת רבקה פאלוך, שאובחנה כחולת קורונה.

15:40 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ שוחח עם 23 ראשי מועצות, שהביעו תמיכה במגעיו להקמת ממשלת אחדות. בחשבון הטוויטר שלו כתב גנץ: "אנחנו נכונים לעשות מהלכים קשים כדי למנוע בחירות רביעיות, ונפעל כדי להקים ממשלה שתפעל מול מגיפת הקורונה והשלכותיה, אך לא נתפשר בנושא השמירה על שלטון החוק ושמירה על הדמוקרטיה בישראל".

15:43 עריכה

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ עדכן את חברי הכנסת שיועצת ראש הממשלה רבקה פאלוך – שהתבררה כחולת קורונה – ביקרה בכנסת בשלוש הזדמנויות שונות בעת האחרונה.

15:51 עריכה

מאיר כהן מיש עתיד, איתן גינזבורג מכחול לבן ויעקב מרגי מש"ס יכהנו כסגנים זמניים של יושב ראש הכנסת גנץ – כך אישרה הוועדה המסדרת.

16:02 עריכה

לראשונה מאז נבחר ליושב ראש הכנסת, פתח בני גנץ את דיוני הכנסת. הישיבה נפתחה בנאומים בני דקה.

16:10 עריכה

חברי סיעת ימינה שיגרו מכתב לנתניהו, שבו הביעו דאגה מהפרסומים על הוויתורים של הליכוד במשא ומתן הקואליציוני.

16:14 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מחה בחשבון הטוויטר שלו על מספרם הגבוה של המשרדים הממשלתיים – שלפי הדיווחים בתקשורת – עתידה כחול לבן לקבל במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

16:32 עריכה

יולי אדלשטיין דורש בתמורה לוויתורו על תפקיד יושב ראש הכנסת להתמנות לשר החוץ – כך דיווחה אילה חסון בחדשות 13.

16:49 עריכה

מלשכתו של חבר הכנסת יולי אדשלטיין נמסר בתגובה לפרסום – שלפיו הוא דורש להתמנות לשר החוץ בתמורה לוויתור מצידו על תפקיד יושב ראש הכנסת – ש"הדיווח אינו נכון".

16:53 עריכה

מליאת הכנסת בחרה באיתן גינזבורג מכחול לבן, מאיר כהן מיש עתיד ויעקב מרגי מש"ס לשמש סגנים זמניים של יושב ראש הכנסת. במינוים תמכו 19 חברי כנסת, לא היו מתנגדים ולא היו נמנעים. כך עדכן כתב זמן ישראל נתי יפת.

17:06 עריכה

משבר במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן. עמית סגל דיווח ב-N12 על נקודות המחלוקת שבין הצדדים –
• נתניהו מתעקש שאדלשטיין יכהן כיושב ראש הכנסת;
• גנץ מתנגד למינוי חילי טרופר במקום אבי ניסנקורן כשר המשפטים;
• נתניהו מתנגד להזזת ליצמן ממשרד הבריאות ללא הסכמת האחרון;
• גנץ מסתייג מהחלת ריבונות על השטחים.

17:20 עריכה

על רקע הלחצים מצד ימינה, נתניהו מנסה לשנות את מס' תיקי הממשלה שתקבל כחול לבן. במפלגה אומרים שהגורמים השונים נדרשים להבין שזוהי ממשלת אחדות, וגם נתניהו נדרש להחלטות קשות. כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12.

17:57 עריכה

ראשי ארגוני שלום, בהם יוזמת ז'נבה ושלום עכשיו, פנו לבני גנץ ולעמיר פרץ בדרישה שיתבעו לקבל זכות וטו על החלטות הממשלה בנושא החלת ריבונות על שטחים מחוץ לקו הירוק.

18:06 עריכה

אף על פי שהוא נתון בבידוד, ימסור הערב – בשעה 19:30 – ראש הממשלה נתניהו הודעה לציבור.

18:18 עריכה

כחול לבן בוחנת ויתור על משרד החוץ תמורת תיק הבינוי והשיכון במתכונת מורחבת – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12.

18:53 עריכה

יולי אדלשטיין שולח שליחים מטעמו לכחול לבן בניסיון לשכנע את המפלגה, שיריב לוין יהיה גרוע ממנו כיושב ראש הכנסת – כך דיווח מיכאל האוזר טוב מגלי צה"ל. עד כה ניסיונות השכנוע של אדלשטיין לא צלחו.

