המשטרה מאשרת: ח"כ תומא-סלימאן נכחה במלון אפנדי בעת פינוי הר-אבן

ח"כ עאידה תומא סלימאן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
ח"כ עאידה תומא סלימאן

במשטרת ישראל מאשרים כי חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן שהתה בסמוך לבית המלון שהוצת בעכו בליל ה-11 במאי בעת פינוי אבי הר-אבן בן ה-84, אשר נפצע אנושות בשרפה ומת ביום ראשון השבוע מפצעיו.

תומא סלימאן כתבה אתמול בטוויטר: "מותו של אבי הר-אבן מזעזע ושובר את הלב. נעצבתי במיוחד לשמוע עליו כי בשעה שהמלון בו שהה בעכו עלה באש אני, יחד עם עוד תושבי עכו ערבים רבים, עשינו מאמצים בשטח להוציא אותו מהמלון הבוער".

בתגובה לדבריה, טענו מספר עיתונאים כי תומא-סלימאן אינה דוברת אמת – וכי שהתה באותו ערב בצדה השני של העיר, כך שלא הייתה יכולה להגיע למלון "האפנדי" בתוך זמן קצר או לסייע בפינוי האורחים. הר-אבן היה המפונה האחרון מהמלון באותו לילה.

אולם בדיקת זמן ישראל מעלה כי תומא-סלימאן אכן הייתה בזירה ואף שוחחה עם  סגן מפקד תחנת משטרת עכו. גורם במשטרת ישראל אף אישר לזמן ישראל כי תומא-סלימאן נראית בסרטונים הנמצאים בידי המשטרה לצורך חקירה ואשר טרם פורסמו.

חברת הכנסת היא תושבת עכו, וכך תיארה היום בשיחה עם זמן ישראל את האירוע, שככל הנראה ארע לקראת חצות:

"השתתפתי בהפגנה בצד השני של העיר. התלקח עימות עם השוטרים וניסינו להרגיע את הרוחות ולדבר עם המשטרה. התרוצצנו בעיר העתיקה. הגיעה שמועה ששורפים את אל-אפנדי ומחשש שיפגעו באנשים, שיח עבאס זכור (ח"כ לשעבר, ע.ש.) ואני הלכנו לצד השני של העיר שבו נמצא המלון.

"מי שאומר שהייתי בזמן הצתת המלון בצד השני של העיר כנראה לא ביקר אף פעם בעכו ולא יודע שאם נסגר צד אחד עדיין לא אומר שאני לא יכולה להגיע לאל-אפנדי.

"כשהגעתי לשם, כל האורחים יצאו ועמדו בתחילת הסמטה עם המזוודות. שתי נשים זיהו אותי ושאלו 'מה את עושה כאן?' עניתי שהגעתי לוודא שהם בסדר. עמדה שם עוד אישה שלאחר מכן גיליתי שהיא אשתו של המנוח, והיא אמרה לי 'בעלי לא עונה לי. הוא שכח את הטלפון שלו וחזר להביא אותו ומאז אני לא מצליחה להשיג אותו'. היא אמרה שהוא כנראה בפנים.

"עמדה שם עוד אישה שלאחר מכן גיליתי שהיא אשתו של המנוח, והיא אמרה לי 'בעלי לא עונה לי. הוא שכח את הטלפון שלו וחזר להביא אותו ומאז אני לא מצליחה להשיג אותו'. היא אמרה שהוא כנראה בפנים"

"הגעתי לקצין המשטרה שחילק פקודות במקום ואמרתי לו שיש בן אדם נוסף בפנים. הוא אמר לי 'גבירתי, תירגעי הוצאנו את כולם'. קראתי לאשתו של הר-אבן והיא אמרה לו שבעלה בפנים. אז קפצו לחלץ אותו מתוך האש. עמדנו שם עד שהיינו בטוחים שהוציאו אותו".

בנקודה אחת יש בכל זאת מחלוקת בין גרסת המשטרה וזו של תומא-סלימאן. לפי המשטרה, מי שחילצו את הר-אבן היו שוטרים, אלא שלפי תומא-סלימאן מי שהוציאו אותו מהמלון היו דווקא תושבי המקום.

"שוטרים לא הוציאו אותו על אלונקה. קודם כל הוציאו אותו שני בחורים מהשכונה, הרימו אותו על הידיים, שמו אותו על הרצפה. אני עדיין זוכרת המראה ומזדעזעת מזה כל פעם מחדש. שכנה שלאמא שלה יש בלון חמצן קפצה הביתה והביאה אותו והתחילו להנשים אותו. שני בחורים נכנסו למלון והביאו מזרון כדי להשכיב אותו עליו והמשיכו לטפל בו עד שהגיע האמבולנס".

"קודם כל הוציאו אותו שני בחורים מהשכונה, הרימו אותו על הידיים, שמו אותו על הרצפה. אני עדיין זוכרת המראה ומזדעזעת מזה כל פעם מחדש"

לדבריה, באותו זמן נלכדה עוד אישה ערבייה במלונית סמוכה וחולצה על ידי צעירים מהשכונה. לאחר מכן, התקבל דיווח על שני גברים יהודים שלכודים ליד חומוס סעיד, ושיח זכור הלך לשם וחילץ גם אותם.

איפה מכבי אש ומד"א היו באותו זמן?
"הם הגיעו יותר מאוחר. מי שכיבו את האש היו בעיקר אנשים מהשכונה והיו גם שוטרים. זה נכון שאורי בורי לא ראה אותי, כי כשהגעתי הוא כבר עזב לכיוון המסעדה שלו שעלתה באש. הוא מכיר אותי והיה בחתונה של הבת שלי – היא עבדה אצלו בעבר".

סגירה