19:04 עריכה

חברי כנסת נשאו, כמדי שבוע, נאומים בני דקה. חלקם ניצלו את הזמן כדי לתקוף את בני גנץ, שניהל את הישיבה מתוקף תפקידו כיושב ראש הכנסת, ואחרים שיבחו אותו. כך עדכן כתב זמן ישראל נתי יפת.

חבר הכנסת יואב סגלוביץ' מיש עתיד תקף את גנץ. "בני איך הגעת לשם? מה אתה עושה פה? היית צריך להיות במקום אחר, המנדט עדיין אצלך. אנחנו נמשיך את הדרך שאתה הלכת בה. לקחת את התפנית בשם האלונקה ובשם האומה, אבל את הבריאות לא לקחת ואת האוצר לא לקחת ועוד דבר אחד לא עשית – לא אספת אותנו וגם אני ביניהם להגיד לנו 'שיניתי את הדרך' וזה שלא עשית את זה, חבל.

גנץ השיב: "אני ממש לא התכוונתי לפגוע בך, ואנחנו נקיים על זה, אני מקווה, ביום מן הימים, שיחה".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ מהעבודה–מרצ אמר לגנץ: "המלצנו עליך לראשות הממשלה, לא המלצנו עליך ליו"ר הכנסת ואני חושב שגם אתה לא רצית ואתה גם לא רוצה להיות יו"ר הכנסת. אני חושב שכל מה שהתרחש כאן בימים האחרונים במיוחד אחרי הגרירה של בג"ץ לסיפור הזה, הוא גם פוגע בכבוד הכנסת, הוא מבזה את בית המשפט, והוא מחליש מאוד את הדמוקרטיה ואת החברה הישראלית. היה בידך והיה בידינו כרוב בכנסת לפעול בכנסת. הקמנו את הוועדות לבחור יושב-ראש קבוע, להמשיך בתהליך הזה להעביר חקיקות ולגבש את הגוש כדי שיהיה בסיס לממשלה. לצערי אתה בחרת בדרך אחרת ובכך לא רק מעלת באמונם של הבוחרים שלך אלא בעצם פגעת בסיכוי של הגוש כולו ובסיכוי של המחנה כולו אולי לשנים רבות".

חבר הכנסת אלון שוסטר מכחול לבן: "לפני ארבעה שבועות נפל דבר בישראל, במספרים ברורים מאוד נמצא שתוצאות הבחירות הבהירו שאחרי ניסיונות כאלו ואחרים, שיש שיתוק, אין ברירה, או ממשלה רחבה או בחירות נוספות. לאחר שנה פלוס של שיתוק של שיסוי ושל פגיעה בערכי הדמוקרטיה, החלטה שלך בני ושלנו, לתת ידיים למי שיש לנו המון מה להגיד על התנהלותם, היא בבחינת לוחמי אש שעוברים על ערכים מסוימים כמו פריצה לבית למען ערכים נעלים יותר כמו הצלת חיי אדם. אנחנו הולכים לשלב ידיים, לתת תקציב, לתת תקווה למדינת ישראל, אחר כך יש המון זמן לריב".

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס: "אדוני היו"ר, רציתי לומר לך תודה, לך ולחבריך שנתנו גיבוי למהלך. תודה שהצלת במעשיך האמיץ את מדינת ישראל בשעה קשה זו. אל תתרגש מכל אלה שהטיפו לך היום, אלה שרצו להוביל את מדינת ישראל למערכה רביעית, מערכת בחירות יקרה ומיותרת תוך שיסוי פילוג וחרמות. אדוני היושב-ראש בנימה אישית אצלי את מבחן המנהיגות עברת".

19:09 עריכה

כחול לבן הציעה לליכוד לוותר על תיק החוץ בתמורה למשרד הבריאות, שאותו יאייש גבי אשכנזי. אולם ליצמן מתעקש להוסיף ולכהן בתפקיד. במפלגה מוכנים גם לוותר על משרד החוץ בתמורה לתיק החינוך. כך דיווח רביב דרוקר מחדשות 13.

בנוסף אישר דרוקר את דיווחה של אילה חסון, שלפיו המשרה היחידה שיולי אדלשטיין מוכן לקבל במקום תפקיד יושב ראש הכנסת היא שר החוץ.

19:15 עריכה

יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ הודיע שאם העבודה תצטרף לממשלה מפלגתו תפרוש מהסיעה המשותפת.

19:26 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי סיכמו שפרטיהם של חולי קורונה יועברו למשרד הפנים וממנו לרשויות המקומיות, כדי שיוכלו לוודא שאינם מפירים את נהלי הבידוד. מהמשרדים נמסר שהאינפורמציה תימסר תוך שמירה על חיסיון מידע ועל צנעת הפרט.

19:35 עריכה

ביהדות התורה אומרים שאולי יתמכו במועמד אחר מהליכוד, שאיננו נתניהו, ואז תוקם ממשלה רחבה – כך דיווח יאיר שרקי ב-N12. ייתכן שהדברים מגיעים על רקע הלחץ שבסיעה יוותרו על משרד הבריאות שבראשותם.

19:42 עריכה

"אני מדבר אתכם ממעון ראש הממשלה בירושלים", אמר נתניהו הנתון בבידוד. "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. הצלם נמצא במרחק של 6 מטר והאיפור והשיער – עשיתי בעצמי, ולכן זה נראה ככה", אמר בפתח דבריו.

נתניהו: "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עוד לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. קיימתי שיחה עם הרמטכ"ל כוכבי ועם ראש המל"ל כדי להרחיב את הטיפול במשבר הקורונה באמצעות צה"ל ופקע"ר".

"ראש המל"ל והרמטכ"ל יגישו לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות. במקביל קיימתי דיון טלפוני עם נגיד בנק ישראל. במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי שעדיף להחמיר מאשר להקל".

"במסגרת המאבק שלנו בקורונה – נכנס הערב שוב את הממשלה. הקו המנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת הטבות הכלכלה".

"אנו מוסרים למשפחות הנפטרים את מלוא תנחומינו. מבקש להודות לצוותים הרפואיים החיוניים הנפלאים שלנו".

"זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר כמעט מכל מדינות העולם במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה אבל איננו מסתפקים בכך. אנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של מספר מדינות באסיה שהאטו מאד את קצב הידבקות בנגיף.לכן החלטתי להביא הערב עוד הגבלות שמיועדות להצלת חיים".

"הרוב הגדול ממושמע, אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד. זו הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר היכן שיש הפרות כאלו ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו. הכוחות מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם מי שתוקף את הכוחות שמבקשים למלא שליחות למען כולנו".

בין ההגבלות שהממשלה תאשר –
• לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית;
• תפילות מותרות רק ביחידות; אין לקיים תפילות במרחב הפתוח;
• הלוויות – יהיו רק עד 20 איש, ובריתות עד 10 איש, ובמרחב פתוח;
• אורחים ומוזמנים לא יוכלו להגיע לחופה וקידושין;
• התקהלויות מותר עד שני אנשים שהינם ממשפחה גרעינית;
• כוח העבודה יצומצם מ-30% ל-15%.

19:54 עריכה

שר האוצר משה כחלון: אני מאמין שאחרי חג הפסח המשק יחזור לתפקד בהדרגה.

לדבריו, היקף התוכנית הכלכלית הוא 80 מיליארד שקלים. "אם המשבר יימשך – נידרש לתוכניות נוספות", אמר.

"אני מתכוון, עם הרכבת הממשלה החדשה, לפרוש מהחיים הפוליטיים", אמר כחלון.

20:36 עריכה

ראש הממשלה נתניהו, בני משפחתו ואנשי צוותו לא חולים בקורונה – כך עולה מבדיקות שעברו. למרות זאת יוסיף נתניהו לשהות בבידוד, לאחר שהתברר שיועצתו, רבקה פאלוך, חלתה בנגיף. בימים הקרובים יעבור נתניהו בדיקה נוספת.

20:45 עריכה

ישיבת הממשלה, שבה ידונו השרים בהחלת מגבלות חדשות על הציבור, מתחילה בשעה זו.

21:27 עריכה

במערכת הפוליטית הגיבו הערב לתוכנית שהציגו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון ולדברים שנשאו.

22:14 עריכה

הממשלה אישרה בישיבתה, המתקיימת בשעה זו, למאות חיילי צה"ל לתגבר את מערך השיטור. בהתאם לסיכום בין השר לביטחון הפנים ארדן ושר הביטחון בנט, ממחר יצטרפו כ-700 חיילים לאנשי משטרה במשימות סיור ואכיפה. החיילים לא יהיו חמושים.

22:27 עריכה

בסקר שנערך היום ואתמול על ידי מכון סמית עולה שהליכוד זוכה ל-40 מנדטים. נתוני הסקר, שנערך בקרב 700 נשאלים, פורסמו על ידי עמית סגל ב-N12.

22:58 עריכה

בליכוד מייעצים לנתניהו להקשיח עמדות מול כחול לבן, לאחר שהסיעה התפרקה ויכולות המיקוח שלה נחלשו – כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

סגירה